globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: přední rozeta na yamahu ybr 125
nazdar chlapy,chtěl jsem se zeptat na téma yamaha ybr 125,chtěl bych si dát větší přední rozet,teď tam mám 14 zubů a přemýšlím,že bych si tam dal buď 15 nebo 16 ale nevím co by bylo lepší?? nemáte o tom někdo nějaký info??

přední rozeta na yamahu ybr 125

Skvělá odpověď, děkuji! 15.3.2013 v 17:13 | Nahoru | #1
Prvně uveď důvod proč bys to chtěl dělat ..myslím že už v základu to do kopců moc neuhání, a s rychlejším převodem to bude jen horší. Jinak když pohledáš na netu tak bys měl narazit na kalkulačku s převod. poměrama apod., jestli na ni někde narazím tak ti sem hodím odkaz.

přední rozeta na yamahu ybr 125

15.3.2013 v 17:23 | Nahoru | #2
Když už tak bych dal menší... Znám případy, kdy borec dal o zub menší kolečko a maximálka se skoro nezměnila, protože pětka se v základu stejně nemá sílu vytočit na max...

přední rozeta na yamahu ybr 125

15.3.2013 v 17:47 | Nahoru | #3
TADY si to můžeš spočítat
ale předně ti říkám že to nemá cenu, pro ty důvody co jsou nahoře

ja dal o 2 zuby menší rozetu a zvedla se mi rychlost ze 70 na 74 a i v kopcích to jelo líp, to ale bylo tím že předchozí řetězová sada byla na odpis a mašina prošla servisem.

3 reakcí na tento příspěvek přední rozeta na yamahu ybr 125

15.3.2013 v 18:36 | Nahoru | #4
Sice mám Yukinu CSR 125, ale měla taky 14Z kolečko a po výměně za 15Z si to nemůžu vynachválit, jelikož jezdím většinou pohodovým tempem (90-100km/h), tak mi bodlo, když se při této rychlosti snížily otáčky. Dále se mi líbí, že kvalty na sebe lípe navazují a čtverka nyní nahradila pětku a pětka je nyní ekonomická (jako šestka) a když chci motorku pořádně rozjet, tak nechám zařazenou čtverku a v pohodě si to po rovince mydlím 130km/h, nejvíc jsem jel 140km/h, takže i maximálka se mi zvedla .
Pokud často jezdíš sám, tak můžeš dát to 15Z kolečko a uvidíš jak budeš spokojenej , hlavně nedávej 16Z, to už by bylo na dvácu moc

2 reakcí na tento příspěvek přední rozeta na yamahu ybr 125

15.3.2013 v 19:54 | Nahoru | #5
YBRko je uplne chcipla koza, takze vic zubu na retezovym kolecku bych ji fakt nedaval.

přední rozeta na yamahu ybr 125

15.3.2013 v 19:58 | Nahoru | #6
no právě,že s kopcema to nemá problém to v pohodě vyjíždim na i pětku někdy na čtyřku a proto bych tam chtěl dát větší rozetu,aby to mělo o něco větší maximálku.

(reakce na) přední rozeta na yamahu ybr 125

15.3.2013 v 20:05 | Nahoru | #7
Konny88>
naprosto souhlasim

(reakce na) přední rozeta na yamahu ybr 125

15.3.2013 v 21:13 | Nahoru | #8

Konny88 píše: Sice mám Yukinu CSR 125, ale měla taky 14Z kolečko a po výměně za 15Z si to nemůžu vynachválit, jelikož jezdím většinou pohodovým tempem (90-100km/h), tak mi bodlo, když se při této rychlosti snížily otáčky. Dále se mi líbí, že kvalty na sebe lípe navazují a čtverka nyní nahradila pětku a pětka je nyní ekonomická (jako šestka) a když chci motorku pořádně rozjet, tak nechám zařazenou čtverku a v pohodě si to po rovince mydlím 130km/h, nejvíc jsem jel 140km/h, takže i maximálka se mi zvedla .
Pokud často jezdíš sám, tak můžeš dát to 15Z kolečko a uvidíš jak budeš spokojenej , hlavně nedávej 16Z, to už by bylo na dvácu moc



mám stejnou zkušenost s Kentusem - mě to teda maximálku nezvedlo (motor se pak už moc nevytočí), ale cestovka se zvýšila.
a využiju alespoň všechyn kvalty

jinak o jeden zub to je znát už pěkně. já zkoušel i o dva zuby a to už bylo moc natažený.

(reakce na) přední rozeta na yamahu ybr 125

15.3.2013 v 21:14 | Nahoru | #9

gugo píše: YBRko je uplne chcipla koza, takze vic zubu na retezovym kolecku bych ji fakt nedaval.



(reakce na) přední rozeta na yamahu ybr 125

15.3.2013 v 21:34 | Nahoru | #10

gugo píše: YBRko je uplne chcipla koza, takze vic zubu na retezovym kolecku bych ji fakt nedaval.

moje polovička ji měla a občas jsem se na něm projel.Źe by to byla chcíplá koza se mi teda nezdálo,na to že je to jen 4T dváca tak i s mojí váhou to jezdilo celkem slušně.

přední rozeta na yamahu ybr 125

15.3.2013 v 22:33 | Nahoru | #11
jo tak jsem už objednal 15 zubový kolečko a jsem si jist,že to bude určitě lepší

přední rozeta na yamahu ybr 125

15.3.2013 v 23:23 | Nahoru | #12
Pokud by ti to nevyhovovalo, tak není problém vrátit to 14Z, ale myslím si, že budeš spokojenej

1 reakcí na tento příspěvek přední rozeta na yamahu ybr 125

15.3.2013 v 23:50 | Nahoru | #13
Já dal jenom o zub větší kolečko a najednou místo na 6ku jezdím stále na 4ku Předtím jsem měl šestku ekonomickou, teď ji zařadim výjmečně a to z pořádného kopce.. Taky proto jsem dneska vyměnil za starou rozetku a jsem spokojenej Prostě ten zub je znát jako prase.

(reakce na) přední rozeta na yamahu ybr 125

16.3.2013 v 00:09 | Nahoru | #14
pislak> ted mas sestku extra ekonomickou , u sestikvaltu se to asi nevyplati, ale u petikvaltu to nejaky vyznam ma, petka se potom chova jako sestka, cili ekonomickej kvalt

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) přední rozeta na yamahu ybr 125

16.3.2013 v 08:00 | Nahoru | #15

Konny88 píše: Sice mám Yukinu CSR 125, ale měla taky 14Z kolečko a po výměně za 15Z si to nemůžu vynachválit, jelikož jezdím většinou pohodovým tempem (90-100km/h), tak mi bodlo, když se při této rychlosti snížily otáčky. Dále se mi líbí, že kvalty na sebe lípe navazují a čtverka nyní nahradila pětku a pětka je nyní ekonomická (jako šestka) a když chci motorku pořádně rozjet, tak nechám zařazenou čtverku a v pohodě si to po rovince mydlím 130km/h, nejvíc jsem jel 140km/h, takže i maximálka se mi zvedla .
Pokud často jezdíš sám, tak můžeš dát to 15Z kolečko a uvidíš jak budeš spokojenej , hlavně nedávej 16Z, to už by bylo na dvácu moc

Musis taky myslet ze CSR je dvouvalec a YBR jednobuch, takze tahne v uplne jinych otackach . Ale tak jestli vetsinu kopcu vyjede na 5 tak bych se 15z asi taky az tolik nebal. Ale az pojede s batuzkem tak to pozna.

(reakce na) přední rozeta na yamahu ybr 125

16.3.2013 v 09:30 | Nahoru | #16

DoBuky píše: Musis taky myslet ze CSR je dvouvalec a YBR jednobuch, takze tahne v uplne jinych otackach . Ale tak jestli vetsinu kopcu vyjede na 5 tak bych se 15z asi taky az tolik nebal. Ale az pojede s batuzkem tak to pozna.


To je pravda, ten dvouválec jede úplně jinak, má to větší krouťák. Porovnávali jsme s kámošem co má CSRko naše motorky - on má mezi kvalty hrozně malý převodový poměr, takže je tam švihá dost rychle, takže na pětku jede už nějak kolem 50ky, na rozdíl od mé motorky, kde jsou kvalty trošku "dál od sebe" a kde já pětku řadím nejdřív na šedesátce. V autoškole jsem jezdil na YBRku, už nevím jaký to byl rok, ale po technické stránce a po stránce jízdní to bylo to samé co můj stroj. Řetězové kolečko mám v základu taky 14z, zkoušel jsem 13 i 15... Při 13ti to bylo sice pěkně živé, takže 105 km/h jsem tam měl zachvilku, ale pak mi zas chyběly otáčky na vyšší rychlost. Při 15ti to bylo zase dost líné, ve dvou jsem musel při rozjezdu dlouho pouštět spojku, do kopců jsem musel začít podřazovat i na trojku a maximální rychlost jsem měl asi 90 nebo 95, dál už to nemělo sílu. Takže dle mého názoru bych do toho nerýpal, maximálně bych buď přidal nebo ubral zub na zadní rozetě, tam by nebyl potom tak velký rozdíl... Akorát ten jeden zub na pastorku se mi projevil dost zásadním způsobem, a to takovým, že jsem musel mít o dva články kratší/delší řetěz, délka napínacího otvoru na to nestačila. Takže za mě - nerýpej do toho zbytečně, tady moc nevymyslíš

1 reakcí na tento příspěvek přední rozeta na yamahu ybr 125

16.3.2013 v 11:08 | Nahoru | #17
já bych to 100% zkusil.
malý kolečko stojí cca 200-300, vyměníš to snadno sám a třeba budeš mile překvapenej. Velká rozeta je dražší a je s tím větší drbačka to měnit.

s tím zkracováním řetězu se mi to nějak nezdá - trochu dopnout nebo povolit ano, ale ubírat články jsem fakt nemusel. jedině snad,kdyby byl řetěz blízko smrti, že by byl na napínácích hodně vzadu (?)

14z a 15z ti (teoreticky) udělají mezi sebou rozdíl cca 6,7% takže tam,kde jedeš s 14 kilo, s patnáctkou bys měl jet 106,7 při stejnejch otáčkách.
tolik teorie - praxe to vždycky trochu zkreslí.

(reakce na) přední rozeta na yamahu ybr 125

16.3.2013 v 12:11 | Nahoru | #18
callowsick> To co jsem psal je právě ta praxe, YBRko má přibližně stejnou konstrukci jako moje GSko. Řetěz jsem zkracoval nový, pastorek i rozeta byly taky nové. Z mých zkušeností to nemá žádný význam. K té rozetě - je sice dražší a možná se hůř nasazuje, ale určitě nebude muset upravovat délku řetězu, když zvolí o zub větší nebo menší, možná o dva zuby...

1 reakcí na tento příspěvek přední rozeta na yamahu ybr 125

16.3.2013 v 12:11 | Nahoru | #19
Máte pravdu, mezi jednoválcem a dvouválcem je velkej rozdíl (jaksi jsem to opoměl). Kamarád co měl Yuki RS (jednoválec) byl rychlejší na rozjezd (měl motorku lehčí o 40 kg), ale během provozu jsem měl lepší průběh krouťáku zase já. Tam kde on už musel podřazovat, tak já jsem jel pořád v pohodě na pětku... a co se týká mezer mezi kvalty, tak ty jsou u CSR opravdu malý, dříve jsem na 5° jel v pohodě 50km/h a při rozjezdu jsem kvaltoval jak divej a během několika vteřin jsem měl 5°, nyní s 15Z kolečkem musím dávat 5° až v 60km/h a to mi více vyhovuje .
Jinak ať to s tím větším kolečkem kopex určitě zkusí a když mu to nebude vyhovovat, tak ho aspoň nemusí mrzet investované peníze, protože to zase moc velká investice není

(reakce na) přední rozeta na yamahu ybr 125

16.3.2013 v 12:23 | Nahoru | #20

Konny88 píše: Máte pravdu, mezi jednoválcem a dvouválcem je velkej rozdíl (jaksi jsem to opoměl). Kamarád co měl Yuki RS (jednoválec) byl rychlejší na rozjezd (měl motorku lehčí o 40 kg), ale během provozu jsem měl lepší průběh krouťáku zase já. Tam kde on už musel podřazovat, tak já jsem jel pořád v pohodě na pětku... a co se týká mezer mezi kvalty, tak ty jsou u CSR opravdu malý, dříve jsem na 5° jel v pohodě 50km/h a při rozjezdu jsem kvaltoval jak divej a během několika vteřin jsem měl 5°, nyní s 15Z kolečkem musím dávat 5° až v 60km/h a to mi více vyhovuje .
Jinak ať to s tím větším kolečkem kopex určitě zkusí a když mu to nebude vyhovovat, tak ho aspoň nemusí mrzet investované peníze, protože to zase moc velká investice není


To je pravda, zas tolik peněz to nestojí, já ho kupoval cca za 115,- Kč.

1 reakcí na tento příspěvek přední rozeta na yamahu ybr 125

16.3.2013 v 14:25 | Nahoru | #21
jak tady mluvíte o "ekonomické" pětce, nezdvihne se náhodou s 15z. kolečkem motoru odpor a tedy s větším zatížením i měrná spotřeba ? (Samozřejmě téměř nepoznatelně) Za sebe bych do toho nešťáral, na poslední stupeň se dváca běžně k omezovači nepodívá ( max z kopce).

Naposledy editováno 16.03.2013 18:14:30

(reakce na) přední rozeta na yamahu ybr 125

16.3.2013 v 22:34 | Nahoru | #22

funrider píše: jak tady mluvíte o "ekonomické" pětce, nezdvihne se náhodou s 15z. kolečkem motoru odpor a tedy s větším zatížením i měrná spotřeba ? (Samozřejmě téměř nepoznatelně) Za sebe bych do toho nešťáral, na poslední stupeň se dváca běžně k omezovači nepodívá ( max z kopce).



nevím, jak to máš na Varanovi, ale třeba Kentus měl s origo převodem omezenou maximálku ne silou motoru, ale tím, že jsi ho prostě vytočil na max (=lehkej převod do síly).
to se pak zub navíc hodí

přední rozeta na yamahu ybr 125

8.4.2013 v 22:14 | Nahoru | #23
Taky přemýšlím o tom žebych si dal do předu 15 ale nwm co mi pak na to řekne řetez :D

přední rozeta na yamahu ybr 125

1.6.2013 v 10:45 | Nahoru | #24
Ahoj, vůbec bych se nebál dát do předu i klidně 16. Ja jsem na to nezdil celý rok a i ve dvojko to jede krásně :) na 6 tisíc otáček mi valí 80 km, což je super :)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Blinrk yamaha YBR 125 2006 Yamaha YBR 125 Nikcus 16 5.10.2023 v 20:30 Stanyk
Nechytá yamaha ybr 125 Yamaha YBR 125 user54321 5 20.9.2023 v 18:17 SLEEPER
Yamaha ybr 125 rv2007 (vstřik) Prob... Yamaha YBR 125 DenverCZ 7 29.5.2023 v 09:52 Egengaf
Štítek na rámu motorky Yamaha YBR 125 mstepankova 13 20.3.2023 v 14:13 CRF1000
Štítek na rámu motorky Yamaha YBR 125 mstepankova 9 19.3.2023 v 11:55 mstepankova


TOPlist