Paolo_brno2 vloženo: wemoto.cz hamlet2 Přidat reklamu

Téma: Elektrikáři - zapojení nových budíků Asura Daytona
28.8.2013 v 17:16
Ahoj, už zase otravuju snad bude za chvíli moto hotová a já dám pokoj Je lepší se optat než si spálit budíky za 3000Kč

Koupil jsem budíky Asura Daytona a postupně to cpu na CBR 900 rr rok 98 (tachometr už nejni náhonem)

Základní věci jako je stálej +, spínanej +, kostru, blikače, netrál, mazání, dálkový, jsem zapojil.

Potřebuju poradit ohledně otáček motoru, rychlosti, teploty chladicí kapaliny a popřípadě jestli by šel dodělat snímač do nádrže na množství paliva (čerpadlo to nemá a plovák tam taky nejni).

Zbyly mi z původních budíků 4 kabely:
- teplota - tu jsem zapojil, ale ukazuje víc cca + 20°C ( venkovní to píše 18 a motoru 42°C), dá se k budíku dokupovat čidlo co má 100 ohm (ale o tom prodejce nic v anbídce nepsal) v motorce bude mít asi to čidlo větší odpor proto ta větší teplota ? tak to bych potřeboval nějak pořešit . . . jestli nebude stačit jen přidat paralelně odpor, aby čidlo mělo prostě 100 ohm. Ale je otázka jestli to nebude dělat brykule až se bude ohřejvat čidlo v motoru a odpor se bude zvyšovat, ale muj přidanej odpor bude furt venku a na něm se odpor nezvýší.

- speed - kabel vede na speed senzor, nevim co tim myslí jestli je to snímač rychloti nebo otáček na klice nebo o co jde . . . V návodu od budíků je několik možností yapojení otáček motoru a rhyclosti viz foto.

- tacho - kabel vede do jednotky, taky nevim k čemu to je (že by tohle bylo na otáčky ? )

- sensor - atenhle snímač už si ani nedovolim hádat, je zakroužkovanej na schématu motorky















1 reakcí na tento příspěvek Elektrikáři - zapojení nových budíků Asura Daytona

28.8.2013 v 23:22 | Nahoru | #1
Tak s čidlem teploty zkušenosti nemám, ale co se rychlosti týče všechny tyhle digitály mívají čidlo jako mají cyklokomputery. A koukám-li dobře v tom návodu je nkreslenej taky. Musí tam bejt na drátku to čidlo a malej magnetek zvláš´t (většinou vypadá jen jako šroubek) čidlo dáš na vidlici nebo na kyvku a magnetek na kolo (nejlíp se dává do nějakýho vybrání na středu kotouče) ale v návodu musí bejt napsaný, jak daleko od čidla magnet má bejt. Jestli ne, tak si to jednoduše vyzkoušíš a empiricky se na to dá přijít slušně.
Pak se jen v nastavení nastaví obvod kola (někdy průměr, záleží na výrobci ,ale většinou je to obvod kola v milimetrech. Dá se to zpočítat, ale musíš brát v potaz tloušťku gumy atd. nejlepší je to kolo normálně dokola změřit.
Co se týče otáček jsem vždycky zapojoval tak, jak máš v návodu, nevim proč, škrtnutý. Jednoduše jen drátek omotanej kolem kabelu svíčky. V návodu máš napsaný kolik otáček má mít. Natěsno omotanej drát okolo kabelu svíčky funguje jako cívka a indukcí to dává impulzy do otáčkoměru.

Elektrikáři - zapojení nových budíků Asura Daytona

28.8.2013 v 23:41 | Nahoru | #2
a co se paliva týče se většinou musí do nádrže voperovat něco jako je tohleto http://www.motops.c...nzor-paliva-100-ohm/

1 reakcí na tento příspěvek Elektrikáři - zapojení nových budíků Asura Daytona

29.8.2013 v 10:21 | Nahoru | #3
to co máš na schématu v kroužku bude jen očko který je přišroubovaný na kostru, kdyby to bylo čidlo tak to tam bude napsaný jako u všech ostatních čidlech.

jinak co jsem měl cbr900 tak jestli si dobře pamatuju tak signál pro otáčkoměr byl označenej jako tachometer, to by i nasvědčovalo tomu, že to jde z jednotky a rychlost bude klasicky speedometer a čidlo měla cbr buď na deklu malýho kolečka nebo zvrchu na převodovce, pamatuji si, že jsem měl čidla obě ale zapojený jen jedno, ale tady je otázka zda to bude s tím čidlem komunikovat...

