globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: po delší jizdě vybitá baterie
zdravím,
na moji suzuce se nedávno začla projevovat jedna vada: po delší jízdě se zapnutými světly po zapnutí blinkrů motorka chcípne. když zhasnu a neblikám, tak frčí. je poznat při startování - dvakrát pomalu protočí a konec. restartuje se tachometr.

myslel jsem si že je stará baterka a už se nezvládá dobíjet (už byla přes 3 roky minimálně), tak jsem koupil novou. vše v pohodě dokud se zas nevybyla.

v souvislosti s tím mě napadá otázka - může motorka fungovat bez baterky? moje nefunguje.
nemůže to být špatnej altík? a nebo nějakej obvod ve zkratu (bez pojistky) čímž dochází k vybíjení?

díky

Uzavřeno 17.07.2012 v 19:12 uživatelem mirek8

1 reakcí na tento příspěvek po delší jizdě vybitá baterie

15.7.2012 v 16:43 | Nahoru | #1
Regler v řiti

e: písmenko

Naposledy editováno 15.07.2012 16:43:39

(reakce na) po delší jizdě vybitá baterie

15.7.2012 v 16:46 | Nahoru | #2
si si tím jistej?

1 reakcí na tento příspěvek po delší jizdě vybitá baterie

15.7.2012 v 16:53 | Nahoru | #3
Změř, kolik ti dobíjí při zapnutých světlech. Určitě to bude regulátor - pokud ne, čeká tě složitější hledání a jistě nákladnější oprava. Ale v 95% to je regulátorem

po delší jizdě vybitá baterie

15.7.2012 v 16:58 | Nahoru | #4
90% regulator ja mel baterku v motorce od vyroby 1999 a odesla teprve loni na jare a to jenom diky spatnymu regulatoru me dobijel moc, oddelalo mi to jeden clanek v baterce a vychcala mi z ni kyselina

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po delší jizdě vybitá baterie

15.7.2012 v 17:16 | Nahoru | #5

mm-art-airbrush píše: Změř, kolik ti dobíjí při zapnutých světlech . Určitě to bude regulátor - pokud ne, čeká tě složitější hledání a jistě nákladnější oprava. Ale v 95% to je regulátorem



normal na svorkach na baterce jo?

(reakce na) po delší jizdě vybitá baterie

15.7.2012 v 17:18 | Nahoru | #6
mirek8> ano. Nastartuj, zapni světla a na vyšší otáčky musí dávat přes 14V

po delší jizdě vybitá baterie

15.7.2012 v 17:23 | Nahoru | #7
čau.mám gsxr 600 rok 01.měl sem ten samý problém.byl to ALTIK!!!!!!stator v řiti.spálený.takže bych šel nejdřív po tomto.pak mrkni na ten regulátor dobíjení.stačí to proměřat.ale podle toho co tu píšeš myslím že budeš mít stejný problém jak já.

1 reakcí na tento příspěvek po delší jizdě vybitá baterie

15.7.2012 v 17:26 | Nahoru | #8
tak je to 11,6 svetla a 11,8 bez

(reakce na) po delší jizdě vybitá baterie

Skvělá odpověď, děkuji! 15.7.2012 v 17:38 | Nahoru | #9
mirek8> taky bych to viděl na regulátor dobíjení, stejný problém řeším teď u čtyřkolky. Jako může být v háji i alternátor, ale je to tak 9:1 že je špatný regler.
Můžeš proměřit i altík, do regulátoru dobíjení by měli jít tři dráty stejné barvy, obvykle černé, bílé nebo žluté,odpoj konektor regulátoru, a proměř ty tři dráty od altíku mezi sebou na odpor mezi sebou všechny tři. Mělo by tam být kolem jednoho ohmu. A taky proměř jestli vynutí není zkratované na kostru, ani jeden s těch tří drátů nesmí být spojený s kostrou. Pak motorku nastartuj a měř napětí mezi těmi třemi vodiči co dou od altíku. Měl bys naměřit na volnoběh kolem 20V střídavého napětí, s roustoucími otáčkami musí napětí rostnout, když přidáš plyn, třeba vytočíš na 6000ot. tak by tam mělo být tak kolem 50V prostě víc jak na volnoběh. Zkus to proměřit, jestli podle tohoto měření máš altík v pořádku, tak ti jednoznačně odešel regulátor dobíjení.

po delší jizdě vybitá baterie

15.7.2012 v 17:39 | Nahoru | #10
ta motorka by měla dávat 14 a něco.takže je jasné že ti to nedobíjí.bude to buď altik nebo regler.já sem třeba sundal kapotu a odmontoval víko alternátoru a hned sem viděl tu hrůzu :)ty dráty byly prostě spálené

1 reakcí na tento příspěvek po delší jizdě vybitá baterie

15.7.2012 v 17:43 | Nahoru | #11
zkusim prvne to co pise mischa638. to je jednodussi. regulator je pod podsedlakem tusim ne?

(reakce na) po delší jizdě vybitá baterie

15.7.2012 v 18:01 | Nahoru | #12
mirek8> Prvně to zkus proměřit, je to otázka 5ti minut. Rozhodně rychlejší než hned rozdělávat alternátor. A osobně typuju že to z 90% bude stejně regulátor

po delší jizdě vybitá baterie

Skvělá odpověď, děkuji! 15.7.2012 v 18:46 | Nahoru | #13

2 reakcí na tento příspěvek po delší jizdě vybitá baterie

15.7.2012 v 20:18 | Nahoru | #14
takze vysledky nasledujici:
mezi dvema krajnima se mi povedlo zmerit odpor 25k ohmu, po pridani plynu a klesnuti otacek na volnobeh tam bylo 116k ohmu.

na zbyvajici kombinace mi multak nic neukazal... furt blikal, ale hodnota nic.

napeti: 3,3 1,9 a 3,2V.

pokud jsem meril spravne dráty, tak je altik v haji.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po delší jizdě vybitá baterie

15.7.2012 v 20:43 | Nahoru | #15
šmarjá ty jsi měřil odpor při nastartovaným motoru? - špatně!!!!
a to nízký napětí tipuju že máš přepnuto na stejnosměrno že?

1 reakcí na tento příspěvek po delší jizdě vybitá baterie

15.7.2012 v 21:20 | Nahoru | #16
tak kuchl jsem alternator a pridavam fotky statoru.
jinak pri promerovani jednotlivych dratu mezi sebou mi to hlasilo ze jsou vsechny spojeny nekde. coz je chyba. jak jsem vycetl.



(reakce na) po delší jizdě vybitá baterie

15.7.2012 v 21:23 | Nahoru | #17

Begy píše: šmarjá ty jsi měřil odpor při nastartovaným motoru? - špatně!!!!
a to nízký napětí tipuju že máš přepnuto na stejnosměrno že?



jo, to priznavam, mel jsem zaply:D stejnosmerno to nic neukazovalo:P muselo to jit na stridavy:D

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po delší jizdě vybitá baterie

15.7.2012 v 21:27 | Nahoru | #18

Begy píše: šmarjá ty jsi měřil odpor při nastartovaným motoru? - špatně!!!!
a to nízký napětí tipuju že máš přepnuto na stejnosměrno že?



a když jsem to měřil na tom odpojeným, tak to nic neukazalo.

(reakce na) po delší jizdě vybitá baterie

16.7.2012 v 00:29 | Nahoru | #19
mirek8> Tak bohužel se splnila má 10% předpověď a je v háji altík. Ale jinak opravdu z 90% odejde spíš regulátor. Hold tě vyjde opravu o něco dráž

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po delší jizdě vybitá baterie

16.7.2012 v 00:35 | Nahoru | #20
mirek8> Ten stator je uz jednou (asi spatne) previnuty. Sezen si starsi original z vrakoviste.

(reakce na) po delší jizdě vybitá baterie

16.7.2012 v 01:27 | Nahoru | #21

mirek8 píše: takze vysledky nasledujici:
mezi dvema krajnima se mi povedlo zmerit odpor 25k ohmu, po pridani plynu a klesnuti otacek na volnobeh tam bylo 116k ohmu.

na zbyvajici kombinace mi multak nic neukazal... furt blikal, ale hodnota nic.

napeti: 3,3 1,9 a 3,2V.

pokud jsem meril spravne dráty, tak je altik v haji.



No tos tomu teda dal na p*del... modli se, aby nebyl multimetr zničený. Odpor musíš měřit bez napětí v obvodu, tedy při stojícím motoru. Při běžícím motoru se měří napětí a na vývodech alternátoru je střídavé (musíš dát rozsah 200V AC). Jednotlivé fáze (žluté, nebo bílé dráty vedoucí ze statoru) mezi sebou propojené být musí, jde o zapojení do hvězdy, někdy do trojúhelníku.

Ale podle fotografií je stator jasně spálený, cívky nesmějí být černé. Jak píše Dawe02, stator už vypadá jako jednou převíjený a co vím z praxe, tak málokterý motor (a tím i generátor) má po převinutí stejnou živostnost, jako s původním vinutím. Záleží na kvalitě vinutí, izolace a hlavně impregnace vinutí. Bohužel nebyly řídké případy, kdy průmyslový motor spolehlivě běžel 20 let, pak se něco stalo s vinutím, nebo vlivem přetížení shořel a po převinutí se musel znovu převíjet každý půlrok.
Takže pohledej na vrakovištích, bazarech apod. a najdi tam jiný, nepoškozený stator. Kolega měl v háji stator na R6 (mechanicky poškozené plechy) a ojetý sehnal za 4000,-

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po delší jizdě vybitá baterie

16.7.2012 v 01:40 | Nahoru | #22
Dawe02 a J.M.K.> Podle čeho poznáte že už byl stator převinutý? Neberte to jako nějaké rýpání jak je tady zvykem, ptám se vás jako zkušenějších

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po delší jizdě vybitá baterie

16.7.2012 v 01:50 | Nahoru | #23
mischa638> Na fotkách je vidět nepravidelné vinutí, závity zkřížené přes sebe, což může někdy skončit i průrazem s následkem mezizávitového zkratu, když se třeba závit z vrchní vrstvy vinutí "prosmekne" do vrstev spodních, kde pak je velký napěťový rozdíl. Navíc to vypadá na shořelé cívky jedné fáze.

(reakce na) po delší jizdě vybitá baterie

16.7.2012 v 01:54 | Nahoru | #24
J.M.K.> Děkuji za opodvěď V motorkách se sice už nějaký pátek hrabu, ale elektro je bohužel mou slabou slabou stránkou, tak sem rád za jakékoli nové poznatky

po delší jizdě vybitá baterie

16.7.2012 v 09:32 | Nahoru | #25

po delší jizdě vybitá baterie

16.7.2012 v 13:49 | Nahoru | #26
mirek8> Ten by tam pasovat měl, jen je riziko koupě zajíce v pytli, jelikož z té fotky není vidět, zda je vinutí nepoškozené a navíc ne každé poškození (přerušení) se musí projevit opálením. To už je na Tobě, jak to zvážíš.

po delší jizdě vybitá baterie

16.7.2012 v 14:30 | Nahoru | #27
borec tam píše že je to working:D tak by snad mělo. a případně je možnost vrácení. tak uvidíme no.

(reakce na) po delší jizdě vybitá baterie

16.7.2012 v 15:22 | Nahoru | #28
mischa638> jak uz psal kolega, je to na vinuti videt. Suzuki ma z vyroby krasne rovnomerny navin a vypada zvenci jinak. Ja bych z eBay stator koupil ale platil jiste pres Paypal. Kdyz nebude fungovat tak ho pote snadno vyreklamujes pres eBay refund policy. Navic mas 14 dni na vyzkouseni primo od prodejce.

Naposledy editováno 16.07.2012 15:23:31

po delší jizdě vybitá baterie

17.7.2012 v 19:11 | Nahoru | #29
ok. díky všem. uzavírám diskuzi.
Téma je zamknuto
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 25 2.5.2024 v 19:18 Krovak
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 RTSbike 5 5.1.2024 v 23:47 RTSbike
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 Zajda2004 5 7.11.2023 v 13:42 Kubák
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 malbbs 8 15.9.2023 v 19:32 yurcko
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 Motomaniak 16 24.5.2023 v 05:56 Maly1


TOPlist