globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: problém s motorem
9.6.2013 v 18:28
AHOJ, mám Kawasaki VN 1500 Vulkan r.v95. Po ujetí několika desítek kilometrů jsou na druhém válci černé připeklé svíčky. Kraj závitů svíček ( u kontaktů) je navíc jakoby trochu olej nebo je to benzín s rozpuštěným karbonem.Pokud je po čase nevyčistím, tak hůř pálí. První válec je úplně v pohodě, svíčky jsou suché, čistá, mají světlé kontakty. Svíčky jsem měnil, kabely taky.Pokud to půjde, zkuste mi poradit. Dík Honza

Naposledy editováno 09.06.2013 19:22:15

1 reakcí na tento příspěvek problém s motorem

9.6.2013 v 19:16 | Nahoru | #1
V první řadě změř, nebo nech změřit kompresní tlaky. Tohle vypadá, že budou v háji kroužky a do válce se přes ně dostáva olej.

Ale pokud válec jinak jede dobře a motor nemá znatelně snížený výkon (a kompresní tlak by byl v pořádku), tak bude pravděpodobně v háji gufero sacího ventilu a přes to se dostává olej do válce.
Vulcana si nemůžu teď vybavit, ale pokud máš rybinu jako Drifter, tak to moc poznat nebude, ale pokud máš oddělené výfuky, poznáš to i podle toho, že zadní válec bude modře kouřit. Stalo by se to i při závadě gufera výfukového ventilu, ale to by se olej nedostával do válce a nesvinil by svíčky.

Mohl by být i rozhozený karbec, ale to by místo karbonování spíš jen svinilo svíčky od sazí a navíc pokud máš tu verzi s jedním karbcem, tak by se to těžko projevilo jen na jednom válci.

Jako první bych podezíral gufero na sacím ventilu.

1 reakcí na tento příspěvek problém s motorem

9.6.2013 v 20:52 | Nahoru | #2
Zdar!!!!
Kolik papá oleje????
Má dva filtry tak jestli jsou půchozí a dva karbece jestli není pořád zataženej sytič!!!

VN-ko 95 jsem měl a docela dost olej papala ,ale nikdy se svíčky nezasr....
nechal jsem udělat go motoru v Kawasaki Brno 36000 kč v prd.... a papala olej pořád i když míň.
Na gufírka jsem taky sázel ,ale jak sundali hlavy bylo všechno jasný.....Prosvítalo mezi pístem a válcem jako blázen .
Divili se ,že to vůbec jelo ,ale při takovém obsahu to asi pojede vždycky
Tak ať se Ti daří a motorku dáš dohromady

problém s motorem

9.6.2013 v 20:55 | Nahoru | #3




1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) problém s motorem

10.6.2013 v 20:52 | Nahoru | #4
J.M.K.>
Ahoj. Tlaky ve válcích jsou dobrý, hlavně jsou v obou válcích stejný. Motor výkon taky neztrácí. Takže to bude asi to gufero na sacím ventilu.Pokud s tím půjde jezdit, tak to rozeberu až po sezoně.
Díky moc za radu a měj se Honza

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) problém s motorem

10.6.2013 v 21:08 | Nahoru | #5
Mirek-JM>
Ahoj, loni a předloni to bylo tak litr a půl až dva litry na 5000 km.Letos nevim, nejezdim, protože furt prší. Na olej mám určitě jen jeden filtr. Nejspíš to bude to gufero na sacím ventilu.
Dík s měj se Honza

(reakce na) problém s motorem

10.6.2013 v 21:18 | Nahoru | #6
HONZA49> Myslel jsem filtry vzduchové

(reakce na) problém s motorem

10.6.2013 v 23:15 | Nahoru | #7
HONZA49> Ano, nejspíš to gufero. jezdit s tím jakžtakž půjde, jen musíš pochopitelně pořád hlídat hladinu oleje, čistit svčky a pak stejně musí jít hlava dolů, jednak kvůli demontáži ventilu a druhak vnitřek hlavy,válec nad h. úvratí a dno pístu budou zaprasené karbonem, což se vše musí vyčistit. Pozor ale na to, že karbon může také zbytečně zanést výfuk a pochybuju o tom, že by šel kloudně rozebrat a vypalováním bys akorát zbarvil, nebo zničil chromy. Pokud navíc zadní válec znatelně kouří a hlavně vyletí oblak modrého kouře při přidání plynu po chvilce volnoběhu, tak únik a spalování oleje jsou jasné.

Je to na Tobě, ale já osobně bych s tím radši moc nejezdil, ať se toho nakonec nepodělá ještě víc. Stejně pak bude nejlepší shodit hlavy obě a raději gufera vyměnit na všech ventilech, změřit vůli vodítek a ventily zabrousit. Nebylo by přitom od věci sundat a přeměřit i válce, jelikož kvůli sundání hlav motor stejně bude muset z rámu ven. Když jsou dobré tlaky, jak píšeš, tak by snad rozborka válců šla ještě odložit, je to holt o úvaze, jestli to teď udělat z gruntu, nebo pak třeba za pár let motor zbytečně vyndávat a rozebírat znovu kvůli výměně kroužků, přehonování a možná rovnou výbrusu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Tokico - brzdové destičky Kawasaki VN 1500 PepaSahib 16 20.2.2024 v 17:16 lecomondo
Pokazil sa sytič a neide voľnobeh Kawasaki VN 1500 Osif 4 20.11.2023 v 13:11 Osif
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... Kritix 3 31.7.2023 v 23:41 karel28
Cruiser, brzdy a motory Honda VTX 1800, Kawasaki VN 1500, Yamaha XVS 1300A M... Kritix 0 2.7.2023 v 20:30 Kritix


TOPlist