globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: oil master
4.1.2013 v 20:30
čau mám v plánu odpojit oil master, protože mu moc nevěřím. Co všechno musím odpojit???

oil master

4.1.2013 v 20:39 | Nahoru | #1
Zdarec,jenom tak se chci zeptat proc si myslis ze by nedodaval olej? Pokud tam bude dostatecne oleje a pumpa se bude promazavat tak nehrozi zadne zadreni.Kdyby tam nebyl olej tak se pumpa nepromazava a zadre se.POdle me bych ho nechal vpohode zapojeny a veril bych mu,protoze se ti urcite nechce stat na benzince prvni natankovat pak dolejt olej(nebo obracene)musel by jsi met porad u sebe olej a pochybuju ze na kazde benzince ho budou met..tak jenom natankujes zaplatis a jedes ,za mne sem pro ho tam nechat ale je to jenom na tobe.

oil master

4.1.2013 v 20:44 | Nahoru | #2
om

oil master

4.1.2013 v 20:54 | Nahoru | #3
Pokud maže OK tak ho nech,nemusiš sebou vozit olej

1 reakcí na tento příspěvek oil master

5.1.2013 v 00:30 | Nahoru | #4
pryč s iol mastrem

(reakce na) oil master

5.1.2013 v 07:09 | Nahoru | #5
tylki> 101% souhlas!
Chlapi, kdybyste se podívali kousek do historie tak, davno jiz tomu zacala Jawa iCiza delat oailmastery.

Kdo to kupil a pouzival, zadrel a delal motor, kdo to tam nechal dal, viz predchozi veta! A ta technologie je porad stejna. Pouzivas oilmaster, NEKDY zsdres. Jdstlu zitra nebi za dva roky - stejne zadres!
Edit: pisu z mobilu, preklepy

Naposledy editováno 05.01.2013 07:16:05

oil master

5.1.2013 v 10:48 | Nahoru | #6
Odpojení oilmasteru je jednoduché:
1) Od nádržky s olejem vede do oilmasteru hadička -> odpojit
2) Z oilmasteru vede slabší hadička do karburátoru -> odpojit a na karburátoru pořádně utěsnit ten vstup, ať ti to nesaje falešný vzduch
3) To je vše- oilmaster i vodící lanko tam nech, ničemu to nevadí

E: v jiném vláknu píší úplně vyndat a udělat záslepku, aby se tomu něco nestalo, na tom nco bude

Naposledy editováno 05.01.2013 10:50:43

oil master

5.1.2013 v 10:51 | Nahoru | #7
Věc to je sice dobrá, ale spolehlivost na debatu. Stačí když je tam oleje míň, chytí to bublinku, nebo nějakou nečistotu a zadřeš, navíc nemáš žádnou kontrolu jestli tam ten olej jde. Nevím jestli vám dělá takový problém sebou vozit jednu láhvičku oleje. Místo kam se dá jedna flaštička od M2T se vždycky najde, když tankujete tak vylejete flaštičku do nádrže, natankujete plnou a jedete dál. Doma zase falštičku naplníte.

Když to chce odpojit, je to jeho věc, já bych tomu taky moc nevěřil a jenom kvuli tomu abych nemusel na benzince stát o minutu déle, to vážně nemá cenu.

oil master

5.1.2013 v 13:43 | Nahoru | #8
to je ono,právě nevím jestli jen odpojit nebo jí uplně vyndat a udělat tam záslepsu.

oil master

5.1.2013 v 13:45 | Nahoru | #9
a mám odpojit i to napájení jak je na víčku te nádržky??

oil master

5.1.2013 v 13:49 | Nahoru | #10
To bude jenom kontrolka oleje v nádržce předpokládam

oil master

5.1.2013 v 15:52 | Nahoru | #11
Mě teda funguje bez problému
A jak zkusit jestli tam jde olej? Když to kouří tak tam jde olej.

oil master

5.1.2013 v 16:25 | Nahoru | #12
spíš mi ještě poradte jestli ho vymontovat celý nebo ho jen odpojit ??? diky

oil master

5.1.2013 v 17:23 | Nahoru | #13
vymontovat celý

oil master

5.1.2013 v 20:14 | Nahoru | #14
Já ho měl na své AF1čce odpojený, dělal to některý z majitelů přede mnou, nechal ho tam a ještě udělal vychytávku, že v oilmasteru nechal olej a z oilmasteru dal hadičku přímo do nádržky s olejem, takže tam vlastně pořád cirkuloval olej.

Jinak jak už píšou nade mnou, jestli je rozhodnutý odpojit, ať odpojí. Já bych tomu taky nevěřil, pár lidí kolem mě díky oilmasteru nepěkně zadřelo nebo přidřelo.

oil master

6.1.2013 v 00:46 | Nahoru | #15
Jako nevím zase je to kus od kusu ..Mám hondu nsr 125 a oil master tam je 38 tisíc km a furt maká bez problému.Já jsem pro oil master je to o starost mín přijedes natankujes a jedes.A pro kontrolu jestli maze no tak obcas zvednu nadrz kouknu do nadobky jestli olej ubývá nebo ne a hlavne to je cejtit z kouře co jde z vejfuku ale neplatí to vždy Je to dobrá věcička akorát tomu chybí jedno kontrolka jestli to aktuálně maže jako to maj většinou všechny 4T motky.

Edit:pismenka

Naposledy editováno 06.01.2013 00:48:04

oil master

6.1.2013 v 16:15 | Nahoru | #16
No, on je problém, že až ti to přestane mazat, tak se ten motor zadře velice rychle, asi tak za dva kilometry (viděl jsem na vlastní oči). Takže ta namátková kontrola nádržky je hezká věc, ale celkem k ničemu

Tím samozřejmě nechci hanit oilmaster, ale zase kdo je rozhodnutý, tak bych mu to nerozmlouval. Starostí zase tolik není, flašku s olejem jsem vozil pod sedlem a měl jsem jistotu, že tam ten olej je.

1 reakcí na tento příspěvek oil master

6.1.2013 v 16:38 | Nahoru | #17
Já jsem na oilmaster 2X přidřel, a to olej z nádržky ubýval a dýmylo to taky pěkně. Mazalo to prostě v malém poměru, proto sem ho oddělal. Rači budu na benzínce o 2 minuty dýl, než dělat výbrus a píst.

(reakce na) oil master

6.1.2013 v 19:06 | Nahoru | #18
Reider> Přesně to jsem chtěl napsat jako další výhodu manuálního lití oleje do nádrže - člověk si stanoví vlastní poměr a to se mnohdy dost hodí, obzvláště u starších kousků, jako byla moje AF1čka

1 reakcí na tento příspěvek oil master

7.1.2013 v 12:55 | Nahoru | #19
Dovolil bych si shrnout svůj názor : Ten je asi takový, že ať si každý dělá co chce.

Chci se zbavit oilmasteru? Proč ne.

Výhody odstranění:
1) Klid v duši, zmítané nejistotou potenciální zrady techniky čerpadla.

2) Možnost namazat poměr dle potřeby - i když to je potřeba spíš vyjímečně.

Nevýhody odstranění:
1) Otázka jak to udělat - tedy řešit buď:

a) zacyklení - chápej z nádobky do čerpadla a z čerpadla zase zpět do nádobky, takže se v nádobce trocha oleje nechá a ten se honí furt dokola, aby se čerpadlo uvnitř samo nezadřelo.

b) záslepku na víko spojky - což je samozřejmě náročnější, ale zase si můžete říkat, že motor nemusí pohánět o jednu věc navíc a získáte 0,005 koně výkonu.

Jen vylít olej a nebo ustříhnout hadice od oilmasteru je prostě blbost, můžete tím zničit čerpadlo, které by třeba někdo méně paranoidní po vás chtěl ještě používat.

2) Nevýhoda stálého poměru - Je faktem, že když namažete směs 1:50, tak to je kompromis, kterým pro nízké otáčky přemazáváte a pro vysoké otáčky nedomazáváte.

3) Ekonomika - chtě nechtě promažete víc oleje, než s oilmasterem.

4) Nutnost vozit flašku s olejem - kam s tím.. a je to furt upatlaný.

5) Zdržuje to na benzínce.

6) Můžete se přepočítat v poměru / zapomenout.

Jako dodatek musím říct, že ne všechna zadření má na svědomí oilmaster, ale dost často je to na něj shazováno. Když někdo začne vymítání oilmasterového ďábla prostě jen proto, že motor už byl s opotřebením za limitem, tak to prostě není objektivní. Tenhle fakt myslím masterovi dost kazí reputaci.

Chci si nechat oilmaster? Proč ne.

Výhody:

1) Komfort - cca 1,5 litru v nádobce vystačí na celkem dlouhou dobu, jen dolejete když se rozsvítí kontrolka.

2) Výhoda proměnného poměru - dávkuje přesně to, co motor potřebuje, v závislosti na otočení rukojeti plynu a otáčkách motoru.

3)Ekonomika - dávkuje to, co motor opravdu potřebuje, nemrhá olejem za 3-4 stovky litr.

Nevýhody:

1) Je to pořád jen mechanické zařízení (když nepočítám elektrické pumpy jako třeba na novém Mitu), může se rozbít.

2) Když se rozbije, nic vás na to neupozorní a zadřete - a ani se to nijak hlídat nedá, tlakový spínač jak ho známe ze 4T (pro kontrolku mazání) se nedá použít, protože tlak je nízký a nevíc pumpa dávkuje v impulzech a proměnném množství.

3) Můžete bejt trubka, přehlédnout (ignorovat) kontrolku a zapomenout dolít. Nebo si můžete říct, že to na cestu domů "ještě vystačí" a zadřít.

4) Ne všechny oleje jsou dělané pro mastery. Jenže ty taky ne každý kvůli ceně chce používat.

Přiznávám jistou zaujatost, neb já oilmaster používám. Je možný, že jsem ještě na něco zapomněl, kdyžtak se ozvěte. :)

oil master

6.9.2021 v 14:51 | Nahoru | #20
Oživím tohle staré téma pro zajímavost a kdyby to někdo znovu řešil, podle mého názoru ideální způsob jak pumpu deaktivovat a nechat ji na svém místě je něco takového:



Je to uzavřený okruh, kam jsem předtím injekční stříkačkou natlačil dostatečně oleje. Pořád to plní svoji funkci a čerpadlo je řádně mazáno a přitom je vše schované pod krytem a nikde nic netrčí a nečouhá. Gumová průchodka je zaslepena tavnou pistolí.

Jinak bych chtěl něco říct k těm zadřeným pumpám, viděl jsem dvě pumpy, obě odpojený úplně na prasáka klasicky ustřižením hadic. Měl jsem je obě rozdělaný a můj názor je takový že ani tímto brutálním způsobem nedojde k zadření pumpy. U každého čerpadla uvnitř zbyl olej, který jeho části mazal. Zamozřejmě na životností to nepřidá, ale pumpám ve výsledku až tak nic moc není a mažou dál. Každopádně bych to nedoporučoval a pokud chcete nechat čerpadlo, šel bych jednoznačně cestou uzavřeného okruhu

PS: pokud chcete dál jezdit s pumpou a pokud by se bojíte utržení lanka čerpadla, to, že je něco špatně, poznáte velice rychle podle plynu, za který půjde tahat o poznání lehčeji, než pokud by člověk tahal zároveň i čerpadlo.

Naposledy editováno 06.09.2021 14:54:01

(reakce na) oil master

6.9.2021 v 16:43 | Nahoru | #21

hojkman píše: Dovolil bych si shrnout svůj názor : Ten je asi takový, že ať si každý dělá co chce.

2) Nevýhoda stálého poměru - Je faktem, že když namažete směs 1:50, tak to je kompromis, kterým pro nízké otáčky přemazáváte a pro vysoké otáčky nedomazáváte.

1) Je to pořád jen mechanické zařízení (když nepočítám elektrické pumpy jako třeba na novém Mitu), může se rozbít.


Elektrická pumpa na "novém" Mitu (Raptoru) též nedokáže dostatečně mazat po otevření - pozor na to! Sám jsem se poučil!

1 reakcí na tento příspěvek oil master

6.9.2021 v 17:40 | Nahoru | #22
Maž do do nádrže, mícháno ma nízkou zátěž podle chuti stroje, oilmaste pak ber jako takovou pojišťovnu. Na provozních nákladech 00prd.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) oil master

7.9.2021 v 10:42 | Nahoru | #23
Julip2> Nic jiného mně nezbývá. Musel bych sehnat nějaké výkonnější čerpadlo, nebo dát 2 - 3 paralelně. U Raptora jsem si to naladil na přidávání oleje čerpadlem až při vyšším zatížení a otáčkách (Ignitech), ale u Mita 525 (originál jednotka) a oleji v benzínu to při malém zatížení a otáčkách dost přemazává a tím hulí a kape z výfuku. Komfort je pryč. Vyřadit úplně to nechci.

(reakce na) oil master

7.9.2021 v 11:24 | Nahoru | #24

mito7 píše: Julip2> Nic jiného mně nezbývá. Musel bych sehnat nějaké výkonnější čerpadlo, nebo dát 2 - 3 paralelně. U Raptora jsem si to naladil na přidávání oleje čerpadlem až při vyšším zatížení a otáčkách (Ignitech), ale u Mita 525 (originál jednotka) a oleji v benzínu to při malém zatížení a otáčkách dost přemazává a tím hulí a kape z výfuku. Komfort je pryč. Vyřadit úplně to nechci.


A mám tě! Aspoň teď už chápu, co a jak jsi to myslel v tom tématu o Ignitechu, že Raptor s Ignitechem nehulí, na rozdíl od Mita s olejem v benzínu i v čerpadle. Asi bys dokázal sestrojit nějaký přepínač, který by v závislosti na otáčkách pouštěl impulsy buď do solenoidu čerpadla, nebo v nízkých otáčkách do náhradní zátěže.

Naposledy editováno 07.09.2021 11:26:05

oil master

7.9.2021 v 11:31 | Nahoru | #25
Jo, to je přesně ono. To budu muset udělat, ale ten komfort bude pryč. Budu míchat do benzínu a ještě kontrolovat hladinu oleje v nádržce. A asi máš pravdu s tou náhradní zátěží, protože pokud bych to jen odpojil, tak ta originální jednotka chcípne motor.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2889 7.5.2024 v 22:32 Beranidlo
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... frantisekkal 7 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 25 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA


TOPlist