globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Divny problem pri startovani
Zdravim, mel jsem problem, ze mi motorka startovalo nejak divne, proste nesoumerne jak kdyz je spatna baterka, po vyzkouseni startovani prez kabely + koupe nove baterky, jsem problem s baterkou vyradil, dale byl na rade starter, tak starter byl u opravare a je vpohode, zkousel jsem ho a nekdy startuje normalne a nekdy to zase nejde(startuje pomalu), neco bere baterce na kostre asi napeti, kdyz jsem ho vyndal z toho mista kde ma byt a dal ho ke kostre, tak sel normalne, tak me napadlo ze jak je nasazenej vlastne na ty kostre a ma tam mit kontakt, tak ze to tam bude treba spinavy, tak sjem to tam ocistil poradne a stejnak to nekdy blbne, tedka to 3x za sebou nastartovalo, ale bojim se, ze to zacne zase blbnout, nestalo se to nekomu ? Nevite kde by mohl byt problem ? :/ Dik moc

PS: Na roztlaceni chyta normalne hned, jen prez starter to blbne, proste nekdy neco vezme baterce proud a podle me ji to skoro celou vycucne.. :/


Naposledy editováno 05.04.2012 19:52:59

Divny problem pri startovani

3.6.2012 v 16:20 | Nahoru | #211
Do 8-9 tisic otacek to jde krasne, ale nekd od 8-9 tis otacek a vys, to zacne bud jakoby strilet, a nechce to jit dal do otacek, nebo to proste pocukava, takze bych to mozna videl na ten kohout.

Chapu, ze mi takhle nemuzete moc poradit, ale i tak dekuji moc

Divny problem pri startovani

5.6.2012 v 23:00 | Nahoru | #212
Jeste me napadlo jen tak na zkousku napojit nadrz primo na karburator bez kohoutu, ale to bohuzel nejde, ten kohout je napojeny primo do nadrze, jeste ho zkusim asi vyndat a mrknout, jestli neni nejak nepruchozi, ale to si mylsim, ze spise ne...

Jeste jsem zjistil, ze kdyz to zacne haprovat pri 8tis otacek, pocukavat, a ja pridrzim stale plnej, tak po chvilce to prez tech 8 tis vyleze, nekdy to do otacek jde, nekdy ne, stale by to tedy naznacovalo na nestihajici pritok paliva ? Sel bych tedy na jistotu na ten kohout, v nicem jinem to byt nemuze...

Ted mam jeste na vic jine starosti, pujcil jsem kamaradovi auto a vjel mi nachodnik 20 cm vysokej pri 35 km/h, takze se ohnul ram, zarazilo se kolo, znicil elektron atd.. Nastesti mi vse zaplati a ja uz to mam u opravare, jezdim mu tam ale kazdy den neco pripomoct, protoze na tom nedela hlavni mechanik ( nema cas ), ale nejaky vedlejsi, ktery tam je bohuzel az k veceru, tak doufam, ze to budu mit co nejdriv hotove, na motorku neni zrovna nejlepsi pocasi...

Naposledy editováno 06.06.2012 20:04:31

Divny problem pri startovani

6.6.2012 v 22:50 | Nahoru | #213
Když se to chová takto v tom určitém pásmu otáček, tak mě napadlo, že by to ani nemuselo mít s karbcem nic společného, pokud má motorka přívěru. Ta by mohla způsobovat podobné problémy (propad výkonu v určitých otáčkách, ztráta "plynulosti" průběhu apod.) když se neotevírá, jak má a kdy má. Něco o přívěrách .
Kdyby nestíhal přítok paliva, tak by se to logicky muselo zhoršovat s dalším přidáváním plynu a otáček, těžko by motor mohl prskat v určitých otáčkách a po jejich překročení se vzpamatovat.

S tím autem mě to mrzí, tomu klukovi bych urazil pazoury, ale je to i chyba Tvá, meměls mu to půjčovat, když nemáš jistotu, jak umí nebo neumí řídit. Zničený disk vem čert, jde spíš o to, zda se hnula jen náprava (rameno, tlumič) a náraz tak pohltila, nebo jestli to hnulo skutečně i s rámem. To může být potom pakárna to opravit tak, aby byla správná geometrie kol.
Něco podobného se kdysi stalo spolužákovi s Favoritem, když jel dle toho, že hlavní pruh byl čistý, ale následně v odbočovacím pruhu byl ujetý sníh, takže tam už byla rychlost příliš vysoká, auto na konci pruhu nezatočilo (utrhnou se přední kola a i když dáš plný rejd a přidáš plyn, jedeš stále rovně) a po nárazu na obrubník utrhl obě ramena a poloosy. Úchyty ramen na rámu snad hnuté neměl. I s normálním autem ale leckdy stačí nešetrně (i rychlost 8-10km/h může být moc u obrubníku cca 8cm vysokého) najet na obrubník a máš rozhozenou geometrii, ani nemrkneš.

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

7.6.2012 v 20:34 | Nahoru | #214
Tak o te privere slysim poprve, takze vazne nevim, jak vypada, jestli se to da nejak zpravit, jestli se na to vubec ja muzu nejak podivat atd...

Presne tak, do tech 8 tis otacek to jde vpohode, pak to zacne prskat a kdyz drzim furt plnej plyn pri tom prskani, tak po chvilce to jde i prez 8 tis otacek, nekdy to jde do otacek prez tech 8 tis uplne normalne, nekdy zas ne, tak to by tedy nasvedcovalo te privere ze ?

Jeste dalsi vec, ze pri jizde, neco nekdy tak divne cvaka, nevim co by to mohlo byt, napadl me treba retez, ale to muze byt take neco v elektrice ze ?

Dokonce mam takovy pocit, ze driv jak se mi stavalo casto, ze jsem jel a pri ubrani plynu a znova pridani motorka nereagovala a ja drzel stale plny plyn, tak po chvilce neco zacvakalo a pomalu to zase plyn pridalo... Ted uz se mi to nestava, spis me ted stve ten problem, ze mi to nechce jit do otacek, protoze prave v kopcich, je treba pri rozjezdech na 1 vytocit motor aspon do 10tis otacek a pak rychle zaradit aby mela 2 stale akceleraci, kdyz radim pri tech 8 tis otacek, pak v kopci ta 2 skoro vubec netahne...

Je jasne, ze je to chyba i ma, ja se pujceni auta nebranim, protoze take jsem rad, kdyz nekdo pujci na vyzkouseni auto me, ale vetsinou jsem to pujcil lidem, ktere uz ridili, ale tenhle kluk bohuzel jeste neridil, jezdili jsme po parkovisti, pak kousek mimo parkoviste, kde byly zatacky a v pohode, pak ale odbocoval doleva prave zpet na parkoviste, a nevypocital otoceni volantu a jak uz videl a lek se ze to nevytoci, tak misto toho aby ubral plyn stale drzel plnej plyn, takze jsme prejeli obrubnik opravdu velkej, tak urcite prez 15 cm v rychlosti kolem te 30 km/h. Uz vim co stim je, mechanik rikal ze to pujde opravit, ale oprava to bude pekne naprd, ja mu tam jezdim pomahat, protoze na tom nedela ten hlavni mechanik, ale vedlejsi, kterej mu tam vypomaha k veceru a ja to chci mit rychle hotove. Vypada to na ohle ulozeni tlumice + ten hlavni ram pod motorem se vychylil, rameno se neohlo, je zhliniku, takze to by spise prasklo, dale rikal, ze muze byt ohnutej tlumic v pistu, ale to doufejme ze ne, ten by stal 3500, to by si kamarad priplatil...

PS: toto je ta privera ? http://dt125.ic.cz/privera.htm

Naposledy editováno 07.06.2012 21:11:15

(reakce na) Divny problem pri startovani

7.6.2012 v 20:43 | Nahoru | #215
MartyGPR> Tak ted jsem zjistil od kamose, za tato motorka pry priveru nema a vetsina 50 ccm ji pry nema, pry to je nejspis svicka, co myslite ? Jezdi motocross, tak doufam, ze o motorkach aspon trochu vi...

Naposledy editováno 07.06.2012 21:06:58

Divny problem pri startovani

7.6.2012 v 21:24 | Nahoru | #216
Ano, to na tom odkazu je ona přívěra, poněkud "vyrovnávající" průběh výkonu a krouťáku v závislosti na otáčkách. Přívěr je sice více druhů, ale tato je původní, otočná. Jestli ale tedy GPR50 přívěru nemá, tak nemá smysl to dál rozebírat. V elektrice by nic cvakat nemělo, tam ani nemá co, krom relátka starteru a přerušovače blinkrů (pokud je klasický s relátkem). Svíčkou to každopádně být může, zkus dát novou a uvidíš. Také by při nejhorším mohl být uvolněný a na klice pootočený rotor magneta, což rozhodí předstih. To by motor ale měl harovat v celém pásmu otáček.

S tím autem teda hodně štěstí, tlumič bude v háji celkem jistě, ale to už přece jen taková pálka není. Horší bude srovnat ten rám, to bude největší piplačka. Jelikož u moderních aut se už nedá dolaďovat geometrie (odklon kola, příklon a záklon čepu) štelovacími prvky, takže pokud je hnuté uložení prvků zavěšení, je to v háji. Snad jen sbíhavost se dá doladit.

Divny problem pri startovani

9.6.2012 v 21:21 | Nahoru | #217
Moje motorka opravdu priveru nema, jinak to cvakani tedy nejspis zpusobovalo neco jineho nez elektrika, napriklad ten retez.

Svicku uz mam objednanou novou a to NGK Iridium, tak jsem zvedavej, nekde jsem se docetl, ze dokonce klasicka NGK svicka na podobne motorce jako mam ja, nezapalovala spravne v 9tis otackach (presne tak jako to mam ja), ale svicka NGK Iridium sla do 12 tis otacek uplne vpohode (presne tak jak by to melo jit i mne). I s postovnym to vychazi na 365, coz neni tak strasne, tak doufam, ze to bude jen tou svickou a ne pootoceny rotor magneta.

Dnes jsem nebyl doma, ale byl tam u mechanika tata a rikal, ze ram uz je hotovej, budu ho muset znova osetrit (natrit atd..) Tlumic to prezil, neni nijak ohnuty, ted jsem laminatoval blatnik a pak ho prelestim Tempem, bude to hold trochu znat, ale nechci toho kluka stahovat jeste o nejaky 3000 co by stal ten blatnik.

Jeste musim koupit silentblok (otazka 450 kc), protoze se ten zadni pry utrhl, takze to musela byt opravdu slupka. Uz se tesim, az budu zase jezdit, clovek si na to tak navykne a odvykat si je opravdu naprd...

Naposledy editováno 10.06.2012 11:34:45

Divny problem pri startovani

10.6.2012 v 13:51 | Nahoru | #218
Řetěz to mohl být každopádně, kor třeba při ubrání plynu. Jen mě trochu zaráží to s tou svíčkou, ještě jsem se nesetkal s tím, že by nezvládala jen určité otáčky. Nicméně jestli to někdo už někde psal, může to být pravda, svíčky se někdy dokážou chovat dost nevyzpytatelně. Také dost lidí tvrdilo, že svíčky NGK jsou v motorkách velmi citlivé na ulití a jak se to jednou stane, jdou do kytek a nezachráníš je ani vypálením nad plynovým hořákem. V autech si na ně ale nikdo nestěžoval. Svíčky Denso prý tímto netrpí. Jestli už máš tuto objednanou, tak ji tam ale klidně dej a uvidíš... Rotor by pootočený být neměl, to by to blblo v celém rozsahu otáček.

Tak to je dobře, že to s tím autem dopadlo alespoň tak a nějaké šrámy na kastli neřeš... hlavně, že máš čím jezdit. Vzpomínám si na spolužáka ze střední, který měl zelenou Š120, lak vyšisovaný, přední blatníky natřené na hnědo štětcem a machroval na nás, jak po škole škodná půjde do laku, šperkování a tak... A když jsem asi po roce jel kolem školy a toho kluka jsem potkal, jen tak mezi řečí jsem nadhodil, jak to s tím autem teda vidí, jestli ještě má chuť to všechno dělat... a odpověď zněla: "Kašlo na to, hlavně že to jezdí".

Divny problem pri startovani

10.6.2012 v 16:25 | Nahoru | #219
Jojo, ale to, ze by spatna svicka nezvladala zaplanei v 9 tis otacek je v celku pravdepodobne ze ?

Je to vec nazoru, nekdo tvrdi ze Denso jsou nejlepsi, nekdo zas NGK, zalezi asi, kdo ma jake zkusenosti...

Presne tak, take jsem toho nazoru - hlavne ze mi to jezdi, predce jenom je to takove prvni auto na nauceni atd... Jinak ale u druheho auta od 18ti, bych nejake skrabance a praskle blatniky, poskrabany lak nesnesl.

Dam jeste vedet, jaka bude zmena az mi prijde ta nova svicka.

Hezky den...

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

10.6.2012 v 20:12 | Nahoru | #220
Nemožné to každopádně není, jen mi to přijde fakt neobvyklé, že by svíčka nestíhala jen v těch určitých otáčkách, ale nad nimi už zase ano... i když mohou se při frekvenci jisker při těch 9000ot/min objevit rezonance, které se taktéž mohou chovat všelijak, včetně utlumení jiskry. Jiná svíčka by to měla vyřešit.

(reakce na) Divny problem pri startovani

10.6.2012 v 22:18 | Nahoru | #221
J.M.K.> Jojo, ono prave nekdy se zastavi na 9tis otacek a pri stalem drzeni plneho plynu za nejakou chvilku vybehne prez 9 tis otacek, nekdy to jde prez 9 tis otacek hned, nekdy zase ne..

Ale jak pisete, snad to ta nova svicka vyresi, ja budu jedine rad a konecne snad budu chvilku jezdit bez rozebirani...

Divny problem pri startovani

10.6.2012 v 23:24 | Nahoru | #222
Uvidíš, snad to pomůže... sice by podobné brikule mohl dělat i VN kabel, cívka, nebo i řídicí jednotka, ale ta svíčka je nejpravděpodobnější.

Sice chápu, že ses už naspravoval a nahledal dost a už bys radši motorku, kam jen leješ benzín, občas olej a jezdíš, ale nemůžu si nerýpnout - buď rád, že nejezdíš na Dněpru . Je to hotové požehnání pro srdcaře, co chtějí klasiku, na které skoro všechno opraví vesnický kovář, může si jej sice koupit každý, ale NEZAJEZDÍ si na něm ten, kdo má obě ruce levé jako turecké šavle.

Já sám jsem nedávno na vlastní oči viděl tohoto Urala a dovolit mi to finance a hlavně zdravotní stav (i dnes, 1.5 roku po útěku z hrobníkovo lopaty stále nemám dost síly v nohou, abych dokázal motorku (natož takovou lokomotivu), bezpečně ovládat), tak už mi stojí v garáži!!! Ale co... do příštího jara pošetřím a snad se do té doby rozcvičím tak, abych dokázal bez bez problémů přehodit nohu přes sedlo a snad i zahodit hůl.

Divny problem pri startovani

11.6.2012 v 08:31 | Nahoru | #223
Jojo, budu doufat, ze problem je jen s svickou. Dneprd vypada opravdu dobre a to ze na nem musite stale neco opravovat ma take neco do sebe...

Ural je take moc peknej, ale presne jak pisete, utahnout ho nebude asi zadna sranda.

Co se tyce vasi nemoci vas moc lituji a preji brzke uzdraveni spolu s peknou projizdkou na motorce !!!!

Divny problem pri startovani

11.6.2012 v 11:58 | Nahoru | #224
Děkuju... holt tohle bude na dlouho... v Kladrubech mě sice rozchodili,ale také vykrmili jako prase na porážku, takže bojuju i s tím, ale holt není snadné cvičit, když nemáš výdrž.
Tak pokud mně Ural neupadne, tak by to problém být neměl... hlavně abych dokázal bezpečně řadit (i když řazení si tam stejně asi předělám na ruční, z "nostalgických" důvodů) a bez problémů nasednout a sesednout. A jak budou asi na mě ostatní čučet, až při parkování zařadím zpátečku!

Přesně tak, má to něco do sebe... tak podle zkušeností majitelů, které znám, má Dněpr dost odfláknutý motor a co chvíli se na něm něco vysype. Ural je v tomto směru mnohem vychytanější a spolehlivější. Přitom všechny tyto motorky jsou odvozeny z kořistních BMW R12 .

Divny problem pri startovani

11.6.2012 v 17:47 | Nahoru | #225
Chapu a opravdu drzim palce !!

Razeni rukou neni uplne spatny napad, ale vyrobit to nebude urcite take sranda, nebo mate nejaky urcity napad jak to udelat ?

Ja o tom motoru co ma Dnepr nic nevim, takze presne nevim co se na tom furt musi delat, ale ma to proste neco dosebe, znam to napr. z cinske Minibiky, kdyz jsem ji jako mensi mel, furt jsem na ni neco delal, byly to sice male opravy, ale i tak, byl jsem rad za kazdou hodinku jezdeni po tom, co jsem to treba opravil.... Dobry to pocit

Jinak dnes jsem odvezl mechanikovi naraznik a natrel jsem si tam ten ram znova barvou Hammerite, mam tu pro vas par fotek jeste bez natreni, muselo se to prevarovat atd, HRUZA !

[IMG]

Divny problem pri startovani

11.6.2012 v 18:35 | Nahoru | #226
Už jsem to ruční řazení párkrát viděl a zas tak těžké to není. Šaltpáka je vyvedena klasicky na levém boku a je dvouramenná (nahoru řadíš patou, dolů špičkou), takže páku buď sundáš, nebo i přímo na ní chytíš táhlo, které potom vedeš k tyčce, která vede pod nádrží (když máš spojku na levé ruce, musíš dát řazení na pravou stranu nádrže), na tyčku napojíš táhlo přes úhlovou páku a na druhou stranu tyčky dáš buď přímo páku, kteou řadíš, nebo další úhlovou páku a táhlo, kterým si to vyvedeš na vhodné místo, kam už jen chytíš čep s pákou.

Nevím, co přesně se na tom motoru sype, vím to jen ze zkušeností ostatních majitelů, většinou ale jde o problémy s těsněním.

To auto teda muselo dostat pěknou mordu, to bych se docela bál, aby nebyla hnutá (zkroucená) i celá kastle. Máš ale štěstí na dobrého opraváře, leckteří by s tímhle vůbbec nezabývali a řekli by, že je to na odpis. Je vidět, že spodní rameno snad bylo i vytržené z rámu, proto je převařen, totéž ta trubka, za kterou drží tlumič, ta musela být pěkně ohnutá, ne? A možná se pletu (když nevím, jak pesně to auto vypadá), ale i ta haupna mi přijde bouchnutá.

Divny problem pri startovani

11.6.2012 v 20:49 | Nahoru | #227
Jojo, tak to razeni uz si dokazu predstavit, ono by to slo vlastne jednoduse, ale vzdy budete muset mit spojku na jedne strane a tu paku na razeni na druhe, protoze drzet napr. levou rukou spojku + levou rukou na leve strane pakou radit asi nepujde...

Takze pak zbyva jen ten zpusob jak jste popsal vy, kdyby byla paka spojky + paka na razeni na stejne strane, bylo by to rekl bych o dost jednoduchsi...

No jak jsem psal, morda to byla pekna, v 35 km/h prejed patnik 20 cm vysokej uz je pekna morda, tlumic to ale prezil, ohnul se prave ten ram jak je prevarovanej/vystuzenej dole pod motorem, ten byl prave ohnutej smerem pod motor a uchuty ramena byly ohnute take, takze ty jak je vidno nejspis prevarili, nebo pro jistotu zpevnili. Jinak ta (puvodne) kulata tyc se me osobne nezdala nejak ohnuta, protoze na ni nebyla ani snad popraskana barva, ktera byla nove nanesena tak pred pul rokem, mozna ne vzdy barva popraska, nejspis jsem se ale blbe podival a nevsiml si prave te popraskane barvy...

Zitra mi privezou ty silentbloky, tak jim je tam hned hodim, vse je hotove, geometrie atd, ted jen vymenit jeden silentblok, prilepit zpet blatnik a prisroubovat naraznik a muze se snad zase jezdit, doufam, ze to dokonce tydne bude

Divny problem pri startovani

12.6.2012 v 11:11 | Nahoru | #228
Trochu to pleteš... jednodušší by to bylo, kdyby byla spojka a řazení na opačných stranách... některé starší motorky s ručním řazením měly právě řadicí hřídel vyvedenou na pravé straně převodovky a buď byla přímo na hřídel nasazena dlouhá páka s rukojetí u nádrže, nebo byla páka s rukojetí uchycena na čepu s kulisou, na řadicí hřídeli byla úhlová páka a spojené byly táhlem. Jako např. tady:



Tak to je fajn, že už to máš vyřešené, silentblok už je prkotina. Ale co mě zaráží, jak píšeš o tom přilepení blatníku... to jsem ještě u auta neviděl. Buď je šroubovaný (třeba Š120), nebo je přibodován (bodově přivařen) k rámu.

Divny problem pri startovani

12.6.2012 v 15:58 | Nahoru | #229
Presne tak jsem to myslel, razeni na jedne strane a spojka (paka spojky) na druhe.

Tak jak je to na obrazku by to bylo idealni

Vsechny i ty nove aixamy maji lepene dily (predni naraznik a zadni ne), tusim ze predni blatniky a zbytek karoserie...

Dnes mi prisla ta nova svicka, vyndal jsem starou a nestacil jsem se divit, je uplne cerna, coz z toho vypliva, ze tam jde asi moc oleje, nebo bohata smes ? Mam tu par fotek vcetne fotky nastaveni davky oleje, pokud by bylo oleje moc, nejsem si jistej jak to presne nastavit, je tam nejaka ''ryska'' a ta ''sipka'' je pred tou ''ryskou'', coz znamena, ze je tedy asi pridano vic oleje. Vyznate se v tom ?

[IMG] to tam pekne od oleje, budu muset koupit nove hadicky na ten olej, uz asi moc netesni..

Naposledy editováno 12.06.2012 16:04:24

Divny problem pri startovani

12.6.2012 v 18:00 | Nahoru | #230
Upřímně řečeno, úplně jistý si nejsem, ale vzhledem k tomu, že lanko (snad) otáčí kulisou (1) proti směru hodin, tak pokud je ta zlatá šipka (2) spojena s hřídelkou čerpadla (5) a ta matka (4) nad ní drží spojení kulisy a hřídelky, aby se neprotočily, tak logicky, pokud je to focené v poloze pro volnoběh (zcela uvolněný plyn), je oleje více, jelikož co vím, tak by v této poloze měla šipka směřovat přesně proti nálitku (3) na tělese čerpadla. Ta matka by měla jít povolit a pokud se přitom šipka nebude protáčet vůči hřídelce čerpadla (pokud ano, tak to hned utáhni zpátky a nesahej na to, jinak ztratíš referenci o poloze), chyť hřídelku čerpadla vhodným klíčem za ten dvojhran na jejím konci a pootoč tak, aby šipka směřovala proti nálitku (kulisa musí přitom stále být v pozici dorazu volnoběhu). Potom matku dotáhni, párkrát protoč plyn a zkoukni, zda se kulisa pohybuje v celém rozsahu volně a při uvolnění plynu se opět vrátí tak, aby šipka směřovala proti nálitku. Tím by mělo být dávkování oleje nastavené správně dle továrních údajů.



Ale pozor, toto nastavení platí, když použiješ správný olej a čerpadlo je v dobrém stavu a má odpovídající výkon. Kdoví, jestli tomu někdo před Tebou nepřidal třeba po tom, co zadřel. Také při záběhu opraveného motoru je vhodné nastavit větší dávku. Raději se ale ještě poraď s mechanikem, já s těmito motory moc praxe nemám.

Ale ta svíčka vypadá jako pokrytá sazemi, což by snad opravdu ukazovalo na přebytek oleje, ale může to být i bohatou směsí. Něco o diagnostice dle vzhledu svíčky .

Naposledy editováno 12.06.2012 18:02:16

Divny problem pri startovani

12.6.2012 v 20:06 | Nahoru | #231
Dekuji moc, ze jste si s prispevkem dal takovou praci !

Toho opravere jsem se jiz ptal, a rikal, ze by prave mela byt nastavena davka oleje lehce prez rysku (takze asi tak jak to mam ja), takze spis svicka je opravdu od sazi, nez od oleje, coz by poukazovalo tedy na spatnou smes, nekde jsem se docetl, ze i odkapavani z karburatoru toto muze zpusobit a take muze zpusobit vynechavani, cukani a tento problem mam nejspis i ja, protoze nevim zda za jizdy mi take odkapava z prepadu nejaky benzin, ale kdyz zastavim, tak po chvilce zacne odpakavat v opravdu malem mnozstvi...

Kazdopadne me stve, ze to ta nova svicka neopravila a stale se tomu nekdy do otacek nechce, nekdy to jakoby pocukava +prska, ale vetsinou kdyz stale drzim plnej v tom prskani/cukani, tak se to najednou rozbehne..

Zajedu tedy radci za tim opravarem (nejspis pristi tyden), a vse mu zase reknu. Doufam ale, ze to nebude nejaka narocna oprava a nebude me to snad stat moc...

