globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Karbec nebo stříkačka?
1.10.2012 v 15:44
Zdar, uvažuji o nákupu této motorky, ale neustále narážím při získávání informací na rozdílné názory ohledně výhod karburátoru vs stříkačka u HD. Jaký máte na to názor u tohoto modelu aa nebo i obecně u HD? Zatím jsem tuto značku neměl. Co je podle vás lepší koupit? Stříkačku nebo karburátor.
Díky
Raub

1 reakcí na tento příspěvek Karbec nebo stříkačka?

9.10.2012 v 17:14 | Nahoru | #1
major> souhlas s tebou, píšeš pěkně, jen doplním k tvému textu:
1. otázka karbu/střik - stříkačka umí taky střílet do výfuku
2. otázka průběhu krouťáku a studených startů - stříkačka je vždy lepší
3. nízký volnoběh - neznám HD, abych mohl poradit, jak nastavit nejnižší volnoběh, nicméně jistě se to dá i u stříkačky
4. BMW. tam se trochu rozcházíme, asi proto, že ač jsem jezdil výhradně na silnici, jezdil jsem možná trochu extrémně - jako ten kámoš - koupil si 1150 s 6kv. ve verzi s rychloběhem (proto čekal přesně na tuto mašinu, vyrobili mu ji půl roků poté, co já už jezdil). Takže na dálnici rozhodně nepřetáčel a přesto... problémy a problémy. Na servisu šetřit nemusel, dělal ho po cestě v Německu.
Blikače - jezdím v dešti, mlze, na ostrov Man jsem jel první den ve sněhu. Proto si mohu a musím postěžovat, že ty blikny neměly kontakty ze správného materiálu. Lidi, kteří jezdí jen když je hezky, ten problém nemají.
Startér/ABS - ano, vím o tomto správném řešení, ale mnohem více lidí podkládá napájecí přívod (zem jednotky ABS) diodou - proč asi? Protože to je taky řešení a to mohli udělat už ve fabrice - nastavit nižší kritickou úroveň napětí z baterky. Mimochodem novější modely už to tak mají.
Ještě je otázka, proč u motoru BMW, který je automobilového typu, musím čistit komutátor startéru, když u Felicie, konstrukčně stejně staré /startér taky lze dát od Lucase/ to během 200 000 km dělat nemusím
Napínák - doporučený olej castrol 20w50, nikdy jiný. Hladina klesala o litr za výměnu (10 000 km), nikdy nepřehřáto, nikdy nepřelito /nepanikařil jsem z toho, že občas zůstane olej v motoru a v okénku se objeví až druhý den/.
Co ty na to?

(reakce na) Karbec nebo stříkačka?

9.10.2012 v 21:51 | Nahoru | #2
rrss> to se brambory musím zastat, protože jsem ji taky pár let jezdil.
Jediný na čem se shodnem, že odchází náhon tachometru.
V pravidelných intervalech

Ostatní věci, jako...

blikače - nikdy žádný problém, ani jsem neslyšel od známých.
každý rok slabá baterka - týká se mašin s ABS, kde je vyšší odběr proudu při startu. Proto jsou taky k objednání dva druhy akumulátorů. Pro verze s ABS a pro verze bez ABS, zkrátka slabší a silnější baterie. Dá se to ale pořešit i drobnou úpravou v elektro instalaci, kterou jsi popisoval. Tady je spojitost i s tím, že ti hlásil př. snímač chybu. To samé mi totiž v neznačkovém servisu řekli taky, ale bylo to nakonec jinak.
v servisu za rok nemohli vyndat filtr - v servisu neměli potřebný nástavec na golu, tak nejspíš prorazili filtr šroubovákem, aby ho pak mohli vytočit. ( neodborný servis, prasečina ). Přitom nástavec lze i jednoduše vyrobit z kroužku nahřáté novodurové trubky, která se po nahřátí a nasazení na filtr vytvaruje, takže ji pak lze používat opakovaně stejně jako nástavce na golu.
doporučený olej Castrol 20W-50 nikdy jiný - nesmysl. 20W-50 je běžný viskozitní rozsah pro vzducháče a naše klimatické podmínky obecně, na značce nezáleží. Důležitý je jen údaj API a to tuším vyžaduje BMW minimálně SG. To splní nejběžnější minerální olej. BMW v příručce doporučuje různé viskozitní rozsahy pro provoz za různých teplot, značku výrobce nenařizuje, ani nedoporučuje. Spotřeba 1l na 10000km. je naprosto v mezích a nejen u BMW.


Z toho co jsi popsal, mi vychází jediné. Neodborný, špatně vybavený servis a následná špatná diagnóza...

No a abych nebyl úplně mimo téma, tak zpět k HD a Raubovu dotazu...pokud chceš jen jezdit, doporučil bych stříkačku. Pokud si rád sám něco poladíš a máš vztah k mašinám z dob, kdy byl ještě svět relativně normální, vezmi karbec. Na rozdíl od někoho tady předemnou si myslím, že do budoucna budou cenější karburátorové verze. Stejně jako starý HD motory, který jsou objektivně ve všem horší než ty novější, ale přesto jsou stále víc vyhledávaný.
Už teď je dost lidí, který odstraňují vstřiky a montují karbec, prostě proto, že je to klasika. Kompletní vstřikování koupíš v inzerci za symbolickou cenu, levněji než karbec !

Naposledy editováno 09.10.2012 21:52:56
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hydroštely - ventily Harley Davidson XL 883R paulie_gsxr 6 18.9.2018 v 21:32 paulie_gsxr
Svicky a prevodak Harley Davidson XL 883R paulie_gsxr 12 12.9.2018 v 18:31 Kohlstein
Pneu na H-D Harley Davidson XL 883R Honza-Pce 19 1.12.2017 v 00:08 SRLEvladan110
Rozdíl mezi HD Sportster R a HD For... Harley Davidson XL 883R JakobR 1 26.7.2017 v 09:22 b0b4n
brašny na 883R Harley Davidson XL 883R maro81 6 9.5.2017 v 16:20 MartinNTV


TOPlist