globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Testace Californian
12.8.2013 v 10:07
Prosím o Váš názor na testaci Jawy 350 Californian, podle Veteran Clubu Třebíč je v neorginálním (kývačková vidlice) a neodpovídajícím/špatném stavu pro testaci (hodnoceno pouze z fotek!). Jsem poměrně zklamán a chtěl bych slyšet i názor ostatních (objektivní). Díky moc










Naposledy editováno 12.08.2013 10:08:46
Anketa: Má smysl testovat Califa
Ano
75%
9
Ne
25%
3

1 reakcí na tento příspěvek Testace Californian

14.8.2013 v 10:55 | Nahoru | #1
Neznám Jawy, nevím, co na ní patří a co ne. Pokud se jedná o dobové úpravy, měly by být akceptovány (např. kluzáky na Javě Speciálce, což se běžně dělalo- jinak tu bude tisíc stejných sterilních speciálek a nikde pro budoucnost zachované důkazy, co ve skutečnosti na silnicích běžně jezdilo)- to je ale můj názor. Něco jiného je ale úmyslné splácání motorky z toho co je doma, abych mohl legálně na silnici. Nemají to komisaři lehké.
Co se týká stavu, tak pokud je udělaná veškerá mechanika pro bezpečnou jízdu - brzdy, ložiska, gumy........ pak by měl být původní vizuální stav (i horší) vždy upřednostňován před renovací (u hodně špatného stavu je lepší motocykl neprovozovat, než ho zničit renovací). Inzeráty typu "po profesionální renovaci, bez replik, vhodné do muzea" jsou do nebe volající nesmysly. Nový lak je REPLIKA laku, nový chrom je REPLIKA chromu..... Do muzea patří původní stav. V tomto mám poněkud radikální názory - jsem muzejní restaurátor, ctící muzejní i restaurátorský kodex. Vadí mi, že se dnes každá přístupná soukromá sbírka honosně pyšní nápisem muzeum. Bohužel, mnoho testačních komisařů má z nějakého důvodu zcela opačný názor - třeba je klub rekrutoval do funkce proto, že mají doma nejvíce a nejlépe naleštěných strojů a renovacemi se živí a proto tomu nejvíc "rozumí". Naštěstí jsou i ti, kteří původní stav vítají
Bez problému jsem například otestoval toto












A to není původní barva. Je ale 50 let stará a pod ní je původní. Jinak je stroj kompletně udělán - samozřejmě tak, aby to nebylo poznat.
Nadruhou stranu mi ten samý komisař neotestoval stadiona S11, protože měl neoriginální barvu s jinými odstíny, než se vyráběly. Bez jediného slova jsem jeho rozhodnutí akceptoval.
Prostě Stadion - ač spadá dle roku výroby do škatulky Veterán- není zas až taková vzácná technická památka, že by mu odpustili to, co odpustí předválečce. Ono když člověk vidí na testacích ty Dacie a Barkasy a užovky, tak se těm komisařům ani nediví, zvlášť když ví, že to testujou jen kvůli nízkému povinnému ručení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Testace Californian

15.8.2013 v 09:17 | Nahoru | #2
bromep> No a právě proto, co tu píšeš, by se teda měla projít testace nově udělanýho califa všem nebo nikomu. Ne, že na Zbraslavi o víkendu vidíš 100 panelek, který sou jak z fabriky, akrylát. Hliníkový víka vyleštěný, že vypadaj jak chrom, kejvačka s panelkovejma brejlema, světlo z oktávky (prostě dobový úpravy) půlka na veteránskejch číslech, nikomu to nevadí, všichni se znaj a přatelsky si tam pokecaj.

A pak se zjeví kluk s panelkou ve stejném stavu ale není to ničí kamarád, člen klubu, tak má smůlu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Californian 350/362 rv 1971 - pomoc... Jawa 350/362 Californian j.tommy 22 7.10.2022 v 18:06 cmiral
Rozměry držáku baterie californian ... Jawa 350/362 Californian Jawar69 2 13.9.2022 v 21:16 Jawar69
Umístění držáku č30 Jawa california... Jawa 350/362 Californian Jawar69 12 20.7.2022 v 21:55 Jawar69
délka tyčky zadní stupačky californ... Jawa 350/362 Californian zilvaré 14 6.1.2022 v 10:21 zilvaré
Prezývky [1, 2] Jawa 350 Tramp, ČZ 175/477, ČZ 250/471, Jawa 250/559... MarekPalovic 56 28.12.2021 v 11:53 zelinar22


TOPlist