Divny problem pri startovani

12.6.2012 v 21:34 | Nahoru | #232
Nemáš zač, byla to otázka pár minut v Paintbrushi. Jen mě štve, že když to nahraju tady přes motofotky, tak se ta fotka zmenší a nejde už pak roztáhnout... tak doufám, že je zřetelná.

Tak snad máš to mazání nastavené správně a radši s tím nehýbej, ať nezadřeš. Ta svíčka fakt spíš vypadá na bohatou směs, než přebytek oleje. To odkapávání z karbce logicky naznačuje příliš vysokou hladinu a tím pádem bohatou směs. Už jsme to řešili o pár stránek dříve, tak jestli ten zatracený plovák stále netěsní, tak už to nech být a vyřeš to pak s tím opravářem, nebo také můžeš zkusit kontaktovat někoho, kdo má stejnou motorku a zeptat se jej, nebo byste si mohli karbce prohodit a tím zjistit, zda je chyba opravdu v něm. Víc mě takto od stolu už nenapadá.

1 reakcí na tento příspěvek Divny problem pri startovani

12.6.2012 v 22:41 | Nahoru | #233
Jojo, citelne je to v poradku, jeste jednou dik..

Vypada to na tu bohatou smes, asi tedy tim jak se to preplnuje, to ale nevysvetluje, ze nekdy motorka nechce jit prez 8-9 tis otacek a prska/pocukava.. ?

Nikoho s touto motorkou/karburatorem asi bohuzel nesezenu a malo kdo by byl ochotnej mi vyndavat karburator jen proto, ze ho potrebuju vyzkouset.

Urcite zajedu ten pristi tyden za opravarem a pak se zase ozvu.

Diky a hezky zbytek vecera....

(reakce na) Divny problem pri startovani

14.6.2012 v 14:42 | Nahoru | #234
MartyGPR> Aktualizuji, ze se mi dokonce stalo, ze pri tom prskani, jsem bezne zkusil drzet stale plyn, a najednou to uplne vynechalo a otacky sly dolu, po zmacknuti paky spojky, jsem pridal, pustil paku spojky a uz to bylo vpohode...

Toto vse pak reknu tomu mechanikovi, tak snad by ho melo napadnout nejaka presna zavada, nevim zda vse muze zpusobovat to preplnovani...

Divny problem pri startovani

15.6.2012 v 22:49 | Nahoru | #235
Tak to už mě moc nenapadá... mohla by se hltit, ale vynechání by ukazovalo spíš na nestíhající přítok do karbce, což je ale blbost, když benzín teče přepadem. Jedině snad, že by byl přítok přiškrcený, takže by to nestíhalo za jízdy při otevřeném plynu, ale zároveň třeba netěsní plovákový ventil, takže po zastavení motoru se pomalu naplní a začne až přetékat. Ale to už je věštění z křišťálové koule, to už bych fakt musel mít motorku v rukou, prubnout ji a potom kdyžtak karbec mít na ponku.

Rozhodně to zavez na tu dílnu, takto přes net už se asi dál nepohneme.

Divny problem pri startovani

19.6.2012 v 18:30 | Nahoru | #236
Jojo, tak dokonce to vypada asi i na ten nestihajici pritok, jelikoz jsem treba jel a otacky po ubrani plynu zustaly na 6tis a tak ruzne to blblo... Zatim jsem jeste furt bez auta, takze s motorkou nic nedelam, ale jeste nez to odvezu tomu mechanikovi, tak zkusim sundat ten kohout a vymenit ho, nebo se na nej podivat jestli neni treba nejak ucpanej...

Divny problem pri startovani

22.6.2012 v 12:31 | Nahoru | #237
Nepadající otáčky po ubrání plynu, stejně jako samovolné zvyšování volnoběžných otáček, svědčí o chudé směsi. Kohout můžeš zkusit vyčistit, jestli je podtlakový, tak zkontoluj těsnost systému (nebo zkus jet s kouhoutem v poloze PRI a když motorka pojede dobře, zaměř se právě na to podtlakové otevírání) a hlavně jej potom dobře poskládej. S karbcem už radši nelaboruj.

Divny problem pri startovani

27.6.2012 v 20:43 | Nahoru | #238
Nejsem si jist, jak bych poznal to podtlakove otevirani, ale myslim, ze uz jsme to tu resili a psal jste, ze by od kohoutu vedly dalsi hadicky, zadne dalsi hadicky tam ale nevedou.

Dnes jsem vypustil nadrz, vyndal kohout, prolil ho vodou/benzinem, profoukal, procistil (bylo tam takove sitko okolo takove trubicky, ktera je prave nad polohou rezerva) Slozil jsem to cele zpet a jel jsem motorku projed v poloze rezerva (co jsem koukal na ten kohout, zda se, ze na polohu rezerva by mel byt lepsi prutok, jelikoz to jdou rovnou z nadrze skrz kohout, ale pri klasicke poloze ON, to jde prez takovou ''trubicku'' podobne te ktere jsou napriklad u spreje WD, takze tam si myslim, ze je o neco mensi prutok.

Projel jsem to poradne, nastartoval jsem ji a nechal bezet cca 30 sec, pak jsem jel, poprve se to zaseklo zase na cca 8tis otacek, ale to jsi myslim, ze jen proto, ze tam mohl byt treba vzduch, nebo proto, ze motorka bylo v celku studena, dale uz to neudelalo a motorka sla stale do otacek a jela krasne, dorazil jsem domu, nechal jsem ji tak hodinu stat s otevrenym kohoutem a jel jsem projed ''auto'', jelikoz jsem menil gufero. Prijel jsem a nestacil jsem se divit, ze pod motorkou nebyla ani kapka benzinu, drive jsem ji nechal stat chvilku po jizde a uz tam byla malinka kapka. Tak ted to vypada, ze je problem i s preplnovanim / uzaviranim benzinu v plovakove komore vyresen, netusim cim by to mohlo byt, ale nechci to zakriknout, snad zitra neprijdu do garaze a bude tam zase nakapano.....

Vyndal jsem pro zajimavost i svicku (tu novou) a zda se, ze je vse jak ma byt, tak uvidime...

Divny problem pri startovani

28.6.2012 v 22:57 | Nahoru | #239
Tak to vypadá dobře. Za tím prvotním vynecháváním stál jistě studený motor, vodou chlazený dvoutakt 50ccm se rozhodně za půl minuty neprohřeje. Také samozřejmě nesmíš motorku hnát hned na plný kotel, dokud se pořádně neprohřeje (nezahřívat celou dobu na místě, prvních pár km jet mírně), to by Ti motor nakopal p**el, kdyby měl nohy. Chápu to tedy dobře, že na rezervu jela motorka v pohodě? Tak zkus, jak pojede na normální polohu. Je možné, že byla ona trubička držící minimální hladinu dříve ohnuta (pokud je tedy plastová, jak vycházím z přirovnání k WD-40) a má tím pádem přiškrcený průřez, nebo jestli není dokonce přicpaná.

Ohledně toho dřívějšího přetékání karbce - nedá se vyloučit, že se do jehlového ventilu mohl dostávat sajrajt, co mohl být klidně v kohoutu, ten se teď odplavil a proto plovák funguje dobře.

Divny problem pri startovani

1.7.2012 v 22:14 | Nahoru | #240
Jojo, dnes jsem motorku nechal prohrat dele a pri jizde jsem to chvilku tocil jen tak do 7 tis a pak kdyz jsem tusil ze by motorka mohla byt zahrata zkusil jsem ji vice tocit a vzdy to slo do otacek pekne, benzin se zda, ze uz take dobre zavira, mohl se opravdu odlavovat nejaky ''slem'' ktery ten filtr nezachytil a tak tim padem blbe tesnil ten plovakovy ventil.

Dnes jsem prave jezdil na klasickou polohu ON a vse vpohode.

Ta trubicka je vazne uplne stejna snad i stejny prumer jako od WD-40, klasicka plastova trubicka, je mozne ze byla pricpana, ja to vse proplachnul a profouknul a zda se to OK.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nehází jiskru při startování přes s... Derbi GPR 50 Racing Infiernox 8 22.4.2021 v 20:50 krokoš
derbi gpr Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing petruhlir2 6 11.8.2020 v 21:12 Kohlstein
Derbi gpr 50 bez sytiče nejede Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing Lamakaja 2 10.4.2020 v 22:31 Edrig
náhon otáčkoměru derbi RGP 50 R Derbi GPR 50, Derbi GPR 50 Racing vasek2000 0 13.5.2018 v 12:15 vasek2000
Derbi GPR 50 R uchycení plastů ve s... Derbi GPR 50 Racing fejk72 0 11.2.2018 v 18:50 fejk72


TOPlist