globalmoto_kveten





Téma: dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??
 
22.3.2013 v 18:09
Tak TOLIK let nám vtloukala "oficiální místa" do hlavy, že je s dvoutakty ámen
(prý překonaná technologie, nedokáží splnit emisní normy, atd, atd)
A NAJEDNOU čtu v našem nejrozšířenějším motocyklovém periodiku (č.6/2013),
že KTM pro svoje vítězné tažení světem "nasadí do boje" ke čtyřdobé třistapade-
sátce (pravděpodobně i) dvěstěpadesátku, ALE DVOUTAKTNÍ(!!)...
Honzis, autor článku v ČMN, ji trefně nazval *JEŠTĚ VĚTŠÍ PRČA-BAJK* než třista-
padesátka, lehčí, hravější

Jenže pak přichází nadšení ochlazující"sprcha", že by cena DVĚSTĚPADESÁTKY měla
být stejná jako ČTYŘTAKTNÍ TŘISTAPADESÁTKY(!!)
Tak toto zklamání, aspoň podle mého, už nemůže napravit ani oznámení, že KTM má
připravené dvoudobé agregáty se vstřikováním, které plní normu Euro 4 .

Vstřikování je už celou dobu běžná výbava čtyřtaktů, takže z předchozího vyplývá
jediné a to, že kroky KTM, vedoucí ke znovuzavedení výroby dvoutaktních motocyklů,
nejsou rozhodně žádným altruismem, ale tak jako prakticky všechno ve dnešní době,
snahou vydělat ještě více peněz než dosud na motocyklech čtyřtaktních,
výrobou podstatně jednodušších motorů dvoutaktních ...
Co na to Vy, kterým dvoutakty dodnes nejsou "fuk a šum" ???

Naposledy editováno 22.03.2013 18:11:37

1 reakcí na tento příspěvek dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

27.3.2013 v 11:47 | Nahoru | #1
tak pro výrobce je z hlediska byznysu výhodnější 4t pokud jde o motokros a enduro protože tam kromě motorky prodaj hromadu materiálu aby zákazník udržel motorku ve formě, na 2t se těch dílů protočí podstatně méně. V silničním segmentu je to trochu jinak tam je 2takt zřejmě definitivně pohřben. Doohan zaplatil za vývoj NSR500 v podstatě zdravím a honda mu vděčí za mnohem více než jen tituly které jí vyjezdil

(reakce na) dvoutakty - "vzlétnou z popela" jak bájný Fénix ??

27.3.2013 v 13:31 | Nahoru | #2

sxs525 píše: tak pro výrobce je z hlediska byznysu výhodnější 4t pokud jde o motokros a enduro protože tam kromě motorky prodaj hromadu materiálu aby zákazník udržel motorku ve formě, na 2t se těch dílů protočí podstatně méně. V silničním segmentu je to trochu jinak tam je 2takt zřejmě definitivně pohřben. Doohan zaplatil za vývoj NSR500 v podstatě zdravím a honda mu vděčí za mnohem více než jen tituly které jí vyjezdil


Na 2T písty, ložisla, ojnice atd vyrábí mraky malých firem, takže japonská čtyřka se nechytá.
Na silnici by klidně skůtry a motorky do 150cm max 200cm mohli jezdit, pokud by výrobce udělal dobrý motor na křivku, spotřebu a emise, ale mají japonci zájem ??

IvanDvoutakťák Ivane italové si hleděli hlavně Maxe a pak Valeho. Stoner nebyl doceněn. Vale byl a je super jezdec a hlavní jeho výhoda je závod loket na loket. Tak se dnes bohužel jezdí jen v moto 2 a 3. Stoner se uměl přispůsobit motorce, kdežto ostatní jak nemají přesně co potřebují, tak jsou vedle Jak se říká Stoner byl ten jezdec co zajede i na vratech od stodoly. Vladimír
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist