globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Aprilia RSV úpravy a tuning
1.8.2012 v 10:26
Čau všem nadšencům pro tenhle stroj

Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.

Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...

Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.

98-00: první generace

01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž

03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...

04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________

Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer

LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE

Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:

Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***

Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo

Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.

Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000

RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000

Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...

Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...

Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)


Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.11.2012 v 22:16 | Nahoru | #721
KedaR_K> to nevím, ale u některých verzí jsou bloknuté (nebo spíš nefunkční), takže s tím můžeš kroutit jak chceš a neudělá to nic

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.11.2012 v 22:19 | Nahoru | #722
Mileek> u 03 budou na 99% aktivní, ale záleží na epromu

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

14.11.2012 v 22:28 | Nahoru | #723
Eprom tam teď mám Arrow. Je to tedy na bohatost? No a jaký z nich je pro zadní? A utahováním se přidává nebo ubírá?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.11.2012 v 22:39 | Nahoru | #724
KedaR_K> eprom arrow, to je jako "mám motorku aprilia" co je na něm napsaný? pravděpodobně to bude 11013ME nebo 11014ME. tak ty jsou uplně k ničemu, je to totiž kopie originální mapy a trimpoty jsou vypnutý

jinak pro zadní by měl být ten víc ke kraji jednotky, základní nastavení je 12 hodin, proti směru se ochuzuje, po směru se obohacuje. a jsou hodně citlivý, takže stačí pár stupňů.

Naposledy editováno 14.11.2012 22:41:22

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

14.11.2012 v 22:41 | Nahoru | #725
Ještě mám originál eprom (opět nevím co je tam napsáno) a tam budou asi také vypnuty že? Který eprom je má aktivní?

edit: svíčky na předním mám totiž krásně cihlové a na zadním jsou černé.

Naposledy editováno 14.11.2012 22:45:07

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

14.11.2012 v 22:44 | Nahoru | #726
KedaR_K> někde na apriliafóru je přehled... jsem línej to hledat, jdu chrnět... zkus zagůglit

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.11.2012 v 10:55 | Nahoru | #727
FiZzeR> no jooo, pan Kawasaki už má nějakou taliánskou mrdku u prdele

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.11.2012 v 10:57 | Nahoru | #728

Mileek píše: FiZzeR> no jooo, pan Kawasaki už má nějakou taliánskou mrdku u prdele



Podívej se na čas odeslání příspěvku voe Musel bych to hledat, a na to už jsem fakt neměl sílu.

... na pracovním kompu to mám v bookmarkách

www.randomexploits.com/projects/ecu/eprom_history.htm
(mmch super stránky pro někoho, kdo se vyzná v elektronice - ten člověk je neskutečnej koumák )

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

15.11.2012 v 20:05 | Nahoru | #729
A který z těch trimů je pro zadní a přední válec?
Jo a ještě jsem někde četl, že sice ten 11013ME má palivový mapy stejný jako RP58, ale že má lepší předstihovou mapu....?
Taky jsem se dočetl, že to je normální, že je zadní válec nastaven jako hodně bohatší. Mě to ale vadí, protože ty svíčky na zadním jsou jako bota. No a jsou ty trimy vůbec na obohacení/ochuzení celého spektra, nebo jen volnoběh?

Naposledy editováno 15.11.2012 20:06:54

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.11.2012 v 20:07 | Nahoru | #730

Mileek píše: FiZzeR> no jooo, pan Kawasaki už má nějakou taliánskou mrdku u prdele



Boduješ chlape.
Pan KAWASAKI ,teď už mu jinak neřeknu,to je trefný.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.11.2012 v 20:11 | Nahoru | #731

KedaR_K píše: A který z těch trimů je pro zadní a přední válec?
Jo a ještě jsem někde četl, že sice ten 11013ME má palivový mapy stejný jako RP58, ale že má lepší předstihovou mapu....?
Taky jsem se dočetl, že to je normální, že je zadní válec nastaven jako hodně bohatší. Mě to ale vadí, protože ty svíčky na zadním jsou jako bota. No a jsou ty trimy vůbec na obohacení/ochuzení celého spektra, nebo jen volnoběh?



hele tipuju ze jen na volnobeh... respektive closed-loop rezim....
zadni valec se tak dela kvuli tomu ze se hur chladi... ty ale se smesi stejne budes muset hejbat ne? nakou elektronikou? jestli to chces osalit nejak bez pomoci elektroniky, asi bych zkusil hejbat s tlakem paliva na liste... listu rozdelit, aby nebyly vstrikovace na jedne dohromady, ale zvlast a pro kazdou tu vetev dat stelovatelnej regulator tlaku paliva....

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

15.11.2012 v 20:20 | Nahoru | #732
Právě, že ten můj powercommander umí jen oba válce najednou. Ne každý zvlášť.
A teď mě v souvislosti na tvoje řešení s tlakem paliva napadá, že by na ten zadní vstřik šel do série napojit rezistor třeba 1R2 a tím bych mu ubral trochu napětí a zároveň dávku paliva...

Naposledy editováno 15.11.2012 20:25:56

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

15.11.2012 v 20:28 | Nahoru | #733

KedaR_K píše: Právě, že ten můj powercommander umí jen oba válce najednou. Ne každý zvlášť.
A teď mě v souvislosti na tvoje řešení s tlakem paliva napadá, že by na ten zadní vstřik šel do série napojit rezistor třeba 1R2 a tím bych mu ubral trochu napětí a zároveň dávku paliva...



cece ja se bojim ze ridit vstrik tim ze se otevre min.. kdyz das mensi napeti... se ti nepodari... ten je stavenej na on/off ....

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

15.11.2012 v 20:32 | Nahoru | #734
Myslím, že by fungovat mělo. Některé lepší jednotky regulují délku vstřiku v závislosti na palubním napětí. Z toho plyne, že napětí na vstřiku ovlivňuje množství vstřikovaného paliva. Když mu (teď plácnu) dam o 1V méně. Tak se ten válec o něco ochudí.

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

16.11.2012 v 11:36 | Nahoru | #735

KedaR_K píše: Myslím, že by fungovat mělo. Některé lepší jednotky regulují délku vstřiku v závislosti na palubním napětí. Z toho plyne, že napětí na vstřiku ovlivňuje množství vstřikovaného paliva. Když mu (teď plácnu) dam o 1V méně. Tak se ten válec o něco ochudí.



hele muzes to zkusit zmerit, o kompenzaci palubniho napeti vim, ale bojim se ze jde spis o pomalejsi otevreni/zavreni vstriku... jestli to jde kompenzovat asi by to tim melo jit i ridit, jen mi to prijde jako ne uplne koser reseni...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

19.11.2012 v 12:37 | Nahoru | #736
Trochu to tu zneužiju jako inzerci ... Sháním na RSV/Tuono (starej model) palivovou hadici (tu, co je v jednom kuse a má na konci banja) a taky fajfku (tu kratší)... Buď koupím nebo vyměním za nějaké motorové díly (třeba válce vhodné na převrtání)

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

19.11.2012 v 13:03 | Nahoru | #737
WenCa> fajfky zde
krátká
dlouhá

Pro případ, že by se to někdy někomu hodilo.

Aprilia RSV úpravy a tuning

19.11.2012 v 21:15 | Nahoru | #738
Díky Fízzere Ještě jsem na žádný jiný motorce nezažil, že by se ty fajfky tak rozpadali... držej v motoru jak nikde jinde a není moc místo, jak je vyndat... teď na posledním mi při demontáži zůstal na svíčce vnitřek fajfku...

tak, teď ještě tu hadici na nádrž...

Aprilia RSV úpravy a tuning

20.11.2012 v 16:40 | Nahoru | #739
Tu ti klidně dám,je mi k prdu

Aprilia RSV úpravy a tuning

22.11.2012 v 10:42 | Nahoru | #740
Chvilka neplacené reklamy na rádiu jerevan myslím, že by se to někomu mohlo hodit.

Nechcete si někdo vykunit airbox? mám jeden navíc
[img]

A majitelé RSV 01-03, nechcete někdo gumu sání k rámu? 98-00 má větší průřez, není tak restriktivní a je to častý tuning.
srovnání: nahoře 01-03, dole 98-00


mám i jiný zbytky, koukněte do inzoše co mám v profilu.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

22.11.2012 v 12:06 | Nahoru | #741
a u 99-00 se to řeší jak? taky s tou gumou ne?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.11.2012 v 12:12 | Nahoru | #742

Kubát píše: a u 99-00 se to řeší jak? taky s tou gumou ne?



jak to myslíš?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.11.2012 v 12:36 | Nahoru | #743
FiZzeR> tak ta guma půjde i na airbox 99-00 pro utěsnění kolem nádrže nee?

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

22.11.2012 v 12:55 | Nahoru | #744

Kubát píše: FiZzeR> tak ta guma půjde i na airbox 99-00 pro utěsnění kolem nádrže nee?



guma je ta spodní část, co jde od děr v rámu k airboxu... 98-00 má jinou než 01-03

Aprilia RSV úpravy a tuning

4.12.2012 v 16:38 | Nahoru | #745
jen tak sonduju... neměl by někdo zájem o PowerCommandera na RSV 1000R, 2004-2008? vč. O2 sensor controleru

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

4.12.2012 v 16:42 | Nahoru | #746
Petka nebo trojka??

(reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

4.12.2012 v 16:56 | Nahoru | #747
dakarista> trojka USB...

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

5.12.2012 v 15:53 | Nahoru | #748
Ahoj, tak jsem se s turbem dostal už do pokročilého stádia, kde jsem narazil na problém. Sice jsem to tak trochu od začátku tušil, ale nechtěl jsem si připustit, že by se to mohlo stát.
Jedná se o to, že turbo je umístěno pod hladinou oleje. Tím pádem olej nemůže volně odtékat a cpe se do sání a výfuku za chodu i při vypnutém motoru. Řešením je zpětný ventil (už mám) a čerpadlo. To by mělo být nejspíš zubové. Buď samonasávací a umístit ho někam do podsedlového prostoru, nebo takové co není samonasávací a umístit ho přímo pod turbo. Pak by ale muselo snášet přečerpávat horký olej. Čerpadlo by mělo být poháněno elektricky na 12V, přičemž by sepnulo současně se spuštěním motoru. Čerpací kapacita stačí okolo 0,5l za minutu a výkon asi kolem 50-60W.
Dá se sehnat na ebay z usa, ale stojí značné peníze. Nenapadá někoho, zda by šlo použít čerpadlo původně určené pro nějakou jinou aplikaci? Ta metoda řešení tohoto problému se jmenuje "turbo oil scavening system" nebo "turbo oil scavenge pump" Dík.
EBAY
ČLÁNEK

Naposledy editováno 05.12.2012 16:00:41

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning

5.12.2012 v 15:57 | Nahoru | #749
A co to turbo zkusit dat nekam inam? Preci jen pro jezdeni by to bylo vhodnejsi

a jeste me napada, vzdyt staci jen zpetny ventil na tu vetev od nadrzky oleje. V motoru je vzdy jen minimalni hladina az zadna, preci jen ma motor suchou skrin

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning

5.12.2012 v 16:01 | Nahoru | #750
KedaR_K> zajeď na vrakáč, dost (né-li všecky) moderní foukaný motory maj elektrický čerpadlo na dochlazování turba...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... kokoška. 19 1.1.2024 v 16:56 kokoška.
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 lukasst 9 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 15 29.12.2022 v 17:29 assassin
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 13 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie
Opravna sada spojkove pumpy Rsv 100... Aprilia RSV 1000 Supermotojunkie 0 16.4.2022 v 19:05 Supermotojunkie


TOPlist