Téma: dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
 
22.3.2013 v 18:09
Tak TOLIK let nám vtloukala "oficiální místa" do hlavy, že je s dvoutakty ámen
(prý překonaná technologie, nedokáží splnit emisní normy, atd, atd)
A NAJEDNOU čtu v našem nejrozšířenějším motocyklovém periodiku (č.6/2013),
že KTM pro svoje vítězné tažení světem "nasadí do boje" ke čtyřdobé třistapade-
sátce (pravděpodobně i) dvěstěpadesátku, ALE DVOUTAKTNÍ(!!)...
Honzis, autor článku v ČMN, ji trefně nazval *JEŠTĚ VĚTŠÍ PRČA-BAJK* než třista-
padesátka, lehčí, hravější

Jenže pak přichází nadšení ochlazující"sprcha", že by cena DVĚSTĚPADESÁTKY měla
být stejná jako ČTYŘTAKTNÍ TŘISTAPADESÁTKY(!!)
Tak toto zklamání, aspoň podle mého, už nemůže napravit ani oznámení, že KTM má
připravené dvoudobé agregáty se vstřikováním, které plní normu Euro 4 .

Vstřikování je už celou dobu běžná výbava čtyřtaktů, takže z předchozího vyplývá
jediné a to, že kroky KTM, vedoucí ke znovuzavedení výroby dvoutaktních motocyklů,
nejsou rozhodně žádným altruismem, ale tak jako prakticky všechno ve dnešní době,
snahou vydělat ještě více peněz než dosud na motocyklech čtyřtaktních,
výrobou podstatně jednodušších motorů dvoutaktních ...
Co na to Vy, kterým dvoutakty dodnes nejsou "fuk a šum" ???

Naposledy editováno 22.03.2013 18:11:37

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

28.4.2014 v 09:30 | Nahoru | #1
O víkendu jsem byl na výstavě Lodě na vodě v Praze a prohlížel jsem si tam motor Envirude E-TEC, který je dvoutakt s přímým vstřikem. Tyhle motory se vyrábí delší dobu a jsou velmi oblíbené pro spolehlivost, vysoký výkon, nízkou spotřebu a emise, nízkou hmotnost a bezúdržbovost. Motor má na hlavách válců vstřikovače, které jsou poměrně masivní, přívěry nemá. Pod krytem je nádrž na olej, elektronika řídí přimazávání od poměru 60:1 až do cca 100:1 podle zatížení. Elektronika také řídí záběh motoru a první tři roky nemusí motor na prohlídku!! Výměna olejů zde taky odpadá. Zajímavé je chlazení elektroniky kapalinou, kdy je elektronika uložena v průhledném plastovém boxu a tak je vidět proudící kapalinu (zřejmě olej) Tak si říkám, že když to je v lodních motorech poměrně zaběhlá technologie, proč ne v motorkách?

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

28.4.2014 v 10:34 | Nahoru | #2
markus> lodí je málo,motorek moc.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist