než to někoho vytočí, tak to hned na začátek uvedu na pravou míru
byla to nejnižší spotřeba, jinak průměr z těch několika měření byl 4,46, a i to je pro mě pěkné číslo. A nezaznamenával jsem spotřebu vždy, prostě jen párkrát, jak jsem si vzpomněl. Takže dopředu uznávám, že aby to bylo úplně objektivní za celý výlet, musel bych si zaznamenat všechny tankování a to jsem nedělal.
Ale aspoň poslední 3 zaznamenané tankování mám poznačené celé a znamenají úsek od moře pod Benátkami k nám na hranici v délce 1021km, kokrétně jsme jeli přes Padovu, místy po dálnici 120-130, jinak silnice 100 nebo jak se dalo, přes Dolomity a Cortinu stále hodně do kopce a pak přes celé Rakousko po silnicích 1.třídy až na hranici před Znojmem. A na této trase dlouhé 1021 km jsem měl průměrnou spotřebu 3,91 !
Ale zpět k výletu, tak tedy vyrazil jsem na první delší výlet na Stromu 650 a jak jsem párkrát na benzínce vyfotil najeté kilometry a natankované litry, tak mi z toho vychází tohle:
17,74 litrů, 448 km, spotřeba 3,96, úsek od moře přes Dolomity do Rakouska
10,28 litrů, 282 km, spotřeba 3,65, poslední tankování v Rakousku před hranicí do ČR
Vychází mi z toho několik věcí:
1. nejvyšší spotřeba byla nejspíš na český benzín.... a nepřekvapuje mě to, není to poprvé.
2. jeden dojezd - z Itálie od moře, z místa někde pod Benátkami, přes Padova, Bassano, nějaké úseky po dálnici, Belluno, Cortina (často stoupání do kopce) jsem tankoval až v Rakousku v Lienz po 448 km a to jen 17,78 litrů, ještě ani neblikala poslední kontrolka. Nádrž má 22 litrů, takže pokud v ní bylo ještě přes 4 litry a měl jsem spotřebu 3,96, tak bych na jednu nádrž za tuto jízdu ujel až 550 km a to je pěkné číslo
3. nejnižší spotřeba 3,65 mě překvapila, ale bylo to tím, že jsme z Mariazell jeli na Znojmo, St.Polten jsme objeli přes Hainfeld a Neulengbach a i pak je to často vesnice, tak se jelo pomaleji. Ale na druhou stranu zatáčky z Mariazell na Annaberg jsme jeli dost svižně, vytáčel jsem motor, a i ta jízda přes vesnice patří k cestování, takže můžu klidně tvrdit, že Strom 650 umí cestovat i za 3,6 litrů
Ještě dodám že na Stroma mám s kuframa hodně širokého, takže hlavně odpor vzduchu při jízdě po dálnici udělal největší vír v nádrži
(foto ze Sahary, slunko na nás pražilo skoro kolmo zeshora, pěkný stín )
A ještě krátké info ke Crosstoureru - tankoval vždy více (aby ne, když je to skoro 2x větší motor a má 2x více válců), ale i ten rozdíl byl různý, nejmenší byl myslím cca 1 litr/100km na dálnicích a největší si myslím nepřekročila 2 litry (5 litrů a něco při tankování po 300km). Ale myslím si, že majitelé nadlitrových cestovních endur neřeší tolik spotřebu, takže není co řešit.
Naposledy editováno 08.03.2013 06:59:02
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
t_freedom píše: Napiš Hortenovi, za kolik jezdil s Tuonem...a já mám kámoše co měl RSV a o 6l na 100km se mu mohlo zdát... myslím že jezdec je hruška a jabko co právě srovnáváš... pojď se semnou projet a pak natankujem, jo?
A podotýkám že s S4RS se dá origo jezdit za 7l/100km...(jako já za to jel...) a horší mrdalové určitě i za míň...ale nebudeme tu na sportovních litrech závodit ve spotřebě...že ne?
Promiň ale Tuono, nebo RSV za 6/100km...je sen...nebo jízda ekoaktivistů...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
Spotřeba za celou cestu nešla pod 7l/100km spíš 7,5(před přechipováním)...
Pak mě udivujou hoši co si to spočítaj na dvě destiný místa...a taky ti, co říkají, že s Tuonem, VTRkem, S4(R)(RS),RSVčkem jezdějí za 6,156l/100km ...prostě tomu nevěřím...jsou to podle mě jen účelový výpočty...a když tedy jo... můžou to rovnou prodat a koupit Monstra 620i(ušetřej na benzín) ...
(mám založený vlákno o spotřebách, ale opravdovejch...kde si nikdo na nic hrát nemusí...mě to tak nějak zajímá...a fakt je, že tam lidi píšou docela pravdivý hodnoty...) Ona prostě mašina co má 100HP a víc prostě bejt krmená musí...a kdo chce jezdit ekonomicky, nepotřebuje tolik koní...(pak to nemusí cpát do benzínu, když využívá jen 1/3 z jejich stáda)
Jo...a BMW obecně, jsou ve spotřebě a kubatůrách dost vyjímka u GSsek jsou ty "nereálný" spotřeby trochu víc reálnější(holt šetřivý němci )
Naposledy editováno 21.05.2012 06:43:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Strom 650 umí cestovat za 3,9 litrů
Sema píše: Jen poznámka-proč tu vypisuješ spotřeby kolemkomínových zalehávaček, když je to vlákno o spotřebě motorky CESTOVNÍ při CESTOVÁNÍ?
jsou jedinci co cestují i na 999
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3, 4] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... | MCMedium | 116 | Včera v 23:20 standicz |
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom | Fazerrli | 12 | 1.6.2024 v 09:46 rogyze |
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom | Honzik125 | 9 | 23.5.2024 v 03:36 2stroke |
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom | lukkyn29 | 3 | 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29 |
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom | pepíno4 | 8 | 22.4.2024 v 21:27 škvára18 |