Vyčetl jsem ve fóru,že amortizaci by neměli uplatňovat.
S jednáním této pojišťovny jsem už dost znechucen.Radili by jste v tomto případě předat případ přímo advokátní kanceláři,nebo jim odepsat,že případ předávám právnímu zástupci a počkat si na odpověď?
Díky za odpověď hlavně od odborníka v problematice.
edit-ještě k geesu,jak cenu motocyklu stanovila AXA:
Všeobecná hodnota vozidla s dph:241 200 kč
Hodnota zbytků vozidla -133600
Pojistné plnění k výplatě 107 600kč.
K motorce-R1200GS, DOHC 2010, plná palba, na drátech a hoodně doplňků Touratech a BEGR, pravidelný servis.
Já osobně jsem počítal s všeobecní cenou 300 tis.kč.Takže takhle u nás funguje systém plnění povinného ručení.Nikdy nesouhlasit s totální škodou a trvejte na opravě.
Naposledy editováno 17.01.2014 14:00:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.
Naposledy editováno 18.01.2014 15:01:26
Benda1 píše: Poggy> Máš pravdu - je to tvůj názor.
Já to znám pouze z praxe. J.
Tak to nevím jakou máš praxi, ale je to 5 let/100 000 km u OA. O tom se nepřu, to je prostě fakt. Dělal jsem likvidace rok a půl do konce roku 2013. Smluvní servisy můžou mít pravidla ve smlouvě nastavené trochu jinak. Klidně i 8 let + neomezené km v případě úplné servisní historie.
edit: V případě staršího vozidla než 5 let a doložitelných km se dá do cca 100 000 km od korekce upustit. Rozhoduje tam technická hodnota z Audatexu.
Naposledy editováno 18.01.2014 16:50:05
Benda1 píše: homat> To máš těžko. Všechno je to o hodnotě práce a dílů. Co si budem nálhávat: Mám-li třeba felicii za 10tis k. a odřu blatník s dveřma? Nechám to spočítat audatexem a vidím,že jde o totálku. Je na místě otázka,zda je to totálka. U motorky za 200tis.k. zničím výfuk,nádrž nějaký ten plast a je to taky totálka. Takže co s toho vyplývá?
Těch problémů je víc. 1. nikdy bohužel nebyl uzákoněn znalecký standard byť jej kdysi připravili. Takže teď si v podstatě může kdo chce dělat co chce a není o co se v zákoně opřít. 2. Pojišťovny začaly zkoušet ušetřit na úkor pojištěného. V tomto případě, pokud časová cena byla cca 240.000 CZK tak by se zřejmě za tuto cenu dala motorka opravit. Pro pojišťovnu by to znamenalo vypláznout tuto částku. Je ale samozřejmě zajímavější udělat z toho totálku, vyplatit 100.000 CZK a zbytek odprodat. Tady je důležité aby došlo k již zmíněnu kroku o kvalifikaci totálních škod a nedalo se kupčit s vraky. Ve finále je na tom bit původní majitel, který čerpá pojistku a taky ten chudák co si pokud projde vrak dražbou koupí zánovní vozidlo po 1. majiteli, důchodci, nekuřáku, které nebylo nikdy bourané.
No a pak ještě zaklínadlo Audatex, dneska už nikdo nezkoumá jak by to vypadalo ve skutečnosti, ale zadá likvidaci do Audatexu nebo obdobného programu a má papír na nějakou cenu opravy. Dneska, kdy většina servisů nemá práce na zbyt není výjimkou, že se dokáží vzdát části své marže, upravit cenu za práci a to i ve spolupráci s dovozcem aby byly schopni opravu udělat.
Naposledy editováno 18.01.2014 20:51:31
1 reakcí na tento příspěvek Amortizace za poškozené oblečení.
Měl jsem nehodu a viník nehody byl pojištěn u Generali.
Plnění za věci (bunda, kalhoty, boty, přilba, rukavice)
Původní celková cena za věci = 28.052,-
Plnění pojišťovny za způsobenou škodu na věcech = 11.823,-
pro info:
Boty 4980,- > amortizace 50%, zbytky 10% = plnění 2241,-
Bunda 10.980,- > amortizace 50%, zbytky 20% = plnění 4392,-
Kalhoty 5980,- > amortizace 50%, zbytky 10% = plnění 2691,-
Přilba 5032,- > amortizace 60%, zbytky --% = plnění 2013,-
Rukavice 1080,- > amortizace 10%, zbytky 50% = plnění 486,-
(faktické poškození věcí samotnou nehodou - přilba jasně KO, boty odřen avšak použitelné, kalhoty odřené avšak použitelné, bunda jen odřený pravý loket dále použitelná, rukavice jedna bez poškození, druhá na vyhození)
Plnění za motorku, jedná se o Suzuki 600 Bandit, rok 1995, najeto 105.000 km.
"Vzhledem k tomu, že oprava vozidla je ekonomicky neúčelná, uzavřeli jsme pojistnou událost jako totální škodu"
Obvyklá cena vozidla > 30.000,-
Hodnota zbytků vozidla > 12.100,- (částka vypočítána na základě proběhlé online aukce)
>> Plnění za škodu na vozidle 17.900,-
tzn. moto si nechat a mít jen těch 17.900,- nebo prodat tomu kdo ji vydražil a mít celých 30.000,-
Bandit KO na předek > vidle, kolo, kotouče, nádrž, výfuk odřený, stupačka a nějaké další odřeniny.
Můj názor na věc je, že plnění za motorku je dostatečné vzhledem ke stáří atd. a pojišťovna jedná férově, nicméně opačný názor mám na plnění za věci, které si za tyto peníze nejsem schopen dát do stavu před nehodou, vzhledem k tomu, že oblečení se neopravuje. Takže by mě samotného zajímalo jak je to s tou amortizací u oblečení a ještě víc mě zaráží hodnota zbytků.. nicméně jsem rád, že žiju a nemusím mít starosti s prodejem motorky a rovnou koupim novou..
Naposledy editováno 18.01.2014 21:49:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.
A mas svym zpusobem pravdu a mam na to podobny nahled, proc ja jako poskozeny bych mel nest dusledky za neco za co nemohu..ale bohuzel je u nas zavedena praxe to delat takto.. Taky jsem si to tak myslel, ze pokud me nabouraji tak dam do opravy a je to..ale ouvej.. funguje to uplne jinak a odpovida to pomerum v CR jak jen vse a vsechny co nejvic odrbat..
1 reakcí na tento příspěvek Amortizace za poškozené oblečení.
Motorka totalka. Za me stanovena cena ok, prachy sem dostal, a skoro to vyslo ze jsem "rok jezdil zadarmo". Ale bylo to jen proto, ze jsem proste koupil za dobrou cenu. Koupit motorku za plnou palbu (280 klacku), tak sem byl 80 tisic v minusu. Pravda je ze kdyz by clovek rok a pul starou motorku s najetejma 20 kkm prodaval, tak stejne bude rad kdyz tech 200 dostane. Takze proste tak, ja byl na svym takze vic nez spokojenej.
Helma: dokladovana pojistovne nakupni cena. Po narazu / padu na palici proste vymena (mel sem slusnej otres mozku). Nikdo se o cene nedohadoval a plnili cenu z faktury.
Boty (sidiny). Napsal sem dovozci co by stali nahradni dily na kterejch byl byt jen skrabanecek. Bylo to rekneme treba dvojka. Plnili do puntiku.
Komboska ... opet jsem napsal prodejci co by stala oprava / uvedeni do puvodniho stavu. V zasade rekli ze toho nejsou schopni. Takze se pouzila cena novyho a stahli to o nejakou tretinovou amortizaci. Me to prislo fer (vzhledem k tomu ze sem kombu za dvojku opravil a od ty doby uz absolvovala na okruhu dalsi asi 4 pady).
+ jsem byl mesic na nemocensky, za kteryzto mi pojistovna vyplatila uslou mzdu.
Jako ze bych se na tom nejak "obohatil" :) to asi ne, ale byl sem na svym. Jen je to prcani. foceni, posilani, dokazovani, doprosovani se. Treba mi 3x zapreli ze ode me dostali nafoceny to obleceny / helmu / boty.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Amortizace za poškozené oblečení.
homat píše: scalla> v tomhle případě jsem stále přesvědčen, že pokud prokážeš rozdíl skutečné hodnoty a náhrady pojistky z odpovědnosti, měl by být rozdíl vymahatelný na tom, kdo škodu způsobil.
Resilo se to tu (bluedevil) a myslim ze muzes bejt v klidu. Nekdo klidne zazaluje tebe (jako vinika), ale pokud se ukaze ze narok poskozenyho je opravnenej, ZAPLATI TO POJISTOVNA. Proto ses pojistenej.
Jinak na NE - amortizaci cen ND motocyklu bych trval na uvedení do původního stavu a sdělil jim že to dám k soudu,oni asi cuknou.... ( ověřeno praxí )
Z POV totiž nikde nevyplývá že na 10 let starý dopravní prostředek nemůžeš koupit nový díl, navíc zaručující identickou jakost, bezpečnost, atd. jako původní a hlavně ORIGINÁLNÍ.