Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
jinak pro zadní by měl být ten víc ke kraji jednotky, základní nastavení je 12 hodin, proti směru se ochuzuje, po směru se obohacuje. a jsou hodně citlivý, takže stačí pár stupňů.
Naposledy editováno 14.11.2012 22:41:22
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
edit: svíčky na předním mám totiž krásně cihlové a na zadním jsou černé.
Naposledy editováno 14.11.2012 22:45:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Mileek píše: FiZzeR> no jooo, pan Kawasaki už má nějakou taliánskou mrdku u prdele
Podívej se na čas odeslání příspěvku voe Musel bych to hledat, a na to už jsem fakt neměl sílu.
... na pracovním kompu to mám v bookmarkách
www.randomexploits.com/projects/ecu/eprom_history.htm
(mmch super stránky pro někoho, kdo se vyzná v elektronice - ten člověk je neskutečnej koumák )
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Jo a ještě jsem někde četl, že sice ten 11013ME má palivový mapy stejný jako RP58, ale že má lepší předstihovou mapu....?
Taky jsem se dočetl, že to je normální, že je zadní válec nastaven jako hodně bohatší. Mě to ale vadí, protože ty svíčky na zadním jsou jako bota. No a jsou ty trimy vůbec na obohacení/ochuzení celého spektra, nebo jen volnoběh?
Naposledy editováno 15.11.2012 20:06:54
KedaR_K píše: A který z těch trimů je pro zadní a přední válec?
Jo a ještě jsem někde četl, že sice ten 11013ME má palivový mapy stejný jako RP58, ale že má lepší předstihovou mapu....?
Taky jsem se dočetl, že to je normální, že je zadní válec nastaven jako hodně bohatší. Mě to ale vadí, protože ty svíčky na zadním jsou jako bota. No a jsou ty trimy vůbec na obohacení/ochuzení celého spektra, nebo jen volnoběh?
hele tipuju ze jen na volnobeh... respektive closed-loop rezim....
zadni valec se tak dela kvuli tomu ze se hur chladi... ty ale se smesi stejne budes muset hejbat ne? nakou elektronikou? jestli to chces osalit nejak bez pomoci elektroniky, asi bych zkusil hejbat s tlakem paliva na liste... listu rozdelit, aby nebyly vstrikovace na jedne dohromady, ale zvlast a pro kazdou tu vetev dat stelovatelnej regulator tlaku paliva....
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
A teď mě v souvislosti na tvoje řešení s tlakem paliva napadá, že by na ten zadní vstřik šel do série napojit rezistor třeba 1R2 a tím bych mu ubral trochu napětí a zároveň dávku paliva...
Naposledy editováno 15.11.2012 20:25:56
KedaR_K píše: Právě, že ten můj powercommander umí jen oba válce najednou. Ne každý zvlášť.
A teď mě v souvislosti na tvoje řešení s tlakem paliva napadá, že by na ten zadní vstřik šel do série napojit rezistor třeba 1R2 a tím bych mu ubral trochu napětí a zároveň dávku paliva...
cece ja se bojim ze ridit vstrik tim ze se otevre min.. kdyz das mensi napeti... se ti nepodari... ten je stavenej na on/off ....
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
KedaR_K píše: Myslím, že by fungovat mělo. Některé lepší jednotky regulují délku vstřiku v závislosti na palubním napětí. Z toho plyne, že napětí na vstřiku ovlivňuje množství vstřikovaného paliva. Když mu (teď plácnu) dam o 1V méně. Tak se ten válec o něco ochudí.
hele muzes to zkusit zmerit, o kompenzaci palubniho napeti vim, ale bojim se ze jde spis o pomalejsi otevreni/zavreni vstriku... jestli to jde kompenzovat asi by to tim melo jit i ridit, jen mi to prijde jako ne uplne koser reseni...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
tak, teď ještě tu hadici na nádrž...
Nechcete si někdo vykunit airbox? mám jeden navíc
[img]
A majitelé RSV 01-03, nechcete někdo gumu sání k rámu? 98-00 má větší průřez, není tak restriktivní a je to častý tuning.
srovnání: nahoře 01-03, dole 98-00
mám i jiný zbytky, koukněte do inzoše co mám v profilu.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Kubát píše: a u 99-00 se to řeší jak? taky s tou gumou ne?
jak to myslíš?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Jedná se o to, že turbo je umístěno pod hladinou oleje. Tím pádem olej nemůže volně odtékat a cpe se do sání a výfuku za chodu i při vypnutém motoru. Řešením je zpětný ventil (už mám) a čerpadlo. To by mělo být nejspíš zubové. Buď samonasávací a umístit ho někam do podsedlového prostoru, nebo takové co není samonasávací a umístit ho přímo pod turbo. Pak by ale muselo snášet přečerpávat horký olej. Čerpadlo by mělo být poháněno elektricky na 12V, přičemž by sepnulo současně se spuštěním motoru. Čerpací kapacita stačí okolo 0,5l za minutu a výkon asi kolem 50-60W.
Dá se sehnat na ebay z usa, ale stojí značné peníze. Nenapadá někoho, zda by šlo použít čerpadlo původně určené pro nějakou jinou aplikaci? Ta metoda řešení tohoto problému se jmenuje "turbo oil scavening system" nebo "turbo oil scavenge pump" Dík.
EBAY
ČLÁNEK
Naposledy editováno 05.12.2012 16:00:41
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
a jeste me napada, vzdyt staci jen zpetny ventil na tu vetev od nadrzky oleje. V motoru je vzdy jen minimalni hladina az zadna, preci jen ma motor suchou skrin
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 0 | 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie |