Spotřeba je souhrn mnoha faktorů. Ideální otáčky jsou vždy otáčky, kde je posazený nejvyšší točivý moment. Ovšem pozor, při jíézdě na spotřebu se zdaleka nejezdí v oblastni nejvyššího točivého momentu, ale v oblasti nejvyšší účinnosti motoru, tzn. řadí se při co nejnižších možných otáčkách, aby byl motor v co jenižších otáčkách, ale zároveň nedocházelo k detonačnímu spalování. Otáčky nejsou jediný faktor, dalším faktorem je poloha plynové rukojeti. třetím faktorem jízdní odpory. Jsou fixní (valivý odpor pneumatik, ztráty v převodech,m řetezu a pod) ty se dají částečně eliminovat (mít správně nafoukané gumy, správně napnutý a namazaný řetěz, ložiska v přijatelném stavu a pod.) a pak jsou odpory ovlivnitelné- odpor vzduchu- který narůstá exponenciálně- jinými slovy do určité rychlosti je nárůst téměř neznatelný a pak to začně narůstat sakra rychle, většinou se hranice láme právě kolem 90tky- při téhle rychlosti není třeba tolik plynu k udržení konstantní rychlosti právě ještě díky relativně nízkému odporu vzducxhu, ale zároiveň se už jede na nejvyšší rychlostí stuoeň. ovšem pozor,m zdaleka nejyvšší spotřeby se dosahuje kolem 50 km/h a tro není na nejvyšší rychlostí stupeň. Viděl jsem kdysi někde graf vlivu rychlosti na spotřebu.