2 reakcí na tento příspěvek Bouracky
Frennky píše: 25 let jsem se živil volantem a mimo uklouznutí na ledu a skončení v poli a dvou nezaviněných ťukanců nic. Posledních pět let kdykoliv vyjíždím na silnici ať v plechovce nebo na motce se bojím čím dál víc . A bude to horší...
na multisrandě se ti ani nedivím..nevíš kdy a jak dalako dojedeš (žertuju)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouracky
1 reakcí na tento příspěvek Bouracky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouracky
czunik : Tyhle hlášky mě nemůžou rozhodit - dojel jsem vždy a všude . Máš kliku, že jsi připsal, že žertuješ
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouracky
Vono kdyz ti tady napisu ze hranice preziti pri kolizi s pevnou prekazkou je 50 kmh tak to tak prosumi, ale kdzy ti to nekde vtlucou do hlavy s videama a spravne minenejma radama tak uz to nevysumi
2x sem proletěl protisměr v zatáčce, když jsem byl rychlej, takže zatím štěstí..
ale na moto mám zatím jen tak 5tis., takže vlastně začínám, tak snad budu mít štěstí..
jinak v autě mám tak cca 50-60tis. a zatím nic vážného... jen když jsem neřídil já, tak nějaké menší nehody..:)
kamoš to štěstí minulý rok neměl, ale je bez následků, takže vlastně měl..
Naposledy editováno 13.08.2013 18:01:30
Jinak je to hodně o předvídání, počítat s tím nejhorším od každýho. Dneska se mně to zrovna vyplatilo: po 30 km cestě z práce mně nedá přednost kokot v plechovce na poslední křižovatce u baráku. Ale nepřekvapil mě, takže jsem OK.
Naposledy editováno 13.08.2013 21:45:52
Na velkejch motorkách jsem boural třikrát, poprvé před třinácti lety, nezaviněně. Z Exupa mě sundala ženská, co si v poslední chvíli rozmyslela odbočování vlevo a vlítla do mýho, rovnýho pruhu. Neviděla mě, smetla mě. No, úplně nezaviněně to taky nebylo, jel jsem možná kapku rychleji. Babu jsem předjel po břiše, měl jsem kliku, že jsem do ničeho nevrazil, takže jen odřeniny.
Podruhý to bylo v tomtéž roce, na stejným Exupu, jen moje vina. V zatáčce, kam jsem neviděl, byl písek na cestě, tak jsem si "doklekl" na to kolínko. Zase klika, skončil jsem v protisměru a nic nejelo.
No a potřetí teď před čtrnácti dny, nezaviněně. Jel jsem volně městem na svojí sevenfifty a najednou mi do cesty z kraje vycouval chlapík s fabií. Nezbylo než jít na brzdy a sklouznout pod něj. Zastavil jsem se o kolo napasovanej pod jeho zadkem, nějakým dílem osudu jen odřený koleno a lejtko - jel jsem kvůli vedru v kraťasech. Motorka taky v pohodě, jen rozbitý světlo, lešení na světlomet, zlomená páčka spojky, promáčklá nádrž a vyrvaný závažíčko řídítek. Prkotiny.
Tak si říkám, že tohle bylo do třetice, takže už by moh bejt klid . Jo a v autě jsem dost kliďas, něco málo bylo, za mlada jsem jednou usnul, ale díky Bohu jsem jen skončil v rybníčku v daňčí oboře a stromy jsem minul. Za posledních asi dvacet let v autě díky Bohu nic .
Moto:
V 17 kámoš co řídil moji Jawu 350 nedobrzdil na panelovce před zatáčkou a pleskli sme. Většinu pobraly padáky, na mašině to odnesla jen kulisa řazení, takže cca 500,- . Jinak na nás ani na helmách žádná škoda.
Krizovek bylo hodně, přednosti z prava nedostávám celkem běžně, na XJ mi v Buchlákách začalo ujíždět v zatáčce zadní kolo, bylo trochu vlhko po dešti ale ubrání plynu stačilo a guma se chytla.
Poslední akce při které mi fakt lepilo bylo, když jsem s přitulkou za sebou na R1 jel k Trampovi na párek, za dědinou jsem začal předjíždět asi 5 aut a někde u třetího auta mě najednou ze silnice začala vytláčet Felicie. Milimetry mě dělili od zeleně u krajnice, řídítka mi tancovaly. Naštěstí ta mladá pizda co to řídila mě defakto podjela, já jak to vyrovnával tak jsem ještě málem nabral tranzita co jel vedle mě, no slečnu jsem dohnal, (neměla se moc k tomu aby sama zastavila a omluvila se) zastavil jsem ji a nespisovnou češtinou jí vysvětlil k čemu jsou zrcátka. Zastavil i tranzit, vylezl chlap a začal do mě tlačit že jsem to do něj málem narval. Sklidnil se když jsem mu oznámil že ta mladá pí*a mě málem vytlačila ze silnice. No nakonec to byl otec s dcerou, holčičce řekl že si má dávat pozor a začal mě poučovat jak mám jezdit na motorce. Vysvětlil jsem mu že už sedlám čtvrtý stroj a poučovat od páprdy co jezdí rekreačně motocross fakt nepotřebuju. No škoda nikde žádná, jelikož mezi motorkou a felicií byl nárazník (moje pravá noha) tak sme rozloučili. Jinak na feldě měl borec evidentně novou metalízu (světle zelená, podobná těm co se dávají teď na fábky) takže nabrat mě kočka víc asi by jí otec nepochválil.
V autě:
První auto Mazdu 626 1.8i jsem zvládl bez incidentů, akorát mě někdo v zimě trefil na parkovišti na levý roh nárazníku, trochu pohlá mlhovka, popraskaný nárazník. Samo domo se to svařilo, zastříklo černým sprejem a hotovo.
V druhém autě, Rover 75, mě loni borec trefil s tranzitem na kruháči. On na autě nic, já pomačkané oboje pravé dveře, poškrábaný blatník a prasklou kliku u pravých předních dveří. Vyřešil jsem to přes asistenčku, o nic se nestaral, pujčili mi náhradní vozidlo.
Ale neříkám že mi hodněkrát nepomohla štěstěna, nebo kvalitní brzdy na kterých se opravdu nesmí šetřit
Pak mě jedna stopa během roku vzala kámoše, druhej skončil na vozíku a ještě mě ukradli stroj. Díky tomu jsem se na dlouhých devět let stal jen občasným řidičem na půjčené mašině.
Stará láska ovšem nerezaví a loni jsem koupil Kawu Z750, na letošek přesedlal na Falco. Zatím dvě "nehody" - Kawu jsem položil při dobržďování na odbočku v zatáčce, rychlost 0, odbočku jsem přejel, ale když zastavila, byl jsem v náklonu a neudržel jí na noze. Lehla jako do peřin. Aprilku letos opět v 0 rychlosti, tentokrát ještě v garáži...
"Velkou" ránu čekám, stejně tak v autě (7 let jako profi řidič), ale doufám, že zbytečně. Důležitý je podle mě jezdit tak, jako kdyby tě všichni ostatní chtěli sejmout. Lítat jen kde to znám, nepanikařit v krizi, a mít štěstí na svý straně.
1) pád na pumpě, špatně vykoplej bočák, odřená kapota.
2) srnec v cca 110km/h, motorka na sračku, hadry (textil) na sračku, srnec na sračku, já víceméně ok (následky se dostavily až později).
3) highsider v sosnový s půjčeným hornetem, mrdka zadní guma, cca 60km/h, krom motorky žádný škody, akorát jsem se měsíc pořádně nenadechnul a už si nic nepučuju
4) setkání s pachatelem dobra, v zúžení mi to zadupl před xichtem, aby pustil autobus v protisměru (přednost má směr v kterém jsem jel já). Ubrzdil jsem, ale zadek motorky šel stranou, roztočenej motor a zařazenej kvalt, radši jsem to položil na padáky. Škoda nula.
5) Laň, před srážkou jsem to ubrzdil na cca 50km/h. Hadry (kůže) lehce ošoupaný, motorka viz deník, ale dala se opravit, jinak natržený vazy v kotníku a pohmožděný rameno.
a je otázkou jestli ten fous tam někdy bude chybět...
nejhorší je, že vážně budeš jezdit obezřetně, budeš se snažit minimalizovat potencionální nebezpečí, ale aby ses mu vyhl, musel bys sedět doma a doufat že ti na hlavu nespadne střecha.
a ano, existují a existovat budou jedinci, co nebourají.... A je to jen dobře, to procento by ale mohlo byt vyssi v prospech nebourani
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bouracky
Moto XT 600Z ténéré
XRV 750 Africy Twin
XTZ 750 super ténéré.
Pokud nepočítám odložení v terénu tak nehody 2.
První na XT, kdy mi nedal přednost citroen. Následky žádné. Protočené řízení se srovnalo, klouby na rukách po týdnu nebolely.
Druhá na XTZ letos 4.5.Přebržděný předek. Myli nějakám saponátem skleněný tunel (nadjezd) v Hradci Králové. No a já si chtěl přibrzdit a jak mám zvykem, přední. Bohužel tam mám pancéřové hadice, větší kotouče,takže to brzdí až moc. Na kluzkém pochrchu smyk předního, pak pád. Moto celkem OK, jen vzhledové záležitosti, které jsou již opraveny. Já 5x zlomená klíční kost,ještě dnes mám železo a na podzim další operace. Snad se ještě letos projedu.
U první to moje chyba nebyla, u druhé bych to taky neviděl ta přímou chybu. Netušil jsem,že jim poteče sapon na silnici. Zádné značky upozornující na práci, omezená rychlost atd. Jel jsem mězi 40 a 50km v hod.
J0 a zapomněl jsem na svoji chybu)
XT, chtěl jsem odjet po zadním s kamarádkou za sebou. No a jaksi jsem zapomněl sundat zámek ze zadního kotouče. Zranění žádné, škoda minimální, jen veliká ostuda.)
Naposledy editováno 14.08.2013 20:19:48
pokud se budeš držet pár základních pravidel (např počítat pokaždé s tím, že ti nedají přednost, nejet jak kokot tam kam nevidim, nepřeceňovat svoje možnosti...) tak se to bude vcelku blížit bezpečnosti v autě
V aute nula crashu ani krizovek, je to stara pomala herka vochcavka 55 kw takze pohyb po silnici jak s traktorem
Moto:
1. stret s vozidlem cca okolo 70-tky, ktery mi nedalo prednost a namirilo si to pres dva pruhy na odboceni vlevo. V levem jsem jel ja s rozmotanym motorem na predjeti. Pry me nevideli. Ja dodrany koleno, jelikoz dziny. Zbytek ok jelikoz plna vybava.
2. Stret s vozidlem ,kde se mladoch pri odjezdu z podelneho parkovani u hlavni rozhodnul to vzit bez blinkru do protismeru a tak se otocit. Pry slepy uhel. Prd, ohulil to pred mladou a bez znameni to tam poslal aniz by se poradne podival zda v jeho smeru nekdo nejede. Moto bez vetsi ujmy ja taky.
3. Polozeni diky sterku, pisku a spatnemu odhadu v miste zuzeni vozovky do jednoho pruhu. cpala se tam tatrovka a ja si to spatne spocital ze ji jeste dam, a tak brzdy u zabordeleny krajnice. Moje blbost nemel jsem chvatat.
4. bez crashe nedavno kokotske brzdeni v zatacce. Az jsem si rikal co to delam za kravinu. Nejspise mi doslo ze jedu v kratakach, tak zachvat paniky ze to na koleno dnes nebude a tak sly brzdy. Nejak jsem to nakonec vymanevroval ale zapotil jsem se. No priste budu vedet ze na tema " a dnes to tam poslu o neco rychleji " se v tricku a teniskach netestuje :]
No, a v autě jsem jednu kolizi zažil... No, kolizi... Řidičák na auto jsem dělal v Brně... A někdy při čtvrtý nebo při pátý jízdě s Fiatem Grande Punto jsem se přimotal do jedný kolony... Najednou se Fiátek zatřepal... A do pravejch zadních dveří narazil borec, kterej dobíhal šalinu a Fiátka přehlídl . Odrazil se od něj, spadl... Vstal, oklepal se a pokračoval... Akorát šalinu už nestihl.