paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Aprilia RS 125-Začínám
21.4.2012 v 21:01
Ahoj, začínam konečně jezdit.Koupili sme Aprilii RS 125 2008.Kupovala se z D-mota z Brna.Chtěli sme,aby byla ok,kor když je to moje první pořádná motorka.V D-motu říkali,že je to motorka kupovana nová u nich a že k ní mají veškerou dokumentaci,co se měnilo,cokoliv se na motorce dělalo,že bylo u nich.Je padená z obou stran(která není že?),ale žádná hrůza,nebylo to ve 120-ti,to by byly plasty jinak odřený.Ale jak říkám,žadná hrůza rámu nic není.Vše co na ni spravovali,věděli a dělali prímo v D-motu.Teď po zimě na ní začínám pořádně lítat a zjišťuju,že vše asi není OK.Chci se teda zeptat:

1. PODŘAZOVÁNÍ A ŠKUBÁNÍ Když jedu 90 mezi dědinama a pak začnu brzdit na těch 50 a podřazovat.Začne jakoby poskakovat.Potahuje rychle za sebou,jakoby skáče.Přemýšlel sem jestli se to jakoby nepřidírá.Dělá to v 90% případů.Už mě to štvalo a tak sem začal vždycky mačkat spojku,přidat,aby se to jakoby promazalo a pak už to nedělá,ale ujedu 2 km do další vesnice a zas to dělá.Podřadím,zmáčknu spojku a trošku vytočím a zas klid.Čím to teda je a jak to mám řešit.(je to tim,že je to prostě 2-takt? a nevadi to te spojce nějak extremě moc?)Dělá to i když jede z kopce,chce to buď full gas nebo nic,ale zmačknu spojku protočím a zas ok.

2. VYSOKÉ OTÁČKY PŘI ZASTAVENÍ Když přijedu ke křizovatce a zastavim.Zařadím neutrál a otáčky nechcou spadnout.Klidně to drží 5-6 tisíc.Když zapnu sytič otáčky spadlou na (podle manuálu) normálních +-1250. Stačí ale vrátit sytič zpět(vypnout) a pridat plyn a zase to nespadne.Dělá to tak v 90% případů.Někdy má náladu a dělá to pořád někdy míň.Ale teplota motoru na to nema vliv.Dělá to studená i řádně zahřátá.(třeba i po 25km jízdy v kuse)Prostě při jakékoliv teplotě.Když jedu a zmáčknu spojku,vytočí se sama na 8000ot/min.Když spojku pustím,vrátí se to k odpovídajím otáčkám ke kvaltu a rychlosti.Zkoušel sem se podívat jestli není někde přiskříplý nebo zlomený lanko ale není.Do karburatoru sem se taky s taťkou díval,a jehla chodí tak jak má.(tomuhle ale moc nerozumim,zatim,jak to tam vlastně funguje,asi vim o co tam +- jde,ale jak to probiha netuším)

3. TOP SPEED Co sem viděl na netu tak není problém letět s ní 150km/h.Já sem z toho vytáhl 139km/h a to ještě z kopce jak prase a byl to celkem hrot.V D-motu říkali,že je plně otevřená,jestli má tech 30 koní nevím,ja to nepoznám a na brzdu se s ní nedostanu.Ale zjistil sem,že ji nevytočím na víc než +- 10500 ot/min.Je to jakoby tam byl omezovač.Prostě nejde,ale na neutrál to jde někam okolo těch 13000.Každopádně má víc než 15 koní protože kamaráda na YZF-R 125 (4-takt,15 koní na 100%) natřu

4. MOC NÍZKÁ SPOTŘEBA Nevím jak to dělám,připadá mi,že ji nějak moc nešetřím,samozřejmě že ve měste nepojedu 9000ot/min 5 stačí akorát,ekonomicky ,ale když se za městem rozjíždím tak to zkopu třeba i o 2 kvalty a pořádně vytočit,ať se práší za kočárem,ale přesto sem počítal spotřebu a vyšlo mi nějakých 4,5 l/100km .Nevím jestli sem to špatně nespočítal ale podělím litry počtem ujetých km a vynásobím 100 a vychází mi 4,5l.Samozřejmě bych měl být rád,že to tak je,ale nějak mi to nesedí.Říká se,že si řekne i o 8-9l na 100km.Taťka mi ríkal,že to prostě ještě neumím,ale myslim,že to tim není.Pravda mám na ní najeto 1300km,ale říkám si,že to není uplně ok,aby "otevřená" brala 4,5l.

Jinak nejsem žádnej Pedrosa,vážim 80kg+hadry.Olej leju Agip speed 2T předepsaný výrobcem a teď sem začal Mobil1 2T Racing.Rozeta má 40 zubů,pastorek nevím.Přemýšlel sem,že by se měla vyčistit přívěra,karburátor atd,ale prostě to neumím,tak se to nedělal,nerad bych tam něco podělal.Kdyby mě to někdo naučil byl bych moc rád.Taky sem našel nějaky draty pod sedlem,kretý konči v takovym plastu,jakoby zastrčce(nevim jak se to přesně jmenuje) tak jestli tam něco nechybí nebo nepřebývá.

Kdyby někdo dokázal aspoň na něco odpovědět nebo nějak pomoct tak budu vděčnej,dík za přečtení

Kdyby se našel nějakej rider s RS z Kroměříže a okolí rád bych s nim pokecal a zeptal se ještě na pár drobností.

FORZA VALE!

Naposledy editováno 21.04.2012 21:05:48
Předchozí
1 2 3
Následující

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RS 125-Začínám

21.4.2012 v 21:54 | Nahoru | #1
Nečetl jsem to uplně pozorně, spíš jsem to tak přehučel, dodám k tomu jen :
u 2T se nemá brzdit motorem, protože to nemaže
139 je hodně, víc po tom nechtěj buď rád že to jede tolik, já jsem z cbr zatím vytlačil jen kilo

e: RS Kroměříž

Naposledy editováno 21.04.2012 22:01:00

(reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

21.4.2012 v 22:00 | Nahoru | #2
TheFrida> No to je mi jasný,že se nemá brzdit motorem,ale já brzdim světe div se brzdama a škube to.

Aprilia RS 125-Začínám

21.4.2012 v 22:03 | Nahoru | #3
aha tak to jsem asi moc nepochopil co tím myslíš ale někdo snad porozumí ode mě rady nečekej, já tu jen tak budu nečinně přihlížet a poučovat se

(reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

21.4.2012 v 22:04 | Nahoru | #4

TheFrida píše: Nečetl
u 2T se nemá brzdit motorem, protože to nemaže


od kdy 2T brzdí motorem?

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RS 125-Začínám

21.4.2012 v 22:07 | Nahoru | #5
Ahoj, můžu ti odpovědět jen k bodu 2,3,4 takže k bodu 2 : Otačky mě zůstavali vyset na 3 tisich zcela běžně, ale při zasahu sytičem spadli na normál a když sem to vratil bylo to oukej ale byl oto a 3 na víc ne! A je to podlě mě nastavení v karburátoru. Poměr benzín se vzduchem, když sem do toho vrtal tak to bylo tím. Ale že se ti to seká tak vysoko a lanko je Ok no to nevím teda k bodu č. 3 : Maximálku by měla mít určitě větší, já se svojí dal na rovině tachometrových 170 a z kopce na " hrot" jak píšeš ty tak 180 kmh při 12 500 ot. ale už jsem ji to nikdy víckrát neudělal. Podle GPS 160 kmh dá a za 4. Spotřeba je uplně nomrální, když jsem jezdil do 120 a jen občas jsme to vytočil byl jsme na 4 litrech, když jsem jezdil s 4T kámošema kteří jezdili " kudlu " jel jsem za 4,5 L... za 5 L na 100 m to byla už docela palba Kecy typu žere to 8-9 na 100 a podobně, to nejsou dobře seřizený stroje je to jen rozšířená fáma závistivých 4taktářů. Ted mám DT 125 R a na 8 litrů jsme se dostla jen jednou a to když jsme jezdil docela hard enduro a to jen na první 2 rychlosti, to to opravdu žral oale není divu na 1,2 zřejmě nejezdíš a nikdo ostatní na silnici taky ne

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RS 125-Začínám

21.4.2012 v 22:11 | Nahoru | #6
-

Naposledy editováno 21.04.2012 22:13:51

(reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

21.4.2012 v 22:13 | Nahoru | #7
1. PODŘAZOVÁNÍ A ŠKUBÁNÍ,kdyby to byla mzta, tak ti řeknu,že ti škube klapka a máš si seřídit karburator u bodu 2,3 bych hledal závadu taky v karburatoru.

Naposledy editováno 21.04.2012 22:21:46

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

21.4.2012 v 22:14 | Nahoru | #8

Hajtra píše: když jsem jezdil do 120 a jen občas jsme to vytočil byl jsme na 4 litrech, když jsem jezdil s 4T kámošema kteří jezdili " kudlu " jel jsem za 4,5 L... za 5 L na 100 m to byla už docela palba Kecy typu žere to 8-9 na 100 a podobně, to nejsou dobře seřizený stroje je to jen rozšířená fáma závistivých 4taktářů.



A pak si se probudil ... , to aby 2T při palbě žralo 5 litrů je opravdu hodně optimistický. Buď je pro tebe palba jízda do 5ti tisíc otáček nebo neumíš počítat. Co se týče motorky zakladatele je jeho spotřeba zapříčiněná zřejmě tim že je to přecejen škrcený (viz jeho maximálka) i přes to že mu prodávající řekli že neni.

Aprilia RS 125-Začínám

21.4.2012 v 22:14 | Nahoru | #9
Fu, tak sem to dočetl

Spíš napiš co bylo s motorkou dělaný, co bylo vyměňovaný atd.. co říkali v tom d-motu..

- Na to co ti říkali v servisu rychle zapomeň - sou to prodejci, a ty kupce. Každopádně jestli to nemělo nějaký prase, tak r. 08 by měl být cajk.

1. a nebude to spíš rukama/nohama ? stává se, kor když začínáš , jinak 2T, když brzdíš motorem tak škube normálka.

2. To dělávalo i kamošovi na nsru.. ale neviděl bych v tom nějakej zásadní problém. Ale 8k už teda moc... i 5k, kdyby 3 nachvilku a pak by to slezlo na 1300 - tak cajk. Ale tohleto je moc. Jakou má barvu svíčka - není bílá ?
(můj názor)

3. 150 na RSu je málo. Pamatuj ale, že na dváce 2T, záleží na všem - vlhkost vzduchu, vítr, podnebí, profil silnice, stoupání - klesání, teplota vzduchu, benzín v nádrži, váha jezdce - prostě všechno, ale 150 by s tím mělo jít stopro...

4. tak to jsi štastnej člověk ALE... z Tvých údajů o spotřebě a maxky, bych tipoval na karbec.. seštelovat (koukni se na velikosti trysek , (sešteluj bowden plynu), směs - volnoběh, vůle šoupátka (i když to je blbost)...

jestli říkali v tom d-motu, že je otevřená, a tobě to jede max 139 s vítrem v zádech a z kopce - tak je někde chyba.

Jakej tam máš vzduchovej filtr ?? co svíčka? to všechno jsou faktory ovlivňující chod motoru ve vysokých otáčkách..

(reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

21.4.2012 v 22:19 | Nahoru | #10
moucan> Jj ty jsou mou motorku měl máš zajisté pravdu, klaním se ti si borec že tvé teoretizovaní uplně vystrčilo praktickou stránku do sraček ...

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RS 125-Začínám

21.4.2012 v 22:26 | Nahoru | #11
Hajtra>
Hele jako spotřeba 4,5l je fakt docela málo, taky bych tomu nevěřil... (kor když to točíš..)

2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RS 125-Začínám

21.4.2012 v 22:29 | Nahoru | #12
Prosimte...

Dej tu motorku nekomu kdo tomu rozumi a neposlouchej rady radoby expertu...
Podle toho co pises ma ta motorka silne rozladeny karburator a mozna jsou tam i nejaky restrikce typu mensi tryska, protoze to nejede tak jak ma.
Nevim jak si mam prestavit to skubani pri podrazovani, ale normalni to rozhodne neni.

(reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

21.4.2012 v 22:30 | Nahoru | #13
xBaryk> Spotreba 4,5 na to jak mu to jede je uplne normalni...
Me zralo otevreny RSo max 7, a to byl starsi rocnik (98).

(reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

21.4.2012 v 22:36 | Nahoru | #14
xBaryk> Když se točil co to dalo těměř každý kvalt tak 6 Ale nemám jediný důvod vás teoretiky co by mělo a nemělo a kolik by to mělo a nemělo žrat... Já o tom u pumpy přesvědčil několik lidí, klidně si dál věř tomu co tu píšou kluci co mají CBR 125 že to žere 10-12 litrů řekni mi důvod když tu motorku už dávno nemám a mám ted 4taktní hujdu proč bych si vymýšlel? Nemám jediný důvod.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

21.4.2012 v 22:37 | Nahoru | #15
Holy-Okruharicz> Rád bych to dal někomu kdo tomu rozumí,ale kde ho najdu?

Aprilia RS 125-Začínám

21.4.2012 v 22:37 | Nahoru | #16
A pokud podle fotek vypadám že jezdím jak mrdal tak oukej, pro mě už to byla hranice a říkal jsem tomu pila. Pro každého je samožřejmě pila něco jineho

(reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

21.4.2012 v 22:41 | Nahoru | #17
Takheshi_Haka> Na druhem konci republiky jeden je
www.apriliatech.cz
Peclive si cely web procti. Zjisti jake trysky tam patri a zkontroluj to. Popripade Hojkmana kontakuj, vetsinou rad poradi, ale otravuje ho uz dost lidi .

Servisaka muzu doporucit leda RM moto v Napajedlich...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

21.4.2012 v 22:44 | Nahoru | #18

Takheshi_Haka píše: Holy-Okruharicz> Rád bych to dal někomu kdo tomu rozumí,ale kde ho najdu?


Karburator seřídíš doma na koleni,ale dnešní mládež moc nemá zájem si špinit ruce a něco si o tom přečíst........teď mě ukamenujte, že navádim k práci

Naposledy editováno 21.04.2012 22:47:21

(reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

21.4.2012 v 23:01 | Nahoru | #19
ZombiRider> Jak rád bych si ušpinil ruce,ale jak už sem psal tak to prostě neumím (tím myslím to seřizování,né špinění rukou) Proto se ptám jestli není někdo z okolí,kdo by mě to naučil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

21.4.2012 v 23:04 | Nahoru | #20
No rádoby experti, já si zatím všechno se mi kdy rozbilo opravil a naladil doma a světe div se, motorka jezdí parádně už třetí rok

Musíš mít rozladěnej karburátor+možná zasraná přívěra(ten agip je svinstvo, sice ti to namaže tak jako nic jinýho(určenýho proběžnej provoz), ale míval jsem přívěru co 700km,možná míň, venku) a na těch restrikcích taky něco je... pořádně si pročti sekce Omezovače výkonu u RS 125 a Karburátory na atech, přívěra u Rs drží na dvou šroubech, jenom totální mrdal to nedokáže rozebrat, pokud se budeš řídit tím, co je v těch dvou článcích motorka ti pojede jak má ... jo ještě k těm otáčkám, normální to určitě není, motorka má mít i podle manuálu volnoběh někde kolem 1400+-, to je jen o nastavení, všechno je v tom článku

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

21.4.2012 v 23:11 | Nahoru | #21

A.n.d.r.y píše: No rádoby experti, já si zatím všechno se mi kdy rozbilo opravil a naladil doma a světe div se, motorka jezdí parádně už třetí rok

Musíš mít rozladěnej karburátor+možná zasraná přívěra(ten agip je svinstvo, sice ti to namaže tak jako nic jinýho(určenýho proběžnej provoz), ale míval jsem přívěru co 700km,možná míň, venku) a na těch restrikcích taky něco je... pořádně si pročti sekce Omezovače výkonu u RS 125 a Karburátory na atech, přívěra u Rs drží na dvou šroubech, jenom totální mrdal to nedokáže rozebrat, pokud se budeš řídit tím, co je v těch dvou článcích motorka ti pojede jak má ... jo ještě k těm otáčkám, normální to určitě není, motorka má mít i podle manuálu volnoběh někde kolem 1400+-, to je jen o nastavení, všechno je v tom článku



On se ve všem hledá strašnej problém a když se mi něco nechce, tak si to zdůvodnim tim, že tomu nerozumim.

Naposledy editováno 21.04.2012 23:12:03

(reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

21.4.2012 v 23:18 | Nahoru | #22
ZombiRider> No zrovna u motorky bych to na nějaký chce nechce neviděl.Ono když něco chceš 2 roky,pořád na to myslíš,neřešíš nic jinýho a pak se ti ten sen splní,tak se sakra bojíš,abys tomu něco neudělal.Ale ty to asi nepochopíš,nebo spíš nehceš pochopit.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RS 125-Začínám

21.4.2012 v 23:38 | Nahoru | #23
Takheshi_Haka>
Jestli to chceš, chceš to umět udělat sám, chceš se to naučit - půjdeš do toho.
Jestli nechceš - nepůjdeš.

Prostý

Já se to taky chtěl naučit, a stále se to učím, sice vím furt kulový ale o to nejde

Ale já to měl jinak, něco sem dlooouho chtěl, pak to měl, a jak sem to měl tak se mi to vykakalo, takže sem se to musel ale i chtěl naučit.

ZombiRider píše:
Karburator seřídíš doma na koleni,ale dnešní mládež moc nemá zájem si špinit ruce a něco si o tom přečíst........teď mě ukamenujte, že navádim k práci




Holy-okruhari.cz @ Hajtra>
OK, já Vám nemám důvod nevěřit, v pohodě , jen se mi to zdálo prostě strašně málo, nic jinýho těch 6-7 bych bral, ale 4-5L ? to čumim... protože dváca která točí 13. tisíc a jezdí 150+ a žere 4,5L, to je um

Naposledy editováno 21.04.2012 23:39:59

(reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

22.4.2012 v 00:16 | Nahoru | #24
xBaryk> 13000 netočí ani prd řadil sem na začátku červenýho 10 500 tak nějak dal už to nejelo.. a 4-5 L je do 120-130 a co ti vjede do cesty předjedeš Aji tak to žralo jak kurva ted mám 4 krát silnější motorku 4 krát větší obsah a žere stejně jak ta dvacka kdyby dělali RS 125 otevřene a se spotřebou cbr 125 asi by neyl důvod prodávat

Aprilia RS 125-Začínám

22.4.2012 v 09:04 | Nahoru | #25
1. jasný brždění motorem. Při brždění ještě musíš vymáčknout spojku.
2. tohle je za a) buď chudá směs(může to taky sát někde falešnej vzduch), nebo za b) moc vytáhlý plynový lanko. Lanko musí mít vůli, zašroubuj víc do karburátoru ten šroubek na vrchu přes kterej prochází lanko do karburátoru.
a nebo za c) moc vysokej volnoběh, povol šroub volnoběhu a uvidíš.
3. podívej se kolik má pastorek zubů, když bude mít 17 tak máš malou trysku, tím pádem i chudou směs a to je problém č.2, nebo je ještě něke restrikce(kde všude jsou si přečteš na apriliatech.cz)
4. 4,5l je myslím trochu podprůměr, mě při jízdě pod přívěru vezme 5l. Chudá směs = malá spotřeba.
Koukni na svíčku a napiš jakou má barvu. Případně tohle přepošli Hojkmanovi na apriliatech.cz
ten se ti o ní postará :)

Aprilia RS 125-Začínám

22.4.2012 v 09:47 | Nahoru | #26
2. Musí to být něco v karburátoru. Jinak já mám otáčky tak kolem 4 tis. když jedu pilu a zastavím, nebo když je ráno zima a zastavím na semaforu. Po chvilce otáčky klesnou na normální volnoběh a je to cajk.

3. Tahle rychlost by odpovídala zavřený RS. Třeba ti v D-moto řekli, že je otevřená. Muže být otevřená třeba jen na RJ, ale ve výfuku je pořád restrikce a přívěra je pořád zavřená. Mám rok 06 a se zavřenou jsem měl max taky 140. Oteřená 160-165.

4. Spotřeba 4l je opravdu hodně malá. Na RS jsem najel 20 000 a co jsem si počítal tak když jezdím na spotřebu( Což moc nejde) tak je to cca 5l. Když jezdím tak normálně pruměrna rychlost kolem 110. tak je to cca 6l. Když jsou zatáčky a chcu si zajezdit tak max 7.

Aprilia RS 125-Začínám

22.4.2012 v 11:03 | Nahoru | #27
Moje RS, malej volnoběh, musím přidat, ale takhle mají jít ty otáčky dolů.

1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RS 125-Začínám

22.4.2012 v 11:09 | Nahoru | #28
nečet sem co ti tu psaly předemnou, ale jestli ti to cuká při brždění tak máš z ohejbaný kotouče. Určitě nebrzdi motorem. A ty otáčky měl jsem podobný problém na svém nsr, A problém byl v tom že jak je to lanko od plynu tak mě zůstávalo viset takže at sem sštěloval volnoběch jak sem chtěl tak to furt lítalo jak chtělo, někdy dobrý a někdy ne. A pak sem to nějak vyšteloval, doporučuji si vzít šroubovák a jet to někam kousek projet a během jízdy štelovat volnověch a zkoušet zahejbat lankem od plynu. Mě zůstávalo viset hned u karbece (bylo moc ohlý kvůli filterboxu) a pak ještě v nějakym bowdenu nebo nějaký takový rozšíření (bylo přidělaný k rámu hned u nádrže).

(reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

22.4.2012 v 13:21 | Nahoru | #29

moucan píše: A pak si se probudil ... , to aby 2T při palbě žralo 5 litrů je opravdu hodně optimistický. Buď je pro tebe palba jízda do 5ti tisíc otáček nebo neumíš počítat. Co se týče motorky zakladatele je jeho spotřeba zapříčiněná zřejmě tim že je to přecejen škrcený (viz jeho maximálka) i přes to že mu prodávající řekli že neni.


s NSR jsem jezdil za 5,5l/100km a to kochačka nebyla .. pod přívěru skoro nespadla

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RS 125-Začínám

22.4.2012 v 13:40 | Nahoru | #30
kdyrja> No kotouč to není,to by škubalo jinak,poskakuje celá motorka,potahuje,těžko se to vysvětluje...
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Dva takty jsou víc než dost [1 ... 96, 97] Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, Yamaha TDR 125, Gil... Beranidlo 2894 Včera v 15:34 Beranidlo
Aprilia Rs 125 Nestartuje Aprilia RS 125 Tesin 1 23.5.2023 v 20:19 kokoška.
3tydny stala a nedává jiskru Aprilia RS 125 Jawák81 19 6.5.2023 v 14:27 Jawák81
Jakou 125ku Cagiva Mito 125, Aprilia RS 125, KTM 125 SX, Husqvar... frantisekkal 7 6.12.2022 v 00:14 JARDA-001
hadičky odolné brzdovce Honda CBR 900RR Fireblade, Kawasaki ZX-6R Ninja, Yam... Trollface001 25 26.8.2022 v 06:45 FJRPEPA


TOPlist