globalmoto_kveten





Téma: zlatý komunisti

2 reakcí na tento příspěvek zlatý komunisti

20.10.2012 v 16:49 | Nahoru | #1
já se nevyhýbám odpovědi
v podstatě se ztotožnuju se vším co píše Creck.........
Podívejte se na počet vyrobených kusů,země do kterých se vyváželo,na jawácké know-how které kopírovali třeba japonci kteří v tý době byli na začátku....vyváželo se do celýho světa a Jawy dělaly Československu dobrý jméno....

Proč to dnes nejde?? ......pochopitelně zato můžou komunisti žeano.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) zlatý komunisti

20.10.2012 v 20:13 | Nahoru | #2

Grifick píše: já se nevyhýbám odpovědi
v podstatě se ztotožnuju se vším co píše Creck.........
Podívejte se na počet vyrobených kusů,země do kterých se vyváželo,na jawácké know-how které kopírovali třeba japonci kteří v tý době byli na začátku....vyváželo se do celýho světa a Jawy dělaly Československu dobrý jméno....

Proč to dnes nejde?? ......pochopitelně zato můžou komunisti žeano.....



Asi jste bratři v rudém dresu...Proč se teda vývoj motorek u nás a nejenom motorek zastavil někde před 40ti lety. Samozřejmě např. i taková Škoda 120 apod. byla ukázkou moderních technologií v porovnání se západní konkurencí. Tak mi prosím Tě ukaž, kde máš to know-how?

(reakce na) zlatý komunisti

24.10.2012 v 07:28 | Nahoru | #3

Grifick píše: já se nevyhýbám odpovědi
v podstatě se ztotožnuju se vším co píše Creck.........
Podívejte se na počet vyrobených kusů,země do kterých se vyváželo,na jawácké know-how které kopírovali třeba japonci kteří v tý době byli na začátku....vyváželo se do celýho světa a Jawy dělaly Československu dobrý jméno....

Proč to dnes nejde?? ......pochopitelně zato můžou komunisti žeano.....



Trochu mi to příjde jako principielní obhajoba komunismu, opřená o současný neradostný stav republiky. Ale jak zjišťuju, nejsi sám, kdo ve tvém věku má ideály o svinstvu, jakým komunismus bezesporu je.
Počet vyrobených kusů Jawy tehdy korespondoval s poptávkou východního bloku po motocyklech, opravitelných kladivem bez jakýchkoli nároků na technické zázemí (tj ve stodole). S pádem RVHP a celého Východního bloku (tzv Vzájemné pomoci, kdy jsme za hliněné kuličky dodávali Rusku Tatry, Jawy, elektroniku..) toto šlo do kopru (což byla otázka času). Orientaci na podstatně pokročilejší západní trhy Jawa neustála - a toto bylo způsobeno násilně bržděným vývojem v Jawě v osmdesátých letech, tedy nikoli až po pádu komunismu.
Kopírování know-how od Jawy japonci je mýtus. Doposud nikdo nebyl schopen to doložit, ale jak vidím, stále tato urban legend žije.
Jawa byla eso v době, kdy se nehonily výkony motoru precizností opracování a složitými technickými fičurami. Jakmile šel vývoj dopředu a začaly se používat stále složitější motory (a to nejen závodní, ale zejména pro trh), Jawa právě díky požadavkům na snadné dvoutakty zůstala spát a spokojeně si bouchala 2T (ve stále horší kvalitě; motocykly z konce osmdesátých let jsou odfláklé a IMHO poslední kvalitnější Jawa byla 632).
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist