globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prosím o radu
Ahoj všichni,

konečně po dlouhých měsících nemoci a lítání po všech špitálech zdravotní stav dovoluje koupit enduro. Takže žádné váhání a během pár dnů ji chci mít doma. Již jsem vybral dva favority a to KTM LC4 640 nebo KTM 450 EXC kolem roku 2004 samozřejmě se nebráním i něčemu jinýmu, ale co si budeme povídat, co člověk to názor a nerad bych zase vybíral z dalších 20 modelů. Žádný okruhy s tím jezdit nebudu jen pole a lesy. Jenže vyrazit do lesa znamená minimálně ujet 50 km přes Prahu někam na venkov. Možná bych i rád někdy vyrazil třeba na UK. Myslíte, že se to dá zvládnout i s EXC 450? Nebo je to nesmysl a servisní intervaly EXC jsou moc krátké na takové výlety. Díky za radu

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu

3.1.2013 v 17:34 | Nahoru | #1
Na UK na káře (v dodávce) nebo po ose?

(reakce na) Prosím o radu

3.1.2013 v 17:41 | Nahoru | #2
hAjPR> Asi s největší pravděpodobností v dodávce

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu

3.1.2013 v 18:10 | Nahoru | #3
50km pres Prahu pak par km po lese a po poli a pak 50km pres Prahu zpet.No kamo tak to si tva zadnice zazije stredovek.Pokud mas dodavku radsi bych do toho lesa motorku dovezl a pak by byla lepsi volba to EXC.I kdyz 450 je pro zacatecnika v terenu zbytecne silna.Ne ze bych mel zkusenosti ale taky o necem premyslim a soudim podle toho co jsem vycet.Pry to moc taha za ruce a hodne brzo zacatecnikovi dojdou sily.

Prosím o radu

3.1.2013 v 18:16 | Nahoru | #4
LC4 bude mít delší servisní intervaly, ale je snad o 40kg těžší.. Na EXC měním olej co 15MTH. Jako majitel EXC 450 můžu říct, že přesun po asfaltu je nejen bezproblémový , ale až nebezpečně zábavný Mnohem zábavnější než GSX-R 1000.. S krosovými špalky jde jet "bezproblémově" 120km/h, výhoda je šestka, takže i na těch 120km/h nemá motor žádné otáčky. Na tachu mám zaznamenanou maximálku snad 168km/h, jsem se jednou při předjíždění odvázal Je třeba ale myslet na to, že 60km/h na asfaltu bude odpovídat 1MTH. I když pokud se jedná o přesun na šestku, tak snad kromě gum nic trpět nebude a opotřebení motoru oproti hard enduru bude minimální.

(reakce na) Prosím o radu

3.1.2013 v 18:27 | Nahoru | #5
W.Geronimo>
S LC4 se jako začátečník bude zbytečně trápit -váha je znát, i rozměry a těžiště. Naopak EXC je příjemně hravá kočička . Mohu porovnávat LC4/400 a EXC 450 -EXC má "čitelnější" průběh, a uhlazenější chování. o podvozku asi ani nemá cenu diskutovat.

Naposledy editováno 03.01.2013 18:28:42

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu

3.1.2013 v 18:29 | Nahoru | #6
Výborná volba pro začátečníka by byla EXC400.

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu

Skvělá odpověď, děkuji! 3.1.2013 v 18:35 | Nahoru | #7
LC4, je to idealni kompromis, jo, je tezsi ne EXC, ale jakejkoliv presun po asfaltu nebude pro motorku zatloukani hrebiku do rakve, na LC4 jsem jel 300km v kuse a v pohode, jen to trochu vibruje. Servisni naklady jsou u LC4 taky jinde nehlede na pocatecni investici, u LC4 udelas olej, filtry, ventily a jezdis, ale u 9 let stareho ostreho endura toho bude asi vic

(reakce na) Prosím o radu

3.1.2013 v 18:58 | Nahoru | #8
KubaLC8> Tak to si právě myslím, že je přesně ono. Je sice těžší, ale přeci jen nebude až takový problém nějaký ten delší přesun po silnici

(reakce na) Prosím o radu

3.1.2013 v 20:16 | Nahoru | #9
c.j.> Jen se zeptám jak je na tom se servisníma intervalama EXC 400, je to nastejno jako 450?
Díky

Prosím o radu

Skvělá odpověď, děkuji! 3.1.2013 v 20:31 | Nahoru | #10
No pokud bys kvůli každému enduro ježdění musel ujet 100 km po asfaltu tak to radši fakt ber LC4 , v terénu i na cestě to bude velice dobrý kompromis

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu

3.1.2013 v 20:34 | Nahoru | #11
v terenu to urcite nepojede tak dobre (myslim ovladatelnost, vykonu je tam habakuk) jako EXC, ale je to normalni motorka s intervalama v km, ne v MTH.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu

3.1.2013 v 20:47 | Nahoru | #12
KubaLC8> Je nějaký rozdíl v motoru a podvozku mezi 640 supermoto a enduro? Nebo je to úplně stejný krom kol?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu

Skvělá odpověď, děkuji! 3.1.2013 v 21:24 | Nahoru | #13
Junkers>
SM má jinak řešený přední brzdič ( různá velikost kotoučů), tlumení je od základu naladěno na silnici (tvrdší), samozřejmě i převodový poměr je jinak. Obvykle pro "univerzálku" bylo doporučováno enduro + sada motardů.
Jinak se samozřejmě s LC4 v terénu jezdit dá, výkonu má dostatek, jen to je takový "sloník". Ale rallye a offy se jezdí i na daleko těžších strojích. Stále to je ale kompromis.
Pokud hodláš jezdit i na motardech, tak raději LC4. EXC 450 bys asi rychle "utavil", tohle není její parketa.

Naposledy editováno 03.01.2013 21:28:08

(reakce na) Prosím o radu

3.1.2013 v 21:27 | Nahoru | #14
Tank> Díky za odpověď

(reakce na) Prosím o radu

3.1.2013 v 22:04 | Nahoru | #15

Junkers píše: KubaLC8> Je nějaký rozdíl v motoru a podvozku mezi 640 supermoto a enduro? Nebo je to úplně stejný krom kol?



je to uplne jine, E ma daleko vetsi zdvihy, tim padem mekci podvozek a slabsi predni brzda. Ja mel Enduro a prehazoval jsem SM kola, na ceske silnice to bylo dobre, slo stihat prave SM a v terenu to byla parada. Hodit SM na Enduro kola si nedovedu predstavit.

Prosím o radu

3.1.2013 v 22:23 | Nahoru | #16
Ještě otázka jak často budeš na motorce jezdit. U EXC (je jedno jestli 400/450) lze očekávat co 200MTH investici do motoru za 12-15tis. U mě 100MTH = 1 rok a to když jezdím každý víkend. V terénu se toho o moc více asi najet nedá. Ale EXC mám jen do terénu. Na asfalt ji nepotřebuji. Kdyby to měla být univerzální motorka, tak to raději LC.

Prosím o radu

3.1.2013 v 23:59 | Nahoru | #17
ja hlasuju za lc4 ,, urcite ta universalnost je tam vetsi, vykonu v terenu budes mit dostatek a servis te nezabije.

Prosím o radu

30.1.2013 v 07:52 | Nahoru | #18
Ahoj všichni!
Potřeboval bych poradit. Mám ktm 450exc r 03. měl jsem ji teď v servisu a tam se servisakovi stala takova věc že najednou nechtěla chytit. Přišel na to že je to cdi. Ale funguje to teď tak že když se startuje a zahýbe se s kabeli které vedou k cdi tak naskočí. chtěl bych vědět jestli můžu použít cdi z jiné ktm??? Třeba sx nebo lc4. Je možné že je jen někde cvaklý kabel??? Pak když nabiju baterii tak v poho ale když pak třeba pět dní stojím tak baterka při startování točí ale nenastartuje. dám ji na nabíječku a hned nastartuje. Co s tím??? samozřejmě za pomoci hýbání s kabelama. Děkuji za odpo

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu

30.1.2013 v 09:30 | Nahoru | #19
Za prvé vyměň baterku. A pokud nemůže, tak zkus proměřit kabely k CDI, jestli nejsou přerušené. Možné to je, všechny kabely jsou na tom dost tenké a stářím křehké..

Prosím o radu

30.1.2013 v 19:16 | Nahoru | #20
100km po asfaltu je na exc nesmysl, né proto, že by jsi jí utavil, ale proto že na exc budeš mít pořádný gumy do terénu a ty takto rychle zničíš. A mít EXC do terénu na nějkejch desert pneu je blbost. Podle mě jasná LC4. Užít se s ní dá taky luxusně.

Prosím o radu

31.1.2013 v 17:07 | Nahoru | #21
Taky ještě záleží na tom, jaký terén chceš jezdit.

LC4 je takový menší krumpáč, EXC 450 v sérii má spodek jako koťátko, nezdálo se mi to nějak zákeřný (rok 04).

Čili pokud les = lesní cesty, žádnej totál extrém (což jako začátečník asi nebudeš), pak ti stačí i LC4. Čím víc techničtější terén, tím více by to sedělo EXC.

Určitě nic nového...

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu

31.1.2013 v 20:18 | Nahoru | #22
hele divil by ses, co se na LC4 dá jezdit, co já na EXC, tak kámoš na LC4 taky dá.

(reakce na) Prosím o radu

1.2.2013 v 09:01 | Nahoru | #23

Kornout1 píše: hele divil by ses, co se na LC4 dá jezdit, co já na EXC, tak kámoš na LC4 taky dá.



však není to o tom, že by to nešlo, ale jak se u toho nadřeš...

(reakce na) Prosím o radu

3.2.2013 v 12:07 | Nahoru | #24
c.j.>
a když seženu cdi z jine ktm bude tam fungovat, Jako třeba z SX nebo LC???

Prosím o radu

7.2.2013 v 20:36 | Nahoru | #25
ja bych ti poradil si od někoho znameho pujčit motorky,a sveztse.ty sam musiš poznat co ti lip bude vyhovovat. rada od druheho je taky dobra ale jezdit natom budeš ty.
nebo běž na testovaci dny,ktm.tam si mužeš odskoušet.vice stroju.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
držák pružin stojanu KTM LC4 KTM LC4 620, KTM LC4 Adventure, KTM LC4 640, KTM LC4 600 kokoška. 3 20.3.2024 v 17:16 Jardáček
KTM exc 450 2015 silnice KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 12 18.3.2024 v 16:44 krokoš
Smazat prosim KTM EXC 450 Tutor 0 7.3.2024 v 14:20 Tutor
Smazat prosim KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Tutor 0 7.3.2024 v 13:59 Tutor
Ktm KTM EXC 450, KTM EXC 450 F Musilll 1 28.2.2024 v 18:54 Norous123


TOPlist