globalmoto_duben_nolan





Téma: XV Virago, pokec, odkazy a rady pro ostatní vlastníky těchto motocykl...
17.9.2012 v 17:16
Vlákno pro všechny, co se setkáváme na jarních a podzimních společných vyjížďkách, místo pro pokec, odkazy a rady pro všechny pohodové vlastníky motocyklů Yamaha XV Virago bez rozdílu obsahů motorů, peněženek, vzdělání a dosaženého společenského postavení!






Rovnání ráfků: Zdeněk Lang, Hraniční 359/4 Plzeň

Naposledy editováno 06.02.2019 20:35:50

Blokovaní uživatelé: Dawes

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) XV Virago, pokec, odkazy a rady pro ostatní vlastníky těcht...

20.11.2014 v 22:46 | Nahoru | #1

Otakar: ...Nebyl jsi před lety s přítelkyní na motorkách ve Slovinsku.A nepotkal si tam holku a kluka na BMW 650gs.A teď ještě jeden dotaz k Viragu.Obávám se jestli na motce vzhledem k stáří nebudou problémy s díly z pryže.Tzn.třeba hrdla karburátoru těsnění v brzdové pumpě a další jiná těsnění a hadičky.Dále jestli nejsou problémy z kabeláží protože se taky stává,že bužírka na kabelech časem tvrdne a puchří a potom se kabely hlavně v oblasti krku lámou.Rovněž i spojka a teď střílim by mohla taky po těch letech doznat nějaké újmy.Toť vše a za odpověď předem děkuji.Ota


Před pár lety jsem byl ve Slovinsku na motorkách s vousatým kámošem, takže jsem to asi nebyl já

Ano, s gumovými díly může být problém u každé motorky. Většinou platí, že vadí dlouhá odstávka nasucho v nevhodných klimatických podmínkách. Pokud ale motorka pravidelně jezdila a byla slušně garážovaná, díly vydrží dlouho. Moje slečna má 22 let a hrdla karburátorů i těsnění brzdové pumpy jsou původní. Zato jsem před pár lety měnil membrány v karburátorech, ale po těch letech a najetých km není divu. Popraskaná hrdla nebo těsnící kroužky pod nimi se dají odhalit tak, že se při nastartovaném motoru ofouknou těkavou hořlavinou (někdo používá startovací sprej, někdo čistič brzd v rozpračovači) a pokud otáčky vylítnou nahoru, je tam netěsnost. Akorát pozor, aby to nenasálo klasicky přes vzduchový filtr a nevznikl tak flaešný dojem.

Se zlomeným vodičem okolo krku řízení mám vlastní zkušenost, bylo to od zadního blinkru. Řešil jsem to odbalením svazku (vede tam elektrikářský husí krk podélně rozříznutý, takže pak je k jednotlivým vodičům přístup), příslušný vodič šel snadno identifikovat podle barvy, pár centimetrů jsem z něj vyříznul, napájel propojku z jiného kablíku a spoje překryl smršťovačkou. Od té doby žádný problém. Ale neznám nikoho dalšího, kdo by tohle musel řešit, takže je to spíše výjimečná závada.

Spojka je klasický spotřební díl, jednou prostě začne klouzat a pak je zapotřebí vyměnit lamely a případně i plechy nebo talířovou pružinu. Výměna lamel vyjde při domácím servisu asi na 1500 kaček, což není žádná velká investice a není to obtížný úkon. Načatá spojka se snadno projeví - stačí při vyšších kvaltech prudce přidat plyn, nejlépe při jízdě do kopce, a pokud je reakce "gumová" a jízdní odezva jako když člověk namáčkne páčku spojky, je načase to řešit.

(reakce na) XV Virago, pokec, odkazy a rady pro ostatní vlastníky těcht...

20.11.2014 v 23:42 | Nahoru | #2
1100Virago> Děkuji za opět vyčerpávající odpověď.Teď začnu pomalu hledat vhodný kousek.Peníze budou až na jaře.Škoda,že nejsi někde blíž to by byla porada.Ať ti vše slouží.Ahoj
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist