paolo_novy Přidat reklamu

Téma: výbava a specifikace
Můžete mi někdo popsat nebo hodit odkaz na rozdíl v modelech mezi roky 1990 - 1999 nějak jsem to nevygooglil. Díky

Uzavřeno 17.10.2012 v 21:46 uživatelem Richie.cz

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) výbava a specifikace

Skvělá odpověď, děkuji! 27.9.2012 v 14:59 | Nahoru | #1
Richie.cz>V hlavičce máš odkazy na naše vyjížďky, ale dvě stejný motky tam stejně nenajdeš!

(reakce na) výbava a specifikace

Skvělá odpověď, děkuji! 27.9.2012 v 23:04 | Nahoru | #2
S tou historií a evolucí modelů to není tak jednoduché. Háček je v tom, že existují odlišné verze pro Japonsko, USA, Británii, Evropu, Švýcarsko... Základ je vždycky stejný, ale spousta modifikací se objevila třeba jeden rok v Japonsku a USA a v Evropě až o rok-dva později. Takže sepsat univerzální "kuchařku" asi nedokážu, jen se pokusím popsat vývoj.

1986-1987: První verze, vychází z litru. Starší karburátory Hitachi, přední vidlice kombinovaná pružiny/vzduch, samostatné ventilky pro každé rameno. Dvoupístkové přední brzdiče, loukoťová kola. Na předních kluzácích výpustné šrouby oleje. Podtlakový senzor pro úpravu předstihu nad zapalovacími cívkami. Zadní tlumiče s odkrytými pružinami, sedlo s knoflíky.

1988-1993(4): Nové karburátory Mikuni, na plovákových komorách šroubovací zátka přes hlavní trysku. Přední vidlice je pořád kombinovaná pružiny/vzduch, se společným ventilkem a přepouštěcí trubkou.

1994(5)-1996: Asi nejradikálnější změny. V těch letech se přešlo na drátěná kola, brzdiče vpředu se změnily na čtyřpístkové. Mizí vzduchové dofoukávání přední vidlice, místo toho jsou v nich silnější a tužší pružiny. Upravený startovací mechanismus - změněno stoupání šroubovice přestavného kola a přidány předpínací válečky přestavné pružiny. Kvůli toho nejdou úplně libovolně kombinovat součástky starého a nového mechanismu, některá soukolí se musejí měnit společně.

1997-1999: Mírný úpadek. Mizí některé drobné detaily - zátky na plovákovkách karburátorů, vypouštěcí šrouby v přední vidlici, chromovaný kryt solenoidu startéru se mění na lakovaný. Podtlakový senzor nad zapalovacími cívkami je nahrazen TPS čidlem na hřídeli škrticích klapek. Často se vyskytují zakryté zadní tlumiče.

Kromě toho se ještě v druhé polovině 90. let objevovaly verze "special edition" s hladkým sedlem, krytými tlumiči a mírně odlišným lakováním. To se v průběhu let samozřejmě taky měnilo, ale na jízdní vlastnosti nemělo vliv Stejně tak se vysyktovaly verze bez opěrky, jen s madlem, a taky se střídavě objevovaly klaksony typu "fanfára" a tradiční kulaté houkačky. Z těchhle detailů se ročník odhadovat nedá, vždycky mi připadalo, že montovali co bylo zrovna na skladě jako v Jawě.

Samostatnými kapitolami jsou taky ekologický systém AIS, který se používal v Kalifornii a Švýcarsku a je poznat podle dalších trubek okolo motoru, nebo automatické vypínání blinkrů, které bylo zhruba do roku 1998 ve spoustě evropských zemích nejdříve zakázané a v posledních ročnících legálně prodávané.

Všechny tyhle údaje je třeba brát s rezervou - je to jak si to pamatuju a za svou paměť bych ruku do ohně fakt nedal Takže tam nějaké chyby budou, ale pro představu, jak zhruba probíhal vývoj, by to mohlo stačit.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10416 24.5.2024 v 16:52 rancher
studený start na bočáku Yamaha XV 1100 Virago LenkaLucka 27 29.4.2024 v 11:20 Weisner
Jaký olej do Yamaha XV 1100 [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago HonzaXV1100 85 14.1.2024 v 10:27 intra
Synchronizace zkoušel to někdo? [1, 2, 3] Yamaha XV 1100 Virago vajdi217 70 1.11.2023 v 13:20 Gumovník
dotaz Yamaha XV 1100 Virago Pernek 2 26.9.2023 v 09:52 Kolja73


TOPlist