Téma: Po první jízdě
 
26.4.2013 v 19:43
Tak se s Vámi chci podělit o dojmy z první řízení motorky (v autoškole). Do teď jsem jezdila jen jako "batoh" a nikdo mi moto půjčit na vyzkoušení nechtěl, takže moje první zkušenost je až z první jízdy. A po ní mám sebevědomí na nule a jen doufám, že nejsem nejhorší žák, jakého tam kdy měli :D Jezdím na CB500.. Prý na tom sedím jak na chopperu, mám ruce v křeči - proto nejsem schopná udržet stabilní rychlost, protože pořád přidávám nebo ubírám a při rozjezdech jsem divoch - rozjedu se plynule, ale pak v poslední fázi přidám plyn a vyrazím jako raketa :D Jediné, co mi šlo bylo zatáčení a ty rozjezdy v první fázi :D Nedokážu si představit vjet do prozvozu, zlaté auto :D :D Naštěstí učitel je kliďas..

Jaké jsou vaše zkušenosti a dojmy z prvních jízd, čerstvé i dávno minulé? :D

6 reakcí na tento příspěvek Po první jízdě

3.8.2013 v 23:54 | Nahoru | #1
Tak přítomné dámy a pánové, konečně to mám za sebou i já. Včera jsem to konečně udělala a chci vám popsat všechny peripetie a průběh zkoušek v Ostravě.

Pokus č.1: Na první zkoušku jsem šla 28.6. s tím, že jsem 3 týdny neseděla na motorce (učitel neměl před zkouškami čas) a zkoušky jsem dělala ještě k tomu na motocyklu, na kterém jsem za tu dobu výcviku seděla jednou (spojka zabírala jinde, brzdy reagovaly jinak). Komisař mi vytkl nejistotu a rozjezd do kopce, takže jsem letěla jako namydlená.

Pokus č.2: 19.7. Trénovala jsem teda za vesnicí na své moto v doprovodu, naučila se rozjíždět na zadní brzdu. Den před zkouškou jsem se projela s učitelem, vše v pohodě, ale rozjezd do kopce, který mi nešel, jsme skoro neprocvičili a ještě k tomu řekl, že na zadní brzdu se rozjíždět nemám, že mám používát přední, což mi moc nešlo. Komisař u druhého pokusu měl 205cm, já mám 165cm, za mnou na moto jsem ho cítila, jako bych vezla koně, pořád se nakládněl kam neměl, ale to jsme ustáli. Nechal mě otočit se ve slepé ulici na 2 metrech, aniž by sundal nohy ze stupaček, což jsem zvládla, tak mě po chvíli zatáhl na rozjezd do kopce, kde jsem opět zaváhala. Vytkl mi tedy to, že se motorky bojím, že jí málo vytáčím (podle něj jsou 4000 málo, představoval si 6000 v běžném provozu) a že se ve mě ještě motorkář musí probudit. Ten den nás na zkouškách bylo 49 - týden dříve pršelo, proto se nás tam sešlo tolik. Udělalo to 7 lidí z těch 49. (divné že??)

Pokus č.3: 1.8. Natrénován rozjezd do kopce na vlastní moto na přední brzdu, natrénováno otáčení se na malém prostoru s člověkem za sebou. Jízda s komisařem proběhla v pohodě, bez stresů - před jízdou mě uklidnil. Zvládla jsem asi 6 rozjezdů do kopce, žádná chyba ani přestupek nebyl, tak jsem šla s prospěla domů. Komisaři ten týden údajně dostali vynadáno, že lidé odcházejí dělat zkoušky do Hlučína, Bohumína atd - tedy do menčích měst, protože v Ostravě se vyhazuje někdy bez objektivních příčin, takže jsme to ten den udělali skoro všichni, kteří jeli podle předpisů (samozřejmě ne ti, kteří nezastavii na stopce nebo nedávali přednost zprava atd.).

Z mého vlastního úsudku je to hodně o penězích. Uznávám, že napoprvé mě díky té nejistotě vyhodili oprávněně, ale podruhé mám dojem, že to úplně oprávněné nebylo, jen mi to chcíplo u rozjezdu do kopce a pak jsem si chtěla dát větší prostor, aby nejelo auto a já na to měla čas.

Každopádně mám to za sebou a za 10 dní snad vyrazím na své vlastní - někam po vesnicích zatím :)

(reakce na) Po první jízdě

4.8.2013 v 08:48 | Nahoru | #2

Ifi_ píše: Tak přítomné dámy a pánové, konečně to mám za sebou i já. Včera jsem to konečně udělala a chci vám popsat všechny peripetie a průběh zkoušek v Ostravě.

