globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Který model 350ky?
22.7.2013 v 20:55
Ahoj, rád bych v zimě koupil mou první větší motorku. Strašně se mi líbí Jawa, jsem velkej fanda do fichtla a babetty, ale rád bych něco, na čem budu moci jezdit i s přítelkyní a také někam dál než kolem dědiny. Můj zrak padl na Jawku 350.
Který model myslíte, že je nejpovedenější? Kamarádi v okolí, mi doporučují 639 nebo 640 kvůli kotoučové brzdě. Je to tak?
Rád bych kdyby jste uvedli i nějaké argumenty, kterými podpoříte své názory. Děkuji mnohokrát

Který model 350ky?

23.7.2013 v 10:02 | Nahoru | #31

1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?

23.7.2013 v 10:09 | Nahoru | #32
japonec nebo jawa z devadesátýho, oboje bude na go a hádejte co bude levnější na opravu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 10:17 | Nahoru | #33

bledemon píše: japonec nebo jawa z devadesátýho, oboje bude na go a hádejte co bude levnější na opravu.



Nechám se podat. Ale zkus to trochu rozepsat....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 10:23 | Nahoru | #34
Dave81> dvoutakt má v sobě jaksi méně dílů a na jawu stojí 2-5x méně než na japonce

Který model 350ky?

23.7.2013 v 10:35 | Nahoru | #35
Jakou JAWu 350 ? Žádnou. Měl jsem řadu let 638 s kotoučem(při brzdění táhne ke straně).V zatáčkách plave,s motorem problémy (odchází středový ložiska),spojka -spojkový koš(za 10tis km třikrát měněnej koš),vibrace motoru.Je řada věcí co se dá vychytat,ale pořád je japonec úplně někde jinde.Má to i výhody -relativně nízký provozní náklady,levný náhradní díly.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 10:37 | Nahoru | #36

KubaLC8 píše: Jde o to, ze Jawa je v ocich mnoha lidi porad povazovana jako levna motorka jak na porizeni tak na provoz. Realita je ale nekde jinde, o to se snad prit nebudeme. Za J350 ktera nebude uplne KO das jen o malo min penez nez za mnou vyjmenovane alternativy, pokud chces udelat GO motoru (ktery se na Japoncich az na vyjimky moc nedela) tak do toho zahucis neskutecne prachy a uz jsi davno za cenou Japonce. A to pouze v pripade, ze se ti poodari sehnat kvalitni dily, ne turecke nebo indicke, ale tomu zase odpovida cena. ve finale mas porad motorku, do ktere jsi nasypal dost penez v domneni ze je vychytana, ale porad bude trpet tim, cim trpi, bohuzel pro majitele fatalnimi problemy - zadirani pistu, praskani pistu, klika a kdo vi co jeste. Ale porad mas motorku ktera nebrzdi, krouti se ji ram a nejede.
Pokud by byl opravdovej fanda, tak si koupi nejaky starsi model, max 634, ale ne ty nove.

Ta ten zblecht o KTM ani reagovat nebudu.



proč se sereš do diskuzí o jawě,když tomu absolutně nerozumíš? kde si přišel na praskání pístu? zadirani? pokud někdo nevyuhluje kliku tak možná,nebo když nějaký šašek namíchá rejsink oil 1:100...nebrzdí?Jel jsi někdy na 640 s plouvocím kotoučem? Na tu motorku brzdí dostatečně.Akorát po čase odejde ta vložka v kyvce za 100Kč kterou nikdo nevymění a potom tady brečí jak mu jawa plave.A že to potom skládají borci kladivem a klika jim potom háže v desetině a rozmrdá to ložiska a vybruje to jak piča tak za to nemůže motorka..Prosím už nepiš,jsi akorát k smíchu.nebo jo,aspoň se zasmějem

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 10:39 | Nahoru | #37

bledemon píše: Dave81> dvoutakt má v sobě jaksi méně dílů a na jawu stojí 2-5x méně než na japonce



Vezmu to ze svého pohledu, zkus to pak rozporovat:

Motor - 2takt na Jawě skutečně moc nevydrží, v případě že bude nutná GO pár tisíc to bude, 4takt na japonský motorce (rozuměj CB500, GS500, XJ600 apod) je podle mě při normál zacházení a údržbě nesmrtelnej, max.necháš udělat ventilový vůle a vyměníš olej.
I v případě, že by se vlivem špatnýho zacházení vysral, koupíš jinej za pár tisíc.

