globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jawa 350 - legenda stále pokračuje
9.5.2013 v 09:54
JAWA Moto v současné době připravuje na homologaci pro český trh svůj legendární motocykl JAWA 350. Pokud budou všechny úpravy dostatečné pro splnění dnešních homologačních kritérií, bude tento model opět v oficiálním prodeji a bude jej tedy nově možné přihlásit pro provoz na pozemních komunikacích.
Věřte nám, že děláme vše pro to, aby se nám homologace podařila :)

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

15.5.2013 v 11:47 | Nahoru | #181

MartinED250 píše: Něco jsi tam měl špatně... Tuhle závadu neznám ani na ostatnách pragovkách co byly v partě. A aretační kolík? Ten jsem vyřešil po svém a už nikdy neupadal. Ani při kotrmelcích. Slouží na jedničku a nemám důvod se jí zbavovat.




Tak to je bomba . Ale

jawa 350 - legenda stále pokračuje

15.5.2013 v 11:52 | Nahoru | #182
V aktuálním vydání ČMN je rozhovor s Jiřím Kraftem o současné situaci v Jawě

Naposledy editováno 15.05.2013 12:52:44

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

15.5.2013 v 12:10 | Nahoru | #183
Johny: ano, výrobcem motoru měla bejt zbrojovka v Iževsku, mj. výrobce také AK-47 a dalších mnohem důležitějších (pro socialistický tábor) hraček, než je motocyklový motor. Zpracování a především odlitky byly podle pamětníků doslova tragické. I to byl jeden z důvodů, proč ten projekt šel do kopru.

Naposledy editováno 15.05.2013 12:46:39

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

15.5.2013 v 12:23 | Nahoru | #184
JwKS_Pavel>Jojo, slyšel jsem od majitele muzea na Konopišti vlastně totéž, že původní prototypové motory vyrobené v Jawě byly kvalitní, ovšem nultá série z Ruska doslova tragická.

Naposledy editováno 15.05.2013 12:23:23

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

15.5.2013 v 13:29 | Nahoru | #185
sice o par stran pozdeji, ale prece jen musim uvest zdejsi dohady ohledne patentu (nejen Jawa) na pravou miru, i kdyz zjednodusene:
- patent plati max 20 let od podani prihlasky, a po celou dobu se musi platit poplatky jinak zanikne a reseni je volne
- patent je zalezitost regionalni (zadny celosvetovy patent neexistuje), takze je potreba ho "dostat" a platit/udrzovat v kazde zemi kde chci ochranu (poplatky se kazdorocne zvysuji, malokdo to vsude udrzuje celych dvacet let pokud nekomu neda lincenci)
- prava z patentu si musi vymahat majitel sam, kdyz se nestara, jeho chyba

Ohledne Jawy:
- posledni patentova prihlaska, kterou Jawa podala (alespon takova ktera ma nejakou hodnotu, tzn. byla podana taky jinde nez v CR) byla v roce 1992, od te doby nula
- po revoluci nemeli prachy takze nechali skoro/vsechno padnout pro nezaplaceni
- ohledne usporadani hlavy motoru boxera jsem nic nenasel, jen jedno reseni packy dekompresoru
- jiz zminene usporadani prevodovky boxera bylo podano v roce 1976 a o kompenzaci klopneho momentu se tam nic nepise (vyvazovak netreba, boxer je vyvazeny sam o sobe), jen o moznosti menit staly prevod a hlavne o posazeni valcu vys (evidentne po zazitku z filmu "Petistovka", kdy "haryk" urazil valec o sutr , viz tadyk http://spisy.upv.cz...ments/184/184898.pdf , v bylo to podano i v Nemecku, Japonsku, Sov svazu, Svedsku... nejpozdeji v roce 1988 to prestali platit. Zas takovy zazrak mi to neprijde, MotoGuzzi ma takovy menitelny prevod jeste pred prevodovkou, takze nemusi byt ty kola tak masivni. Sice horsi pristup, ale kolikrat to clovek meni...
- je mozny ze nejaky patent na hlavu opavdu existuje, zrovna Jawa se blbne hleda, pac to taky kdysi byly "Zavody 9. kvetna" a ruzne databaze se s tim nazvem ruzne perou

Uz jsem se kolikrat chystal napsat tema o patentech Jawa, hlavne o zname licenci Jawa Automatic-Honda Cub, ale uz to tu jiste nekde bylo...

