globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Motor-překvapení při zajíždění
6.2.2013 v 20:10
Zdravíčko, dneska jsem se rozhodl zajet nový motor, když ho nastartuju, tak v pohodě šlape, ale když se rozjedu, tak to vůbec nejede. Jakoby když přidám plyn tak začne prostě chrchlat a nic se nestane, jako kdyby tam nešel benzin Dělal jsem přestavbu z 50 na 70ccm a zároveň s tím jsem i provrtal trysku v karburátoru, spolu s tím mám i otevřené sání. Udělal jsem to všechno najednou přes zimu a tak nevim kde ten problém může bejt. Nesetkal jste se s tim někdo ? A taky když řadim tak motorka mnohem víc škubne než obvykle, a taky motor brzdí strašně moc, mnohem razantněji naž ten předchozí, to je normální? Díky

Motor-překvapení při zajíždění

6.2.2013 v 20:18 | Nahoru | #1
To že si "provrtal" trysku zní už samo o sobě divně.

1 reakcí na tento příspěvek Motor-překvapení při zajíždění

6.2.2013 v 20:23 | Nahoru | #2
Tak rozšířil, zvětšil, vzal vrtačku to je snad jedno jak to řeknu ne ? já chtěl poradit s problémem

Naposledy editováno 06.02.2013 20:24:23

1 reakcí na tento příspěvek Motor-překvapení při zajíždění

6.2.2013 v 20:28 | Nahoru | #3
Jestli jsi to provrtal moc, tak to jede jen na volnoběžnou trysku a po přidání se totálně rozhasí směs. Svíčka bude asi dost černá. Ale zase nezadřeš

1 reakcí na tento příspěvek Motor-překvapení při zajíždění

6.2.2013 v 20:37 | Nahoru | #4
brzdí to víc motorem protože tam máš věčí kompresi a to že ti to nejede bych taky tipoval na tu trysku, zkus dám dát origo....nemůžeš jen tak vzít vrták a provrtat trysku a myslet si že to pojede .....kolikátku díru si tam udělal ?

(reakce na) Motor-překvapení při zajíždění

6.2.2013 v 20:40 | Nahoru | #5

jawák122 píše: Tak rozšířil, zvětšil, vzal vrtačku to je snad jedno jak to řeknu ne



No právě že to jedno neni

Motor-překvapení při zajíždění

6.2.2013 v 20:41 | Nahoru | #6
vzhledem k tomu že se tryskuje v řádu desetin a setin
tak bych chtěl vědět pro zajímavost prům. vrtáku


Naposledy editováno 06.02.2013 20:44:49

(reakce na) Motor-překvapení při zajíždění

6.2.2013 v 20:50 | Nahoru | #7

wáca píše: brzdí to víc motorem protože tam máš věčí kompresi a to že ti to nejede bych taky tipoval na tu trysku, zkus dám dát origo....nemůžeš jen tak vzít vrták a provrtat trysku a myslet si že to pojede .....kolikátku díru si tam udělal ?



Vůbec netušim, pomáhal mi s tim táta a koupil nějaký vrták a řekl to bude f pohodě Šuplérou to nezměřim jak je drobnej, ale dík už vim apoň kde mám hledat

(reakce na) Motor-překvapení při zajíždění

6.2.2013 v 20:51 | Nahoru | #8

cbr6set píše: Jestli jsi to provrtal moc, tak to jede jen na volnoběžnou trysku a po přidání se totálně rozhasí směs. Svíčka bude asi dost černá. Ale zase nezadřeš



Ano, abych to popsal slovy tak bych řekl: je EXTRÉMĚ černá, a to mam ten šroubek bohatosti jen na 1,5 otáčky

Motor-překvapení při zajíždění

6.2.2013 v 21:11 | Nahoru | #9
co klapka sytiče? otevřená naplno?
na našem Robbikovi bylo dojebaný ovládání a klapka si přivírala jak chtěla. motor se dusil, svíce černá.

takže sytič odpočívá na poličce,místo něj je z boku karbu záslepka a studený starty jsou kupodivu stejný...

jinak zkus snížit jehlu...ale s divokou tryskou nevím nevím...

1 reakcí na tento příspěvek Motor-překvapení při zajíždění

6.2.2013 v 21:12 | Nahoru | #10
jo a šroubek bohatosti - zašroubovanej=maximálně bohatá směs, vyšroubovanej=maximálně chudá směs.

ale volnoběžná směs má vliv jenom cca do první čtvrtiny otevření šoupátka...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motor-překvapení při zajíždění

6.2.2013 v 21:19 | Nahoru | #11

callowsick píše: jo a šroubek bohatosti - zašroubovanej=maximálně bohatá směs, vyšroubovanej=maximálně chudá směs.

ale volnoběžná směs má vliv jenom cca do první čtvrtiny otevření šoupátka...



Sytič mam v pohodě to všechno jsem kontroloval vlastně než jsem vyjel a bylo to OK. Vlastně jediná možnost je asi ta tryska. Nechci ti nějak vyvracet tvoje tvrzení ale já to mám naopak, když zašroubuju šroubek tak ho uškrtim že motor chcípne, a když je vyšroubovanej tak je zase svíčka černá jak cikán.

Edit: Sytič jsem jednou zapoměl vypnout takže vím jak motorka jede, nebo spíš nejede. Tohle je něco jinýho to úplně chrchlá a prahne po benzínu

Naposledy editováno 06.02.2013 21:21:50

1 reakcí na tento příspěvek Motor-překvapení při zajíždění

6.2.2013 v 21:19 | Nahoru | #12
To vzal šestkou vrtákem

Motor-překvapení při zajíždění

6.2.2013 v 21:21 | Nahoru | #13
Jak psali, kup zpět origo trisku a uvidíš

(reakce na) Motor-překvapení při zajíždění

6.2.2013 v 21:28 | Nahoru | #14

TC-Def píše: To vzal šestkou vrtákem



To né to je nástroj losera, já na to použil kladivo

(reakce na) Motor-překvapení při zajíždění

6.2.2013 v 21:32 | Nahoru | #15

jawák122 píše: Sytič mam v pohodě to všechno jsem kontroloval vlastně než jsem vyjel a bylo to OK. Vlastně jediná možnost je asi ta tryska. Nechci ti nějak vyvracet tvoje tvrzení ale já to mám naopak, když zašroubuju šroubek tak ho uškrtim že motor chcípne, a když je vyšroubovanej tak je zase svíčka černá jak cikán.

Edit: Sytič jsem jednou zapoměl vypnout takže vím jak motorka jede, nebo spíš nejede. Tohle je něco jinýho to úplně chrchlá a prahne po benzínu



s tím volnoběhem je to divný,bo já to mám naopak (šroub tam škrtí vzduch).

Motor-překvapení při zajíždění

6.2.2013 v 22:21 | Nahoru | #16
na úpravu trysek (kalibraci) jsou specialní nástroje a NÉÉÉ vrták... vrat tam origo trysku a vzduch filtr... pak si někde zjisti jaký trysky maj bejt na 70ccm a teprv potom konej.. a pozor na ten filtr to že ho odstraníš může znamenat chudou směs a znovu se musí měnit nastavení karbce..

Naposledy editováno 06.02.2013 22:23:17

Motor-překvapení při zajíždění

6.2.2013 v 22:47 | Nahoru | #17
sis to posral, nech si natryskovat a seřídit karbec, vrtáku
nebo si kup původní plus pár dalších trysek o pár čisel větších a můžeš ladit, ale hlavně už nic nevrtej

Naposledy editováno 06.02.2013 22:51:28

1 reakcí na tento příspěvek Motor-překvapení při zajíždění

6.2.2013 v 23:10 | Nahoru | #18
Tryska je jedna věc, ale co to "otevřené sání"?! To je hovadina největšího kalibru, pokud jsi místo klasického filtru v airboxu (který zde je hlavně pro ustálení turbulencí vzduchu) nasadil nějaký otevřený konus, tak to na stopro pojede blbě. Vrať původní airbox a filtr a pak pokoušej dál.

Motor-překvapení při zajíždění

6.2.2013 v 23:59 | Nahoru | #19
Vem tu trysku a zahoď ji co si čekal že když jí provrtáš vrtákem, tak bude mít motor větší sílu, ach jo kluku kluku

(reakce na) Motor-překvapení při zajíždění

7.2.2013 v 07:13 | Nahoru | #20

c.j. píše: Tryska je jedna věc, ale co to "otevřené sání"?! To je hovadina největšího kalibru, pokud jsi místo klasického filtru v airboxu (který zde je hlavně pro ustálení turbulencí vzduchu) nasadil nějaký otevřený konus, tak to na stopro pojede blbě. Vrať původní airbox a filtr a pak pokoušej dál.



i bez airboxu to může dobře jet,ale musí se to doladit. já tam airbox taky nemám a místo něj tam je molitanovej válcovej filtr a funguje to mnohem líp (původní airbox je kovová nádoba ze který jde na jedný straně něco jako zahradní hadice (no fakt) do karbu, uvnitř je papírovej filtr velikosti olejovýho a saje si to štěrbinou,jako když číňan mrkne).

on ten origo Robby airbox není zrovna pedantsky provedený detailně propočítaný zařízení - spíš to vyrobil v Týnci nějakej kutil...

Motor-překvapení při zajíždění

7.2.2013 v 07:55 | Nahoru | #21
je pravda že to s otevřeným sáním jsem řešil na čtyřválcích.. To prostě na volnoběh jede, ale po přidání plynu se začne dusit, tarokovat a prostě nejde ani vytočit. Když se dává otevřené sání, tak se trysky dají větší o 60 - až 100 procent a je třeba si pohrát i s jehlou. A po dlouhém ladění s lambdou na brzdě se někdy podaří přiblížit původnímu výkonu, ale nějaký nárůst výkonu je téměř nereálný (u běžných motorů bez úprav).

A k tématu - pokud se zvětšuje objem ze 50ccm na 70ccm, tak většinou žádná úprava karbce není třeba..

1 reakcí na tento příspěvek Motor-překvapení při zajíždění

7.2.2013 v 08:19 | Nahoru | #22
Omluvou pro tento čin je tvůj věk. Si myslím,že příště takovou hovadinu neuděláš. Přečti si něco o tryskách a vzdušnících a pochopíš. J. ps: ještě by bylo dobře,kdyby ta nová tryska stála alespň pětikilo,by sis to líp zapamatoval

(reakce na) Motor-překvapení při zajíždění

7.2.2013 v 11:19 | Nahoru | #23

Benda1 píše: Omluvou pro tento čin je tvůj věk. Si myslím,že příště takovou hovadinu neuděláš. Přečti si něco o tryskách a vzdušnících a pochopíš. J. ps: ještě by bylo dobře,kdyby ta nová tryska stála alespň pětikilo,by sis to líp zapamatoval



Tak sorry, je mi 14 a teprve se učim. Dal jsem na tátovu radu a udělal jsem to takto debilně Každopádně díky všem za rady, koupim sadu trysek a pohraju si s tim...

Motor-překvapení při zajíždění

7.2.2013 v 13:46 | Nahoru | #24

1 reakcí na tento příspěvek Motor-překvapení při zajíždění

7.2.2013 v 14:10 | Nahoru | #25
jen pro úplnost: máš propilovaný škrtící hrdlo v sací trubce? (ze strany karbu je tam malá dírka a ta chce propilovat na plnej průřez)

...když už honíš koně navíc

(reakce na) Motor-překvapení při zajíždění

7.2.2013 v 14:35 | Nahoru | #26

callowsick píše: jen pro úplnost: máš propilovaný škrtící hrdlo v sací trubce? (ze strany karbu je tam malá dírka a ta chce propilovat na plnej průřez)

...když už honíš koně navíc



Nemam, ale nevim přesně co myslíš, kouknu tam možná si něčeho všimnu

Motor-překvapení při zajíždění

7.2.2013 v 16:28 | Nahoru | #27
Prvně tam zkus hodit zpátky to původní sání. Pak kup sadu trysek a laboruj.

Motor-překvapení při zajíždění

8.2.2013 v 07:52 | Nahoru | #28
je to v tý trubce, co spojuje karb a válec ze strany karburátoru má ta trubka jenom malinkou dírku a z druhý strany je normálně neškrcená.
takže tu malou dírku rozšířit tak,aby vnitřní průměr trubky nebyl ničím škrcenej.

de facto tím jenom motoru vracíš jeho původní potenciál - a u objemu 70ccm by to mohlo dělat trable s plněním válce.

já jsem po odpilování ani nemusel hejbat s bohatostí.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Spatna kostra na Robby Jawa 50/588 Robby sokrates85 3 4.7.2023 v 22:10 ja1
směrovky Jawa robby Jawa 50/588 Robby ghostmane88 1 24.11.2022 v 22:33 pech.
Robby 588, motor 139FMB - olej Jawa 50/588 Robby Ondra11 14 30.10.2022 v 23:37 Ondra11
Jawa Robby Jawa 50/588 Robby Jomardo 9 4.8.2022 v 20:08 keto
Lze na AL kola motorky Jawa Robby 5... Jawa 50/588 Robby sokrates85 6 22.9.2021 v 18:11 callowsick


TOPlist