Pokus č.1: Na první zkoušku jsem šla 28.6. s tím, že jsem 3 týdny neseděla na motorce (učitel neměl před zkouškami čas) a zkoušky jsem dělala ještě k tomu na motocyklu, na kterém jsem za tu dobu výcviku seděla jednou (spojka zabírala jinde, brzdy reagovaly jinak). Komisař mi vytkl nejistotu a rozjezd do kopce, takže jsem letěla jako namydlená.

Pokus č.2: 19.7. Trénovala jsem teda za vesnicí na své moto v doprovodu, naučila se rozjíždět na zadní brzdu. Den před zkouškou jsem se projela s učitelem, vše v pohodě, ale rozjezd do kopce, který mi nešel, jsme skoro neprocvičili a ještě k tomu řekl, že na zadní brzdu se rozjíždět nemám, že mám používát přední, což mi moc nešlo. Komisař u druhého pokusu měl 205cm, já mám 165cm, za mnou na moto jsem ho cítila, jako bych vezla koně, pořád se nakládněl kam neměl, ale to jsme ustáli. Nechal mě otočit se ve slepé ulici na 2 metrech, aniž by sundal nohy ze stupaček, což jsem zvládla, tak mě po chvíli zatáhl na rozjezd do kopce, kde jsem opět zaváhala. Vytkl mi tedy to, že se motorky bojím, že jí málo vytáčím (podle něj jsou 4000 málo, představoval si 6000 v běžném provozu) a že se ve mě ještě motorkář musí probudit. Ten den nás na zkouškách bylo 49 - týden dříve pršelo, proto se nás tam sešlo tolik. Udělalo to 7 lidí z těch 49. (divné že??)

Pokus č.3: 1.8. Natrénován rozjezd do kopce na vlastní moto na přední brzdu, natrénováno otáčení se na malém prostoru s člověkem za sebou. Jízda s komisařem proběhla v pohodě, bez stresů - před jízdou mě uklidnil. Zvládla jsem asi 6 rozjezdů do kopce, žádná chyba ani přestupek nebyl, tak jsem šla s prospěla domů. Komisaři ten týden údajně dostali vynadáno, že lidé odcházejí dělat zkoušky do Hlučína, Bohumína atd - tedy do menčích měst, protože v Ostravě se vyhazuje někdy bez objektivních příčin, takže jsme to ten den udělali skoro všichni, kteří jeli podle předpisů (samozřejmě ne ti, kteří nezastavii na stopce nebo nedávali přednost zprava atd.).

Z mého vlastního úsudku je to hodně o penězích. Uznávám, že napoprvé mě díky té nejistotě vyhodili oprávněně, ale podruhé mám dojem, že to úplně oprávněné nebylo, jen mi to chcíplo u rozjezdu do kopce a pak jsem si chtěla dát větší prostor, aby nejelo auto a já na to měla čas.

Každopádně mám to za sebou a za 10 dní snad vyrazím na své vlastní - někam po vesnicích zatím :)



Gratulace k získanému řidičáku

(reakce na) Po první jízdě

4.8.2013 v 10:12 | Nahoru | #3
Ifi_>

To je moc dobře, že vás takhle proháněl, těžko na cvičišti, lehko na bojišti.
A rozjíždět se na zadní brzdu opravdu není úplně nejlepší, jednou se naskytnou podmínky, kdy to nepůjde, pak pojedeš dolů nebo se nerozjedeš. Navíc, stojíš se zařazenou rychlostí, to taky pro spojku není úplně to pravý ořechový!

Vítej v klubu!

(reakce na) Po první jízdě

4.8.2013 v 17:27 | Nahoru | #4
Ifi_> tak ti gratuluji nás takto nedrtil, ale i tak jsem ráda, že to mám za sebou...ted už jen dostat se na magistrát pro papíry

(reakce na) Po první jízdě

4.8.2013 v 22:33 | Nahoru | #5
Ifi_> Gratuluju
To jsi měla smůlu, ale nakonec se přecijen povedlo Já měla naštěstí komisaře v pohodě a ani jízdy nebyly tak složité. Tento víkend jsem byla na 2 vyjížďkách a je to úplně o něčem jiném, něž se závažím za sebou Jasně, jala jsem pomalu, opatrně a na kochačku a o tom to je...

prouky_> d) ještě nemá papíry

Jinak s uraženým mužským egem a machisty jsem se setkala. Otázkou je, v kolika začínali na tom fichtlu a kdo je učil... Taky mi nepřipadá divné koupit 650, když jsem školu dělala na 500. Proč jít dolů?

(reakce na) Po první jízdě

5.8.2013 v 18:02 | Nahoru | #6
Ifi_> Gratulace, já vlastně kvůli tomu taky nedělám řidičák v Ově

(reakce na) Po první jízdě

9.8.2013 v 13:23 | Nahoru | #7

Ifi_ píše: Tak přítomné dámy a pánové, konečně to mám za sebou i já. Včera jsem to konečně udělala a chci vám popsat všechny peripetie a průběh zkoušek v Ostravě.


Gratuluje a vítej
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist