globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Řetězovka do rychla.
Na CB 500 jezdím výlučně sám,takže na 6.stupeň vyjedu i značné stoupání,což považuji za zbytečné.Uvažuji proto o zpřevodování do rychla ne ani tak pro rychlost,ale vyšší otáčky jsou nepříjemné a spotřeba zbytečně narůstá. Proto se ptám,zdali existují pro tento typ variabilní rozety nebo jiná jednoduchá možnost zpřevodovodování.Dík za informace.

Řetězovka do rychla.

15.7.2012 v 17:55 | Nahoru | #1

Řetězovka do rychla.

15.7.2012 v 17:58 | Nahoru | #2
neni to zbytecna pakarna?

Řetězovka do rychla.

15.7.2012 v 18:01 | Nahoru | #3
Rozety bývají někdy univerzální, ale někdy nemusíš rozetu vůbec měnit, stačí dát řetězku o jeden, nebo dva zuby větší a postačí to. Nicméně nesmí se to přehnat, jelikož tah se snižuje a mohlo by to akončit i tím, na nejvyšší kvalt skoro nevyužiješ.

Řetězovka do rychla.

Skvělá odpověď, děkuji! 15.7.2012 v 18:10 | Nahoru | #4
v commanderu si najdi co se ti líbí a objednat se to dá třeba tady
www.motoretezy.cz/cz/e-shop/c9367/retezova-kola.html

1 reakcí na tento příspěvek Řetězovka do rychla.

15.7.2012 v 18:14 | Nahoru | #5
Myslim že otáčky ti to opravdu nesníží tak znatelně aby se nějak radikálněji snížila i spotřeba. K tomu mě osobně CBčko při 120 km/h na šestku točilo krásnejch 6 tisíc a spotřeba nešla přes 6 litrů. Což si myslim že neni žádná tragédie.

Naposledy editováno 15.07.2012 18:15:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetězovka do rychla.

15.7.2012 v 18:36 | Nahoru | #6
moucan> To mi přijde docela rozežraná. Nevím sice, jaká je běžná spotřeba u CB500, ale měl jsem GS500 2003, která má podobný motor a ta při 95 - 115km/h měla spotřebu 3.5l/100km. A to měla laďák RS-3 (nejspíš jen trubka s vatou) a motor na něj nijak doladěn nebyl.

1 reakcí na tento příspěvek Řetězovka do rychla.

15.7.2012 v 18:44 | Nahoru | #7
hlavně si uvědom, že pokud to zpřevoduješ do rychla tak se ti bude hůř rozjíždět. Speciálně po městě to stojí pak za prd - vlastní zkušenost.

Řetězovka do rychla.

15.7.2012 v 18:52 | Nahoru | #8
tak dlouhý stoupání u nás snad ani není....a na 6tku vytočenou i 500cm3 frčí, a 6 litrů je taky přehnaný 4,5 max.5,0 víc rozhodně ne, nejsem profík ale takhle by se to chovalo při prokluzující spojce... a nebo motka cuká směrem vzhůru a pak by i ta spotřeba seděla.....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetězovka do rychla.

15.7.2012 v 20:17 | Nahoru | #9

J.M.K. píše: moucan> To mi přijde docela rozežraná. Nevím sice, jaká je běžná spotřeba u CB500, ale měl jsem GS500 2003, která má podobný motor a ta při 95 - 115km/h měla spotřebu 3.5l/100km. A to měla laďák RS-3 (nejspíš jen trubka s vatou) a motor na něj nijak doladěn nebyl.



Já měl dojezd běžně kolem 320-350km na 18l nádrž což máš +- 5-6 litrů. Pravda je že to bylo s naprosto vykuchanym sériákem.

(reakce na) Řetězovka do rychla.

15.7.2012 v 21:32 | Nahoru | #10

Begy píše: hlavně si uvědom, že pokud to zpřevoduješ do rychla tak se ti bude hůř rozjíždět. Speciálně po městě to stojí pak za prd - vlastní zkušenost.



Na V-Stromkovi jsem si taky upravil sekundární převod (z 15/47 na 17/47, tzn o 13% do rychla) a naopak se mi rozjíždí ve městě lépe, protože řadím o stupeň méně, na 50 se rozjedu už na 2ku.

Řetězovka do rychla.

15.7.2012 v 22:58 | Nahoru | #11
No,pakárna to asi není.Když vycházím z toho,že motka je postavena pro 2 osoby a jezdí jen jedna,tak je to rozdíl ve váze (cca 32okg oproti 25O kg)téměř 3O%.Takže když dám místo 15 zubového kolečka 18 zubů je to rozdíl 20%.A snížit otáčky při stejné rychlosti o 20% je slušné.Jak jsem již uvedl,o spotřebu ani rychlost mi nejde.Jezdím tak 1OO-12O při spotřebě 4,1 litru což není nic moc.Nakonec chci poděkovat všem,kteří mi poskytli radu.

1 reakcí na tento příspěvek Řetězovka do rychla.

15.7.2012 v 23:16 | Nahoru | #12
Dej tam o zub-dva menší velkou rozetu a budeš spokojený. Mladý na CB jsem to udělal stejně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Řetězovka do rychla.

16.7.2012 v 01:33 | Nahoru | #13
moucan> Já měl tu novou variantu (2003) se 17l nádrží a tam se mi povedlo v pohodě ujet i 400km, aniž bych musel přepínat na rezervu. Ale donedávna jsem měl rok 1994, ta má nádrž menší (jestli se nepletu, tak 13l) a navíc motor byl původně škrcen, potom zřejmě nesprávně otevřen, jelikož motorka jela s bídou 140km/h, nad 120km/h už byla líná a spotřeba nešla dostat pod 4.5l/100km. Tam se dalo bez přepnutí na rezervu ujet 300 - 320km.

(reakce na) Řetězovka do rychla.

16.7.2012 v 18:34 | Nahoru | #14
J.M.K.> To mě to lítalo i tachometrovejch 180km/h a pokud sem jí opravdu hodně dával kotel tak sem jednou vyluxoval asi 5 litrů na nějakejch 50ti km, ale to byla fakt palba kdy sem jí držel 9000+, ale jak jsem psal na 18l nádrž jsem se nedostal pod těch 5-6, bráno jako kombinována spotřeba protože jsem jezdil denně do práce okreska-dálnice-město.

(reakce na) Řetězovka do rychla.

20.11.2012 v 09:49 | Nahoru | #15
Blesk90> No nevím,ale jeden nebo dva zuby na rozetě je zanedbatelný rozdíl.To přece nemá ani cenu do toho rýpat.Na předním řetězovém kolečku každý zub představuje cca 7% a to je již významný rozdíl.Zkusím místo původních 15 zubů 17.Rozdíl 13% by se měl již projevit.Pak budu informovat.

Řetězovka do rychla.

4.4.2013 v 23:43 | Nahoru | #16
Zajímají mě tvé poznatky. Budu teď měnit řetězovku ale koupil jsem origo převod. Na plnou nádrž jezdim cca 400km a to jezdím jak chci :) Nejmenší spotřeba byla 3,6l/100km při delší cestě a nejvíc myslím 6 což myslím pohoda. Standartně jezdím okolo 4,2l.

Když budu mít novou řetězovku (tudiž nevytahanej řetěz jako teď) tak přemýšlím že bych koupil menší zadní rozetu o 2 zuby nebo sekundarní o jeden zub míň. Říká se 1 zub vepředu = 3 zuby vzadu. Takže nějak 16:40 nebo 15:38. Zatím jen nápad,pak se pochlub

Řetězovka do rychla.

23.7.2014 v 18:11 | Nahoru | #17
Zdravím, já byl 3x v Chorvatsku a na dlouhé cestování to chce opravdu snížit otáčky tak jsem pořídil před 3. jízdou rozetu o 3 zuby menší. Šponováky byly jen tak tak se zánovním řetězem. Otáčky padly přesně o 1tis. dolů. Takže při 100kmh šly z 5 na 4. Ale jelikož jsem jel se dvěma kamarády z nichž obě endura (afrika a Xt600) tak mě občas pěkně zdržovaly, teda Afrika je v pohodě, ale na Xtčku ho brněly ruce. A při couračkách ve městech jedeš o kvalt dolů takže jsem nakonec na benzíně neušetřil víc jak čtvrt litru na 100km. Jinak jsem testoval při běžném ježdění se dá s menší rozetou jezdit i těsně pod 3,5 litru, ovšem nesmíš se snažit s nikým závodit. Zrychlení je srovnatelné s GS500 až na to že 5ku táhneš až do 180-190ti a teprve dáš šestku a ta se spíše drží nebo i klesá .
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
kód barvy tmavě zelené Hondy Honda CB 500 PidaCZ 7 2.5.2024 v 16:27 Gahan37
CB 500 Palivový ventil daruji Honda CB 500 mta 1 9.4.2024 v 09:27 yan71
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
radost Honda CB 500 Sunshine011 16 20.11.2023 v 07:08 ja1
Ukazatel zařazené rychlosti CB 500 ... Honda CB 500 Starouš1968 4 14.10.2023 v 21:40 Kokin


TOPlist