globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rezevá kývka a koleno výfuku
Zdravím :)
Chtěl bych se zeptat zkušenějších, jak na tento problém, viz. foto.
Stačí koupit "jakoukoliv" stříbrnou barvu ve spreji, nebo ta taky sleze ? Budu muset přestříkávat celou kývku, nebo by stačilo jen zrezlá místa ? Také mám zrezlé celé koleno výfuku, na jakou teplotu bych měl barvu vybírat, máte s nějakou zkušenosti ?
Jde mě hlavně o to, abych s něčím nezačal a ve finalé to bylo horší než teď



Rezevá kývka a koleno výfuku

Skvělá odpověď, děkuji! 18.7.2012 v 14:35 | Nahoru | #1
Jen přestříkáním rezavých míst si nepomůžeš, koroze pracuje i pod povrchem nástřiku a dřív, nebo později začne nástřik puchýřovatět (kvést) a jseš tam, kdes byl. V Tvém případě bude nejlepěí kyvku vymontovat, pořádně obrousit, nebo opískovat, odmastit a znovu nastříknout, pod barvu nejlépe antikorozní základ.

Výfuk opískovat, odmastit a jediné ověřené, co odolávalo teplotám výfuku, bývala klasická stříbřenka. Tady jsou nějaké barvy na výfuky ve spreji, ale zkušenosti s nimi nemám, ty najdeš spíš zde .

Rezevá kývka a koleno výfuku

18.7.2012 v 15:08 | Nahoru | #2
Čau,s kyvkou ti neporadím ale s výfukem jo.Na stříbřenku se vyser,bude to vypadat fakt blbě a stejně to nebude 100 %.Kup černý sprej na krby,kamna a uvidíš že výsledek bude super.Samozřejmě z toho předtím dostaň tu rez.

Rezevá kývka a koleno výfuku

18.7.2012 v 15:11 | Nahoru | #3
Dík moc :) Barva už je obědnaná
A ještě bych se chtěl zeptat Jak na todle ?

Zbylou barvu obrousit jemným smirkem, pak přestříkat, nebo stačí jen přestříkat ?

1 reakcí na tento příspěvek Rezevá kývka a koleno výfuku

Skvělá odpověď, děkuji! 18.7.2012 v 15:22 | Nahoru | #4
Ten kryt karteru vzhledem ke složitosti tvaru bude nejsnazší opískovat a nastříknout. Máš-li doma kompresor, tak pískovací pistole se dá sehnat za pár stovek, nebo i k některým kvalitnějším WAPkám (třeba Nilfisk) se také dodává pískovací nástavec. A je to snad i lepší, jelikož písek je unášen vysokotlakým proudem vody, takže je účinnější a nepráší.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rezevá kývka a koleno výfuku

Skvělá odpověď, děkuji! 18.7.2012 v 17:25 | Nahoru | #5

J.M.K. píše: Ten kryt karteru vzhledem ke složitosti tvaru bude nejsnazší opískovat a nastříknout. Máš-li doma kompresor, tak pískovací pistole se dá sehnat za pár stovek, nebo i k některým kvalitnějším WAPkám (třeba Nilfisk) se také dodává pískovací nástavec. A je to snad i lepší, jelikož písek je unášen vysokotlakým proudem vody, takže je účinnější a nepráší.



To by mu z toho deklíku asi moc nezůstalo, když je plastový

Ten kryt by měl být odolný organickým rozpouštědlům, zkusil bych tu barvu smýt nitroředidlem (aceton+toluen) - ale opatrně, to kdyby náhodou odolný nebyl ...přip. i brzdová kapalina (myslím že DOT3) děla taky dost divy...Jinak je to plast, takže když ho budeš chtít nastříkat do nějakého odstínu, tak musíš nejprve použít základ na plasty - resp. říká se tomu PLASTIC PRIMER, pak bych to stříkl dvousložkovým plničem (no alespoň jednosložkovým) a pak teprve vrchní krycí barvou, vůbec bych se nebál toho, že ta barva kvůli teplotě motoru odpadne, na tom krytu zase taková teplota nebude...

Naposledy editováno 18.07.2012 18:01:57

Rezevá kývka a koleno výfuku

18.7.2012 v 18:03 | Nahoru | #6
Jinak kdyby ses té 50tky chtěl zbavit, tak beru motor ...potřebuju převodovku na Minarelli AM6...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rezevá kývka a koleno výfuku

18.7.2012 v 18:30 | Nahoru | #7
2stroke> Tož to jsem nevěděl, že je ten dekl plastový a na fotce to poznat není. Nicméně kdyby ubral tlak, nemuselo by to dopadnout tak tragicky a řekl bych, že písek pod nízkým tlakem by nadělal rozhodně méně škod, než kovový kartáš, nebo šmirgl. Ale to rozpuštění a smytí barvy je také dobrý nápad, jen pozor na tu odolnost plastu.

Naposledy editováno 18.07.2012 18:31:02

1 reakcí na tento příspěvek Rezevá kývka a koleno výfuku

18.7.2012 v 18:42 | Nahoru | #8
Pokud nemas alespon zakladni vybaveni (kompresor, pistol) tak tu kyvku a kryt radeji dej do lakovny. Bude to poradne a ve vysledku levnejsi. Na kyvku beznou 2K barvu (akrylat) nebo i praskovou ktera vyjde levneji, na vyfuk jsou zvlastni 1K cerne odolne barvy (az do 400degC). Ten vyfuk bys pripadne mohl striknout i sam niklovym sprejem (napr. Wurth) ale to nebude tak trvanlive.

(reakce na) Rezevá kývka a koleno výfuku

18.7.2012 v 18:46 | Nahoru | #9

J.M.K. píše: 2stroke> Tož to jsem nevěděl, že je ten dekl plastový a na fotce to poznat není. Nicméně kdyby ubral tlak, nemuselo by to dopadnout tak tragicky a řekl bych, že písek pod nízkým tlakem by nadělal rozhodně méně škod, než kovový kartáš, nebo šmirgl. Ale to rozpuštění a smytí barvy je také dobrý nápad, jen pozor na tu odolnost plastu.



On má tu novější derbinu SM 50, ta už má motor Minarelli AM6, tak vím o čem je řeč ...hliníkový je jenom deklík spojky, jinak všechny ostatní deklíky (deklík altíku, pastorku a oilmasteru) jsou plastové...
S nízkým tlakem by to taky opískoval, no ale zase musel by to někam nosit, něco řešit apod., nitroředidlo koupí za pár kaček...

(reakce na) Rezevá kývka a koleno výfuku

Skvělá odpověď, děkuji! 18.7.2012 v 18:47 | Nahoru | #10

Dawe02 píše: Pokud nemas alespon zakladni vybaveni (kompresor, pistol) tak tu kyvku a kryt radeji dej do lakovny. Bude to poradne a ve vysledku levnejsi. Na kyvku beznou 2K barvu (akrylat) nebo i praskovou ktera vyjde levneji, na vyfuk jsou zvlastni 1K cerne odolne barvy (az do 400degC). Ten vyfuk bys pripadne mohl striknout i sam niklovym sprejem (napr. Wurth) ale to nebude tak trvanlive.



Výfuk nejlépe našopovat hliníkem ...

Lukasek> Ty kyvku bych dal do komaxitu (prášková barva - jak píše Dawe02), celou ji vyndej, najdi si v okolí firmu, která pískuje a komaxituje a tam jim to odnes...barvu si samozřejmě můžeš zvolit...Komaxit má na tu kyvku smysl, je to hodně odolná barva...

Komaxit - v podstatě elektrostaticky nanášená prášková barva (není tekutá), je to pouze prašek, který se nanáší na čistý kov speciální pistolí, ke kovovém předmětu je připojena jedna elektroda, k pistoli druhá, nastříkaný předmět se pak vypálí v peci při cca 160 st.C po dobu 1 hod., prášek se roztaví a spojí v jednolitý povrch...tak nějak by ten postup měl probíhat...
Cenově to výjde na pár korun - 2,3, 4 stovky??, záleží na otm jak se domluvíš, někde ti to udělají třeba jenom za flašku dobrého pití ...

Naposledy editováno 18.07.2012 18:55:32

Rezevá kývka a koleno výfuku

18.7.2012 v 19:14 | Nahoru | #11
Díky chlapy
Pak dodám fotky, jak to dopadlo

Rezevá kývka a koleno výfuku

18.7.2012 v 19:40 | Nahoru | #12
Kyvku dej na komax /cena do 500/ tu krytku jestli je z plastu radeji do lakovny a ten vyfuk me se osvedcila levna cerna vypalovaci barva rok dva vydrzi....

nebo na aute sem ho nasopoval hlinikem a vydrzel nekolik let. nez vyhnil zevnitr...

ale ten nasopovany hlinik je drsny tak to pak zakydat nejakou barvou a je
nebo kazdy rok prestiknout tou ypalovackou....
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nové moto do 50 kubíků na skupinu A... [1, 2] Simson S 51 Enduro, Derbi Senda 50 pozdnímíza 34 11.12.2023 v 05:11 mildanek72
Potřebuji poradit ohledně řidičáku Derbi Senda 50 OndrX 15 7.9.2023 v 09:35 OndrX
Čo všetko potrebujem na prihlásenie... Derbi Senda 50 RokyNO 7 15.1.2023 v 22:46 marna
derbi senda 50 plast Derbi Senda DRD Racing, Derbi Senda X Treme SM, Derb... cipis96 1 26.9.2022 v 16:04 Frigolin
Motorka nestartuje Derbi Senda 50 Fichtljede 7 22.9.2022 v 20:22 Fichtljede


TOPlist