globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dotazeni lozisek rizeni
19.11.2012 v 16:10
Ahoj,
zacalo mi nejak praskat v krku riadeni (aspon myslim) pri prudsom brzdeni a mam pocit, ze je tam aj urcita vola...
Preto by som chcel dotiahnut riadenie a dufam, ze nebude treba menit loziska (motorka ma 16 000 km).

Je k tomu potrebne nieco spesl, alebo vystacim s naradim, co je k motorke plus, par veci co mam

Pripadne nejaky strucny postup na konkretne tento stroj? A podla coho poznam, ze su loziska ok?

dik
Anketa: Treba nove loziska
Ano
7%
1
Nie
7%
1
Podla stavu
87%
13
Předchozí
1 2
Následující

(reakce na) Dotazeni lozisek rizeni

21.11.2012 v 13:49 | Nahoru | #31
PetrL3> urcite, ale nejsom typ ktory by sedel pri telke s pivom... a kedze ma to bavi tak mi ten cas pri tom straveny nevadi... A nez to rozoberem rad si zisitm mozne rizika a potrebne naradie...

Tak hlavne to nie je ako sex, ze by to skusenostami trvalo dlhsie a dlhsie...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotazeni lozisek rizeni

21.11.2012 v 13:54 | Nahoru | #32

assassin píše: Neumel. Ale spis mi moc neni jasnej i zpusob uceni se tim zpusobem ze napisu na forum at mi to nekdo step by step popise, ta informace je na netu uz milionkrat, nevim proc to nenajit rovnou, spolehnout se na to co radi siroka verejnost... Vzdyt i v tomhle tematu kazdej radi neco jinyho...



presne koli tomu co si tu popisal som zalozil nove tema hladanie som pouzil a zistil som toho vela ale mal som este otazky, preto som to zalozil znovu. Nepotrebujem krok od kroku, ale keby mi tu napises oznacenie lozisiek ktore tam su tak som spokojny

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotazeni lozisek rizeni

21.11.2012 v 14:00 | Nahoru | #33

El-Chio píše: presne koli tomu co si tu popisal som zalozil nove tema hladanie som pouzil a zistil som toho vela ale mal som este otazky, preto som to zalozil znovu. Nepotrebujem krok od kroku, ale keby mi tu napises oznacenie lozisiek ktore tam su tak som spokojny



Na kazdy motorce jsou jiny, navic mas moznost i nekolika konstrukcnich provedeni, treba kulickovy vs kuzelikovy... A z hlavy si fakt nepamatuju kody lozisek u kazdy motorky...

Jinak je taky moznost koupit v suzuki nebo na partsdepot lozisko primo podle typu motorky co mas

(reakce na) Dotazeni lozisek rizeni

21.11.2012 v 14:08 | Nahoru | #34
El-Chio> nebuď línej a rozeber to (nemine tě to) skoukni stav ložisek no a až to bdeš mět rozebrané tak už nemusíš rešit co za ložiska tam příjdou pač už to budeš vědět

assasin: no třebas u gsx jsou ložiska kuličková ale mění se za válečková pač to japonec nějak moc nepořešil

1 reakcí na tento příspěvek Dotazeni lozisek rizeni

21.11.2012 v 14:15 | Nahoru | #35
to som prave este chcel vediet... Takze jak by tam boli kulickove, tak to vzmenit za valeckove? A teraz valeckove su normalne a potom tie skosene (ospravedlnujem sa za neodborne nazvy)ktore je tam lepsie, lebo kazde to lozisko je urcene na prenos nejakeho typu sily...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotazeni lozisek rizeni

21.11.2012 v 14:18 | Nahoru | #36
El-Chio> psal jsem o GSX 1400 ne o GSF 1250!!! ty pokud je budeš měnit tam dej ty co tam maj být!!!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotazeni lozisek rizeni

21.11.2012 v 14:26 | Nahoru | #37
HornisGSX> Na našich byly kuličkový ložiska jen první 2-3 roky myslim. Pak už kuželíkový (už z výroby).

El-Chio> Jdi na bandit forum a zkus to najít. U tak provařenejch motorek už se vše na netu řešilo milionkrát. Hledat, hledat...

Naposledy editováno 21.11.2012 14:27:10

Dotazeni lozisek rizeni

21.11.2012 v 14:27 | Nahoru | #38
Ja viem o com pises, ale co ked spravili chybu znova

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotazeni lozisek rizeni

21.11.2012 v 14:29 | Nahoru | #39
PetrL3> vím vím já mám právě ony ročníky

Dotazeni lozisek rizeni

21.11.2012 v 14:29 | Nahoru | #40

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotazeni lozisek rizeni

21.11.2012 v 14:31 | Nahoru | #41

HornisGSX píše: PetrL3> vím vím já mám právě ony ročníky


Já taky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotazeni lozisek rizeni

21.11.2012 v 14:33 | Nahoru | #42
PetrL3> už máš vyměněno?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotazeni lozisek rizeni

21.11.2012 v 14:46 | Nahoru | #43
HornisGSX> Dobrá otázka. Nevim. Znám motorku až posledních 30.000 km a během těch je řízení bez problému. Najeto má 54.000, tak nevim, jestli jsou tam ještě původní ložiska.

Přes zimu budu měnit gufera a prochovky vidlí (to už říkám rok), tak se asi mrknu i na krk. Alespoň to vyčistim a dám tahací vazelínu A00 (nevim co tam dávaj japonci).

Naposledy editováno 21.11.2012 14:48:42

(reakce na) Dotazeni lozisek rizeni

21.11.2012 v 14:48 | Nahoru | #44
PetrL3> mám najeto podobně předloni jsem je měnil pač pří jízdě ve dvou v nějaké táhle zatáčce se to šíleně rozkmitalo .chování se hodně zlepšilo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dotazeni lozisek rizeni

21.11.2012 v 19:16 | Nahoru | #45

PetrL3 píše: HornisGSX> Dobrá otázka. Nevim. Znám motorku až posledních 30.000 km a během těch je řízení bez problému. Najeto má 54.000, tak nevim, jestli jsou tam ještě původní ložiska.

Přes zimu budu měnit gufera a prochovky vidlí (to už říkám rok), tak se asi mrknu i na krk. Alespoň to vyčistim a dám tahací vazelínu A00 (nevim co tam dávaj japonci).



No já nevím s tou A00. Tu jsem používal na mazání závitů stolařských svěrek a i tak byla moc hustá-nanášení je humus. Určitě lepší volba na ložiska řízení je MOlyka G. Jinak o mazivu od mogulu (používám od nich mazací tuky už spoustu let-pixla tě vyjde na 50kč a mají je na některých čerpacích stanicích) článek zde: http://www.loziskavilim.cz/tuky.htm

(reakce na) Dotazeni lozisek rizeni

21.11.2012 v 20:50 | Nahoru | #46
Boss.trx850> Aplikace je humus, souhlasim. Ale odměnou je, že mnohem déle vydrží, nevyschne, nevydrolí se. Kdo vyzkoušel a po letech rozebral, ten to potvrdí. Hustota vazeliny v krku řízení je zcela bezvýznamná. Taky mám všechny vazeliny mogul z benzinek nebo hobbymarketů.

Dotazeni lozisek rizeni

23.11.2012 v 10:53 | Nahoru | #47
Možná ´su moc"pinktlich",ale když čtu,že v řízení Ti "cvaká" při bzdění a kmitají řidítka,
když je pustíš,tak to asi nebude to běžný "vymačkání" drah na kroužcích ložisek,vznikající
buď přílišným utažením, nebo "vyreznutím" ložiska bez mazadla ! Používal jsem vazelínu do
vodních čerpadel, aby byla jen těžko "vymývatelná" vodou (i horkou), když někteří barbaři
(a off-rouďáci) umývají motocykly wapkou ...
Je to dost práce, ale doporučoval bych zkontrolovat obě ložiska řízení.
Přiznánám, že nevím jaká ložiska tam máš, ale snad už japonci nemontují do tak těžkých
motocyklů ložiska kuličková!!? Ta jsou "háklivá" na přílišné utažení, protože kuličky mají
pouze bodový styk s oběžnou drahou na kroužcích a snadno se "vytlačí důlky" už na novém
ložisku. Kuželíková mají neporovnatelně větší únosnost, ale musí se pečlivě vymezovat
jejich vůle - obrazně řečeno, posun utažením v axiálním směru o pár desetin milimetru
znamená obrovskou sílu přenesenou na kuželíky !
A teď něco, co není z mojí hlavy, ale z odborné literatury :
pro VĚTŠINU kuželíkových ložisek(v řízení motocyklu), protože není velký rozdíl v jejich
rozměrech u jednotlivých motocyklů,
je předepisován utahovací moment 30 - 40 Nm / 3,0 - 4,0 kgm
A ZPĚTNÉ UVOLNĚNÍ MATICE O CCA 1/4 OTÁČKY .
VIDLICE BY SE NEMĚLY POUHOU VLASTNÍ VAHOU OTOČIT SAMY DO KRAJNÍ POLOHY
vlevo,či vpravo.
Takto by měla "vypadat" správná vůle kuželíkových ložisek v řízení motocyklu .
Bohužel, I KUŽELÍKOVÁ ložiska, která mají styk s kroužky ne bodový jako kuličková,
ale každý kuželík "úsečkou" na vnitřním i vnějším kroužku,
jsou-li namontovaná NOVÁ, SI po určité době provozu takzvaně "SEDNOU" , vůle v nich
se zvětší a měla by se znovu seřídit / vymezit .

Naposledy editováno 23.11.2012 10:55:50

Dotazeni lozisek rizeni

26.11.2012 v 17:00 | Nahoru | #48
Rozeberem, vycistim, skontrolujem a uvidim :)

Dotazeni lozisek rizeni

26.11.2012 v 19:54 | Nahoru | #49
Správnej postup, El-Chio ! ((-:
Motocykl se za to vždycky odvděčí ...

Dotazeni lozisek rizeni

7.3.2013 v 11:27 | Nahoru | #50
Takze loziska skontrolovane, sice len pokladom, ale mam dobry zrak, premazane nejakou hodne tahavou vazelinou tusim A00, a dotiahnute. Riadenie ide uplne pravidelne, nikde to tam neseka, je to naprostzo plynule, takze predpokladam ze je vsetko ok, az teda na to, ze som to pritiahol okapatko viac a pri testovacej jazde som zistil, ze sa s tym nada ist rovno a chodim jak ozraty... takze nasledovalo povolenie o pol otacky a je to uplne vymazlene...
Inak loziska su tam valecnove.

Tak dik vsetkym za rady a hlavne za motivaciu sa do toho pustit, je to fakt hodne jednoduche...

1 reakcí na tento příspěvek Dotazeni lozisek rizeni

7.3.2013 v 14:16 | Nahoru | #51
Lepší "ťahavá" vazelína než žádná,
ale doporučuju do ložisek vystavených dešti(a umývání)
vazelínu do vodních čerpadel motor.vozidel - voda
a to ani horká ji nevymyje. To je především řízení
a kyvná vidlice.
Když jsi s těmi "přetaženými" ložisky nejezdil dlouho,
myslím, že se nic nestalo.
No a ten doporučený způsob utažení jsem tady snad už psal(?).
Kontrola po určité kilometráži je vždycky dobrá,
protože nerovnosti silnic a zatížení při brzdění vždycky
ten SPODNÍ VNĚJŠÍ kroužek ložiska definitivně "usadí" v rámu !

(reakce na) Dotazeni lozisek rizeni

7.3.2013 v 14:38 | Nahoru | #52
assassin> Nemas nejaky grif na sundani bryli ? Nejdou mi dolu ani kokot, stahovak se mi shanet nechce. Pres drevo jsem to mlatil a ani tak nepovolily.

Dotazeni lozisek rizeni

7.3.2013 v 18:59 | Nahoru | #53
Sice to bude vypadat jako "výuka fyziky",
ale když každej doma nemáme lis,
tak zkus"vyzkoušené" :

ohřej "celý" v troubě(ale ne mikro!),
brejle zabal do hader a sloupek začni chladit
ledem z mrazáku.
Až budeš moci na sloupek těsně nad brejlemi sáhnout,
zkus ho "vyhnat" z brejlí - přes dřevo jako dosud .
NĚKDY stačí i malý rozdíl teplot !

Vzhledem k tomu, že řízení pracuje za normálních
teplot, nebylo nutné sloupek do brejlí lisovat
s bůhvíjakým přesahem - to ale neznamená, že ho do
brejlí někdo "nenahnal" lisem pod velkým tlakem .
Určitě se "nezdržoval" ohřevem brejlí a zchlazením
sloupku před lisováním a tak ty zalisované povrchy
můžou být "pěkně" zadřené (ať už byly před zaliso-
váním obrobeny jakkoli jemně!) .
Tak ať se zadaří i v amatérských podmínkách

Naposledy editováno 07.03.2013 19:02:13

(reakce na) Dotazeni lozisek rizeni

12.3.2013 v 22:59 | Nahoru | #54
IvanDvoutakťák> Cital, ale predsa len sa mi to podarilo utiahnut viac no, ono sa tazko trafa presne nieco ked nemam momentak a nemam si to jak presne skontrolovat (a skusenosti su slabe :)) nabuduce budem chytrejsi. Nejazdil som na tom snad len kilometer na test. A inak je to tam dobre vymyslene s tzm aby sa tam nedostavala voda, tak snad to prezije. A este raz dik.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Reakce plynu Suzuki Bandit 1250 Suzuki GSF 1250 Bandit V.e.n.c.a__zr7s 5 14.1.2024 v 08:36 Krautkopf
Bandit pičo! pokec [1 ... 6, 7] Suzuki GSF 250 Bandit, Suzuki GSF 1200 Bandit, Suzuk... Warthox 200 12.11.2023 v 19:19 ferda.66
Suzuki gsf 1250 Bandit-vibrace Suzuki GSF 1250S Bandit, Suzuki GSF 1250 Bandit V.e.n.c.a__zr7s 21 14.11.2022 v 11:01 V.e.n.c.a__zr7s
Suzuki GSF 1250 N Bandit - koupě [1, 2] Suzuki GSF 1250 Bandit V.e.n.c.a__zr7s 34 22.8.2021 v 09:52 V.e.n.c.a__zr7s
Řídící jednotka tunning Suzuki GSF 1250 Bandit Fanda-gsxr 2 27.5.2021 v 06:51 milor


TOPlist