globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS
 
Po vyzkoušení motorek různých značek a typů (v mládí Jawa Stadion S11 a S22 a Pionýr 50/20, na stará kolena pak 4T padesátka TMEC Betka, Honda CBF125, BMW F650GS, Honda VT750C4 Shadow, BMW R1100GS, BMW R65, BMW R1200ST) jsem si začal víc a víc uvědomovat, že netřeba mi už nadlitrových čtvrttunových silničních korábů s maximálkama až přes 200 km/h a s potenciálem cestování ve dvou (a ještě obtěžkaný bagáží) skrzevá alpské průsmyky, a když je dost benzínu a času, tak i dál...
A že pro moje potřeby relaxace na dvou kolech mi mírou vrchovatou a vlastně i mnohem lépe vyhovují menší, lehčí a obratnější stroje.

Takže po redukci vozového parku v poslední době jsem se rozhodnul udělal si velkou radost a poprvé v životě jsem si dopřál ten luxus pořídit si úplně novou a ještě nikým neježděnou motorku (zatím všechny moje předchozí byly z druhé ruky), a proto jsem si taky dovolil toto vlákno tematicky zařadit do rubriky "Moje první motorka"...
 
EDIT 10.4.2013:
Aktualizace z původního názvu "Jak si dobře vybrat a koupit funglovku WR250X" na název dnes už lépe vystihující diskutovaná témata.


Naposledy editováno 10.04.2013 21:32:25

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.2.2016 v 17:49 | Nahoru | #961
Peppa21> bohužel kryt motoru jsem koupil už s motorkou a opravdu netuším který to je,..ani jsem podobný na netu neviděl,....už se mě tu ptalo víc lidí ale fakt netuším,..ani bych se nedivil kdybych zjistil že byl dělaný na zakázku nějakým šikovným svářečem,..je tam i díra pod výpustním šroubem,... a držák SPZ je udělaný jednoduše s pásoviny a přišroubovaný k rámu,..za minimální náklady ideálně pořešené,..akorád tedka to budu rovnat skrz mé osudové wheelie,...

Naposledy editováno 12.02.2016 17:50:35

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.2.2016 v 18:11 | Nahoru | #962
Rischwon> Díky za info. Kryt už sem našel někde v americe tak ho asi koupim :D. Jinak jak máš udělaný ještě osvětlení značky ?

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

12.2.2016 v 18:45 | Nahoru | #963
kluci potřebuju poradit jekou helmu..z pitbike mě zustala krosová od foxu v1..nezda se mě moc praktická na silnic a přejezdy v rychlostech po ni..nevim jakej je odpor jak do helmy fouka atd..hlavně ,aby mě tam za jízdy nevletěla vosa atd..myslite že by byla tahle endurova vhodnější?potřebuju poradit,dik chlapy



1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.2.2016 v 14:27 | Nahoru | #964





Tak jsem se taky stal šťastným majitelem WR(r)ka
Má nějaké kosmetické vady (poškrábané plasty atd.. prostě je vidět, že se s ní jezdilo v terénu), ale motorově je jako nová.. je po prvním majiteli (který vypadá, že se o ní dobře staral) a má opravdu malý nájezd kilometrů

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.2.2016 v 18:50 | Nahoru | #965
Kryt motoru nemusíš obědnávat z ameriky !! Maj ho tady v čr a odkaz je o pár stránek dříve. Už jsem se na něj tady totiž ptal a mám přímo tenhle http://www.westmxsh...-yamaha-wr250f-07-11 nasazování chce trochu trpělivosti, ale jinak je super. Na jejich stránkách maj víc krytů motorů na naše motorky, ale plastovej je asi nejlepší a myslím, že vydrží i pěknou ránu.

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.2.2016 v 19:39 | Nahoru | #966
Tak jsem se byl dneska prvně project (jen kolem garáží) a musím říct, že má opravdu páru(pro mě jako začátečníka)
jenom co se mi nelíbilo... že když jedu na jedničku a jedu hodně pomalu.. tak motorka celkem dost cuká a musel jsem spojkovat.. je to normální ?
Nemůže to být třeba tím, že je tam tenhle laďák http://www.bikerszo...-x-08-11-hlinik.html ? jinak je všechno prý v původním stavu ( není třeba potřeba ten motor pro ten laďák nějak nastavit, vím, že se tady něco takového řešilo..) ?
Díky za rady

Naposledy editováno 13.02.2016 20:20:54

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.2.2016 v 20:28 | Nahoru | #967
StropakMartin> ne , wr250r je ucukanna.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.2.2016 v 20:55 | Nahoru | #968
StropakMartin> jestli je k němu připojená lambda tak se nemusí nic přenastavovat,..pokud je odpojená tak to chce power commander,...jinak WR je ucukaná ale když dáš kratší převod tak se to zlepší,.. jinak gratulace k tvojí nové WR je to perfektní stroj,..určitě budeš spokojený,..

Peppa21> značku osvícenou nemám,..už mě jednou stopovali,..byla dokonce tma ale nic mi na to neřekli,...respektive spíš si toho nevšimli,...technickou jsem s tím taky prošel,..ale na další budu mět možná problém,...

Jawass> já mám taky fox V1 a lehce to háže když jedu třeba 130 a víc a ve dvou lidech to přijde ještě dřív,...musím se sklonit aby mě ten kšilt táhl hlavu dolu a ne nahoru,...jinak o helmě tohoto tipu co je na fotce jsem taky přemýšlel, ale do terénu kde se člověk i zapotí to není vůbec vhodně,...a na silnici si myslím že to zas takový rozdíl od krosové helmy nebude,...ale nezkoušel jsem nevím no,...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.2.2016 v 23:45 | Nahoru | #969
StropakMartin> čau,taky jsem novej majitel ani ne tyden starej takze gratuluju.. zitra to pojedu konecne poradne projet..ani nebyl cas na vymenu kapalin atd..ale to jeste nejakej den pocka..zitra sednu a s kamosama jedem.. to je ta ze slovenska co?taky jsem po ni pokukoval,je taky moc pekna ale sehnal jsem taky luxus..
:)

Naposledy editováno 13.02.2016 23:45:48

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

13.2.2016 v 23:56 | Nahoru | #970
Jawass> čau, já ji taky nemám ani týden kapaliny atd. se taky teprve chystám vyměnit.. Taky ti gratuluju těším se až ji taky projedu někde na louce..řidičák budu mít nejdřív až koncem dubna
Jo je ze slovenska.. Podle mě dobrej kup

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

14.2.2016 v 18:39 | Nahoru | #971
tak jsem to dneska pořadně s klukama provětral..asi tak 60 km v terenu..su mozna víc sedřenej jak z práce měl bych dotaz k mítí wrka?mužu jet hned z terénu na vapku?počkat až to trochu schladne a vzit to vodou..pak zase chvili počkat a jet domu..??nevím jestli to mužu vapovat a pak sednout a jet..aby se nepoškodila elektronika atd..dneska jsem to umil u kamoša a radši ani nestartoval..odtlačil jsem to kilak do garaže díky za info





Naposledy editováno 14.02.2016 18:40:38

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

14.2.2016 v 20:56 | Nahoru | #972















Na motorce jsou zatím tyhle úpravy: blástry, neopreny na vidlice a kryt motoru (viz fotky). + ten laďák

Ještě mám v plánu další menší úpravy.
Chtěl bych nějak vyřešit nějakej úložnej prostor.. origo nosič od yamahy je ale docela drahej nemáte někdo nějakej typ na nějakej levnější šikovnej nosič/brašničku... ?? případně nevíte o někom, kdo by se toho origo chtěl zbavit ? (ps. nepište mi, ať se na to vybodnu a jezdím s batohem na zádech.. )

A další věc.. kdyby to šlo, nebylo by od věci tu motorku nějak snížit. Měřím 176cm a cítil bych se jistěji, kdybych došáhnul větší plochou nohy na zem..
Tlumiče by mi spíš ale vyhovovali tvrdší (chci jezdit víc na silnici).. dají se nějak popustit, ale nezměkčovat je ? Vyřezávat sedačku nebo nějaké podobné radikální kroky se mi dělat zatím nechce.. ani kupovat předražený yamalink.
Je ještě nějaký způsob, jak jí snížit ?
Na offmoto jsem viděl tenhle odkaz http://www.motorcyc...g-link-wr250xr-stock mohl by mi někdo prosím vysvětlit, o co tam jde.. nejsem zrovna zdatnej ani v tehcnice, ani v angličtině..

díky za rady

Jawass> Je super, že ve 32 letech máš z motorky stejnou radost a prožíváš to tady stejně jako já v 17

Naposledy editováno 14.02.2016 20:59:40

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.2.2016 v 09:23 | Nahoru | #973
Jawass - Po jízdě normálně zajedu na wapku, počkám ve frontě a pak rovnou jedu umejvat. Vždycky když to umeju, tak se oblíknu a hned startuju, přecejen to je enduro a voda tomu zas tak nevadí. Je to podobný jako, když projedeš potokem .

StropakMartin - wrko je už tak nízký a snížit se dá jen v přepákování tím yamalinkem a nebo upravením sedla. Vypuštění tlumičů je podle mě blbost. Tlumiče jdou nastavit, ale to bych nechal spíš na odborníkovi, kterej ti to nastaví na tvou váhu, pokud to vyžaduješ. Tvrdost tlumičů se dá změnit ještě tím, že necháš přehodit pružiny za tvrdší, ale myslím, že wrko to má dobře udělaný, lítám s tím už rok v terénu a na silnici mi to nijak nevadí, spíš jsem si zvykl na to pohodlí měkčího podvozku. Prodávaj takový tašky na motorky vypadá to jako ledvinka, ale dá se připnout na přední nebo zadní blatník kam se ti vejde nářadíčko s lékárnou. Já osobně jezdím s malým batohem z decatlonu za 500 kde mám camelvak a lékárnu a občas tam hodím nějaký to nářadí a peněženku, víc na cestu nepotřebuju.

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.2.2016 v 10:12 | Nahoru | #974
StropakMartin> Předek můžeš trochu snížit v brýlích vidlice. Zadek se dá kousek snížit tím, že povolí matice u vidlice na spodní části tlumiče ,ale tak aby se neopřela o ovládání útlumu a ta vidlička se k tomu došroubuje a pak se to zase proti sobě utáhne. Další krok je výměna linku za delší.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.2.2016 v 16:07 | Nahoru | #975
chlapi chcu si vyměnit gripy a dát si blástry..potřebuju poradit jak je demontovat??ptal jsem se,uz na to a prej to mam odřezat,kdyz to nepujde a ono to nepujde,kdyz to bude prilepeny..novy snad nasadím..pak se do tech gripu uděla díra abych tam ten blastr mohl nasadit ne??dík

Naposledy editováno 15.02.2016 16:11:23

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.2.2016 v 16:24 | Nahoru | #976
Jawass> Kamarád mi kdysi gripy (na skůtru) v dílně sundaval i nandaval s kompresorem, šlo to krásně..

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.2.2016 v 16:28 | Nahoru | #977
včera jsem měl tu čest vyzkoušet AJP PR5 a musím říct že na mě udělala pozitivní dojem,...borec s AJP dojel kam jsem si řekl,..projel jsem to sice jen 15-20minut,..takže zas tak o tom referovat nemůžu ale musím říct že má vyladěný zátah už od spodku což nemá každá 250 a naše WR už vůbec ne,..je to prostě jednoduché, lehké ale betelné enduro,.. žádné zbytečnosti,..v jednoduchosti je krása,..tento stroj je perfektně a funkčně vyladěn,...celkový dojem dost pozitivní,..jelo to zhruba stejně jak naše stroje,..možná trošku slabší,..ale ten zátah od spodu tento mínus rychle umaže,..škoda že ještě nemůžu pořádně zajezdit v terénu skrz zranění,...hned bych ju potáhal někde po výjezdech a místní cross country dráze,...kámoš si s ní dal 3hodinový výlet,...a nejspíš ju bere,...

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.2.2016 v 16:52 | Nahoru | #978
Tak hlavne at se to nedozví na offmotu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.2.2016 v 17:01 | Nahoru | #979
Kome> kdo co? myslíš to vlákno na offmotu kde jsem psal i já? jak ji tam dneska borci pomlouvali?

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.2.2016 v 17:28 | Nahoru | #980
Rischwon> na offmotu chcípl pes na vlakně wr 250 r.nikdo ti s ničem neporadí,nikdo ti nic neřekne..sežen si informace,kde chceš

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.2.2016 v 18:02 | Nahoru | #981
Rider23> neřekl bych, že wrko je už tak nízký.. 93cm mi přijde hodně.. je to vlastně i nejvíc v týhle kategorii, když to srovnám: klx 89cm, crf 88cm, beta alp 86,5cm.... to je jedno, na tom vlastně nezáleží..
Tvrdší tlumiče bych dávat nechtěl, to jsi mě asi špatně pochopil. Myslel jsem to jen tak, že je nechci změkčovat ( většinou když řeku, že bych chtěl motorku snížit, tak mi lidi řeknou.. že si můžu nastavit měkčí tlumiče ať si to víc sedne dolů )
Píšeš, že bys nic nedělal s tlumičema, takže i to co mi radí kolega Kome pod tebou, bys mi nedoporučoval ?

Kome> to co mi radíš se zadkem je vlastně to, co je popsané v tom odkaze http://www.motorcyc...g-link-wr250xr-stock že? Kolik cm tím můžu sundat ? A nemůže to mít nějaký negativní vliv ?

Ten yamalink vypadá jako nejjednodušší a nejlepší způsob, ale dávat skoro 4tis za kus železa se mi vážně nechce

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.2.2016 v 18:37 | Nahoru | #982
StropakMartin> jj to je ono, u crfka prevrtavali diru ve vidlici. Na průběh odpruzeni to ma minimalni vliv, stejne jako delší link.

Rischwon> myslím to jak se ti pr5 zamlouvalo

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.2.2016 v 18:45 | Nahoru | #983
Kome> a o kolik se to tím sníží nevíš ? jentak orientačně.. jestli to není úplně nepatrný (jakože třeba 1cm).. jestli to má vůbec význam.. ?

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

15.2.2016 v 18:53 | Nahoru | #984
Udela to tak 1,5cm max i když se posunou i nohy vidlice. S tim linkem je to asi 2,5cm

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

16.2.2016 v 10:30 | Nahoru | #985
To wrko je opravdu nizoučký, když si to srovnáš s jinejma endurama tak to je prcek. KTM, Beta, Husaberg jsou jako velký bráchové v porovnání. Dokonce i když dáváš pod motorku stojánek, tak pod wrko ho jen tak nedáš a většinou musím najet na nějakou cihlu, ale mě se to mluví měřím 190 cm . Pokud snížíš ty přední tlumiče nebo i zadní a popřípadě pořídíš yamalink, tak by se mohli změnit trošku vlastnosti motorky. Našel jsem, že závodníci, který chtěj zlepšit cit do zatáček si snížej přední tlumiče o pár cm. Nejspíš by ti to pomohlo, ale zas tak moc nezískáš.

Netestovali náhodou toho AJPA v autosalonu ? Vypadá to jako zajímavej stroj a cena 145tis taky ujde. U toho WRka jsem měl zezačátku problém, protože ten ucukanej plyn byl děsnej, ale po nějaký době mi to vůbec už nepřijde a asi jsem si zvykl, nebo naučil ovládat.

Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

16.2.2016 v 18:15 | Nahoru | #986
kluci potrebuju rychle poradit olej??rychle jsem to tady prolitl a nic..pamatuju si to dobre??motul 5100 10w40?díky..

pohoda zjištěno..



Naposledy editováno 17.02.2016 08:59:11

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

16.2.2016 v 18:58 | Nahoru | #987
Tak já jsem to srovnával s "civilníma dualsportama" a ne s ostrýma endurama
Takže, když bych udělal to co mi píše Kome, tak nic zkazit nemůžu.. (?)

Jo, to AJP testoval Sršeň v autosalonu http://autosalon.ip...jp-pr5-250-enduro-lc . Docela ho vychválil, asi to bude dobrá motorka, ale třeba pro mě už by to bylo moc terénní. Já jsem právě chtěl něco hlavně na silnici a jen občas si zablbnout v nějakým lehčím terénu.. (dlouho jsem uvažoval i nad WR-X, ale nakonec jsem si vybral R, protože mi přijde univerzálnější)

Jinak jsem se díval a ten laďák připojenej k lambdě je. Pořád ještě ale uvažuju jestli tam nevrátit ten origo výfuk ( k motorce jsem ho dostal taky). Jak už jsem psal, jde mi o to, aby mě neslyšeli myslivci. Co myslíte ? Když dám do laďáku tu nejdelší restrikční vložku bude už nějak rozumně tichý nebo to bude pořád oproti originálnímu hodně řvát ?

Ještě bych se chtěl zeptat, kdybych vyměnil třeba rozetu za větší bude mi víc kecat tachák nebo ne ? Na jakém principu funguje...magnety ??

Naposledy editováno 16.02.2016 19:00:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

16.2.2016 v 19:29 | Nahoru | #988
StropakMartin> keca to dost uz s tou co tam ma byt(snad 8%), prehled si muzes udelat na http://www.gearingcommander.com, myslim ze u wr se snimaji otacky výstupního hridele sekundaru jako u hondy. ja to mam kalibrovane pomoci speedo drd na odchylku mensi nez 1%.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

16.2.2016 v 20:35 | Nahoru | #989
Kome> Tím pádem, když bych změnil převod do síly, tak to bude kecat ještě víc ?
Těch 8% v základu by ještě nebylo tak hrozný, můj skůtr teď kecá řekl bych tak možná o 20% když třeba jedu něco přes 60 tak tachák už ukazuje 80
Na ten kalibrátor jsem už taky koukal, ale to jsou zase další peníze..

(reakce na) Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

16.2.2016 v 20:44 | Nahoru | #990
StropakMartin> jj, když das vetsi rozetutak to ještě naroste.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkov... [1 ... 276, 277] Honda CRF 250L, Yamaha WR 250R, Kawasaki KLX 250 SuperSic58 8281 Včera v 03:14 SuperSic58
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58


TOPlist