globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Honda CBF 1000 - špatné starty
26.11.2012 v 11:54
Prosím o rady, zejména ty kolegy, které u téhle mašiny postihl ten samý problém...

Mám Hondu CBF 1000 (2006), najeto asi 30 000 km. Každou zimu, (a někdy i v sezoně) se mi stane, že když mašinu odstavím na delší čas, (asi 4 a více týdnů), tak potom nenastartuji. Baterie je čerstvě nabitá. Připadá mi to, jako by se motor ulil! Jediná záchrana je, mašinu roztlačit. To se potom vyvalí z výfuků oblak dýmu. Motor zahřeju na provozní teplotu a projedu. Následně již normálně chytá! Stejný problém nastane, i v létě, když jí okamžitě po studeném startu třeba po 10 vteřinách zase vypnu, (pravidelně si po nastartování všimnu, že jsem si neodemkl zámek na kole, a klíče jsou na kroužku s klíčem zapalování). Potom se to chová naprosto stejně jako v předcházejícím případě a nezbývá než tlačit, neboť startér točí bezmocně až do vytřískání baterky! Někdy také při horkém startu kopne motor proti.
Nevím, jestli to dělá zapalování, vstřikování, nebo lambda sonda, asi je tam také nějaký automatický sytič....
Jinak motor normálně táhne, spotřeba pod 5 l, a spotřeba oleje: za 6 tisíc mezi výměnou dolévam max 2 - 3dl.

Poraďte prosím, hlavně kdo jste něco takového řešili. Mik.

Honda CBF 1000 - špatné starty

26.11.2012 v 14:42 | Nahoru | #1
no jak píšeš zřejmě ulité, jak nastartuješ tak to hned nechcípej nech to až když vypne sytič pak by to mělo jít nastartovat v pohodě, odcházejí svíčky takhle, třeba sem moc chytrej

Honda CBF 1000 - špatné starty

26.11.2012 v 14:45 | Nahoru | #2
mě to udělala jednou jedinkrát...po zimě... prasácky sem jí natočil přes plyn...

Honda CBF 1000 - špatné starty

26.11.2012 v 15:07 | Nahoru | #3
No jasně, že se snažím to hned nechcípat.
V zásadě: jak nechytne na první pokus, je to v háji.
asi mě servis nemine...
Jenže když jim to tam přivezu po ose, tak to chytá...

Honda CBF 1000 - špatné starty

26.11.2012 v 15:57 | Nahoru | #4
nemuze to bejt spatnym benzinem? pri stani se usadi a je problem

Honda CBF 1000 - špatné starty

26.11.2012 v 16:34 | Nahoru | #5
To by to nedělala když se zhasne hned po studeném startu. Ještě mě právě napadl ucpaný vzduch filtr, že by byla moc bohatá směs. Ale to by snad mělo vychytat vstřikování a sonda ve výfuku...
Nejvíce mě mrzí, že když to dám servisu, tak budou ochotně hloubat, za nějakých 500 na hodinu a bude to tam měsíc!
Pokud by jste někdo věděl o nějakém dobrém mechanikovi v Praze, co by kouknul a viděl, dal bych mu přednost! Dík.

Honda CBF 1000 - špatné starty

26.11.2012 v 16:51 | Nahoru | #6
Kdy byly naposledy měněný svíčky?

Trochu mi to připomíná mýho Bandita, u něj je startování taky umění oproti GSku, kterýho chytalo hned na drc.

Honda CBF 1000 - špatné starty

26.11.2012 v 19:30 | Nahoru | #7
Svíce mají najeto asi 10 000, ty jsem právě měnil preventivně, neboť jsem si myslel že je to tím, ale po výměně, problém trval i nadále. Tohle mě dělá od začátku, (mám to 3 sezony), ale zdá se mi, že se to zhoršuje...

Honda CBF 1000 - špatné starty

26.11.2012 v 20:37 | Nahoru | #8
skus sa opytat sukmenovcov : tu

1 reakcí na tento příspěvek Honda CBF 1000 - špatné starty

27.11.2012 v 18:52 | Nahoru | #9
podívej se tady . Pro jistotu ještě odkaz vypíšu: http://cbf1000.wikispot.org/weaknesses. Nejsem si jist mobilní obsluhou. Je tam popsáno dost typických závad CBFka, tak budeš moct projít ty nejčastější.Mám tu samou potvoru jako ty a přesně podle odkazovaných stránek, se mi kolem padesáti tisíc začala kazit jedna věc za druhou. Teď po asi sedmdesáti počítám po výměně všeho nanovo . Jestli máš pocit ulití a svíčky i benzín máš OK, tak nastartuj s plným plynem. To odpojí přívod paliva a vyháže i to co máš ve válci. Pak nastartuj normálně. Mně to párkrát pomohlo. Jinak musím říct, že se stářím se startování CBF1000 stává dobrodružstvím. Mně nejvíc hapruje při teplých startech. Na pumpě, po nákupu a tak. Většinou chytne až napodruhé...Motorka je to super. To bez váhání, ale někeré díly mi příjdou ošizené

Honda CBF 1000 - špatné starty

27.11.2012 v 19:15 | Nahoru | #10
Tohle mi dělala moje stará Honda CBR 600. Někdo mi kdysi radil, ať tam bouchnu svíčky Brisk...

1 reakcí na tento příspěvek Honda CBF 1000 - špatné starty

27.11.2012 v 23:18 | Nahoru | #11
gtrcbf: tak tak...plnej heft...sem nešikovnej jak cyp...technickej antitalent...nikdo mi to neradil...jen sem byl vzteklej že nechytá...tož sem ji naložil a najednou rána jak hovado...otáčky vylítli...takže pro mazlika asi nic zdravýho...ale jelo se...od tý doby už mu to strach nedovolil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBF 1000 - špatné starty

28.11.2012 v 00:18 | Nahoru | #12
darkmannn> tak priste dej nejdriv plny plyn a az potom startuj . Takhle to chce pan Honda podle manualu, aby ses zbavil prebytcneho paliva z motoru.

Honda CBF 1000 - špatné starty

28.11.2012 v 05:28 | Nahoru | #13
škoda že už nejsu brňák...zašel bych s tebou nasáááát...něco užitečných rad...jezdit mě baví ale jsem tupý dláto

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBF 1000 - špatné starty

29.11.2012 v 15:38 | Nahoru | #14

gtrcbf píše: darkmannn> tak priste dej nejdriv plny plyn a az potom startuj . Takhle to chce pan Honda podle manualu, aby ses zbavil prebytcneho paliva z motoru.



Opravdu to funguje? Když se startuje pod plným plynem, tak se motor neuleje, ale naopak se zbaví přebytečného nespáleného paliva? Tak tohle jsem si fakt nedovolil...

Naposledy editováno 29.11.2012 20:04:36

(reakce na) Honda CBF 1000 - špatné starty

29.11.2012 v 15:43 | Nahoru | #15

gtrcbf píše: podívej se tady . Pro jistotu ještě odkaz vypíšu: http://cbf1000.wikispot.org/weaknesses.



Jinak díky za odkazy, ale člověče ta řeč mi nic neříká... Já měl hold ve škole povinnou ještě Ruštinu a doufám, že mi to ted nepošleš Rusky...

Naposledy editováno 29.11.2012 15:45:55

1 reakcí na tento příspěvek Honda CBF 1000 - špatné starty

13.2.2013 v 16:00 | Nahoru | #16
Tak páni kolegové, záhada je vyřešena...
Pokud by někoho z vás potkali podobné problémy, tak vězte, že u mne byl pes zakopán ve el instalaci!
Mašinu jsem dal do servisu, z kterého si pro ní velmi ochotně a zdarma přijeli, což byla moje záchrana, vzhledem k tomu, že mašina nestartovala. První co udělali, bylo vyčištění a promazání startéru a následné proletovaní koncovek kabelu startéru! Následovalo okamžité zlepšení rychlosti točení starttéru, (prostě začal točit rychleji a ochotněji)! Dále následoval zátěžový test baterie, při kterém se ukázalo, že baterie dává už jen asi 2/3 předepsaného výkonu! (přitom nabíječka Optimate3, ji vyhodnocovala jako dobrou - (zelená))
Zdá se vám to dostačující? U jiného motocyklu by to asi stačilo, ale jak mi bylo zdělěno, tenhle motocykl - Honda CBF 1000, rv. 2006 - má z výroby kapacitně tak malou baterii, že sotva dostačuje k běžnému provozu, i když je baterie stoprocentní! Navíc je tam umístněná mírně šikmo, takže je nezbytná gelová baterie. V mém případě tam byla ještě originál bat. z roku 2006, takže měla za sebou 6 sezon!!! Prostě se zdá, že páni konstruktéři vzali CBF 600, a bez změn na el. instalaci tam dali litrový motor, takže ta baterka sotva dostačuje, a každý úbytek výkonu baterie bude citelně chybět... Takže po výměně baterie, (opět za gelovku) mašina normálně startuje a já už vyhlížím jaro...
Doufám, že tahle zkušenost, někomu přinese užitek, při řešení podobných problémů... Mik.

Honda CBF 1000 - špatné starty

14.2.2013 v 12:28 | Nahoru | #17
tož hodně spokojenej kilometrů

Honda CBF 1000 - špatné starty

14.2.2013 v 17:43 | Nahoru | #18
Správný návod píše GTRCBF -nabít baterku-plný plyn a točit startérem max 5 sekund a nechat chladnout startér asi 20s. To celé několikrát opakovat. Vysuší se ulité svíčky. Potom bez plynu zkusit normální start. Používal jsem připojení na baterii z auta. Letos motor každý měsíc natočím a nechám asi 5 min. běžet a není problém. Vlasta CBF r.v. 2006

Honda CBF 1000 - špatné starty

1.3.2013 v 16:36 | Nahoru | #19
jo, to víme
už se nám to stalo několikrát.
Kdysi, v minulých letech, pokud staré Pragovky V3S zamrzly a nešly nastartovat, pomohly zapálené noviny, umístěné k sání motoru.
Japonská elektronika Honda CBF a VFR je na tom stejně.
Nešly nastartovat, když byla přehlceny. Použili jsme teplovzdušnou pistoli, kterou jsme nahřáli celý airbox a potom vháněli horký vzduch do sání a zároveň startovali. Vždy to pomohlo.
Stačí fén. Doporučujeme vozit sebou noviny a sirky.
Nevypínejte studený motor a máte po problému.
Aquila

Honda CBF 1000 - špatné starty

17.3.2013 v 14:50 | Nahoru | #20
tak sem po zimě zašel do garáže...pohladil sedlo a nádrž...strčil klíček do zapolování...dal plnej heft...votočil klíček...a brnk...naskočila hned...vrněla jak koťátko...jak já jí miluju...od valentýna mám pro ní schovanou novou řetězovku a spolu s výměnou oleje jí dopřeju i výměnu ostatních provozních kapalin...a pak jí budu sjíždět dokud mě z ní nebude bolet hlava...bo jí nikdy nebolí

(reakce na) Honda CBF 1000 - špatné starty

24.3.2013 v 13:16 | Nahoru | #21
Stíhač> Zdar.Fakt funguje,dokonce to píšou i v origo manuálu.Taky se mi to stalo.

(reakce na) Honda CBF 1000 - špatné starty

17.4.2013 v 17:06 | Nahoru | #22

Stíhač píše: Tak páni kolegové, záhada je vyřešena...
Pokud by někoho z vás potkali podobné problémy, tak vězte, že u mne byl pes zakopán ve el instalaci!
Mašinu jsem dal do servisu, z kterého si pro ní velmi ochotně a zdarma přijeli, což byla moje záchrana, vzhledem k tomu, že mašina nestartovala. První co udělali, bylo vyčištění a promazání startéru a následné proletovaní koncovek kabelu startéru! Následovalo okamžité zlepšení rychlosti točení starttéru, (prostě začal točit rychleji a ochotněji)! Dále následoval zátěžový test baterie, při kterém se ukázalo, že baterie dává už jen asi 2/3 předepsaného výkonu! (přitom nabíječka Optimate3, ji vyhodnocovala jako dobrou - (zelená))
Zdá se vám to dostačující? U jiného motocyklu by to asi stačilo, ale jak mi bylo zdělěno, tenhle motocykl - Honda CBF 1000, rv. 2006 - má z výroby kapacitně tak malou baterii, že sotva dostačuje k běžnému provozu, i když je baterie stoprocentní! Navíc je tam umístněná mírně šikmo, takže je nezbytná gelová baterie. V mém případě tam byla ještě originál bat. z roku 2006, takže měla za sebou 6 sezon!!! Prostě se zdá, že páni konstruktéři vzali CBF 600, a bez změn na el. instalaci tam dali litrový motor, takže ta baterka sotva dostačuje, a každý úbytek výkonu baterie bude citelně chybět... Takže po výměně baterie, (opět za gelovku) mašina normálně startuje a já už vyhlížím jaro...
Doufám, že tahle zkušenost, někomu přinese užitek, při řešení podobných problémů... Mik.



Tak přesně tohle se mi stalo ( že nešla nahodit) před 5 lety. Startér točil s motorem jak o závod a ne a ne chytit. Vyměnil jsem svíčky a omrknul vše co by mohlo způsobovat,že motka nenastartuje. Nabíječka Optimate mi řvala zeleným okem, že baterka je OK. Byl jsem tak zoufalý, že jsem nakonec motku naložil na vozejk a odvezl do servisu Honda Jarov. Druhý den mi volali, že je vše ok a vše způsobila baterka, protože při zátěži ji kleslo napětí a elektronika prostě nedala pokyn k zažehnutí. V baterii byl načnutý jeden članek...to zjistili při jejím měření na diagnostickém zařízení. Dal jsem novou baterii a 5 let v poho. No a včera po zimě jdu nastartovat a zase to samé...mašina nenahodila i když s motorem točila...a to jsem měl baterku venku a každý měsíc na Optimate ji oživoval. Znova nabít, hodil jsem na ni měřák a ejhle...v klidu po nabití baterka 12,5V a při zátěži( při startování) 10V...tak mi nic jiného nezbývá, než koupit novou. A tohle mi na CBF 1000 strašně sere, že je na to tak háklivá!!!!

Naposledy editováno 17.04.2013 17:08:08

Honda CBF 1000 - špatné starty

28.2.2014 v 16:14 | Nahoru | #23
Otocte klickem zapnete chcipadlo a nechte natlakovat palivovy cerpadlo pred tim nestartujte.kdyz hned nenaskoci tak pomale otacejte z plynem a tam kde se vam bude zdat ze by motorka mohla naskocit drzte plyn a ona jsi da rict.proste se schlastne.pujde v vyfuku cerny dym to je palivo na vic nechte ji prohrat a zas pofici ;)
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 29.4.2024 v 15:42 Bubo32
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 22.4.2024 v 18:25 Malp
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 17 10.4.2024 v 14:31 Luba007
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 CBF1000ABS 2 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 23.3.2024 v 23:00 kalous72


TOPlist