globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řetěz dře o motor ?
28.8.2013 v 22:48
Ahoj,

včera jsem zjistil na svém TA, že mi dřou nýty řetězu o motor.
Asi mám specifický problém ale řešil to už to někdo ?
Zadní rozetu mám správně, přední kolečko myslím, že také. Podložka ani hřídel nemá známky opotřebení.





Řetěz dře o motor ?

28.8.2013 v 23:11 | Nahoru | #1
Není možné, že je opačně nadělené? Z té fotky je vidět osazení..

1 reakcí na tento příspěvek Řetěz dře o motor ?

28.8.2013 v 23:23 | Nahoru | #2
Jo, viz příspěvek výše, opačně nasazené kolečko..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz dře o motor ?

28.8.2013 v 23:30 | Nahoru | #3
Nevím teda 100% jak má být na Ta přední kolečko správně. Vetším výstupkem dopředu a nebo směrem k motoru ?
Navíc se mi to začalo dít až teď, po 6 000 km staré řetězovce..

Řetěz dře o motor ?

29.8.2013 v 00:19 | Nahoru | #4
...tak nejspíš opačně, ten 'výstupek' ho od motoru oddálí, ne?

Řetěz dře o motor ?

29.8.2013 v 06:47 | Nahoru | #5
Máš opačně řetez kolo,výstupkem k motoru

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz dře o motor ?

29.8.2013 v 07:55 | Nahoru | #6
Paolo12> Řetězka je namontována dobře,osazením ven!!!

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz dře o motor ?

29.8.2013 v 08:08 | Nahoru | #7
karlos-transalp> Tak že je to kolečko větším výstupkem ven, kde je podložka nasazené správně ?
Je pravda, že se mi to začlo dít až teď a nevim, co s tím.
Když to kolečko otočím, je tam víc místa ale nebude to ničemu vadit ?

(reakce na) Řetěz dře o motor ?

29.8.2013 v 08:18 | Nahoru | #8
Paolo12> Že se ti to začlo dřít až teď nemusí být nic divnýho - řetěz získal provozem určitý vůle a jestli tam bylo zpočátku na zpičichlup mezerka tak teď už tam neni žádná.

(reakce na) Řetěz dře o motor ?

29.8.2013 v 21:51 | Nahoru | #9
Paolo12> vidím, že máš dole zadní kyvnou vidlici. Mohl bys mi, prosím, změřit délku čepu (šroubu)kyvné vidlice? Jaký máš rok výroby? Díky moc.

1 reakcí na tento příspěvek Řetěz dře o motor ?

12.9.2013 v 21:26 | Nahoru | #10
Já mám např. od řetězu omlácenou tu ocelovou výztuhu co je v tom šedým plastu a ten šedý plast v okolí otvoru pro řadičku obouchaný od řetězu. Soudím u sebe vznik díky nedostatečně dopnutému řetězu. Jiné problémy nevnímám.

Jeden čas jsem měl problémy s vypadáváním těsnících kroužků u řetězu. Zajímavé, že se mi kolega vysmíval díky tomu vypadávání, že je to prý z toho jak to odmašťuji Arvou. Poté i on musel svůj věrný vytahaný řetěz vyměnit za nový a ejhle vypadávají mu taky. Bude to dost ubohé, ale tohle soudím na nekvalitní materiál při výrobě co nevydrží. Nejspíš za to může nedostatečně zavčasu provedené mazání, kdy je tento gumový materiál náchylný na zvýšenou teplotu díky absenci maziva. Proto jsem přešel na Scottoiler, namazáno vždy i tehdy kdy se mi krátkodobý výlet zvrhne na 700 km.

K tomu tvému tématu můžu jedno... možná za to může přední kolečko. Ta druhovýroba má děsný rozptyly... viz. následující obrázky. Tudíž pokud to někdo seká v konečným součtu u toho kartéru o 3 mm jinak, tak je problém na světě. Případně kompletní fotogalerie.

způsob jednoho z měření


4,6 mm versus 6 mm


6 mm

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz dře o motor ?

4.2.2014 v 20:27 | Nahoru | #11
-LOTR-> můžeš mi poradit jak napnutý udržovat řetěz? Dle manuálu min.40 mm max. 65, ; nemáš nějaký grif na měření? Můj mechanik tvrdí, že to musím měřit v zatíženým stavu, ale tak těžkýho po ruce nic nemám ...
dík

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetěz dře o motor ?

12.2.2014 v 20:22 | Nahoru | #12
Mlíkař> Nevím co máš za manuál, ale mě je tu jasně psáno prověšení 35 - 45 mm.





A jak se dál dočteš, neměří se to v zatíženém stavu.





A s tím vodítkem řetězu to taky není tak horký pokud to není probroušený až na kyvku (železo na železo).





Já se leda řídím jedním: radši jezdit s větším průvěsem než s nižším. Tudíž uznávám 40 mm a výš.

(reakce na) Řetěz dře o motor ?

13.2.2014 v 18:36 | Nahoru | #13
-LOTR-> dík

(reakce na) Řetěz dře o motor ?

4.3.2014 v 19:33 | Nahoru | #14
Na fotkách jsem si všiml že na drážkové hřídeli je rezavý prach, taky to tam mám. Měním pravidelně řetězovku i přední kolečko, včetně zajišťovací podložky, protože jinak prý hrozí poškození právě toho drážkového hřídele a to je pak drahá oprava. Taky jsou některá kolečka dost ojetá (ty vnitřní drážky) a mají pak velkou vůli na hřídeli. Je mi jasný že tam vůle být musí, ale asi ne moc velká jinak ty nárazy tu hřídel mohou poškodit. Řešíte nějak tu rez pod kolečkem ? Pomůže nějaké mazání nebo to naopak hřídel poškodí? A jaká přední kolečka doporučujete a používáte? Mimochodem, můj řetěz ČZ SDZ vydržel asi 22 000km, není to moc, mazal jsem celkem pravidelně ale občas to bylo i přes 1000km bez mazání. Radši jsem ho vyměnil dřív než riskovat nějaké problémy, už jsem ho musel dotahovat každých pár set km. Doufám že můj dotaz nezapadne, poslední příspěvek je týdny starý. A díky za případnou odpověď.



Řetěz dře o motor ?

17.3.2014 v 02:22 | Nahoru | #15
tak jsem si myslel, že toho svého Transalpíka dám dle těch manuálů na netu, no výsledek je jednoznačný. Motorka nejde jakoby vytočšit přes start jiného zdroje, chtěl jsem motorku prodat. Takže nejde přístojovka a motor se chová jako pitomec nejde do otáček , pak za chvilku cinká a nakonec vystřelí ránu jako kdyby začínalala třicetiletá válka. Kupec mi ji přivezl zpět s faktůrou od Hondy na 36 000,-Kč. Asi si top budu pamatovat, prosím Vás prodávejte trochu s rotzumem, ta motorka by měla alepoň ject, jinak čekejte jen problémy. Takže výsledek svého miláčka jsem prodal se ztrátou 61 000.- Kč, ale mám na ztráty tatíka tak čus bus.

Řetěz dře o motor ?

18.4.2014 v 14:51 | Nahoru | #16
Ten červený prach je normální, podle mě by se to dalo dát do skupinky "vibrační koroze". Já jsem teda nikdy tu zajišťovací podložku neměnil, po 100 000 km pořád OK a hřídel taky OK. Leda když měním komplet řetězovou sadu tak po vyčištění drážek hřídele a nandání nového kolečka stříknu drážkování sprejem na řetěz a o víc se nestarám.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pneu na Transalpa 650 Honda XL 650V Transalp Sodaxxx 2 29.4.2024 v 16:48 nevo7
Honda XL650V - vybrace/houpání Honda XL 650V Transalp Enamtide 14 25.4.2024 v 20:06 H0racio
Transalp - limit rozvodů Honda XL 650V Transalp Kongošt 0 16.2.2024 v 18:21 Kongošt
Transalp výstupní hřídel Honda XL 650V Transalp Kongošt 9 26.1.2024 v 23:46 HANZTE
Cukání motoru v nízkých otáčkách Honda XL 650V Transalp Glaucous 3 18.1.2024 v 16:24 kokoška.


TOPlist