Téma: auto - nadměrná spotřeba oleje
 
1.7.2013 v 22:30
Ahoj všichni. Sice se tohle téma netýká motorky, ale snad někdo poradí. Máme doma jako druhé auto Citroen Xantia 1.9 naftačka ( máme ho něco přes 13 roků ). Je to takovej dělník, co nás nikdy nikde nenechal. Naběháno něco přes 400tis. Jelikož má nulovou hodnotu, ale na druhou stranu slušnou , plně funkční výbavu, necháváme si ho na takové ty cesty kolem komína, děckám na brigády, prostě dokud nám neumře. Ale o co GO. Čím dál tím víc nám motor baští olej. Neteče. Po vytažení měrky motor funí jako svině z bukvic. Tyto atmosféry si olej braly dycky, ale teď je to už síla. Asi to jede přes kroužky.Už ho staříka ani nehoníme, jen tak piánko. Proto se chci zeptat nějakých fachmanů, zda tam má smysl nalít nějakej utěsňovač ( popřípadě jakej ), nebo se na to vyprdnout a prostě jen dolévat a dolévat. Jistě chápete, že do staříka nebudu investovat do G.O. Jo, ze skály ho házet opravdu nechci. Dík za názory.

1 reakcí na tento příspěvek auto - nadměrná spotřeba oleje

2.7.2013 v 05:27 | Nahoru | #1
400 tisíc na motor nic není, viděl bych to na gufera ventilů.
Cena opravy cca 2000 Kč.

(reakce na) auto - nadměrná spotřeba oleje

2.7.2013 v 11:46 | Nahoru | #2
LovecTaťka> Kdyby utíkal olej přes gufera, tak bys snad motor nefoukal z karteru, ne? Motor v mém F128A má 230000km, za celých 40 let se na něj nesáhlo a šlape jako hodinky a nefouká prakticky vůbec.

eda> Ne, ty přípravky bych tam nedával, ze zkušeností buď nefungují prakticky vůbec, nebo naopak dokonce nadělají víc škody, jak užitku. Zkus hustší olej, jak už tu zaznělo a i kdyby to nezabralo, stejně by časté dolévání nemělo zvednout náklady tak, aby se více vyplatila oprava motoru.
A olej klidně nějaký levný stáčený, na tomto motoru už stejně není co zkazit a navíc je to relativně pomaluběžný držák, co velké nároky na olej nemá. Navíc mezi oleji stejně nějaké markantní rozdíly nejsou a u dražších olejů zaplatíš spíš "značku", než kvalitu.
A především nevěřit "varováním" na baleních, že třeba "po 4 letech už nepoužívat" apod... jsou to jen marketingové kecy a "prošlá" balení pak holomci stejně svezou zpátky do skladů, "přebalí" do nových kanystrů a člověk si pak v dobré víře koupí jako "nový" olej klidně 20 let starý. Je-li olej správně skladován v uzavřeném obalu, ne nalitý ve vaně (ad absurdum), tak se mu nic nestane ani za desítky let.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist