Bugatti Veyron
Jedno auto - cca 30 000 000 Kč
Jedna sada pneumatik - cca 750 000 Kč
Jeden ráfek - cca 250 000 Kč
Šikovnost a notná dávka štěstí - k nezaplacení
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvážná městká policie v Praze
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Odvážná městká policie v Praze
en.wikipedia.org/wiki/Michelin_PAX_System
kodlisko> ono stačí aby se na to jen někdo křivě podíval a už je to poškrábaný a zničený... je to "normální" ráfek a pneu, panebože... když to zvládne naše silnice tak nějakej měšták to neohrozí...
Cipísek-Zdenda píše: DMRS> Můžu prosím vědět jakáže sada pneu to stojí 750 000,- její parametry a v čem je tak exkluzivní? Chjo
protože jsou to gumy vytvořené speciálně jen pro toto auto. Takže na to museli vymyslet speciální team, kontrolní stroje apod. A to se někde promítnout muselo. Navíc kdo se díval někdy jak se vejron staví tak podléhá kontrolám které jsou maximálně při výrobě letadel On je i kousek postaven firmou která se zabývá letadly + materiál apod.
Jinak nevím co proti tomu máte. Když nic nedělají tak je každý buzeruje že sedí na stanici a když něco dělají tak je někdo buzeruje taky..
Naposledy editováno 15.04.2012 20:11:03
Cipísek-Zdenda píše: DMRS> Můžu prosím vědět jakáže sada pneu to stojí 750 000,- její parametry a v čem je tak exkluzivní? Chjo
Nevím, sám jsem gumy na Veyrona nekupoval, takže vycházím z běžně dostupných zdrojů (něco o nákladech třeba tady ). Ceně bych věřil, vzhledem k tomu, že se jedná o malosériové pneumatiky vyráběné přímo pro tento vůz. Jejich vývoj si vyžádal nemalé náklady a dá se předpokládat, že každý vyrobený kus je podroben důkladné a nákladné kontrole. Způsob dopravy k zákazníkovi asi bude také šetrnější a tedy nákladnější než u gum pro Fabii.
Mimochodem vývojové a výrobní náklady na jeden vůz Bugatti Veyron prý (vycházím opět z běžně dostupných zdrojů) přesahují 5 milionů Euro, pro VW je to tedy prestižní, ale ztrátový projekt.