na moji suzuce se nedávno začla projevovat jedna vada: po delší jízdě se zapnutými světly po zapnutí blinkrů motorka chcípne. když zhasnu a neblikám, tak frčí. je poznat při startování - dvakrát pomalu protočí a konec. restartuje se tachometr.
myslel jsem si že je stará baterka a už se nezvládá dobíjet (už byla přes 3 roky minimálně), tak jsem koupil novou. vše v pohodě dokud se zas nevybyla.
v souvislosti s tím mě napadá otázka - může motorka fungovat bez baterky? moje nefunguje.
nemůže to být špatnej altík? a nebo nějakej obvod ve zkratu (bez pojistky) čímž dochází k vybíjení?
díky
Uzavřeno 17.07.2012 v 19:12 uživatelem mirek8
1 reakcí na tento příspěvek po delší jizdě vybitá baterie
e: písmenko
Naposledy editováno 15.07.2012 16:43:39
1 reakcí na tento příspěvek po delší jizdě vybitá baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po delší jizdě vybitá baterie
mm-art-airbrush píše: Změř, kolik ti dobíjí při zapnutých světlech . Určitě to bude regulátor - pokud ne, čeká tě složitější hledání a jistě nákladnější oprava. Ale v 95% to je regulátorem
normal na svorkach na baterce jo?
1 reakcí na tento příspěvek po delší jizdě vybitá baterie
Můžeš proměřit i altík, do regulátoru dobíjení by měli jít tři dráty stejné barvy, obvykle černé, bílé nebo žluté,odpoj konektor regulátoru, a proměř ty tři dráty od altíku mezi sebou na odpor mezi sebou všechny tři. Mělo by tam být kolem jednoho ohmu. A taky proměř jestli vynutí není zkratované na kostru, ani jeden s těch tří drátů nesmí být spojený s kostrou. Pak motorku nastartuj a měř napětí mezi těmi třemi vodiči co dou od altíku. Měl bys naměřit na volnoběh kolem 20V střídavého napětí, s roustoucími otáčkami musí napětí rostnout, když přidáš plyn, třeba vytočíš na 6000ot. tak by tam mělo být tak kolem 50V prostě víc jak na volnoběh. Zkus to proměřit, jestli podle tohoto měření máš altík v pořádku, tak ti jednoznačně odešel regulátor dobíjení.
1 reakcí na tento příspěvek po delší jizdě vybitá baterie
2 reakcí na tento příspěvek po delší jizdě vybitá baterie
mezi dvema krajnima se mi povedlo zmerit odpor 25k ohmu, po pridani plynu a klesnuti otacek na volnobeh tam bylo 116k ohmu.
na zbyvajici kombinace mi multak nic neukazal... furt blikal, ale hodnota nic.
napeti: 3,3 1,9 a 3,2V.
pokud jsem meril spravne dráty, tak je altik v haji.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po delší jizdě vybitá baterie
a to nízký napětí tipuju že máš přepnuto na stejnosměrno že?
1 reakcí na tento příspěvek po delší jizdě vybitá baterie
Begy píše: šmarjá ty jsi měřil odpor při nastartovaným motoru? - špatně!!!!
a to nízký napětí tipuju že máš přepnuto na stejnosměrno že?
jo, to priznavam, mel jsem zaply:D stejnosmerno to nic neukazovalo:P muselo to jit na stridavy:D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po delší jizdě vybitá baterie
Begy píše: šmarjá ty jsi měřil odpor při nastartovaným motoru? - špatně!!!!
a to nízký napětí tipuju že máš přepnuto na stejnosměrno že?
a když jsem to měřil na tom odpojeným, tak to nic neukazalo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po delší jizdě vybitá baterie
mirek8 píše: takze vysledky nasledujici:
mezi dvema krajnima se mi povedlo zmerit odpor 25k ohmu, po pridani plynu a klesnuti otacek na volnobeh tam bylo 116k ohmu.
na zbyvajici kombinace mi multak nic neukazal... furt blikal, ale hodnota nic.
napeti: 3,3 1,9 a 3,2V.
pokud jsem meril spravne dráty, tak je altik v haji.
No tos tomu teda dal na p*del... modli se, aby nebyl multimetr zničený. Odpor musíš měřit bez napětí v obvodu, tedy při stojícím motoru. Při běžícím motoru se měří napětí a na vývodech alternátoru je střídavé (musíš dát rozsah 200V AC). Jednotlivé fáze (žluté, nebo bílé dráty vedoucí ze statoru) mezi sebou propojené být musí, jde o zapojení do hvězdy, někdy do trojúhelníku.
Ale podle fotografií je stator jasně spálený, cívky nesmějí být černé. Jak píše Dawe02, stator už vypadá jako jednou převíjený a co vím z praxe, tak málokterý motor (a tím i generátor) má po převinutí stejnou živostnost, jako s původním vinutím. Záleží na kvalitě vinutí, izolace a hlavně impregnace vinutí. Bohužel nebyly řídké případy, kdy průmyslový motor spolehlivě běžel 20 let, pak se něco stalo s vinutím, nebo vlivem přetížení shořel a po převinutí se musel znovu převíjet každý půlrok.
Takže pohledej na vrakovištích, bazarech apod. a najdi tam jiný, nepoškozený stator. Kolega měl v háji stator na R6 (mechanicky poškozené plechy) a ojetý sehnal za 4000,-
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po delší jizdě vybitá baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) po delší jizdě vybitá baterie
Naposledy editováno 16.07.2012 15:23:31
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Poděkování Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 25 | 2.5.2024 v 19:18 Krovak |
Gipro z Hayabusa Suzuki GSX-R 600, Suzuki GSX-R 750 | RTSbike | 5 | 5.1.2024 v 23:47 RTSbike |
kde shánět ND Suzuki GSX-R 600 | Zajda2004 | 5 | 7.11.2023 v 13:42 Kubák |
suzuki gsxr 600 sytic Suzuki GSX-R 600 | malbbs | 8 | 15.9.2023 v 19:32 yurcko |
kontrolka rezervy Suzuki GSX-R 600 | Motomaniak | 16 | 24.5.2023 v 05:56 Maly1 |