Naposledy editováno 29.08.2013 10:24:58

(reakce na) Elektrikáři - zapojení nových budíků Asura Daytona

29.8.2013 v 12:28 | Nahoru | #4
polopost> jj to je k tomu v balení, ale nechci zbytečně tahat další kabely když vim, že to tam jde poslat z kabelu co už v moto jsou . . .

jinak to to palivo tak moc nejde má kohotek na rezervu, ale díky za odkaz určitě to ještě promyslim :)

Naposledy editováno 29.08.2013 12:30:02

(reakce na) Elektrikáři - zapojení nových budíků Asura Daytona

29.8.2013 v 12:33 | Nahoru | #5
Fugo> právě, že k tomu zakroužkovanýmu vede kabel od budíků a u toho pinu je napsáno sensor . . .

Jinak za otáčky a rychlost díky musim koupit konektory a zkusim to tam nacpat

Elektrikáři - zapojení nových budíků Asura Daytona

29.8.2013 v 12:41 | Nahoru | #6
ono na tom tvým obrázku je to nečitelný ale pokud tam je třeba G sensor, tak tu bude kostra pro čidla

1 reakcí na tento příspěvek Elektrikáři - zapojení nových budíků Asura Daytona

29.8.2013 v 12:42 | Nahoru | #7
jinak koukni k baterce na mínus pól tam máš stejný čidlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Elektrikáři - zapojení nových budíků Asura Daytona

29.8.2013 v 12:54 | Nahoru | #8
Fugo> snad jo ty si hlava

*zkusim změřit odpor :)

Naposledy editováno 29.08.2013 12:57:43

(reakce na) Elektrikáři - zapojení nových budíků Asura Daytona

30.8.2013 v 21:39 | Nahoru | #9
M4rť4s> tak jsi měl pravdu byl to kostřicí bod, už mi jde rychlost ale otáčky furt nic ani když jsem vzal signál od zapal. cívky asi to budu muset nějak ještě nastavit v tom digitálu . . .

Elektrikáři - zapojení nových budíků Asura Daytona

1.9.2013 v 18:42 | Nahoru | #10
Tak už to maká zapojený to bylo dobře jen nastavený to bylo špatně, otáčky už jdou, teď už jen nějak vyřešit tu teplotu chladicí kapaliny . . .

Elektrikáři - zapojení nových budíků Asura Daytona

31.7.2017 v 08:18 | Nahoru | #11
Ahoj, je třeba obnovit vlákno. Po X letech zase na motorce dělám a rychlost ukazuje jen do 60km/h pak už budíky nestíhaj :(

Rychlost snímá čidlo z vrchu na převodovce z ozubenýho kola (kolačka nějakýho rychlostního stupně). K čidlu jdou 3 kabely, kostra, signálovej a - co jde do budíků.

Otázka je, jak přimět budíky, aby komuniovali se snímačem nebo jakej použít símač jinej ??? Nebo by šel něja upravit signál?

Už sem psal prodejci o bližší tech. údaje budíkům . . . . to že ukazujou do 300km/h jsou nedostačující info.

Prodejce se k problému otáčí zády, žádná snaha kontatovat výrobce. Budu ho muset zkusit kontaktovat sám.

Naposledy editováno 31.07.2017 11:37:02

Elektrikáři - zapojení nových budíků Asura Daytona

13.8.2017 v 21:27 | Nahoru | #12
Tak problém vyřešen Na motorku se dal snímač z Johndeera, kterej sloužil pro měření otáček motoru (v olejový lázni). Nevim jak se snímač menuje jsou k němu dva káble a je v něm magnet. Takže nějakej indukční s jádrem ?
To je jedno, snímač je na rychlostním ozubeným kole předovky a zuby propojou mag. obvod a dává to nějakej signál (nebo tak nějak)
Hlavní je, že moje budíky s tim komunikujou a motorka už ukazuje rychlost.

Elektrikáři - zapojení nových budíků Asura Daytona

14.8.2017 v 12:38 | Nahoru | #13
Ahoj uz to nejakou dobu take resim v jinem vlaknu nedokazes mne poradit jak to dopojit ?? http://www.motorkari.cz/tema/?t=196719

Naposledy editováno 14.08.2017 12:40:03
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Plná moc Honda CBR 900RR Fireblade liborrider 18 Včera v 22:32 HAPO
Motorka nebo auto? ma lowcost klasi... [1, 2] Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZXR 750, Aprilia... SPIJKER 45 Včera v 10:47 SPIJKER
dnešní zážitek Honda CBR 900RR Fireblade liborrider 19 Včera v 09:08 srsen600
Zadni tlumic [1, 2] Honda CBR 900RR Fireblade sooho 49 14.11.2017 v 23:26 Gahan37
CBR 900 RR rok 98, ulejvaj se svíčky [1, 2] Honda CBR 900RR Fireblade M4rť4s 33 11.11.2017 v 18:32 M4rť4s

TOPlist