globalmoto_duben_nolan





Téma: Dotaz na od(p)orníky z dopravy
 
4.5.2013 v 19:54
Na základě dvou posledních negativních zkušeností týkajících se stavu našich komunikací bych se chtěl zeptat někoho, kdo něco ví o dopravní problematice. Vynakládá se spousta finančních prostředků pro zlepšení bezpečnosti dopravy ať už efektivně nebo neefektivně, takže bych měl dva body, týkající se toho:

1) vyspravování trhlin v silnici kluzkym litym asfaltem či co to je - chápu, že pro auta se čtyřma kolama to nepředstavuje zásadní problém, ale pro motorku, která má kontakt se silnicí pomocí pruhu pneumatiky o šírce rovnající se šířce asfaltem zalitý spáry, to podle mě problém je. Otázka zní - to neexistuje technologie, která umožňuje zdrsnění povrchu po vytvrdnutí asfaltu, něco jako třeba protiskluzný nátěry v podzemních garážích atd., popřípadě jaká je finanční náročnost tohohle provedení?

2) oprava děr v silnicích a následný zasypání kýblem štěrku - pro auto to problém neni, pro motorku docela je, zvlášť v zatáčce. Otázka - je doprdele takovej problém, když už na to teda neni vhodnější technologie provedení, dát před tu opravenou díru nebo úsek opravy značku BACHA, ZASYPALI SME TO TADY ŠTĚRKEM nebo něco podobnýho, nebo třeba nasypat tam aspoň štěrk v jiný barvě než je barva silnice, abych si toho všim dřív než na to vjíždim přednim kolem?

Přijde mi, že nás chtěj snad silničáři úmyslně selektovat. Vyřešení těchhle dvou problémů by podle mě ušetřilo pár odřenejch plastů a nějaký peníze státu za náklady léčení lehnuvšího. A nemuseli by se tady vymejšlet pičoviny jako sou speciální svodidla za xx miliónů.

Sorry, potřeboval sem si prostě vylejt srdce a teď už můžu jít v klidu sledovat hokej..

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na od(p)orníky z dopravy

4.5.2013 v 20:12 | Nahoru | #1
Já hlavně myslim, že tady na to každej silničář (je jedno v jaký podobě) jebe. Důležitý je draze a nekvalitně, aby to tam mohli za 6 měsíců opravovat znova. Logiku v těhlech věcech nehledej, protože tady žádná není.

Viz rekonstrukce D1, která bude dle plánu trvat 6!!! let. Ale když potřebujou opravdu rychle něco provést tak helemeséééé, most na jižní spojce jde najednou rozebrat za jeden den, nikoliv za 3 tejdny jako doposavaď.

O tomhle v ČR nemá smysl ani diskutovat.

Naposledy editováno 04.05.2013 20:13:43

Dotaz na od(p)orníky z dopravy

4.5.2013 v 20:12 | Nahoru | #2
Máš recht, ale pochybuju, že se todle u nás někdy změní... Je to prostě lempláctví.

Dotaz na od(p)orníky z dopravy

4.5.2013 v 20:14 | Nahoru | #3
já bych místo lepení v některých místech doporučil vyfrézovat celou cestu a položit nový asfalt, protože je to hrůza...ale toby naši silničáři museli v zimě prve odhrnout a pak nasolit a né obráceně a pak plakat, že mají prázdný sklady a nemaj prachy na opravování silnic v létě.

A jinak :
Řidič musí přizpůsobit způsob jízdy svým schopnostem, vlastnostem vozidla, stavu komunikace a povětrnostním podmínkám.



Naposledy editováno 04.05.2013 20:14:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na od(p)orníky z dopravy

4.5.2013 v 20:17 | Nahoru | #4
foky> já teda nejsem stavař, ale beton potřebuje krapet vyzrát. třeba by se ti nechtělo jet v koloně za x kamionama po fungl novém mostě označeným smajlíkem řsd "už po novém, jen to ještě trochu zraje"

ale samo,že ve světě tyhle detaily umí. před lety jsem třeba brousil koleno na mostě v itálii v zatáčce přes opravovanou dilatační spáru...ani to neucuklo

Dotaz na od(p)orníky z dopravy

4.5.2013 v 20:17 | Nahoru | #5
U nás je bohužel evidentní ten ekonomickej záměr. Teda on ten ekonomickej záměr je všude ve světě, ale v rámci mezí. Použít odpadky jako podloží pod novou dálnici, to si dovolej jenom lobotomové v ČR.

Dotaz na od(p)orníky z dopravy

4.5.2013 v 21:27 | Nahoru | #6
zasypane diry sterkem jsou i v nemecku...takze neni to jen u nas. mimo D1 je kvalita cest na nadprumerne evropske urovni

1 reakcí na tento příspěvek Dotaz na od(p)orníky z dopravy

4.5.2013 v 22:21 | Nahoru | #7
Není to u nás tak špatné, cena ani kvalita. Obecně jsou u nás silnice první třídy na velmi dobré úrovni, druhá třída má občas výjimku, ale také to není tak špatné a třetí třídy jsou mizerné, ale těm se dá vždy vyhnout, pokud nezajíždíš do nějaké vesnice, což je ovšem cesta do pěti kilometrů. Když to porovnám se silnicemi první a druhé třídy ve Francii nebo na jihu Itálie, je to tady nádhera. O Polsku se asi nemusím zmiňovat. Také musíte rozlišovat stav silnic v kontinentálním a přímořském podnebí. Teplotní rozdíly mostům a silnicím ubližují nejvíce, taková Velká Británie je, ne jen geograficky, za vodou.

Dotaz na od(p)orníky z dopravy

4.5.2013 v 23:18 | Nahoru | #8
ad1. neni smyslem opravy cehokoli statniho tu vec opravit ale vytvorit serii faktur a odklonit penezotok spravnym smerem jsme v CZ.
ad.2. moje mlada sebou sekla do vrstvy sterku nastesti bez zraneni ale z obleceni na ni nezustal kousek celej vcetne helmy pateraku bot o kalhotech a bunde nemluve aprilka ma par vyraznych sramu
ad.3. s tim hokejem sis pomoh co

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na od(p)orníky z dopravy

4.5.2013 v 23:21 | Nahoru | #9

Mr.Dreamer píše: Není to u nás tak špatné, cena ani kvalita. Obecně jsou u nás silnice první třídy na velmi dobré úrovni, druhá třída má občas výjimku, ale tariké to není tak špatné a třetí třídy jsou mizerné, ale těm se dá vždy vyhnout, pokud nezajíždíš do nějaké vesnice, což je ovšem cesta do pěti kilometrů. Když to porovnám se silnicemi první a druhé třídy ve Francii nebo na jihu Itálie, je to tady nádhera. O Polsku se asi nemusím zmiňovat. Také musíte rozlišovat stav silnic v kontinentálním a přímořském podnebí. Teplotní rozdíly mostům a silnicím ubližují nejvíce, taková Velká Británie je, ne jen geograficky, za vodou.

des reditel rsd?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na od(p)orníky z dopravy

4.5.2013 v 23:27 | Nahoru | #10

Duritio píše: des reditel rsd?



Ne, ale pokud bych byl, nezlobil bych se . Teď vážněji, prostě se mi jen nelíbí, když lidé vlastní zemi sami snižují, pak máme mít nějaké jméno v zahraničí, kdy sami na sebe házíme jen špínu. Jsem sice pesimista, ale připadá mi, že jsem schopný to dobré vidět a ocenit mnohem lépe než drtivá většina mého okolí a myslím si, že je to škoda. Rozhodně je lepší žít v pozitivně naladěné společnosti .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotaz na od(p)orníky z dopravy

5.5.2013 v 00:02 | Nahoru | #11

Mr.Dreamer píše: Ne, ale pokud bych byl, nezlobil bych se . Teď vážněji, prostě se mi jen nelíbí, když lidé vlastní zemi sami snižují, pak máme mít nějaké jméno v zahraničí, kdy sami na sebe házíme jen špínu. Jsem sice pesimista, ale připadá mi, že jsem schopný to dobré vidět a ocenit mnohem lépe než drtivá většina mého okolí a myslím si, že je to škoda. Rozhodně je lepší žít v pozitivně naladěné společnosti .

no reditel nejsi ale utcity druh kaji marika ano proboha rekni mi jedinou pozitivni vec ktera by me naplnila hrdosti k vlasti to je spatnej vtip od roku 89 podnikam a je to permanentni souboj se statni spravou na co am byt hrdej na korupci? na politiky? na uredniky? na hymnu? nebo na vlajku? mozna ze na sportovce ale to neni zasluha ststu ale jich samych. nezlob se na me ale tvrde s tebou nesouhlasim zijeme tady dost blbe a staci se divat kolem sebe a cist mezi radky a je to horsi nez bys myslel a pozitivne muzes myet jak chces nakonec ti stejne zustane hola skutecnodt kterou chtic nechtic prijmout musis.

Naposledy editováno 05.05.2013 00:11:17

(reakce na) Dotaz na od(p)orníky z dopravy

5.5.2013 v 00:15 | Nahoru | #12

Duritio píše: no reditel nejsi ale utcity druh kaji marika ano proboha rekni mi jedinou pozitivni vec ktera by me naplnila hrdosti k vlasti to je spatnej vtip od roku 89 podnikam a je to permanentni souboj se statni spravou na co am byt hrdej na korupci? na politiky? na uredniky? na hymnu? nebo na vlajku? mozna ze na sportovce ale to neni zasluha ststu ale jich samych. nezlob se na me ale tvrde s tebou nesouhlasim zijeme tady dost blbe a staci se divat kolem sebe a cist mezi radky a je to horsi nez bys myslel a pozitivne muzes myet jak chces nakonec ti stejne zustane hola skutecnodt kterou chtic nechtic prijmout musis.



No, tak nebýt v zaměstnaneckém poměru je v tomto státě opravdu nezáviděníhodná pozice. Musíš na sebe vzít nesrovnatelně vyšší rizika a jako odměnu dostaneš nestálé finanční ohodnocení, které v průměru téměř nepřevyšuje ohodnocení osoby v PP. Neříkám, že je to tu celkově dobré, jen říkám, že všechno není špatné. Osobně se mi to také nelíbí, aktivně se snažím najít stát, který by byl lepší, ale stále nacházím jen to samé, znovu a znovu.

(reakce na) Dotaz na od(p)orníky z dopravy

5.5.2013 v 02:25 | Nahoru | #13

karf píše: foky> já teda nejsem stavař, ale beton potřebuje krapet vyzrát. třeba by se ti nechtělo jet v koloně za x kamionama po fungl novém mostě označeným smajlíkem řsd "už po novém, jen to ještě trochu zraje"



Beton sice vytvrdne (aby se po něm dalo chodit) za 2 - 3 dny, ale pozor - zraje 28 dní!!! Teprve po této době je zcela vyzrálý, což jest třeba hlavně tehdy, pokud na něj přijde nějaká další vrstva.

A poud jde o flastrování, tak jako výborná věc se tváří SILKOT , jež nataví vrstvu kolem praskliny a flastr se tak "slije" s okolním asfaltem, čímž zabrání dalšímu praskání a nerovnostem. Jenže známe to, jak "(ne)snadno" se takové vynálezy dostanou do běžné praxe.
Nezapomenu, jak před 10 lety "opravili" spojku mezi Blažejovem a Hospřízí - díry jen zasypali šteěrkem, polili asfaltem a uplácali lopatama , takže z děr a výtluků udělali naopak hrboly a jet po tomto, byť krátkém úseku, pak bylo skutečně utrpení - téměř jako jet po pražcích. "Inteligence" něterých cestářů jest skutečně diskutabilní.

A pokud jde o opravu D1, tak tam sice Jančura dělá brajgl, jak zná levnější a rychlejší opravu, jenže nepochopil, že ta by neřešila jádro problému a sice promáčené podloží, díky kterému se betonové panely pohybují, čímž se narušuje i rovnost asfaltového povrchu a tím jest způsobena ona "jízda vlakem po silnici". Holt podnikatel ženoucí se za ziskem a nechápající, že pokud něčemu rozumí jako osel kafi, nemá se do toho vůbec montovat.

Dotaz na od(p)orníky z dopravy

5.5.2013 v 09:27 | Nahoru | #14
No, nechtěl sem si stěžovat na stav našich silnic, s tim už sem se smířil. Ale nechápu, proč když už se něco dělá, proč se to dělá blbě, když to jde udělat líp. Ale hlavně že nás média vykreslujou jako prasata a sebevrahy..

Dotaz na od(p)orníky z dopravy

5.5.2013 v 10:00 | Nahoru | #15
Tteba z Loun do Prahy, to je dalnicka na urovni Ani nema cenu se tem diram vyhejbat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist