1). Defekt na pneumatice.
2). Dobíjení K.O. Regulátor po smrti.
3). Zkrat v kabelech a kontaktech na baterce.
A právě o bodu 3). bych se zde chtěl trošičku rozepsat a znát názor dalších majitelů Vetřelců. Nevím jak na jiných kubatůrách, ale osmička má baterku umístěnou na hodně posraným místě až pod rámem přímo u země. Baterie je umístěná v plechový krabičce a z každý strany je ze shora připojená na dva kabely. Aby člověk mohl vyjmout baterii musí povolit dva imbusové šrouby, odšroubovat regulátor a odpojit kabely. Otevřením dna plechové krabičky mu baterka vypadne na zem. Vždy když se můj Introš rozhodl že mě nedoveze domu, stáli za tím tyto tři důvody, a ten 3). za to mohl v 95%. Z ničeho nic prostě člověk chce nastartovat a místo zvuku motoru slyší crrr nebo procvakávat startovací relé. Kontrolky zhasnou a je ticho a tma, když jsem tohle zažíval poprvé nevěděl jsem kde hledat a proč se tak stalo z ničeho nic. Od ty doby mě to potkalo vícekrát než bych si přál a vždy byla chyba v jedné jediné věci. V kontaktech mezi baterií a kabeláží, baterka je totiž umístěna na tak nešťastném místě a kontakty nejsou nijak chráněny před deštěm, bahnem, korozí, oxidací. Vždy člověk musí kontakty trochu zbrousit, popřípadě vyměnit šrouby. Uvažuji o nějakých krytkách, které by kontakty ochránili a které bych před tím zastříkal kontaktolem . Pokud někdo máte Introše co tam má tyhle krytky, hoďte foto :)
Měli jste někdo podobný problém?
To se mi stat n-krat tak bych asi na celeho Vetrelce hodil bobek a sel by ze skaly, prip.na nej poslal Ripleyovou....
Nebo MOZNA bych ho vzal na milost, koupil bezudrzbovku baterku a umistil ji kamkoli JINAM! Nekdo na foru dokonce nabizi vyrobu LiPoly baterek s kapacitou co si reknes-ty jsou uplne maly!
Naposledy editováno 17.05.2013 04:04:28
Já už ho mám sedmou sezonu a opravdu se mi to stalo jen jedenkrát A to nemám žádný krytky ani nic podobnýho.Ten můj problem už jsem tady někde popisoval.Zjistil jsem tehdy že i přez správné přitažení kabelů ke kontaktům baterky,nic nešlo.Pořádně si prohlídni jak je ten kontakt uspořádanej.Vývod z baterky má čtvercovou díru,do ní se zasune hranolek a zhora se dotáhne šroubem,ten hranolek má díru (závit) skrz.Dál je v tom hranolku závit z boku,kam se přišroubuje kabel.A v tomto uspořádání jsou hned dva zádrhele.Ten první je, že stačí když kabel přišroubuješ jiným šroubem,než kterej tam patří,(myslím tím třeba jen o milimetr delším,nebo jen bez položky)šroub dotáhneš ale uvnitř hranolu narazí na ten šroub zašroubovaný zhora a tak přezto že si myslíš že je doře dotaženo,kablík je volnej a kontak špatnej.
Ten druhej zádrhel,(což byl můj případ)je sice pevně dotaženej kabel ale volnej ten hranolek uvnitř.Jak je všeobecně známo,olovo takzvaně "teče" a časem je potřeba šrouby na takovýchto kontaktech dotahovat.Vyřešil jsem to tak že ty vůle hranolku v samotným kontaktu jsem vymezil mosazným plíškem a doslova jsem ho tam silou (sikovkama) zatlačil a potom ještě řádně dotáhnul tím šroubem zhora. Teď pohoda a bez dalších problémů.Pravdu máš že umístění baterky není zrovna šťastně řešený ale to začne vadit nejvíc až když se k ní potřebuješ dostávat každou chvilku.Já teď tu potřebu mám jen dvakrát za rok,po sezoně když jí na zimu vyndavám a zas na jaře když vyrážím.
Doufám že jsem to popsal dost srozumitelně a držím palce,ať se daří.Nezoufej,i přez to všecko je Introš bezva "máša" a jeden z nejhezčích chopperů.
PS: Je docela možný že právě ten častej a špatnej kontakt na baterce byl taky pžíčinou i tvojí závady č. 2 - dobíjení a exitus regulátoru.
Naposledy editováno 18.05.2013 09:17:12
kutil1: Ahoj Franto, musím říct že jsi mě teď hodně vzdělal to co všechno píšeš dává smysl. Vyndám tu baterku a omrknu to, každopádně rozhodně tam nemam původní šrouby od baterky a nejsem si ani jistý zda mam nějaké šrouby ze shora. Co nejdřív to omrknu.
Díky!
Mě pomohlo následující:
1) bezúdržbová baterka
2) zkrácení šroubů na kontaktech (jsou delší a tak šroub dojede na konec závitu aniž by utáhl kontakty)
3) instalace hvězdicových podložek pod šrouby
4) DIN zásuvka, abych nemusel baterku vůbec vyndávat ven když ji chci nabít
5)všechno to pořádně vyčistit a prostříknout kontaktolem
6)nalepit gumu nebo něco podobnýho zevnitř na krabičku, tak aby na ní nezkratoval + pól když se ta baterka posune
Ten problem s dlouhým šroubem,koukám,zaznamenal i "kangaro", tak že to není jen můj výmysl.Vývod na dobíjení (bez demontáže baterky z motorky) mám udělanej taky a navíc silovým kabelem abych mohl případně startovat i pomocí startovacích kabelů, třeba z jinýho zdroje (auta).
Naposledy editováno 17.05.2013 10:37:52
Tak nejsem za blbec, uuuf to jsem rád.
Měl jsem sezonu, kdy mě to blblo, ale furt. Nevěděl jsem o co jde, drncal jsem se 400 kilometrů tak po 1-5 kilometrech. Samozřejmě, kontakty na baterce
No nic, také jsem zakrátil šroubky, také dal podložky. Jen dnes ještě před jízdou vždy preventivně vyzkouším dotažení.
Nicméně, od tohoto zásahu.... něma probléma
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
VS 800 Intruder problém s motorem Suzuki VS 800 Intruder | Jenyk78 | 10 | 28.4.2024 v 12:29 Jenyk78 |
Intruder VS 800 originál vs jiná ří... Suzuki VS 800 Intruder | jarmilerik | 11 | 25.4.2024 v 08:17 bazin. |
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... | Slezy28 | 326 | 29.9.2023 v 00:19 kudla009 |
Klub příznivců motocyklů Intruder [1 ... 36, 37] Suzuki VS 800 Intruder | petr1989 | 1086 | 19.9.2023 v 08:00 dzej.pi |
Vance & Hines - Intruder 800C 2017 Suzuki VS 800 Intruder | TenVojtěch | 1 | 26.7.2023 v 06:09 krokoš |