paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50
ZDAR!
Otázka zní

Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50. Zbyl mě totiž olej 1l z minulého roku a chtěl bych dát 15w50..Namýšal bych to 3l 15w50, 0,5l 10w40... Díky za odpovědi

1 reakcí na tento příspěvek Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 16:26 | Nahoru | #1

Ale při tvé logice by přece při přechodu na olej o jiné viskozitě měl kleknout motor nebo minimálně ležatý válec pokud nezkrátí interval



při jaký mojí logice...kde jsi na tohle přišel ? Kvůli tomu tohle fórum fakt miluju... ...četl jsi vůbec moje příspěvky? Nic o ležatým válci jsem nepsal. Nic o tom, že zadře motor taky ne. Co je třeba na mým příspěvku #28 špatně.

Nejde přeci ani tak o samotný parametry oleje a to co deklaruje výrobce oleje - jde hlavně o konstrukci motoru, mazacích kanálů a rozvodu ve hlavě - ty jsou nejnáchylnější k přidírání při studeným startu. Jde o to, co výrobce motoru při odzkušování v reálu zjistil ohledně mazání a teplot. Opíráš se o olejový normy, ale důležitý je kde a jak ten motor provozuješ ... a proto jsem reagoval na to, že tu s klidným srdcem napíšeš maníkovi jehož motor má komprese 11,4:1 a točí 11trpm to, aby si jen tak slil 10W a 15W...ono se asi hovno stane, ale proč to dělat ?kvůli 250CZK?
já osobně si dělám výměnu sám...a když jsem po 11tkm viděl co z toho teče...vůbec nešpekuluju a každý jaro dávám olej novej, ikdyž mám jen 8tkm...
Oleje se jednoduše nemíchaj ...to jen my Češi jsme špekulanti a chytráci...
Howg

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Můžu smíchat olej o viskozitě 10W40 s olejem 15w50

22.10.2013 v 19:21 | Nahoru | #2

t_freedom píše: při jaký mojí logice...kde jsi na tohle přišel ? Kvůli tomu tohle fórum fakt miluju... ...četl jsi vůbec moje příspěvky? Nic o ležatým válci jsem nepsal. Nic o tom, že zadře motor taky ne. Co je třeba na mým příspěvku #28 špatně.

Nejde přeci ani tak o samotný parametry oleje a to co deklaruje výrobce oleje - jde hlavně o konstrukci motoru, mazacích kanálů a rozvodu ve hlavě - ty jsou nejnáchylnější k přidírání při studeným startu. Jde o to, co výrobce motoru při odzkušování v reálu zjistil ohledně mazání a teplot. Opíráš se o olejový normy, ale důležitý je kde a jak ten motor provozuješ ... a proto jsem reagoval na to, že tu s klidným srdcem napíšeš maníkovi jehož motor má komprese 11,4:1 a točí 11trpm to, aby si jen tak slil 10W a 15W...ono se asi hovno stane, ale proč to dělat ?kvůli 250CZK?
já osobně si dělám výměnu sám...a když jsem po 11tkm viděl co z toho teče...vůbec nešpekuluju a každý jaro dávám olej novej, ikdyž mám jen 8tkm...
Oleje se jednoduše nemíchaj ...to jen my Češi jsme špekulanti a chytráci...
Howg



Jedinou věc jsem si přečetl od tebe špatně, ano, o ležatým válci jsi nemluvil. To jsem v té změti nesmyslů špatně pochopil.

Olejové normy jsou právě od toho, aby zajistily takovou kvalitu oleje, která je pro daný typ motoru potřeba a výrobce říká, jakých vlastností a jaké normy olej je možné u daného typu motoru provozovat. Snad si nemyslíš, že je to jinak. Podle těchto norem jsou oleje +- aditivovány, vždy samozřejmě s patřičnou rezervou. A pak jsou viskozitní třídy, které mají největší vliv na hustotu oleje a zjednodušeně jeho schopnost mazat za studena/tepla.

A věř mi, že je v našich podmínkách opravdu úplně jedno, zdali je olej 10W nebo 15W. Stejně tak je to jedno i tomu výrobci motocyklů. Kdybys měl ke své motorce manuál, našel bys tam, že třeba Ducati ti tam napíše typ oleje Shell bla bla bla, který už ani není pod tímto označením k dostání. Nicméně je tam rovněž jasně napsané, že můžeš použít i oleje v tomto rozsahu. Si myslíš, že by si každý výrobce olejů dovolil jenom tak doporučit svůj olej pro použití, u kterého by měl pocit, že se ti zadře motor?

Nejde tady o 250,- Kč, ty oleje jsou v podstatě všechny stejně drahé, pokud se bavíme o syntetickém oleji a nesrovnáváme syntetiku a hydrocrack.

A při tvé logice, že jde přeci o mazání hlavy za studena potom říkám, ať si koupí 5W-40 pro motocykly, bude tam ten olej ze všech nejrychleji o pikosekundu dřív než 15W-50 při 7°C...

P.S. A pak je taky dobře, že jsi pochopil, že je tam i ten roční interval a už to nebrousíš tři roky než najedeš 12tis.km
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Diagnostika Monster s4r Testastretta Ducati Monster S4R Testastretta, Ducati Monster S4R ... kaba07 2 9.4.2021 v 12:07 kaba07
meření na lambda sondě - je tu něja... [1, 2, 3] Ducati Monster S4R S Testastretta prodamCBR 74 6.3.2018 v 17:05 Jurawood
Ducati "zakladni" model vs. "S" model Ducati 1098 S, Ducati Monster S4R S Testastretta, Du... Ajny 24 7.1.2017 v 11:21 Radim.Klym
Monster a nákup poškodeného rámu Ducati Monster 620, Ducati Monster 600, Ducati Monst... rask_777 13 2.8.2016 v 12:36 selkie
Stocene km aneb finta ceskeho bazaristy [1, 2, 3] Ducati Monster S4R S Testastretta cefro 74 2.2.2014 v 12:10 fistron


TOPlist