Puvodni navod ktery jsem trochu prezvejkal zde .
Pomucky: multimetr nebo alespon voltmetr na stridave i ss napeti, 12V/30-50W zarovka opatrena kabliky, nabijecka.
Co nebudeme nikdy delat: Nebudeme zkouset merit zkratovy proud baterky a nebudeme za chodu odpojovat baterku !
1. Nabijeme baterku na plnou kapacitu (pripomenu ze Pb akumulator se nabiji 1/10 kapacity, pokud tedy mam 10Ah pak nabijim max 1A). Pokud mame cas muzeme zkusit test kapacity baterky. Na plne nabitou baterku pripojime zarovku. (Pokud mam zarovku 12V/35W, bude mit zarovka odber cca 3A, cvicne si zmerime napeti baterky nemelo by klesnout pod 12V, pokud baterka vydrzi bez zmeny intenzity svetla svitit min 1 hod, budeme uvazovat ze baterka by mohla byt OK. Baterku opet dobijeme.
2. Mezitim co se bude baterka dobijet , zkontrolujeme kabely co vedou do regulatoru (takova vec s chladicem a obvykle dvema konektorama). Do regulatoru prichazi kabely od alternatoru maji stejnou barvu (obvykle zlutou) jsou li kabely 2 mate jednofazovy alternator, jsou li 3 mate trifazovy alternator. Z alternatoru leze stridave napeti.
Odpojte konektor a zkontrolujte jeho stav. Pokud ma vase motka uz neco nalitano , je klidne mozny ze problem je v tomto konektoru, protoze oxidace dela sve. Konektor se da obvykle rozebrat, pokud vemete maly sroubovak nebo jehlu odpacite jazycek tak lze kabel vytahnout zadem konektoru a ocistit.
Stejnou kontrolu provedeme na konektoru na vystupu z regulatoru. Zde pozor na barevne oznaceni kabliku, pokud budete vyndavat kabely z konektoru musi prijit na sve puvodni misto (doporucuji delat pojednom) !!.
Konektor mame ocisteny, baterku snad uz nabitou a pripojenou. Pripojte vystupni konektor z regulatoru (stejnosmerne napeti), ale prozatim nepripojujte konektor od alternatoru. Pripravte si multimetr (voltmetr) , budeme merit napeti alternatoru naprazdno, napeti by melo byt cca 50 V, takze zvolte prislusnny rozsah stridaveho napeti (V~ VAC). Nahodte motorku. Pripojte voltmetr na konektor kabelu vedouciho z alternatoru a zmerte postupne napeti vsech zlutych kabelu proti sobe. Hodnota by mela byt priblizne 50V (na volnobeh), dulezite je aby vsechna napeti byla stejna !.Merime napeti na civkach alternatoru a pokud se napeti na jedne civce vyrazne lisi muzete jasat diagnostiku jste timto dokoncili, jasot utichne az zjistite kolik bude stat novej stator a jakej je vo..er ho vymenit.(Ale pokud jste majiteli vozitka Honda stejne to nakonec bude regulator) .
Pokud mame zmereno naprazdno muzeme pristoupit k mereni pri zatezi. Vemte zarovku s kabliky, a na kazdy hrot multimetru prilozte jeden kablik (predpokladam ze zatocit drat tak aby chvili drzel zvladneme vsici), mereni opakujeme uplne stejne jako v predchozim pripade. Odectene napeti bude vyrazne nizsi (podle prilozene zateze) cca 14-20V. Nezvysujte otacky , 12V zarovka by to nemusela prezit. Vsechna napeti musi byt opet stejna v rozmezi 13-24 V. Pokud se napeti namerene na civkach vyrazne lisi, opet mame problem na statoru alternatoru. Pokud jsou vsechna napeti pod zatezi stejna, muzete jasat alternator to neni.
Vypneme motor, pripojime konektor do regulatoru. Pokud jsou konektory za regulatorem, nechte si regulator odmontovany aby jste se ke konektorum dostali.
Pokud mame vse pripojeno, baterku nabitou, prepneme voltmetr/multimetr na mereni ss napeti rozsah do 20V (V= VDC).
Nahodime motorku a zmerime napeti na baterce, pokud je napeti v rozmezi 13,5-14.9 V jasejte chyba je odstranena a byla pravdepodobne v zaoxidovanych konektorech, vyzkousejte merit napeti v ruznych rezimech vsechna svetla/blinkry a pri vyssich otackach (4-5tis). Pokud pri vsech rezimech mate napeti v pozadovanem rozmezi je vse OK.
Projistotu doporucuji zmerit jeste po radnem zahrati regulatoru, treba po delsi jizde. (Nacate regulatory to obvykle vzdaj po zahrati).
Pokud jste na baterce namerili MENE nez je pozadovane rozmezi typicky 12,6 a mene nedobijite a spotreba se hradi z baterky. Zmerte napeti na vystupnim konektoru z regulatoru (zelena/cervena | modra cervena a podobne kombinace) KONEKTOR NEROZPOJUJEME. Pokud na tomto knektoru namerite pozadovane napeti 13.5-14.9, problem je na vedeni mezi konektorem a beterkou (pravdepodobna oxidace konektory,pojistky, apod) Odstrante oxidaci a zacnete znovu na zacatku odstavce.
Pokud i zde je napeti pod pozadovany rozsah, je regulator v haji. (Pokud mate hondu ja vam to rikal). Bezte na na partsdepot.cz koukenete kolik stoji origo regulator a pak jdete treba sem a objednejte regulator dle vasi motorky.
Pak se vam jeste muze stat, ze budete mit napeti napr jako ja. Bez svetel (pokud je muzete vypnout) 12,8 V s parkovackama 12,7 V a jamile tam soupnete potkavacky jste pod 12,6. JEstli se ptate zdali-se stim da jezdit, tak jo. Ale kazdy tyden to musite dobit a jezdit bez svetel.
Mozna nekoho bude zajimat kdy prestane fungovat zapalovani a motorka se proste zastavi. Tak presne to nevim , ale empricicky zjisteno ze pri 10,4 V to jeste jakztakz jede. (Motorka s karburatorem a elektronicky zapalovanim - testovano na TA600). Kdyz si v tomto momente pustite velky svetla, tak to chcipne, takze bych typoval ze pod 10 V uz ani ranu.
Treba to nekomu pomuze.. a hlavne to nebudu muset porad tukat znovu z novu a poslu link
Pokud jste to docetli az sem, merite a porad nevite, chci vas poprosit o jedno jedine. NEVOLEJTE , pokud se nechcete objednat na opravu. Nechci se nikoho dotknout, ale IMHO prijde me trochu divne volat ze severni Moravy do servisu a ptat se nato jak si neco samo domo opravit.
Naposledy editováno 13.03.2017 10:01:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
Jak jsem už doplnil do původního příspěvku. Odpor mezi fázemi i proti kostře je v pořádku. Nízké kodnoty proudu při měření mezi jednotlivými fázemi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
Naposledy editováno 09.11.2020 22:16:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
Zkusil jsem zapojit do hvězdy tři žárovky a svítily stejně. Klešťovým ampermetrem jsem přes žárovku naměřil 5A při volnoběhu. Proměřil jsem regulátor a je špatný. Teď vybrat jaký koupit.
Naposledy editováno 02.05.2020 18:41:43
1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
Odvařená baterie? A po ní jde do háje hned i nová? Nastartuj a rozsviť dálkové. Pokud světlo při přidání plynu svítí jasněji a po ubrání slábne, objednej si nový regler.
Stalo se mi tak u Hondy VT700 Shadow. Jo a taky se pálily parkovačky.
Gewo píše: Ze zkušenosti.
Odvařená baterie? A po ní jde do háje hned i nová? Nastartuj a rozsviť dálkové. Pokud světlo při přidání plynu svítí jasněji a po ubrání slábne, objednej si nový regler.
Stalo se mi tak u Hondy VT700 Shadow. Jo a taky se pálily parkovačky.
to je diagnostika jak ve zvlastni skole. Ano svitivost klesa s kvadratem napeti, ale to co pises je volovina.
1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
Naposledy editováno 27.07.2020 19:46:50
1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
2 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
Naposledy editováno 28.10.2020 13:31:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
Každopádně náhradní stator se doma neztratí. Zvlášť na tuto motorku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
Koudy01 píše: HMS> Motorku mám na profilové fotce i v profilu. Ale napsat jsem to mohl.
Vzhledem k tomu, že v úvodním příspěvku je uveden Transalp a na pěti stránkách se tu řeší nejběžnější typ moto alternátoru, tak jsi fakt měl napsat, že chceš poradit s konkrétní motorkou.
e: Ale nevím, jestli sem a nebo mám založit nové vlákno: "Diagnostika dobijeni pro lamy - alternátor s buzením"?
Naposledy editováno 07.08.2020 12:49:41
Naposledy editováno 03.09.2020 18:12:15
Koudy01 píše: Tak stator nepomohl. Beze změny. Co dál? Zkusím vyměnit rotor, ale podle měření je taky OK. Můžou to dělat uhlíky? Nějaká špatná směs nebo něco? Jsou tam nový.
Kdyby ti to zase haprovalo a mel si pocit ze by to mohly bejt uhliky, tak mohly. Tedy von i to vetsinou nejsou uhliky, ale ty pruzinky kteru je tlacek dolu. Po case se vypecou a malo tlacej. Kdyz to meris v klidu tak odpor bejva OK a jak se to roztoci tak je to na........ Staci vymenit za novy nebo novej drzak kartacu a je to cajk.
1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
....Voltmetrem jestě tak napětí změříš,ale na proudy to chce klešťák, kterej je na tyhle z hlediska silařiny pidiproudy a pidinapětí kalibrovanej. Musíš to umět vyhodnotit
Ono když přicvakneš na moto osciloskop a očekáváš školní stejnosměrnou přímku, laik je zmaten z toho, co všechno v soustavě běhá,na jaké výkyvy jsou autopřístroje imunní. Praradoxoně, čím lepší/ve smyslu realitu zobrazující přístroj/ tím větší chaoz v hlavě amatérského autotronika vzniká.
Nedumej a jezdi.
1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
Startér na mým Enfieldu ztratil jeden magnet. Po vyčištění a složení bez onoho magnetu se zdá že normálně chodí, jako že se při externím připojení přiměřeně točí. Má to jednu vadu že pravděpodobně s obráceným chodem. Je to možný?
Naposledy editováno 08.09.2020 16:02:58
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp | sekáčmagor | 11 | 22.3.2024 v 19:52 Destroyer |
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Miro1769 | 49 | 18.3.2024 v 18:09 callowsick |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 2 | 20.2.2024 v 09:08 Kongošt |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 1 | 17.2.2024 v 00:35 vilemx |
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp | gryzli | 12 | 19.1.2024 v 18:51 Pedl |