všiml jsem si,že se zde často řeší spousta otázek okolo motorek AJP.
Jsem prodejce AJP-éček, tak pokud by někoho něco zajímalo, ptejte se, popravdě Vám odpovím..Byl bych rád,kdyby se tyhle stroje víc rozšířily mezi lidi, protože si to opravdu zaslouží a tyhle motorky u nás opravdu chyběly .Myslim si,že nabízí víc,než je z prospektu známo.-
2 reakcí na tento příspěvek endura AJP - portugalské soutěžáky
Spojka - ztuha jde u obou stejně.......tak si nevyberete.
Motor -
AJP - stříkačka (bezproblémové starty), ventily na klíč a šroubovák (jednoduché), traktor - pravděpodobnost delší výdrže, výfuk - vyndání a nandání vložky cca 10sec. Nemá to kick - může to být problém při závadě na el. instalaci
VV - karburátor (jednodušší, ale problematičtější - hrozí ulití po pádu), ventily na podložky - místo hodiny, tak půldenní práce a nutnost mít podložky, spodek stejný jako AJP (traktoroidní průběh kompenzuje obsah), vršek lepší, je hlučnější, má ale starter i kick.
Podvozek -
Podvozkově lze oba stroje dovybavit, asi bych neviděl rozdíl (snad jen, že čína je klon Hondy a lze sehnat dost bazarových věcí)
Vybavenost -
AJP - je to enduro stroj - jednoznačně vítězí. Sání vysoko - při brodění neutopíte, stříkačka (nezdechne při ucpání přepadových hadiček), v základu ventilátor chladiče, šestikvalt, dobře rozložená hmotnost.
VV - skoro jako motokros se světlama. Chlazení nemá termostat, ani ventilátor (u endura nechápu), sání klasicky z boku (cca 60cm....potom už bych se bál), delší brod - držet pod krkem, jinak se ucpou hadičky a motorka chcípne........jako většina karburátorů.
Nevýhody -
AJP - víčko nádrže (otvor plný bláta - hrozí napadání do nádrže), kick, málo rozšířená značka, ND jen originál, vyšší cena
VV - zpracování starších modelů (praskající špice, slabší elektroinstalace a pod.) od 2013 už bych se toho nebál, číňan reaguje poměrně rychle na připomínky........bohužel se tím i zvedá cena.
Výhody -
AJP - nenáročnost údržby, téměř není nutno nic dokupovat (jen kosmetické úpravy dle přání majitelů), výkon neutahá, průběh motoru netrestá nechtěné vrknutí plynem, neuvaříš, neutopíš.
VV - cena, zaměnitelnost s díly Honda CRF 450 X (2005-2008) - klon, kde pasují veškeré díly.
Tak doufám, že jsem těmito informacemi někomu pomohl při rozhodování. Blížím se věkově k pátému křížku, v terénu neumím téměř nic, a kdyby bylo AJP za cenu za kterou jsem koupil VV, bylo by v garáži.
Uživatelsky je AJP k majiteli vstřícnější, VV je více závodnější.......což už já ve svém věku moc ocenit neumím.
AJP sice bude na trati vidět, ale na bednu to nebude. VV má potenciál tam být. AJP bude na trati vidět tři roky pořád stejná, VV už bude mít motor po GO
Na ježdění kolem komína a pro radost AJP, na ambice závodníka VV...........a na posílení EGA - jednoznačně něco značkového co je in.
Naposledy editováno 13.03.2014 10:17:05
V každém případě díky za srovnávací popis, jen si dovolím oponovat to,že AJP nikdy na bedně nebude v tuhle chvíli záleží na tom elementu mezi stupačkama a řídítky
Naposledy editováno 13.03.2014 23:41:25
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
enduro KTM EXC 520, ČZ 175/450, KTM EXC 450, KTM EXC 400, A... | svahilec | 1 | 30.4.2019 v 13:22 Mr.Dreamer |
AJP 310 NEW motorcykles AJP PR4 250 Enduro | srsen600 | 1 | 15.9.2018 v 16:16 Beletsky |
Neználek vybírá ostré enduro Husqvarna TE 450, Husqvarna WR 360, KTM EXC 520, Hus... | motormichal | 22 | 27.8.2017 v 08:27 Dolph-cz |
AJP PR7 - k vidění v ČR AJP PR4 125 Enduro, AJP PR4 125 Supermoto, AJP PR4 2... | Streetmoto | 8 | 6.5.2016 v 08:06 COMATIK |
AJP Endura - představení v Třebíči AJP PR4 125 Enduro, AJP PR5 250 Enduro, AJP PR4 250 ... | Streetmoto | 2 | 20.4.2015 v 10:34 Streetmoto |