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

15.5.2013 v 15:08 | Nahoru | #186
JaraX: dobře napsané! Protože byly boxery Jawa primárně konstruovány pro tahání sajdkár (v patentu i zmíněno), byla rychlá výměna převodu výhodou, zvýšené těžiště nijak nevadilo a lepší průjezdnost v terénu byla na východě vítána. Žádné další extra výhody to nemělo. Logicky lepší uspořádání sání-výfuk ve vertikální rovině má BMW až dnes a dost se divím, proč u toho Němci tak dlouho setrvávali.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

15.5.2013 v 15:28 | Nahoru | #187
JwKS_Pavel> Proč? no protože u vzducháče se tak lépe chladí výfukový ventil a okolí.

jawa 350 - legenda stále pokračuje

15.5.2013 v 16:16 | Nahoru | #188
V tom ČMN taktéž potvrzuje skrcení 640 kvůli předpisům / dokonce ala KTM :) / tak to máte někteří potvrzené i vyšších sfér

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

15.5.2013 v 16:27 | Nahoru | #189
laďa-prášil> jo, na tom něco bude...

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

15.5.2013 v 17:30 | Nahoru | #190
JwKS_Pavel> Jawa s tym vertikalem taky nebyla prvni, minimalne soudruzi z DDR to zacali delat v roce 1952 na dvoutaktech http://de.wikipedia.org/wiki/MZ_BK_350
Jak pise lada-prasil bylo to asi kvuli chlazeni a mozna byli proste z toho dlouhodobe pouzivaneho ohv rozvodu tak zblbli, ze to prvni ohc udelali taky nalezato/nasikmo - u ohv ty tycky das horizontalne za sebe nahoru nebo dolu a pak se ti tam ty kanaly hur cpou. U ohc zase naopak vadi retez bud vzadu nebo vepredu, tak kam das kanaly?

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

15.5.2013 v 21:26 | Nahoru | #191

dostal94 píše: Když jsem teď dělal G.O,tak jsem 638 motor vážil,a kompletní motor váži 48 KG.

No vidis a 4T 4v vzduchova 650ka z 80.let vazi neco kolem 65-70kg pri 3x takovym vykonu, 48kg je sakra dost.

jawa 350 - legenda stále pokračuje

15.5.2013 v 22:08 | Nahoru | #192
Pro celý rozhovor si kupte nový ČMN. Je tam toho dost i o litru.

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

15.5.2013 v 22:09 | Nahoru | #193
Sorry, fotka zde.





1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

16.5.2013 v 06:49 | Nahoru | #194
radek_> takových článků už bylo...

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

16.5.2013 v 12:26 | Nahoru | #195

laďa-prášil píše: radek_> takových článků už bylo...



Samozřejmě, jsem mladší ročník a proto neznám historii tak jako ostatní (kde se co rozkradlo, prodalo, vytunelovalo), ale rád bych byl právem pyšný na českou značku motocyklů. Tajně doufám, že se jim to povede.

jawa 350 - legenda stále pokračuje

16.5.2013 v 14:18 | Nahoru | #196
KTM seškrcená z 50 na 5 k. Třinda seškrcená z 23 na 2,3 k.

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

16.5.2013 v 16:22 | Nahoru | #197
Jde o to, homologovat 350 pro dnešní normy s možností ji po koupi zpět otevřít. Takže je jedno, jaký bude mít výkon.

2 reakcí na tento příspěvek jawa 350 - legenda stále pokračuje

16.5.2013 v 18:06 | Nahoru | #198
I když to není zrovna krok vpřed, je to dobrý krok. Vždyť spousta z nás měla Jawu 350 jako první "velkou" motorku, tak proč ji na trh nevrátit. Akorát mi přijde na palici to škrtit na současné emise, platit za homologaci, když to pak stejně každý otevře. Zbytečně vyhozené peníze, lepší by byla nějaká výjimka, jako mají Briťáci.
Krokem vpřed bude až ten litr, ČMN jsem četl a věřím, že do konce roku s tím vyrukují. Časem se snad za pochodu naučí i všechno ostatní, tj. propagaci, posílení servisní a prodejní sítě, atd.
Já si tedy už znova 350 kupovat nebudu, to říkám rovnou, ale věřím, že si svoje kupce najde i u nás, když bude za něco přes padesát, jako teď bez papírů. Je to přece legenda.

jawa 350 - legenda stále pokračuje

16.5.2013 v 18:22 | Nahoru | #199
když je tady tolik lidí co zná situaci jawy atd..neví někdo momentální výrobní cenu nové jawy 350/640?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

16.5.2013 v 21:33 | Nahoru | #200
America> já si ji koupil za pár kaček jako legendu jak píšeš 638, mám ji jako druhou motorku místo kola, mám ji rád nemusíš se strojit, sedneš jedeš, vím co u ní hledat tak si to užívám,

kdysi to bylo něco dneska mezi těma motorka je to oničem ale jsem do ní udělaný jako kdysi dokážu u ní sedět a jen se na ni dívat

Naposledy editováno 16.05.2013 21:34:51

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

16.5.2013 v 21:59 | Nahoru | #201

America píše:
Krokem vpřed bude až ten litr, ČMN jsem četl a věřím, že do konce roku s tím vyrukují.



No, on už je květen v půlce....

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

16.5.2013 v 22:43 | Nahoru | #202
felixxx>
Pěkně!!! Moc slov jsi neřek, ale obsahem řekl velmi velmi mnoho!

(reakce na) jawa 350 - legenda stále pokračuje

17.5.2013 v 11:24 | Nahoru | #203

Bert-Jawatesty píše: Jde o to, homologovat 350 pro dnešní normy s možností ji po koupi zpět otevřít. Takže je jedno, jaký bude mít výkon.


No, nechtěl jsem to takto napsat, aby náhodou nebyla ohrožena tá homológace . Se škrcenými verzemi skoro nikdo nejezdí, takže je to jen o papírování .

jawa 350 - legenda stále pokračuje

17.5.2013 v 12:03 | Nahoru | #204
každé papírování se platí = plná zaměstnanost

jawa 350 - legenda stále pokračuje

17.5.2013 v 12:10 | Nahoru | #205
Kdyz vidim, ze se tu probira Jawa, tak jsem si vzpomnel... Nedavno ve dvou cislech britskyho casopisu Bike po sobe jsem narazil na zminku o Jawe, coz jsem necekal a docela me to i prekvapilo Tak pro nadsence a fandy Jawy scany tech stranek:

Jawa 1

Jawa 2

jawa 350 - legenda stále pokračuje

17.5.2013 v 12:19 | Nahoru | #206
mi to teda přijde podobně uhozený jako řada dalších kroků národního socialistického podniku jawa každej, kdo si mašinu odškrtí na svý tričko nese řadu druhotnejch rizik

jawa 350 - legenda stále pokračuje

17.5.2013 v 12:20 | Nahoru | #207
PetrVtr a RRSS 2t s oddelením mazaním a priamym vstrekom s prefukom je pekná vec, ale takýto motor nedokáže splniť emisie NOx. Keby to bolo také jednoduché, dávno by sme to mali v osobákoch, koncenr VW zadal vývoj už pred rokmi. Ak to plnilo emisie, tak to bolo v takom úzkom rozsahu otáčok, že to bolo pre pohon vozidla nepoužiteľné, možno tak pre centrálu.
Ak únia nepríde k rozumu, tak sú jednoducho 2 motory v cestnej premávke mŕtve.

jawa 350 - legenda stále pokračuje

17.5.2013 v 13:32 | Nahoru | #208
Jak by vstřik u 2T vypadal? Buď klasicky do sání - vstřikováni mastné směsi anebo vstřik do přepouštění či spalovacího prostoru, ale s jiným systémem mazání?

jawa 350 - legenda stále pokračuje

17.5.2013 v 15:52 | Nahoru | #209
No nejjednoduššeji klasická klapka a vsřik do sání, k tomu oilmaster nebo předpřipravená mastná směs, na tom už by až tak nefučelo..mám odzkoušené že klasické motovstřiky snáší i "blbé" tsf bez újmy na zdraví..

jawa 350 - legenda stále pokračuje

17.5.2013 v 16:16 | Nahoru | #210
hrnous: Jawa "nějak" pojede i když dáš trubičkou benzín do sání odkapávat... tak nějak blíže představ výsledek své práce
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Osvětlení Jawa 640 Jawa 350/640 Marec222 6 19.4.2024 v 22:07 Drak1
Jawa 350/640 motor klepe [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 35 10.4.2024 v 22:27 Beranidlo
Pravý válec hodně bohata směs [1, 2] Jawa 350/640 frds1206 32 23.8.2023 v 15:22 frds1206
Jawa 350/640 cuká v nízkých otáčkác... Jawa 350/640 frds1206 18 8.7.2023 v 01:00 frds1206
Rozoberám nepolený motor [1, 2] Jawa 350/640 misooo4623 37 13.4.2023 v 22:52 Julip2


TOPlist