globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém se startováním
Zdravím všechny nadšence jízdy na dvou kolech. Potřeboval bych poradit se startovaním. Mám Yamahu Virago 1000 a při startování chytla tak na podruhé, ale během jednoho dne při občasných startech, se počet startování zvyšoval a druhej den jsem sedl na moto a nic. Teda nic, startér normálně točí solenoid se normálně hýbe, ale motor škytne 1 ze sta, ale nenaskočí Bohužel se mi nepovedlo solenoid vyndat a rozdělat(zničená hlavička šroubku, tak bych potřeboval radu čím to může být. Jestli budu muset do motoru nebo co. Diky za rady
MichalCunas
Předchozí
1 2
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Problém se startováním

2.6.2012 v 18:20 | Nahoru | #1
A co čerpadlo? Mělo by zavrčet, zpomalit až na klepání, které se postupně zastaví. To vše během pár vteřin. Máš-li podezření na neprůchozí kohout, tak odpoj od čerpadla hadici vedoucí k ventilu a napoj místo ní jinou, zavedenou do láhve z benzínem. Pak motorku zapni a zachová-li se čerpadlo, jak má a motor potom chytne, je chyba opravdu v solenoidu.

Když motor nechytne ani potom, koukni na svíčky, zda budou po neúspěšném startu suché, či mokré a vůbec, jak jsou zbarvené. Z toho se dá usoudit, jak dál. Do motoru snad nebudeš muset vrtat, stalo se mi sice na XV535, že za tepla mizerně chytala a bylo to rozštelovanými ventily, ale pochybuju, že by ventily, nebo komprese odešly tak rychle.

(reakce na) Problém se startováním

2.6.2012 v 18:26 | Nahoru | #2
čerpadlo vubec neslyšim, ale mě se vůbec nepotočí motor jen "píská" startér. Myslíš, že se to neotočí kvůli přívodu benzínu? Podle mě by se měli válce pohnout i bez paliva

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se startováním

2.6.2012 v 18:33 | Nahoru | #3
J.M.K.> Rozštělovaný ventily nestartují za studena,znám to z 4koly...
A co volnoběžka? tady se to řešilo...

Naposledy editováno 02.06.2012 18:37:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se startováním

2.6.2012 v 18:48 | Nahoru | #4
rancher> No to právě doufám, že není, ale jak to tak vypadá tak to tím asi bude Bud muset sehnat ložiska a pak se do toho "bouchání" pustit. To bude nářez.
Opravdu to nemuž ebýt něčím jednoduším????

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se startováním

2.6.2012 v 18:51 | Nahoru | #5
MichalCunas> U 1000XV? Asi nee..

1 reakcí na tento příspěvek Problém se startováním

2.6.2012 v 18:52 | Nahoru | #6
baterka?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se startováním

2.6.2012 v 18:56 | Nahoru | #7
artpep> Kdyby baterka, tak se startér neotočí...

2 reakcí na tento příspěvek Problém se startováním

2.6.2012 v 18:57 | Nahoru | #8
No tak jseš-li si jistý, že se točí jen starter, v karteru rachtá a motor se stoprocentně netočí, tak je v háji volnoběžka. Musíš sundat víko karteru, stáhnout rotor magneta a pokud volnoběžka nepůjde vyrychtovat opravnou sadou (vyměníš jen válečky, kolíky a pružiny), čekej zhruba čtyřtisícovou investici.
Doufám tedy, že XV1000 nemá ten nešťastný systém starteru s výsuvným pastorkem, jako XV700.

Možná tomu dočasně pomůžeš malou fintou - zařaď pětku, roztlač motorku pozpátku a přes spojku několikrát "houpni" motorem obráceně. Volnoběžka v takovém případě musí sepnout a otočit starterem. Pokud ani to ne, má to beznadějně za sebou. Mně se takto podařilo "zberchat" volnoběžku sice skoro novou, která však po několika dlouhých neúspěšných startech (po zimě) začala prokluzovat. Po tomto "richtuňku" už sloužila bez problémů.

(reakce na) Problém se startováním

2.6.2012 v 19:04 | Nahoru | #9
rancher> Nedá se nic dělat zítra začnu, ale problém budou ty válečky(jsou to středy ložiska?), kde je jenom sehnat??? Od 1100Viraga jsem našel nějakej odkaz, ale nějak mi nefunguje

Naposledy editováno 02.06.2012 19:15:05

(reakce na) Problém se startováním

2.6.2012 v 19:09 | Nahoru | #10

rancher píše: artpep> Kdyby baterka, tak se startér neotočí...



nesouhlasím,starter mi taky točil,světla svítila,ale bylo to tak měkký,že motorem neotočila...měl by jí zkusit aspoň kabelama, jen tak pro jistotu

(reakce na) Problém se startováním

2.6.2012 v 19:12 | Nahoru | #11
J.M.K.> motorem to urcite nepohne to jsem si jisty a stou pětkou to asi zkusim než to rozmontuju díky bylo by to nejlepší, bo jinak musím odvrtávat ještě sřoubek solenoidu

Naposledy editováno 02.06.2012 19:14:10

1 reakcí na tento příspěvek Problém se startováním

Skvělá odpověď, děkuji! 2.6.2012 v 19:15 | Nahoru | #12
www.seznamzbozi.cz/
www.motomike.cz/category/10414030000
Jinak písni na radar535, ten jí kupoval, ať to nemusím hledat...

Naposledy editováno 02.06.2012 19:17:24

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se startováním

2.6.2012 v 19:27 | Nahoru | #13
rancher> diky už jsem tam našel sadu pro Yamahy a je tam sada pro skoro všechny yamahy, ale ne na 1000, ale je i na 535 i 1100 tak to by mělo být ono . díky moc

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se startováním

2.6.2012 v 19:37 | Nahoru | #14
MichalCunas> Letos docela frekventovaný problém...

(reakce na) Problém se startováním

2.6.2012 v 19:43 | Nahoru | #15
rancher> nedá se nic dělat, jsou to starší stroje (můj 1988), ale krásné

(reakce na) Problém se startováním

2.6.2012 v 20:19 | Nahoru | #16

J.M.K. píše: No tak jseš-li si jistý, že se točí jen starter, v karteru rachtá a motor se stoprocentně netočí, tak je v háji volnoběžka. Musíš sundat víko karteru, stáhnout rotor magneta a pokud volnoběžka nepůjde vyrychtovat opravnou sadou (vyměníš jen válečky, kolíky a pružiny), čekej zhruba čtyřtisícovou investici.
Doufám tedy, že XV1000 nemá ten nešťastný systém starteru s výsuvným pastorkem, jako XV700.

Možná tomu dočasně pomůžeš malou fintou - zařaď pětku, roztlač motorku pozpátku a přes spojku několikrát "houpni" motorem obráceně. Volnoběžka v takovém případě musí sepnout a otočit starterem. Pokud ani to ne, má to beznadějně za sebou. Mně se takto podařilo "zberchat" volnoběžku sice skoro novou, která však po několika dlouhých neúspěšných startech (po zimě) začala prokluzovat. Po tomto "richtuňku" už sloužila bez problémů.


Tak to má za sebou, "zpátečka" nezabrala provedeme domácí repas

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se startováním

2.6.2012 v 20:38 | Nahoru | #17

rancher píše: MichalCunas> Letos docela frekventovaný problém...



Volnoběžka jest slabinou starších mašin řady Virago... mně také odešla cca po měsíci provozu na mašině r.1996, kterou jsem koupil s 19500km na počitadle. Známý mi pochopitelně potom tvrdil, že když volnoběžka tak brzy odešla, tak motorka musela mít ve skutečnosti najeto minimálně 70000km. Holt nevědomost a důvěra (tehdejšího) začátečníka.

MichalCunas> Bohužel si nejsem jist, zda bude stačit opravná sada obsahující válečky, kolíčky a pružinky. Já musel na XV535 měnit volnoběžku celou. Ale pokud dobře koukám, tak dle tohoto rozkresu tam klasická tříválečková volnoběžka není a potom Ti nezávidím a přeju pevné nervy, jelikož s tímto (ne)povedeným systémem težko hrát...
Vypusť olej, odmontuj levé víko karteru a uvidíš, jaké kontrétní provedení máš. Pak se můžeme pohnout dále.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se startováním

2.6.2012 v 20:42 | Nahoru | #18
J.M.K.> Fajn, to mám na repas ještě 25 000 km čas...

(reakce na) Problém se startováním

2.6.2012 v 20:54 | Nahoru | #19
rancher> Tak já netvrdím, že je to nějaký pevně daný okamžik, kdy se volnoběžka odebere na krchov. Viděl jsem XV535, keré měly ještě s 80000km původní volnoběžku, ale i takové, kterým odešla už kolem 40000km. Holt záleží na četnosti startů, údržbě a zacházení s motorkou celkově.

Před několika lety jsem tu zahlédl vlákno, kde někdo řešil startování u XV700, právě té s tím nešťastně řešeným systémm s výsuvným pastorkem, bez volnoběžky. Teď jej tu nemůžu najít, asi už není v databázi.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se startováním

2.6.2012 v 21:19 | Nahoru | #20

J.M.K. píše: Volnoběžka jest slabinou starších mašin řady Virago... mně také odešla cca po měsíci provozu na mašině r.1996, kterou jsem koupil s 19500km na počitadle. Známý mi pochopitelně potom tvrdil, že když volnoběžka tak brzy odešla, tak motorka musela mít ve skutečnosti najeto minimálně 70000km. Holt nevědomost a důvěra (tehdejšího) začátečníka.

MichalCunas> Bohužel si nejsem jist, zda bude stačit opravná sada obsahující válečky, kolíčky a pružinky. Já musel na XV535 měnit volnoběžku celou. Ale pokud dobře koukám, tak dle tohoto rozkresu tam klasická tříválečková volnoběžka není a potom Ti nezávidím a přeju pevné nervy, jelikož s tímto (ne)povedeným systémem težko hrát...
Vypusť olej, odmontuj levé víko karteru a uvidíš, jaké kontrétní provedení máš. Pak se můžeme pohnout dále.


Podle tohoto rozkreslení by ta volnoběžka měl býtzapouzdřená v dílu č.1 jestli se nepletu a demontáž je opravdu složitější, stejně tak jako "otevření" a repasu oné volnoběžky. Návod jsem tu viděl i s fotodokumentací od DoctorKiller007 v podstatě doporučenej 1100Viragem Takže to bude bžunda

(reakce na) Problém se startováním

2.6.2012 v 21:29 | Nahoru | #21
jen mě trochu děsí že dle fota DoctorKiller007 [url=http://www.motorkari.cz/downloader.php?file= je tam těch válečků a pružinek víc než v OS volnoběžky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se startováním

2.6.2012 v 21:33 | Nahoru | #22
MichalCunas> Asi máš recht, pokud je v tom dílu volnoběžka, tak pokud dobře chápu zbytek nákresu, tak je to v podstatě klasický starter s elmagneticky výsuvným pastorkem, kde volnoběžka jest ochranou proti jeho přetočení. Bžunda to bude každopádně, už se to tu nejednou řešilo. Něco podobného se mi kdysi vlastně stalo na autě - starter se občas roztočil naprázdno a po několika sepnutích (spíš jen ťuknutích) se chytil a nastartoval. Přes hrozby pár lidí, že bude jistě v háji věnec na setrvačníku, po výměne starteru za jiný z bouračky je vše dodnes v pořádku. Takže ten původní musí mít též dodýchávající volnoběžku.

(reakce na) Problém se startováním

3.6.2012 v 19:39 | Nahoru | #23
Ještě bych Vás chtěl poprosit zda-li nevíte, jestli se ten díl bude dát někde koupit? Jen predem, kdyby se domácí repas nezdařil

Naposledy editováno 03.06.2012 20:35:07

Problém se startováním

Skvělá odpověď, děkuji! 4.6.2012 v 00:12 | Nahoru | #24
Na partsdepotu pod objednacím číslem 3LP-15570-00-00 je cena neskutečná... 7414 Kč. Ale ani jinde to není žádná sláva. Jiné jsem bohužel nenašel.

2 reakcí na tento příspěvek Problém se startováním

25.1.2015 v 09:29 | Nahoru | #25
Pánové, přeji pěkný den.

Jsem zde nový a popravdě registrovaný za účelem dotazu. Nejsem motorkář, moje zájmy jsou jinde, ale moje žena se vrací do dívčích let a chce si opět koupit motocykl - tentokrát něco většího. Nabídl se od známého ověřený stroj Yamaha Virago 1000 z roku 1987. Seznámil nás snad se všemi závadami a jedna z nich mi nedá spát. Startér. Motocykl startuje, ale startér vydává zvláštní skřípající zvuky, jako kdyby se zadíral pastorek a prokluzoval. Máte představu co to je, jak to opravit a nakolik vyjde oprava?

Druhá věc je únik oleje z kardanu u převodovky. Sice se říká, dokud z toho teče olej, tak tam je, ale klidným mě to nenechává, nerad bych, aby s tím někde zůstala stát.

Díky za radu.

(reakce na) Problém se startováním

25.1.2015 v 13:09 | Nahoru | #26
Rosťa_Adam> Ty skřípavé zvuky starteru a kor, je-li zřetelné, že motor se přitom neotáčí pravidelně, ale chvílemi se zastavuje (za skřípění starteru), tak celkem jistě odchází právě zde probíraná volnoběžka. Sichr je ji vyměnit, i když není levná - viz příspěvky výše.
Co se týče kardanu, tak tam bude v háji gufero na výstupu hřídele. Bude třeba sundat "vidlici" kloubu, staré gufero se obvykle vyndává tak ,že se to něj z čela navrtají protilehle dvě malé dírky, do těch se heftnou samořezné šrouby a za ty se gufero chytne kleštěmi a vytáhne. Stejně je na vyhození, takže "destruktivní" demontáž nevadí. Hlavně pak při nasazování nového gufera je třeba tisícihran (nebo jakékoli drážkování na hřídeli" omotat izolačkou, pomáznout olejem a přes to gufero navléknout a do vybrání ve skříni pak opatrně doklepnout přes trubku adekvátního průměru. Bez omotávky by se při nasazování o drážkování hřídele zničil těsnicí břit gufera. A když už se bude rozebírat, tak rovnou vyměnit olej v zadním složení u kola a také (pokud se kašlalo na údržbu), bývají rezavé styčné plochy toho drážkovaného náboje, co spojuje hřídel s "hruškou". Takže i tam očistit a namáznout vazelínou, aby se zabránilo dalšímu rezavění.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se startováním

25.1.2015 v 15:25 | Nahoru | #27
R,

Naposledy editováno 11.05.2015 13:30:37

(reakce na) Problém se startováním

25.1.2015 v 16:55 | Nahoru | #28
Pánové, děkuji, máme o čem přemýšlet. Ještě jsme to nekoupili, uvidíme.

1 reakcí na tento příspěvek Problém se startováním

29.1.2015 v 08:10 | Nahoru | #29
Ještě jednou děkuji za rady. Lucie stroj bere. Startování i únik oleje opraven + přidáno množství cenné výbavy a doplňků na motocykl. Z jistého úhlu pohledu by se dalo říci, že se jedná o dar, než o koupi. Tak pokud ji uvidíte na černé Yamaze XV 1000 N Virago, tak ji pozdravte, případně pomozte. Díky a dobrou cestu.

PS: Akorát jsem v minulém příspěvku uvedl špatný rok výroby, je to rok 1985.

(reakce na) Problém se startováním

29.1.2015 v 08:58 | Nahoru | #30

Rosťa_Adam píše: Ještě jednou děkuji za rady. Lucie stroj bere. Startování i únik oleje opraven + přidáno množství cenné výbavy a doplňků na motocykl. Z jistého úhlu pohledu by se dalo říci, že se jedná o dar, než o koupi. Tak pokud ji uvidíte na černé Yamaze XV 1000 N Virago, tak ji pozdravte, případně pomozte. Díky a dobrou cestu.

PS: Akorát jsem v minulém příspěvku uvedl špatný rok výroby, je to rok 1985.



gratuluji k pěknému stroji
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
XV Velká Virago Vyjížďka 2025 se p... [1 ... 347, 348] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 535 Virago, Yamaha ... rancher 10415 Včera v 20:41 Kawadědek
Chpper není pro dědka!!! [1 ... 10, 11] Suzuki VS 1400 Intruder, Suzuki VS 800 Intruder, Hon... Slezy28 326 29.9.2023 v 00:19 kudla009
Seřizování ventilů u dvouválcem do ... [1, 2] Yamaha XV 1100 Virago, Yamaha XV 1000 Virago badyXV 34 16.6.2023 v 23:49 Julip2
Problém řazení Yamaha XV 1000 Virago badyXV 15 3.3.2023 v 23:50 Julip2
Nesvítí přední světlo, Yamaha XV 1000 Virago curinkoSejinka 6 13.10.2021 v 20:31 curinkoSejinka


TOPlist