Tlumiče - pokud budou KO, něco to stát bude (nemusíš dělat hned a na Jawě to nemusíš dělat nikdy, protože jsou nefunkční i když jsou nový) - tady tedy Jawa vede

Spotřební materiál jako řetěz, pneu, brzdový desky, příp.kotouče jsou si cenově hodně podobný, o tom nemá cenu polemizovat.

Provozní náklady: Jawa bere tak 6litrů + olej, CB500 bude jezdit do 5ti a bez oleje(navíc nemusíš být mechanik, aby ses v pohodě vrátil domů).

Jawa z 90týho je skoro to samý jako Jawa ze 60týho roku. Prostě nesnese srovnání ani s nejlevnějšíma Japoncema z 90tých let.

E: jo a to jsem úplně zapomněl na ten komfort, že každá normální motorka má taky el.starter....

Naposledy editováno 23.07.2013 10:55:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 10:56 | Nahoru | #38
Dave81> ona ta představa, že kdykoliv seženu náhradní ojetý japonský motor v dobrém stavu a za pár tisíc nemusí často vyjít. Starší tlumiče a kotouče zrovna tak. Spotřebu jsem měl úplně stejnou. Jestli vydrží jawa plácnu 80tkm do go a pětikilo třeba 150tkm je už jedno, stejný ročník má najeto většinou víc.

Na menší pojistce, životnosti a ceně mitasů a dalších dílů se provoz poměrně dost zlevní, žádné ventilové podložky, rozvoďáky, případně vodní okruh. Kdo počítá každou korunu (student) a má okolo 20tkč na motku, měl by jít dle mě do jawky, kdo má 35-40 samozřejmě do mladšího pětikila.

(reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 11:10 | Nahoru | #39

dostal94 píše: proč se sereš do diskuzí o jawě,když tomu absolutně nerozumíš? kde si přišel na praskání pístu? zadirani? pokud někdo nevyuhluje kliku tak možná,nebo když nějaký šašek namíchá rejsink oil 1:100...nebrzdí?Jel jsi někdy na 640 s plouvocím kotoučem? Na tu motorku brzdí dostatečně.Akorát po čase odejde ta vložka v kyvce za 100Kč kterou nikdo nevymění a potom tady brečí jak mu jawa plave.A že to potom skládají borci kladivem a klika jim potom háže v desetině a rozmrdá to ložiska a vybruje to jak piča tak za to nemůže motorka..Prosím už nepiš,jsi akorát k smíchu.nebo jo,aspoň se zasmějem



je dobry, ze si to vsechno umis obhajit ale jo, jsi srdcar

2 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?

23.7.2013 v 11:11 | Nahoru | #40
Dám ti hlavně jen jednu radu a to: Svez se na tom a uvidíš sám,jestli ti bude vyhovovat.
K typům: Jak tu psali někteří předemnou kotouč je hodně znát oproti bubnovce.Novější motor 634,638 je už na jehlách,takže vydrží víc než jen na pouzdře a 638 má ještě o jedno středové ložisko na klice víc.Rám je stejný jak na 634 tak 638,9,40 jízdní vlastnosti tím pádem taky stejný.
To jak ti bude spolehlivě sloužit bude jen na tobě,jak se o ni budeš starat a zacházet s ní.Ber,že to je motorka určená hlavně jako pracant do práce kolem 100 km/h.Ne jí pořád honit v 5 tis./ot.A srovnávat ji s japoncem nejde,protože to by jste pánové museli tak možná v 50-tých letech a to byli japonci víte kde.. Dneska je to samozřejmě o něčem jiném..
A jinak,každá motorka je obrazem majitele,ať už japonec nebo cokoliv jinýho.Pokud má obě ruce levé,tak to podle toho vypadá..

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 11:17 | Nahoru | #41

bledemon píše: Dave81> ona ta představa, že kdykoliv seženu náhradní ojetý japonský motor v dobrém stavu a za pár tisíc nemusí často vyjít. Starší tlumiče a kotouče zrovna tak. Spotřebu jsem měl úplně stejnou. Jestli vydrží jawa plácnu 80tkm do go a pětikilo třeba 150tkm je už jedno, stejný ročník má najeto většinou víc.

Na menší pojistce, životnosti a ceně mitasů a dalších dílů se provoz poměrně dost zlevní, žádné ventilové podložky, rozvoďáky, případně vodní okruh. Kdo počítá každou korunu (student) a má okolo 20tkč na motku, měl by jít dle mě do jawky, kdo má 35-40 samozřejmě do mladšího pětikila.



dobre, ale porad budes mit daleko mensi pozitek z jizdy, motoru, podvozku, ovladani a tak nejak vseho.

(reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 11:20 | Nahoru | #42
KubaLC8> Nezdá se mi,že bych měl menší požitek z jízdy na jawě než když jsem jel na japonci. Každej pořizuje motorku pro něco jiného,než třeba jen zábavu.

(reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 11:26 | Nahoru | #43
KubaLC8> někdo má větší požitek z těch nedokonalostí, říkaj tomu až charisma , ale uznávám to bude menšina. Každopádně ta j634 bude minimum s čim se dá dneska v relativní bezpečnosti pohybovat provozem. Když jsem zkusil trochu zanedbanou kývačku, hned jsem musel posunout hranice možného kroucení a účinku brzd+tlumičů motocyklu, to už nebylo vzrušení ale strach.
Ještě je zajímavé, že 640 se mi zdá oproti 638-9 nějak lépe zatáčivější (jestli je podvozek stejný, musí to být jiným posazem, blíže k řídítkům)

Který model 350ky?

23.7.2013 v 11:45 | Nahoru | #44
634, vypadá jako správnej oldschool naked bike. Starší jsou už moc dědkovský a nový jsou hnusný





Naposledy editováno 23.07.2013 11:45:33

Který model 350ky?

23.7.2013 v 11:58 | Nahoru | #45
Jsem majitelem 634 viz profil.Byla od původního majitele dobastlená, ale pomalu ji vracím k původnímu stavu až na barvu, jawí červená mě nerajcuje. Po zajetí dává skutečných (digi tacho) 132 km/h což je už o strach. Bubny dostačují pokud je máš seřízené a jezdíš tak něják v klidu. Všechny jawy jsou moto na hraní a jawení(opravování) k tomu patří. Mě stačí, za mě "čtveru". Je krásná... Pojistka na staré stroje na rok do 120 kč (moje r.v. 1974). Jede to má to zvuk a je to tank, těžko rozjet, těžko zastavit, ale pokud se to naučíš respektovat bude Ti dělat radost. Vyber dobře. Příští rok bude krucík(sraz jawistů tak se tam objev a uvidíš sám). Jinak doporučuju zadat dotaz na jawamanii.

1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?

23.7.2013 v 12:05 | Nahoru | #46






Tak takhle vypadá teď (jen bez toho kufru).

(reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 12:15 | Nahoru | #47

stspravce píše:





Tak takhle vypadá teď (jen bez toho kufru).



jak brzdíš tou zadní brzdou?

Který model 350ky?

23.7.2013 v 12:39 | Nahoru | #48
Ja patrim k tem "divnym", co vymenili japonce za Jawku, sou naprosto spokojeni a jizda na necem takovym je tesi.
Nerikam, ze me obcas nechyta takova ta nalada, kdy bych se rad projel zase na necem, co nekouri, startuje se cudlitkem a vic jede, nicmene to sou jen chvilkovy pochody a Jawa s prehledem plni moje naroky a jeji PRO v mem pripade jasne prevazuji nad PROTI Avsak uplne nejlepsi by bylo mit v garazi Jawku i japoncika

Zakladatel vlakna se ocividne mezi nas "divny" radi taky, takze si myslim, ze veskery proflakly a stale se opakujici dohady japonec vs. Jawa sou trosku zbytecny.

Jak tu nekdo zminoval, ze k cene benzinu, ti navic naskakuje jeste cena oleje, tak to neni ani tak moc pravda. Za olej do Jawky dam za sezonu stejny prachy, jako sem daval za olej do Xjcka. Akorat ho neliju do prevodovky, ale do nadrze

Ktere typ Jawky vzit, ti ale neporadim, protoze mam zkusenosti jenom s 640.

(reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 12:41 | Nahoru | #49
.

Naposledy editováno 23.07.2013 12:43:05

Který model 350ky?

23.7.2013 v 13:01 | Nahoru | #50
Dojíždím obložení a nahoru o zoubek posunuji když jedu ve dvou. Dá se na to zvyknout:) a brzdí to líp. Jinak brzdím stále zvětšujícím tlakem na brzdový pedál, až přestane vítr svištět kolem uší a vibrace ustávají - zpomaluju.:)

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 13:34 | Nahoru | #51

smoula555 píše: Dám ti hlavně jen jednu radu a to: Svez se na tom a uvidíš sám,jestli ti bude vyhovovat.
K typům: Jak tu psali někteří předemnou kotouč je hodně znát oproti bubnovce.Novější motor 634,638 je už na jehlách,takže vydrží víc než jen na pouzdře a 638 má ještě o jedno středové ložisko na klice víc.Rám je stejný jak na 634 tak 638,9,40 jízdní vlastnosti tím pádem taky stejný.
To jak ti bude spolehlivě sloužit bude jen na tobě,jak se o ni budeš starat a zacházet s ní.Ber,že to je motorka určená hlavně jako pracant do práce kolem 100 km/h.Ne jí pořád honit v 5 tis./ot.A srovnávat ji s japoncem nejde,protože to by jste pánové museli tak možná v 50-tých letech a to byli japonci víte kde.. Dneska je to samozřejmě o něčem jiném..
A jinak,každá motorka je obrazem majitele,ať už japonec nebo cokoliv jinýho.Pokud má obě ruce levé,tak to podle toho vypadá..



Jawu 640 jsem koupil novou v roce 1995. Zda jsem měl tehdy levé ruce je otázkou, nicméně motorka byla v záruce v servisu víc než doma, přestože jsem ji opatrně zajel. Neustálé problémy s elektrikou i elektronikou zapalování, během prvního roku vysypaná ložiska v předním kole, krku řízení a jedno na klice. Po roce sólo ježdění praskl ráfek zadního kola a svar držáku na "laděném" dvoukomorovém výfuku. Na novou motorku toho bylo až dost - chci jezdit a ne opravovat (na to mám pro chvíle volna veteránskou jawku). Ihned po záruce jsem se toho "národního" křápu zbavil a dodnes rozhodnutí koupit novou jawu lituji.
Srovnávat jawy 639-640 s japoncem klidně lze, protože byly v prodeji ve stejné době a dnes jsou k mání za podobné peníze - že jawa posledních 50 let spala na vavřínech je sice politováníhodné, ale není to omluva (je to výmluva).
A pokud je opravdu motorka obrazem svého majitele, tak provozovatel jawy mi splývá s majitelem staré Guzzi - ruce od šmíru až po lokty a před cestou modlitba bay dojel .

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 13:47 | Nahoru | #52
vtr78> Ano,srovnávat můžeš,ale to že sis koupil stroj,kterej byl konstrukčně z 50.tých let a čekal od něj zazráky let 90. jsi věděl a pokud ne,tak to tě taky neomlouvá.

Který model 350ky?

23.7.2013 v 13:49 | Nahoru | #53
Měl sem fungl novou 350 640ku, plavalo to v zatáčkách už od novoty jak gumovej had z pouti, když si chtěl jet ostřeji. Vibrace byly taky, do 90ti se dalo jet v poho, pak to ale začlo vibrovat jak robertek Dolly Buster. Výkon nic moc, do kopců líný, ve dvou už vás předjíždí malý skútry jak prd. Spotřeba 4 až 4,5.
Ojetý kousky jsou už několikrát padený a při havárii se ráda deformuje zadní kyvka, která je vyrobená z trubky. Takže jízda na většině ojetých třiapůlí se podobá jízdě na štaflích...
Třinda je pěknej veterán, ale dnes už je to zkrátka pasé...

(reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 13:53 | Nahoru | #54
vtr78> A o tom to je... Ale asi jsi měl fakt pech na kus. Ta moje stála 16 let ve stodole než jsem ji koupil a když se o ni staráš odvede adekvátní protislužbu. A že novější modely 350 tek jsou vývojově staré je pravda. Holt je to na vkusu každého soudruha... . Stejně je krásné, že když jedeš, nekoukají na tebe jen sličné panny ale i důchodci . Než je zahalíš do modravého dýmu...

Který model 350ky?

23.7.2013 v 14:01 | Nahoru | #55
Pořád se dají najít slušné kusy. Ale chce to hledat a mít štěstí, a přinejhorším hold za pár chechtáků vyměníš co potřebuješ a to doma na koleně. Chce to srazit pořizovací cenu, pořád se dají motorky pořídit za pár chechtáků či dokonce za flašku i s papírama. Ale ve městě těžko. Pokud chce 350 - ku a měl doteď babetu atd. ví do čeho jde. Hold "novou" starou už jen tak člověk nesežene. A bude hůř... Počkej za 30 let co to bude za masakr mít takové moto!

1 reakcí na tento příspěvek Který model 350ky?

23.7.2013 v 14:38 | Nahoru | #56
Je to přesně jak tady někteří píší, nejsem typ jezdce kterej se chce jenom vozit a nejlíp u toho ani nepřemejšlet a jen mačkat čudlíky Ne vážně, Jawa je pro mne pojmem, proto bych rád Jawku. Japonec věřím že jede lépe a možná i stejně stojí, ale nikdy, NIKDY to nebude Jawa.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 15:28 | Nahoru | #57
Mno japonec je japonec o tom zadna. Ale on chce jawu tak proc mu to vnucujete. Ja sem presel prave z jawy tripade na cbf1000 a uz bych jawu nechtel ani zadarmo. Pokud nekomu staci vlnici se motorove kolo s kotoucem jen na jedny strane kdy to pri akutnim brzdeni uplne strhne rizeni doleva tak at si to poridi. Vibrace kolem 80km/h jsou taky docela prospesny hlavne na erekci :) Kourova clona se hodi pokud vas honi polda na Honde a kdyz vam v Letenskym tunelu vylitne vlozka z vejfuku protoze se uklepe ten sroubek co drzi tu koncovku, tak to pak kam se sere s ramusem vytunenej haryk. Vozit s sebou batoh s vercajkem je nutnost a kochacka to je opravdu bo porad sem nekde u krajnice neco opravoval. Proti gustu zadnej disputat :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 15:45 | Nahoru | #58
Bubuss>Já jsem loni dojel na 640 do Holandska a o dva měsíce později do Monaka a drobnou technickou potíž jsem měl jen jednou. A bez potíží jsem projel i RDGA. To jen tak na okraj. A jeden kotouč má drtivá většina japonských pětistovek i řada cestovních endur 600-650 ccm. Ale je fakt, že tuhle motorku si může dnes koupit už jen fanda značky, o tom žádná.

(reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 16:10 | Nahoru | #59
Sema> hele jako proc ne? Zase je fakt ze cokoli se posralo tak sem to opravil na kolene coz u japonce uz dost dobre nehrozi. Ale proste uz sem po letech dosel k nazoru ze se chci fakt jenom vozit a ne se v tom porad hrabat. On k tomu jednou dospeje kazdej a jawku si necha pripadne jako veterana nebo z nostalgie. Rozhodne pokud ji chce tak at si ji poridi. Co se tyce nakladu tak uz mezi japoncem takovej rozdil nebude ale to svezeni je proste uz nekde uplne jinde. Kazdopadne to je citovka a i ja sem tu svoji mel moc rad a nekdy na ni docela i vzpominam.

(reakce na) Který model 350ky?

23.7.2013 v 16:39 | Nahoru | #60
smoula555> Třinda je konstrukčně z let třicátých, neb to jest vlastně klon DKW... .
Ale nic ve zlém, tohle řešení pajcovali všichni, rusáci i...hárlej .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist