paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jsem nový, sbírám informace
30.6.2013 v 22:30
Zdraví vás nový uživatel
po dlouhém výběru, a pročítání mnoha stránek jsem se rozhodl pro Virago. Chvíli jsem různě hledal, až jsem ji chtěl opravdu osedlat - i kdyby to nebyla ta pravá. Proto jsem se vypravil do KHmoto, kde jsem prve vyzkoušel jedenáctku, pro kterou jsem se rozhodl. Stav chromů mě ale proti fotkám dost zklamal. Později jsem prošel kolem modré 750, která se mě jevila v podstatě ve stavu nové motky. Bylo proto rozhodnuto - i za daleko větší peníz. No ale co už. Papíry se vyřizují, v úterý bude snad nachystaná.

Vás bych rád poprosil o nějaké rady v podstatě začátečníkovi. Nejsem žádný řidičský učeň, ale silnější motorku jsem v podstatě nikdy nevlastnil, zatím jenom samá chrchlata. Jezdil jsem sice z ledasčím, ale asi ještě dlouho se budu cítit jako motorkářské ucho. Tedy potřebuji rady jak takové ty řidičské - myslím, na co se vyloženě rádo zapomíná, ale především mám na mysli rady stran chování se k viragu. To znamená, na co nejprve se mám podívat, na co si dávat pozor, jak se k ní chovat za studena, jak za tepla... rád bych, aby zůstala v dobrém stavu co nejdéle. Už tady od Vás vím, že odchází volnoběžka, ta se zdála být naprosto v kondici, start byl až neuvěřitelně hladký, a rychlý. Motor běžel hladce, netřepal, zvuk ok. Všechny skupiny opravdu velice zachovalé.

Děkuji předem všem, kteří budou mě ochotni trochu uvést do tohoto světa

3 reakcí na tento příspěvek Jsem nový, sbírám informace

4.7.2013 v 07:34 | Nahoru | #1
Ještě bych se rád zeptal, na Váš jízdní styl. Kolega doporučil studený motor zahřívat, potom teprve vyrazit. Což takhle zahřívat mírnou jízdou? Dále - je normálně, že musím sytič použit při každém (na dotyk) studeném motoru? Já myslel, že když už jsem dnes jel, tak třeba po hodině ještě nebude motor (alespoň uvnitř) úplně studenej. Ale bez sytiče to prostě nedá. Teplet motor samozřejmě chytá na brnk. Pak se chci zeptat, v jakých otáčkách to tak držíte pro normální pohodovou jízdu? Mě se nějak od ucha zdá, že pod dva tisíce by to moc nemělo jít. Ten motor by to jistě utáhl, ale nějak se mě to prostě uchem nezdá. Jak to taháte?

(reakce na) Jsem nový, sbírám informace

4.7.2013 v 09:53 | Nahoru | #2
mr1: Můžeš zahřívat na místě i mírnou jízdou. Já nastartuju, oblíknu bundu, přilbu, rukavice, vytáhnu motorku z garáže, zamknu a jedu. Takže to dělám napůl tak, napůl tak. Jen když je fakt chladno, zahřívám na místě dýl, ale pro to mám vlastní specifický důvod.

V létě by po hodině stání motor měl chytit i bez sytiče. Nejspíš máš nízké volnoběžné otáčky, nebo trochu chudou volnoběžnou směs (což může být způsobeno spoustou faktorů).

Taky většinou držm motor od dvou tisíc výš. Níž to nechávám padat jedině při posouvání v koloně nebo šinutí z kopce, kdy nepředpokládám potřebu náhlé akcelerace. Z nižších otáček se motor posbírá taky, ale chce to přidávat plyn postupně. Naštěstí má Virago klikovku na kuličkových ložiscích, takže to není na podtáčení tak choulostivé, jako kluzná pouzdra.

(reakce na) Jsem nový, sbírám informace

4.7.2013 v 21:50 | Nahoru | #3

mr1 píše: Pak se chci zeptat, v jakých otáčkách to tak držíte pro normální pohodovou jízdu? Mě se nějak od ucha zdá, že pod dva tisíce by to moc nemělo jít. Ten motor by to jistě utáhl, ale nějak se mě to prostě uchem nezdá. Jak to taháte?


To víš, to není D5 ani TDI Sorry, musel jsem, dvojitej kolego Jinak užívej ve zdraví a hodně kilometrů bez karambolů

(reakce na) Jsem nový, sbírám informace

10.7.2013 v 22:44 | Nahoru | #4
mr1>Rozdíl mezi motorem v autě a motorce prakticky není. Jak dlouho zahříváš auto, teď v létě, když je teplo ? Dnešní motory nejsou stavěny na nějaké zahřívání, určitě neuškodí když nastartuješ, zaklapneš hledí, klidně se rozjedeš a první 1 až 2 km jedeš volně. Zahřívání bez jízdy spíše motorce škodí. Převodovka se netočí jako za jízdy, kardan má taky neohřátý olej, přehřívají se svody výfuků a dost motorkářů se diví, proč na nich modrá chrom. Je to tak, že ohřeješ pouze motor a ostatní co se taky točí je ztuhlé.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Potrubí okolo karburátoru Yamaha XV... Yamaha XV 750 Virago Milano52 2 10.6.2024 v 14:16 Milano52
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10416 24.5.2024 v 16:52 rancher
Yamaha XV 750 Virago problém při st... Yamaha XV 750 Virago Carlos-NK 6 31.3.2024 v 14:06 badyXV
Yamaha XV 750 Virago 94 přiškrcená ... Yamaha XV 750 Virago Mojzisak 3 14.3.2024 v 10:48 Pexeso
Progresivní tlumiče na Virago XV 750 Yamaha XV 750 Virago Lardyn 12 10.2.2024 v 21:17 Ivos


TOPlist