globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Navigace Garmin Zumo 390LM
 
18.1.2014 v 18:27
Zdravim všechny,má někdo zkušenosti s navigací Garmin Zumo 390LM?Velice se mi libí,ale rád bych věděl jestli opravdu tak funguje,jak o ní píšou prodejci.
A nebo poraďte jakou koupit,aby měla doživotní aktualizace Evropy a tzv.klikatici.
Letos chceme jet Balkán a užít si to pěkně v horách po cestách i necestách

1 reakcí na tento příspěvek Navigace Garmin Zumo 390LM

11.2.2014 v 15:27 | Nahoru | #1
txvs: trošku bych to opravil.
BaseCamp je pěkný shit a ne pěkná aplikace
Obraz kamery nikdy neměl být v GPS vidět, je to stejná pitomost jako když prodejci pořád jeden od druhého kopírují, že to má přehrávač MP3. Nemá.

Výpočet trasy - zásadní vliv na to má omezení, které si naklikáš. Bohužel když je to nová navigace, tak tam má pozapínané nesmysly a trasa může mít tisíce řádků. Je potřeba nastavit reálná omezení, pak se trasa třeba z Prahy do Istambulu počítá kolem 2 minut. Jakmile tam dáš omezení aby trasa nevedla po dálnicích, tak to je logický, že nebude mít pamět na počet řádek itineráře trasy. Každá navigace Garmin má omezení počtu "via" bodů na trase. Zumo 390 má konkrétně maximálně 250, to znamená maximálně 250 řádek itineráře trasy. Každý řádek je například "drž se vpravo" nebo na kruhovém objezdu druhý výjezd apod. Těch instrukcí může být na jedné trase maximálně 250. Podívej se na tvojí trasu, je možné, že měla 1500 řádek. Nicméně Zumo 390 může uložit až 100 tras (každá s 250 řádky), takže takovou složitější a delší trasu jde rozkouskovat na etapy, kterých může být až 100.

Nevěřím tomu, že ti nějaká autonavigace spočítá trasu z ČR do Slovinska mimo placené silnice a dálnice vcelku. Prošlo mi rukama kolem osmdesáti navigací a zatím maximální počet řádků itineráře byl 499.
Takže trasa Praha - Lublaň s použitím nejrychlejší trasy, placených silnic a dálnic se v počítači počítala 4.1s a měla 82 řádků itineráře. Ta samá trasa ale se zákazem jízdy po placených komunikacích se počítala v počítači 58s a měla 297 řádek (to už je téměř o 50 víc než zvládne Zumo 390 ale pořád se to vejde do limitu Zuma 660 který má 299 řádek).
V Zumo 660 trval výpočet 28s pro trasu nejrychlejší bez omezení a 2 minuty a 13s při zákazu placených úseků. Počty odboček byly téměř shodné jako v počítači. Možná jsem netrefil rukou úplně stejný bod v centrech těch měst.
Zumo 390 se stejnou mapou (CN 2013.4) výpočet 11s. S omezením na jízdu mimo dálnice (vše ostatní povolené) trval výpočet 9min 10s a došlo v 77% k zaplnění počtu bodů na trase. S omezením (stále nejrychlejší čas) mimo dálnice a také placené silnice se výpočet neprovede protože dojde k překročení počtu řádků navigačního itineráře už po 4 minutách to v logu hodí hlášku že došlo k přetečení počtu bodů na trase. Celkový čas nicméně 9.56s a od 65% už nemá smysl čekat, protože v tom momentu je jasné, že se výpočet neprovede.

Já myslím, že zásadní je to omezení na 250 bodů na trase. To je fakt málo na dlohé trasy s omezením (nejkratší, mimo dálnice, mimo placené...). Člověk s tím musí počítat a rozsekat tu trasu na kratší úseky. Rozdíl mezi 250 a 300 body se zdá být nepatrný ale u těch tras kolem 600km je to zásadní. Jinak Zumo 390 není vlajková loď a když to vezmeme zpátky, tak zumo 340/350 byla náhrada Zuma 220 a vůbec bych se nedivil, kdyby v tom byl podobný procesor. Podstatně starší Zumo 660 má výpočet mnohonásobně rychlejší.

(reakce na) Navigace Garmin Zumo 390LM

21.3.2014 v 22:06 | Nahoru | #2
TomasTT> Díky za obsáhlou odpověď. Bohužel jsem ji objevil až teď, proto reaguju se zpožděním.
Taky bych Ti chtěl poděkovat za pomoc majitelům Garminů na http://www.bmwgs.cz/forum.
I díky Tobě, bohužel ale především diky Garminu, se ze mě stává na navigace taky pomalu odborník. To ale nechci. Chtěl bych být pouhý BFU .
Moje anabáze s motonavigací proběhla následovně: Garmin Nuvi 205 (nejde do ní nahrát trasa z PC a navíc displej ve vodotěsném pouzdru nebyl na slunci vidět) =>čínská motonavigace s IGO8 (taky neumí import tras z PC, ale lze zde trasy alespoň naplánovat v navigaci) => Garmin Zumo 550 (koupil jsem z bazaru a když jsem se s ním začal sžívat, tak chcípla => Garmin Zumo 660 (poslední úlovek, umí asi vše, co potřebuju).
K Tvé odpovědi bych dodal: BaseCamp mi na WIN8 (který jsem si zrovna neoblíbil, ale nějaká pozitiva taky mají) chodí kupodivu bezchybně a vcelku splňuje to co potřebuju (naplánovat trasu jako v GPS, přidat POI, případně trasu upravit... a to vše pak přenést v nezměněné podobě do GPS). Na XP jsem používal MapSource, ale na W8 se mi nespustí díky nějaké chybě. Obecně je asi SW od Garmina nestandardní, i mapy pro BaseCamp se instalujou částečně do C:\garmin, C:\ProgramData\Garmin a do C:\ProgramFiles(x86)\Garmin. Nejsem programátor, ale přijde mi to jako zvěrstvo. Další hrůza jsou různé programy pro instalaci různých map do GPS - CN přes GarminExpres, CZ mapy přes Mapsource a Topo přes BaseCamp. Nemluvě o době instalace a nastavení - než jsem novou 660 rozchodil s aktuálními mapami, zabralo mi to mnoho hodin, včetně čtení fóra s Tvými radami (ještě jednou díky za ně) a několika dotazů na Garmin podporu - ta byla taky rychlá a profesionální. Koneckonců, kdyby byl Garmin uživatelsky přívětivej, tak bys netrávil hodiny odpovídáním na dotazy "bezradných" majitelů .
Oproti tomu čínskou navi jsem koupil, zkopčil jí na kartu nový mapy a od tý doby bezchybně funguje.
Navíc pokud porovnám rychlost - Nuvi 205 a Zumo 550 zhruba stejná tragédie (a totéž Zumo 390 - uznávám, že jsem ta čísla v příspěvku výše střelil od oka, ale věř, že mi to v obchodě, kde jsem stál nabalenej v motohadrech připadalo jako věčnost a pot mi tek všude ).
Když sis dal práci s měřením, zkusil jsem to taky:
Čína s IGO8: trasa Praha-Lublaň (centrum), kratší trasa, zákaz dálnic a placených silnic - doba výpočtu 20 vteřin, itinerář 440 položek. Pohoda.
Zumo 660: 90 vteřin, itinerář 108 položek (zdá se mi to málo, porovnávat ty trasy se mi už nechce).
Navíc čína umožňuje vypnutí do režimu "sleep" a pak startuje za 3 vteřiny do bodu, kde jsem ji opustil, Zumo 660 18 vteřin a to do výchozího stavu a musím odkliknout souhlas, že když se vinou navigace zabiju, tak za to Garmin nemůze . Není to žádná hrůza, ale mohlo by to být lepší .
Pokud to ale shrnu, tak Zumo 660 je po úvodních peripetiích s nastavením a aktualizací supr. Navíc GPS i příslušenství působí velice bytelně a ovládání základních funkcí je jednoduchý. A displej svítí cca. 2x víc než čína nebo autonavigace. Čína ale stojí 5x míň, ovládání má stejně dobrý, je celkově rychlejší a co se týká provedení a odolnosti, to ověří až čas. Menší svítivost dipleje kompenzuje držákem se stíněním proti slunci. Samozřejmě nemá podporu a se zárukou taky nepočítám. A neumí importovat trasy, což je pro mě zásadní. Zumo 390 bych nekoupil ani za zlatý prase. Je pomalá, funkce nic moc a rozdíl v ceně cca. 2500,- oproti Zumo 660 je s ohledem na nedostatky zanedbatelný. Zumo 550 jsem si moc neužil, ale vzhledem k nízký bazarový ceně bych se s ní asi smířil. Proti 660 ale působí jako chudý příbuzný - což i je.
Doufám, že jsem aspoň trochu pomohl dalším nešťastníkům s orientačním nesmyslem, kteří jako já pátrají po dokonalé motonavigaci .
Tom
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist