globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zhasíná motor - co s tím
Ahoj, potřebuju radu, jelikož nejsem žádnej makááánik, nikde jsem se nic nedočetl, obracím se na Vás bando

Holčina jede jede (Kymco quannon 125), najednou motorka zhasne a konec, starter točí točí a motor nenaskočí. Pak musí čekat, než to trochu schladne, pak může jet dál (nevím jak dlouho) ... Takhle mi to bylo popsáno. Co by mohlo být za závadu? Něco v chlazení motoru? Motor je chlazenej vzchuch + olej ... Tak prosím věcné odpovědi a všem předem děkuju.

Zhasíná motor - co s tím

2.5.2012 v 12:53 | Nahoru | #1
bude mít píchlej dyferák

Zhasíná motor - co s tím

2.5.2012 v 13:28 | Nahoru | #2
Já bych mrkl na karburator, pokud ho to moto ma, pripada mi to, ze neni benzin a pak dotece.

Zhasíná motor - co s tím

Skvělá odpověď, děkuji! 2.5.2012 v 14:11 | Nahoru | #3
Až zhasne a nebude chtít naskočit, tak vytoč svíci. Když to bude ulitý, hledej v elektrice...od svíčky přes fajku, kabel, indukčku....
Když to bude naopak suchý, tak jdi po palivu....

1 reakcí na tento příspěvek Zhasíná motor - co s tím

2.5.2012 v 15:28 | Nahoru | #4
Tak edituji, stála v koloně a chcíplo jí to (nejela)! Druhá verze, zajela na benzinu, natankovala a pak už také nenastarotvala - až po čase!

Zhasíná motor - co s tím

Skvělá odpověď, děkuji! 2.5.2012 v 15:33 | Nahoru | #5
no mrkni nejdříve na spínač u bočního stojánku, u těchto číňanů je to velmi častá příčina

Zhasíná motor - co s tím

Skvělá odpověď, děkuji! 2.5.2012 v 15:35 | Nahoru | #6
gsxr750> Co by mohla mít taková závada společného s diferákem, který navíc na motorce ani není? Pokud tedy tím diferákem nemyslíš něco jiného.

Tomidlo> Tak, jak píše Dave81. Ještě záleží na tom, zda motor najednou zhasne úplně (jako když se vypne zapalování), nebo zda zaprská, zacuká a zhasne "postupně". To hodně napoví, kde hledat. Zhasne-li najednou, vypadá to na elektriku, pokud začne cukat a střílet (chudá směs), tak nejspíš nestíhá přívod benzínu, pokud se začne dusit, hltit, je smšs bohatá (poznal bys podle černé a ulité svíčky). Také zkus vysledovat, zda se to nestane, po tom, co se motor zahřeje. Pak by zatím mohl být váznoucí sytič.

(reakce na) Zhasíná motor - co s tím

Skvělá odpověď, děkuji! 2.5.2012 v 15:39 | Nahoru | #7

Tomidlo píše: Tak edituji, stála v koloně a chcíplo jí to (nejela)! Druhá verze, zajela na benzinu, natankovala a pak už také nenastarotvala - až po čase!



Tož to jest nějaké zmatené... Má-li to chápat tak, že po tom zhasnutí v té koloně už nenastartovala vůbec, na tu pumpu tlačila či jela spádem z kopce, pak to mohlo být tím, že jí zkrátka došel benzín a to, že nemohla nastartovat hned po natankování, jest tím, že chvilku trvá, než se karbec nacucne. Zvlášť, pokud je na nádrži podtlakový ventil.
Jestliže po tom zhnasnutí po nějaké době nastartovala a dojela na pumpu, mohlo to být přelitím zbytků benzínu do kouta nádrže, pokud stála v kopci.

1 reakcí na tento příspěvek Zhasíná motor - co s tím

Skvělá odpověď, děkuji! 2.5.2012 v 21:06 | Nahoru | #8
pokud jí došel benál, pak natankovala, tak to vždycky chvílu trvá než to naskočí...to je normální věc...tak jak tu píše J.M.K.
Zjisti přesnější info a pak nám dej vědět....jinak mě mašina zdechla jednou(Quannon)
Dojížděl jsem na semafor podřadil jsem pustli spojku kousek sem ujel a najednou úplně vypla...tak jsem ji hned bez problému natočil a vše ok...nevím kde byla chyba...ale na Quannona nedám dopustit, jelikož jsem s ním najel přes 10.000km bez problémů...celkem když jsem ho prodával tak měl 21100km..

Naposledy editováno 02.05.2012 21:06:48

(reakce na) Zhasíná motor - co s tím

Skvělá odpověď, děkuji! 2.5.2012 v 23:28 | Nahoru | #9

Dava_S píše: ....jinak mě mašina zdechla jednou(Quannon)
Dojížděl jsem na semafor podřadil jsem pustli spojku kousek sem ujel a najednou úplně vypla...tak jsem ji hned bez problému natočil a vše ok...nevím kde byla chyba



To jsou náhodné chyby... někdy stačí, aby motor nasál "bublinu" vzduchu s jinou teplotou, někdy stačí nepatrně rozladit karbec a pak to dělá podobné brikule, za jízdy se to neprojeví. Měl jsem Yamahu JOG50, která, pokud bylo více než +20°C, na volnoběhu začala cca po 20ti vteřinách běžet nepravidelně, ztrácet otáčky, až zhasla. Při následném staru bylo třeba přidat plyn. Nevím, čím to bylo, prodal jsem ji dříve, než byl čas to řešit. Když bylo chladněji, bylo vše v pořádku. Také měla vysokou spotřebu (místo slibovaných 2.7-3.5l/100km se nedala spotřeba dostat pod 4l/100km), bývalý majitel tvrdil, že mohly být už v háji kroužky, ale nevím... Snad i ta vyšší spotřeba mohla nějak souviset s tím zhasínáním. Najeto bylo 16000km.

Zhasíná motor - co s tím

3.5.2012 v 06:46 | Nahoru | #10
Ne ne, benzín ji nikdy nedošel, tankovala klasicky. Byly to dvě varianty chyb. Zopakuju to tedy ještě jednou.
A: Poprvé se jí to stalo na benzině, když tankovala ( neměla úplně prázdno), po zapalacení už nenantočila - točilo to, nenastartovala, musel roztlačit.

B:Druhá varianta byla - jela v pomalu jedoucí koloně, tam jí to z ničeho nic zdechlo (najednou), takže to odsatvila, točila a nenastarotvala. Musela půl hodky čekal apak to naskočilo.
TZN.:

1) buď je to vadný čidlo na stojánku (ale to pouze u varianty A)
2) to může být ten sytič - pač ten prý u toho blbne (co jsem se dočetl na různých forech)
3) se to přehřálo - termostat nebo něco podobnýho
4) ... vykoumat společně ještě něco z možných příčin

Každopádně děkuju za věcnou diskusi

Zhasíná motor - co s tím

3.5.2012 v 09:12 | Nahoru | #11
ad A: Mohlo se stát, že jak byl motor teplý, tak po zastavení se od něj ohřál karbec (který se normálně za běhu trochu chladí nasávaným vzduchem), benzín v komoře se odpařoval a páry se nahromadily v airboxu. Při pokusu o start pak byla pochopitelně směs bohatá, mohla se až ulít svíčka, tlačením se motor "vyvětral" a chytnul. Může na tom mít rovněž podíl vadný sytič, který zůstává částečně zapnutý. Ale nebude-li se to často opakovat, neřešil bych to.

ad B: Pokud se motor zastavil náhle (jako při vypnutí), bylo to pravděpodobně elektrikou. Samozřejmě to může být spínač stojanu, a to v obou variantách, ne jen v té první. Také třeba uvolněný či zoxidovaný konektor, který se po té půlhodině mohl náhodně pohnout a získat zpět kontakt. Nedá se ani vyloučit, že by na motoru bylo nějaké čidlo, které při přehřátí vypne zapalování. Na sytič bych to nesváděl, to by se motor spíše začal dusit, až by se zastavil, neměl by zhasnout náhle. Naopak, kdyby začal samovolně zvyšovat otáčky a pak se zastavil, ukazuje to na chudou směs. Zkus tedy projít elektriku a kdyby se závada opakovala, v první řadě se leccos dá poznat ze svíčky.

Zhasíná motor - co s tím

3.5.2012 v 09:20 | Nahoru | #12
Tak měl jsem ten samý problém s derbinou - naprosto ten samý i jednou po natankování jsem ji roztláčel. VIZ ,no zatím jsem najel kolem 100km bez problému ,jednou mi vynechala a zase jsem to vyčistil a jede dál ,uvidím co bude.Možná to bude způsobeno několika problémy dohromady - Podtlak v nádrži ,kabely ,falešný vzduch ,zkrat.

Naposledy editováno 03.05.2012 09:22:01

Zhasíná motor - co s tím

14.5.2012 v 22:00 | Nahoru | #13
Mel jsem stejnej problem po zime. Zacinal jsem znova jezdit pri teplotach kolem 0 a zlobil automatickej sytis stacilo zvysit otacky a bylo to v pohode. Dalsi situace byla ze se spatnym palivem zanesl karburator a chcipal mi motor presne jak popisujes v kolonach, nebo nechtel naskocit kdyz byl teplej. Nalil jsem plnou nadrz benzinu od omw jel jsem se project a drzel motor v otackach jak mi bylo doporuceno a problem se srovnal a do tedka jsem s tim v pohode.

Zhasíná motor - co s tím

16.1.2014 v 11:33 | Nahoru | #14
Mě to taky po zahřátí chcípá ale jenom na volnoběh takže to zas tak neřeším :)

Zhasíná motor - co s tím

17.1.2014 v 14:58 | Nahoru | #15
Vyčistit a seřídit karbec, seřídit ventily, mrknout jak je na tom vzducháč a musí šlapat. Občas taky blbne čidlo stojanu (nevím jestli ho Quannon má, bratrovi na Strykeru prasklo a než jsme na to přišli tak to dělalo pěknej "bordel"..)

Zhasíná motor - co s tím

10.7.2018 v 08:22 | Nahoru | #16
Zdarte chlapi,

mám problém také se startováním, možná trošku jinej ale možná je to jen problém s kablem ke svici nebo fajkou (napadlo mě v poslední době) respektive chovalo se to chvíli hodně zvláštně. Mám skůtr neznámé činské značky RIYA 125 4T a před časem mi to začlo dělat problémy se startováním, nechtělo to chytnout ani klikou ani elektrikou, když už sem to nakopl tak sem ujel třeba 200m a jak sem zastavil nekde a padlo to do volnoběhu tak to prostě zkapalo, když sem to ovšem držel pod otáčkama tak to jelo, ale potom při zahřátí to reagovalo hrozně na plyn, respektive se to při přidání plynu ale hnusně cukalo, přitom nebylo slyšet žádné chrastění nic, jakoby to prostě na setinu vteřiny vyplo a zaplo. (ono když nad tím teď přemýšlám tak to asi fakt vypínalo a zapínalo, protože když na stojanu při přidaném plynu zhasnu klíčkem a opětovně to dám do polohy sepnuté tak to teď bez problémů naskočí a jede dál) toto sem měl několikrát v servise, ti mi řekli že je všecko v pohodě, karburátor, ventile, píst, kroužky, prostě nic nenašli. Co jsem si ho dovez ze servisu tak jim to vždycky naskočilo hned a mě pak třeba týden to jelo také v pohodě. Teď mi to začlo zas dělat při jízdě vynechávat ale startovalo to ze začátku v pohodě, začal sem hledat problém ve chlazení, ale když se zamyslím že v Itálii a v Řecku a dále toho mají plnou prdel a je tam hic jak sviňa a nedělá jim to :D tak jakto že v Česku to dělá. noo prostě sem sundal kryt nad podlážkou kterým se dá dostat ke svíčce a zkusil sem jezdit tak, ale dělalo to pořád, pak sem řekl že pude po žňách a při nasazování krytu zpět sem si všiml že fajka na svíčce je volná dotlačil sem ji a vyzkoušel sem jakou má vůli, no prostě sem asi problém našel přilepil sem fajku izolačkou na potrubí vzduchového chlazení z airboxu a vyzkoušel sem jízdu takto, světe div se ono to jede plynule jen fakt když už to bylo zahřáté a jel sem třeba z kopce bez plynu a náhle sem přidal plyn tak sa to zakuckalo asi bez paliva nebo to ta volná svíčka nestíhala, ale jede plynule, bohužel :D teď mám problém ho zase kdykoliv nakopnout elektrikou (třeba 10 zatočí startér než se to chytne - teplé i studené) takže startuji tak že otočím třeba třikrát startérem a pak dvakrát-třikrát klikou a chytne to, sice to chytne tak zvláštně jakoby se tomu nechtělo za chvíli to jede ale plynule, ale zase to občas udělá že když ujedu pár metrů a zastavím že si to chce zkapat.

nevíte co to může být? sytič je dobrej zkoušel sem dva, na podtlak sem se díval já aj v servise, krokovaci motorek cvaká jak zběsilej :D svíčka je nová a zkoušené aj dvě

může toto dělat ta fajka nebo je problém ještě jinde a doufám že ste se do toho nezamotali :D

Zhasíná motor - co s tím

3.9.2018 v 06:09 | Nahoru | #17
U nás to byla řídící jednotka nakonec...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Někdo v okolí Ústí nad orlicí karbu... Kymco Quannon 125, Kymco Quannon 125 Naked Raken 0 31.3.2024 v 15:51 Raken
Motorka mi střílí v 8tis Kymco Quannon 125 Raken 6 30.3.2024 v 22:10 Fueltank
Karburator Kymco Quannon 125, Kymco Quannon 125 Naked Pivan252 2 11.12.2023 v 14:37 Krautkopf
Za studena nedrží otáčky (chcípá) Kymco Quannon 125 Lefi123 0 25.3.2020 v 19:30 Lefi123
K čemu je ten šroubek? Kymco Quannon 125 Siv125 8 8.7.2017 v 11:02 Netopyr


TOPlist