globalmoto_duben_nolan





Téma: Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!
 
9.11.2012 v 23:23





Two-stroke junkies tune in! Witness the first time this incredible CR500-based 2l V4 ever fired up, before proceeding to bark out its full 200bhp in front of its delighted engineers, in these exclusive videos.



Naposledy editováno 12.11.2012 00:01:23

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

10.11.2012 v 14:33 | Nahoru | #1

J.M.K. píše: laďa-prášil> Co se ukázalo, tak pro nejlepší spalování je nejlepší právě objem válce 400 - 450ccm a to jak u dvoutaktu, tak i u čtyřtaktu. Právě z toho důvodu byl třeba motor Audi S1 (500k) pětiválcový.



zajimal by me duvod/y

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

10.11.2012 v 15:11 | Nahoru | #2
unn4m3d> Lepší plnění válce než u většího nebo u menšího objemu.

(reakce na) Čtyřválcový dvoulitr (4x CR500) ve dvoutaktu?!

10.11.2012 v 21:38 | Nahoru | #3
unn4m3d> Experimentálně bylo zjištěno, že motor se nejlépe plní a vyplachuje při objemu válce kolem 400ccm. Tím pádem pak i podá nejlepší výkony a čím vyšší jsou otáčky, tím více se to projeví. Nehledí se na to vždy, např. motor LIAZ 100 má dvoulitrové válce, ale ovšem to je motor, u kterého se hledí na krouťák a životnost (provozní otáčky 1200 - 1800RPM).
Toto také platí pro motory klasické konstrukce s ventily v hlavě. Třeba u motoru s protiběžnými písty, např. Junkers JuMo 205D , Fairbanks-Morse použitý v Trainmasteru , natož motoru Deltic , může být situace jiná.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist