paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd

Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.2.2022 v 10:24 | Nahoru | #1

CB600 píše: Na zadním kole ten moment rovněž nebude stejný. Ta dváca by musela mít celkový převod ještě 1,35x kratší než má CRF300, aby dohnala ten rozdíl v momentech. Jako asi může mít kratší převod, přeci jen je to malá točivá dváca, ale určitě ne o třetinu. Už samo CRF300 má dost krátkou špajzku na nízkých kvaltech. Větší maximální krouťák z těchto dvou motorek bude mít CRF a to pochopitelně na první kvalt. Skoro bych tipnul, že ta CRF bude mít na zadním kole stejnej max krouťák na dvojku jako CRM na jedničku. Objem hold ničím nenahradíš



Neděláš si pěknou vizitku a smajlíkama to umocňuješ. Na základce se učí, jak funguje páka, o něco málo později se ve fyzice nebo mechanice bere, jak se mění moment zpřevodováním, a k tomu všemu zapomínáš na trakci na zadním kole, která je velmi často limitující. Takže vůbec není důležité, jaký točivý moment dokáže motor vyvinout, ale jaký výkon se používá a jaká je je daném okamžiku obvodová rychlost zadního kola. Z toho se vyvozuje síla na zadním kole. Jak dlouho bude ta síla působit, to zase záleží na hmotnosti vozidla (tj. setrvačnosti) a jízdních odporech. Neměl bych vynechat ani setrvačník motoru - dvoutakt s lehkou klikovkou může zrychlovat mnohem ochotněji, než když se má roztočit velká masa u umírněného dual sportu.

Pro úplnost seriové převody a převodové poměry.

CRF300L, Gear ratios (overall):
3.538 (28.37)
2.25 (18.04)
1.65 (13.23)
1.346 (10.79)
1.115 (8.94)
0.925 (7.42)

CRM125R, Gear ratios (overall), při sekundáru 14/40:
3.091 (28,70)
2 (18,57)
1.471 (13,65)
1.211 (11,24)
1.043 (9,69)
0.917 (8,51)

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.2.2022 v 10:47 | Nahoru | #2
Ariete, CB600 (a možná ještě někdo)> Nezapomínáte při porovnávání dvoutaktu a čtyřtaktu na jednu zásadní vlastnost, tedy že jedno je dvoutakt, tedy při každém druhém kyvu proběhne zážeh a následné působení síly na zadním kole a u čtyřtaktu toto nastane jen při každém čtvrtém kmitu, ten tedy musí vykonat více práce (dvojnásobek) a tím více opotřebovává gumu.

To je také důvod, proč téměř všichni profi jezdci jezdí endurocross na 4T, protože mají lepší grip a tím lepší akceleraci od překážek, protože když na 4T točíš 2000rpm, je to co do gripu ekvivalent 1000rpm na dvoutaktu.

Ostatní faktory jsou spíše podružné.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist