globalmoto_kveten





Téma: Bývalí majitelé 500cmm - hledám!
 
1.8.2012 v 11:14
Zdravím všechny milovníky jedné stopy!
Již nějaký ten pátek sedlám na Kawasaki ER5. Ne že bych nebyl spokojen, vím co v ní mám, nikde mě na cestě nenechá, vše funkční, pneu nové, dostavá pravidelně olej, prostě i ona se mnou musí být spokojená. Ale k věci, poslední dobou si stále víc zahrávám s myšlenkou něčeho většího. Tedy by mě zajímaly názory bývalých majitelů pětistovek, ať už od Kawy, Suzuki, Hondy... Co teď sedláte a jste spokojení, nebo by jste volili jinak?
Moje volba by byla asi někde Yamaha FZ6 S2, Kawasaki Z750, malej Bandit - 650, možná Hornet nebo Triumph Street Triple... Ale neřeknu si za rok, "kurňa, proč jsem nevzal raději Bandita 1250 nebo velkýho Zeda"? Asi názory budou, vezmi velkou motku a neřeš to, ale na to moje ježdění "kolem komínu" s občasným výletem někam dál? Projedu městskou zácpu s s velkým Banditem se stejným přehledem jako s lehkou pětistovkou? Každopádně předem díky za každý názor i postřeh

Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

1.8.2012 v 11:24 | Nahoru | #1
Rozdíl rozhodně poznáš, už proto, že ER5 je poměrně starý koncept a na novější šestce půjde proti ní všechno tak nějak víc "samo"
Třeba ten street triple je navíc snad o nějakých 20 kilo lehčí, takže manipulovatelnost bude taky mnohem lepší.
Samozřejmě si můžeš koupit třeba velkého bandita Z1000 nebo TST 1050, ale šestkou podle mě nic nezkazíš...na ty naše silnice...

Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

1.8.2012 v 11:26 | Nahoru | #2
Já si myslel že skok s ER5 na H6 je jak ze stadionu na simsona, ale kurňa 100 oproti těm 50 koníkům celkem rozdíl je

Šestku musíš točit, litr ti táhne pěkně už od spodku. Kdybych měl prachy a byl na tvojem místě tak koupím Street Tripla

Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

1.8.2012 v 11:29 | Nahoru | #3
Můj názor na věc: šel bych do šestky - mnoha lidem stačí bohatě, zejména pokud nejezdí ve dvou. Jít do litra s vidinou že u něj stejně skončíš je věc ošemetná páč i já kterej motorky střídá minimálně jsem žádnou neměl dýl jak 5 let. Takže i když si koupíš litra příjde doba kdy budeš chtít něco jinýho a nemusí to být zrovna větší objem...

Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

1.8.2012 v 11:39 | Nahoru | #4
Já bych bejt tebou šel do šestky. Jede taky pěkně, jen ji budeš oproti litru víc točit. Další sezónu můžeš pojezdit a jít do litra. Podle mě tě to dobře vyškolí. A třeba se ti zalíbí supersport a koupíš si nakonec litra sporťáka. Takhle jsem to udělal přesně já. Je to tvoje věc, ale kolikrát jsou tu názory, že šestka nejede, podle mě je to pěkná kravina, naučíš se pohrát si s otáčkama, nějaký to kolínko a pak budeš připraven na litra. Tak vyber něco pěknýho

Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

1.8.2012 v 11:44 | Nahoru | #5
Hlasuju pro šestistovku, nějakýho naháče. Já šel po CB500 do SL750, ale já chtěl vyloženě dvouvál.

Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

1.8.2012 v 11:48 | Nahoru | #6
já přešel z 600 na Z750 a super motorka :) zátah lepší jak 6stka výkonu dost a je s tím sranda
a přeci jenom přechod z 500 bud znát, er je dost stara motorka a výkonově je to jinde

Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

1.8.2012 v 11:53 | Nahoru | #7
Teda koukám! Díky za podporu motorek, které jsem si vypsal, vážně jsem čekal, že spíš to bude diskuse o tom, ať si rovnou koupím něco pořádnýho, s čím si vystačím, a za 2 roky se mi šestikilo nezdá málo. Ono na druhou stranu třeba malej Zed má tuším 80kW, takže jezdit to asi bude

Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

1.8.2012 v 12:04 | Nahoru | #8
rozhodnutí je na každém, ale za mě 600-800ccm

Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

1.8.2012 v 12:39 | Nahoru | #9
Kup si nějakou šestku a budeš spokojenej

Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

1.8.2012 v 12:46 | Nahoru | #10
Ja jsem ted po GS500E koupil Bandoura 600 a jsem spokojenej. Vykonove to na to moje courani staci a uz se da i v pohode predjizdet

Na druhou stranu je fakt, ze uz ted vim, ze si tu sestku necham treba jeste pristi rok a pujdu nekam dal ....

Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

1.8.2012 v 13:00 | Nahoru | #11
Podle mého, záleží co to znamená "nejaký pátek".
Druhý fakt je tvůj věk a to, že nejlepší omezovač je rodina a to co sedí na nádrži tý tvý Kawy.
Třetí fakt je ten, že mnoho lidí tvrdí že nejlepší šestka se 750-ka.
A poslední, že litr neznamená automaticky 180 koní, ale znamená automaticky mnohem lepší jízdu, zejména pokud se chceš častěji pohybovat hluboko pod hranicí červeného pole.

Kup si TDM 900 a budeš nadšenej Čtyřválec je totiž pro holky.

1 reakcí na tento příspěvek Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

1.8.2012 v 13:20 | Nahoru | #12
kup si horneta nebo bandita, bandit je línější, hornet dravější.. ostatní zmíněný bych asi v poměru kvalita/cena/výkon nesrovnával.. ani ten bandit mi nejde moc z pusy.. Záleží na ročníku. Za horneta se můžu postavit, hodně příjemně mě překvapil

kup si TDM 900 jak řiká seikos a budeš v rozpacích, časem možná i nasranej, ale nejezdí to špatně, to zase ne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

1.8.2012 v 13:21 | Nahoru | #13

mirazciny píše: kup si horneta nebo bandita, bandit je línější, hornet dravější.. ostatní zmíněný bych asi v poměru kvalita/cena/výkon nesrovnával.. ani ten bandit mi nejde moc z pusy.. Záleží na ročníku. Za horneta se můžu postavit, hodně příjemně mě překvapil

kup si TDM 900 jak řiká seikos a budeš v rozpacích, časem možná i nasranej, ale nejezdí to špatně, to zase ne



To netuším z jakého důvodu by měl být v rozpacích nebo nasranej z TDM

Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

1.8.2012 v 13:55 | Nahoru | #14
já měla GSko a ted FZ6S2 a spokojenost - nic většího bych už asi nechtěla (=nepotřebovala). I když nikdy neříkej nikdy

Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

1.8.2012 v 13:57 | Nahoru | #15
Jsem z ER5 přešel na TDM850.
Chtěl jsem 2vál a něco z čeho nebudu na těch našich cestách vytřepaný jak startka.
Každopádně po přesednutí jsem se divil jak se ER5 vlnila proti TDM.
Ale stejně si tu bude každý prosazovat to co má

Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

1.8.2012 v 14:21 | Nahoru | #16
Já šel z CBF 500 do FZ6 a rozhodně to teda změna byla - aby taky ne z papírových 57 koní na sto
Jediný co mě trochu mrzí, je absence většího krouťáku odspodu.. I z toho důvodu už bych dneska šel spíš do FZ8 nebo nějaké sedmpade...
Nicméně i ta šestka umí pěkně frčet A stejně to je většinou tak, že mě limituje hlava a ne výkon motoru..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

1.8.2012 v 14:57 | Nahoru | #17

seikos píše: To netuším z jakého důvodu by měl být v rozpacích nebo nasranej z TDM



čim bych začal, platí pro 850, částečně i pro 900:

Začnu asi tim nejznámějším - přístup k baterce sorry, ale rozebrat kvuli tomu půl motorky je trochu naprd
nesvítí to
žere to
žere to olej
údržba je peklo (u yamah by se to asi dalo říct obecně )
na to, že to vypadá jako "térénější" to neni vhodný pomalu ani na hrubší polňačku
úložný prostor na to, že to je "cesťák" je NULA.. i do CBR 929 RR se mi pod sedlo vešla půla šumavskýho bochníku, buřty, okurka a 4 rajčata

jo a fouká na tom kdyš seš většího vzrůstu

Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

1.8.2012 v 19:54 | Nahoru | #18
Já šel z ER5 na SV650 a vůbec toho nelituju. Teď esvo po dvou sezonách budu prodávat a budu shánět Raptora 1000.

Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

1.8.2012 v 20:23 | Nahoru | #19
Když jsem kdysi přemýšlel co koupit po GPZ 500S, tak jsem měl v hledáčku šestkového Fazera. Naštěstí jsem za podobné peníze koupil Blackbirda a odpadlo mi tak nadávání na slabý výkon po pár měsících. Rada zní: ber větší objem .

Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

1.8.2012 v 20:33 | Nahoru | #20
Jezdil jsem na suzuki GS 500 a potom chtěl kawu Z 750 a rozmejšlel jsem tak dlouho až jsem nakonec pořídil litrovýho zeda a nakonec jsem rád, že jsem se tak rozhodl. Nejlepší je se svézt a uvidíš .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

1.8.2012 v 22:24 | Nahoru | #21

mirazciny píše: čim bych začal, platí pro 850, částečně i pro 900:

Začnu asi tim nejznámějším - přístup k baterce sorry, ale rozebrat kvuli tomu půl motorky je trochu naprd
nesvítí to
žere to
žere to olej
údržba je peklo (u yamah by se to asi dalo říct obecně )
na to, že to vypadá jako "térénější" to neni vhodný pomalu ani na hrubší polňačku
úložný prostor na to, že to je "cesťák" je NULA.. i do CBR 929 RR se mi pod sedlo vešla půla šumavskýho bochníku, buřty, okurka a 4 rajčata

jo a fouká na tom kdyš seš většího vzrůstu



No, je vidět že jsi zamrzl v době před deseti lety a TDM 900 jsi neviděl ani z rychlíku. Ale jsi chopen dělat chytrýho. Protože se bavíme o TDM 900 a ta:
-má baterku normálně od sedlem a luxusně přístupnou
-svítí skvěle
-přes 5 litrů nemáš šanci se dostat. Já dlouhodobě jezdil za cca 4,6 litru
-nulové spotřeba oleje, o všech 900ccm
-údržba jako u jakékoliv japonské motorky, tedy zcela běžná
-tady máš video z naší letošní cesty po Rumunsku, kde jel s námi jeden na TDM a s obutou do silničně-enduro gum vpohodě projel křížem krážem (dohromady asi 90km po offroad cestách včetně několika brodů řek) celý Banát a dokonce i Cestu králů, kde bys pomalu ani nevylezl pěšky, takže do lehkého terénu úplně v pohodě. Je to o rukách a ne o motorce. Navíc ten chlápek byl mimo asfalt poprvé v životě a zvládnul to s motorkou výborně.


-pod sedačkou jsem vozil lékárnu, nářadí + univerzální klešťoklíč, celý balíček antipichu - knoty, nástroje, bombičky a 2 náhradní žárovky
-fouká na ní jako na každé motorce. Lze pořešit jiným plexi, jako na jakékoliv jiné motorce.

-a už přestaň plácat hovna, když do toho vůbec nevidíš, stejně jako jeden vocas, co se mě snažil před rokem přesvědčit tvrzením, že "to co projedeš na TDM, projedu i já na R1". Jo ať jede na R1 někam na východ

Naposledy editováno 01.08.2012 22:43:07

Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

1.8.2012 v 22:43 | Nahoru | #22
osobní zkušenost: Simson, Jawa 350, pak 12let nic, pak GS500, RF600, SRADík 750, GSXR1000 a nyní GSXR1000, ale jen okruhovka. Jediná motorka, která mi přišla zbytečná, byla RF600. Ale nemůže chudinka za to. když jsem jí kupoval, ještě jsem tak nějak nevěděl jestli chci víc cestovat nebo jezdit na nějakým supersportu. Tehdá ještě byla varianta, že občas pojedu ve dvou. Když i tohle padlo, už bylo jen GSXR a na 750ku SRADíka mám jenom hezký vzpomínky.

(reakce na) Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

2.8.2012 v 09:51 | Nahoru | #23

seikos píše:
-a už přestaň plácat hovna, když do toho vůbec nevidíš, stejně jako jeden vocas, co se mě snažil před rokem přesvědčit tvrzením, že "to co projedeš na TDM, projedu i já na R1". Jo ať jede na R1 někam na východ



rozhodně do toho nevidim pobavils..
že nesvítí, za tim si stojim, bohuželo to nemůžu doložit vlastním videem, leč jet v noci po polní cestě byl docela poděl (abych nekřivdil jenom TDM tak nutno dodat, že na 1150GS bych bez přídavných byl taky trochu nervózní jak blbě to svítí)
tvojí spotřebu nechápu, já se pod 5 nikdy nedostal
olej? za 1000km co jsem jí měl než šla do světa sem dolil 2 decy a to se mi zdá opravdu trochu moc
Co si ještě vybavuju tak v terénu (polní cesta, šotolina) nestíhal podvozek a na silnici při ostřejší jízdě to bylo jak na vlnách.. koupil jsem jí v říjnu a v listopadu prodal.. byl sem vážně zklamanej

Bývalí majitelé 500cmm - hledám!

4.8.2012 v 11:25 | Nahoru | #24
Chlapi díky všem za Vše názory i čas, který jste tomu věnovali! Nechám si to pořádně projít hlavou, na nějakém srazíku to proberu přímo s majiteli výše uvedených vozítek, mrknu co se nabízí a třeba mě něco vyloženě chytne, a už to nepustím
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist