paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!
30.7.2013 v 19:44
opět já rádci moji milí. Nedávno se mi stala taková nehoda a nedopatřením jsem vzal kanystr bez oleje. No co se nestalo motor po pár kmm přestal táhnout a okamžitě mi došlo co se stalo, Dotlačil jsem jawku domu sundal svičky nalil do válcu trochu oleje, párkrát prošláp a motor opět naskočil. Podle toho jak jede bych řekl že neutrpěl žádnou ujmu jenže asi utrpěl. Začal kouřit take jsem začal pátrat po příčině takže jsem preventivně vyčistil výfuky a vložky a dal nový těsnění. No bylo to dobrý snad jen k tomu že už tolik neřve :) Co mě ale zarazilo bylo to že ve výfukách byl kousek pístního křoužku cca 1,5 cm. Nebyl to okrajovej kousek (neměl ani na jednom konci takovou tu pacičku). Radši sem se kouknul do výfukových kanálů a písty vypadali ok včetně kroužků. takže se vás táži zda je teoreticky možně aby se mi dostal kroužek do výfuku a motor byl schopnej provozu nebo to je příčina toho šílenýho kouře ? Jen pro porovnání z levého výfuku si skoro kouře nevšimnu a pravý hulí jak cikán za pařezem :( jen ještě dodám že svíčky už nemají svou cihlovou barvu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

1.8.2013 v 21:51 | Nahoru | #1
J.M.K.> normální motor na 1:25 se asi zadřít nedá... to se spíš se zastaví z jiného důvodu

motor Jawa 350 je pomaluběžný a potřebuje olej, který se dlouho udrží na stěně válce - jako udrží kdy? přes zimu? Tak stačí M2T nalít na zimu, nejlépe zalít ložiska do výše karterů, na jaře vypustit. Samozřejmě výpustmými šrouby, které si umístíš důmyslně do dna skříně

Naposledy editováno 01.08.2013 22:13:25

(reakce na) Kouří vždy jen pravý vválec ??!!!

1.8.2013 v 22:26 | Nahoru | #2
laďa-prášil> Ale houby, to si nerozumíme. Před časem se to tu právě řešilo, když se někdo ptal, zda právě může olej pro motorovku nalít do Jawy. Nejde to právě z toho důvodu, že píst v pile běhá rychle, takže na olej není takový nárok, aby se vrstva nějakou dobu udržela na válci, když píst "furt rozmatlává novou", laicky řečeno. Jenže zase díky vysokým rychlostem pístu musí být olej odolný vůči trhání filmu.
U Jawy je to jedno, když oproti pile píst běhá relativně pomalu, ale zase tam mohou být právě problémy s tím, zda se olej dokáže na válci udržet. Jistě se tomu dá odpomoct větším množstvím oleje, ale pak jde do kopru ekonomická stránka věci.
Ještě k tomu srovnání s pilou, nebo křoviňákem - proč se asi originál olej Stihl (růžové barvy) míchá 1:50, zatímco při nouzovém použití jiného 2t oleje výrobce doporučuje poměr 1:25?
Naopak namíchat tento "superolej" 1:50 a nalít do třindy, tak to motor dlouho nevydrží.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist