Puvodni navod ktery jsem trochu prezvejkal zde .
Pomucky: multimetr nebo alespon voltmetr na stridave i ss napeti, 12V/30-50W zarovka opatrena kabliky, nabijecka.
Co nebudeme nikdy delat: Nebudeme zkouset merit zkratovy proud baterky a nebudeme za chodu odpojovat baterku !
1. Nabijeme baterku na plnou kapacitu (pripomenu ze Pb akumulator se nabiji 1/10 kapacity, pokud tedy mam 10Ah pak nabijim max 1A). Pokud mame cas muzeme zkusit test kapacity baterky. Na plne nabitou baterku pripojime zarovku. (Pokud mam zarovku 12V/35W, bude mit zarovka odber cca 3A, cvicne si zmerime napeti baterky nemelo by klesnout pod 12V, pokud baterka vydrzi bez zmeny intenzity svetla svitit min 1 hod, budeme uvazovat ze baterka by mohla byt OK. Baterku opet dobijeme.
2. Mezitim co se bude baterka dobijet , zkontrolujeme kabely co vedou do regulatoru (takova vec s chladicem a obvykle dvema konektorama). Do regulatoru prichazi kabely od alternatoru maji stejnou barvu (obvykle zlutou) jsou li kabely 2 mate jednofazovy alternator, jsou li 3 mate trifazovy alternator. Z alternatoru leze stridave napeti.
Odpojte konektor a zkontrolujte jeho stav. Pokud ma vase motka uz neco nalitano , je klidne mozny ze problem je v tomto konektoru, protoze oxidace dela sve. Konektor se da obvykle rozebrat, pokud vemete maly sroubovak nebo jehlu odpacite jazycek tak lze kabel vytahnout zadem konektoru a ocistit.
Stejnou kontrolu provedeme na konektoru na vystupu z regulatoru. Zde pozor na barevne oznaceni kabliku, pokud budete vyndavat kabely z konektoru musi prijit na sve puvodni misto (doporucuji delat pojednom) !!.
Konektor mame ocisteny, baterku snad uz nabitou a pripojenou. Pripojte vystupni konektor z regulatoru (stejnosmerne napeti), ale prozatim nepripojujte konektor od alternatoru. Pripravte si multimetr (voltmetr) , budeme merit napeti alternatoru naprazdno, napeti by melo byt cca 50 V, takze zvolte prislusnny rozsah stridaveho napeti (V~ VAC). Nahodte motorku. Pripojte voltmetr na konektor kabelu vedouciho z alternatoru a zmerte postupne napeti vsech zlutych kabelu proti sobe. Hodnota by mela byt priblizne 50V (na volnobeh), dulezite je aby vsechna napeti byla stejna !.Merime napeti na civkach alternatoru a pokud se napeti na jedne civce vyrazne lisi muzete jasat diagnostiku jste timto dokoncili, jasot utichne az zjistite kolik bude stat novej stator a jakej je vo..er ho vymenit.(Ale pokud jste majiteli vozitka Honda stejne to nakonec bude regulator) .
Pokud mame zmereno naprazdno muzeme pristoupit k mereni pri zatezi. Vemte zarovku s kabliky, a na kazdy hrot multimetru prilozte jeden kablik (predpokladam ze zatocit drat tak aby chvili drzel zvladneme vsici), mereni opakujeme uplne stejne jako v predchozim pripade. Odectene napeti bude vyrazne nizsi (podle prilozene zateze) cca 14-20V. Nezvysujte otacky , 12V zarovka by to nemusela prezit. Vsechna napeti musi byt opet stejna v rozmezi 13-24 V. Pokud se napeti namerene na civkach vyrazne lisi, opet mame problem na statoru alternatoru. Pokud jsou vsechna napeti pod zatezi stejna, muzete jasat alternator to neni.
Vypneme motor, pripojime konektor do regulatoru. Pokud jsou konektory za regulatorem, nechte si regulator odmontovany aby jste se ke konektorum dostali.
Pokud mame vse pripojeno, baterku nabitou, prepneme voltmetr/multimetr na mereni ss napeti rozsah do 20V (V= VDC).
Nahodime motorku a zmerime napeti na baterce, pokud je napeti v rozmezi 13,5-14.9 V jasejte chyba je odstranena a byla pravdepodobne v zaoxidovanych konektorech, vyzkousejte merit napeti v ruznych rezimech vsechna svetla/blinkry a pri vyssich otackach (4-5tis). Pokud pri vsech rezimech mate napeti v pozadovanem rozmezi je vse OK.
Projistotu doporucuji zmerit jeste po radnem zahrati regulatoru, treba po delsi jizde. (Nacate regulatory to obvykle vzdaj po zahrati).
Pokud jste na baterce namerili MENE nez je pozadovane rozmezi typicky 12,6 a mene nedobijite a spotreba se hradi z baterky. Zmerte napeti na vystupnim konektoru z regulatoru (zelena/cervena | modra cervena a podobne kombinace) KONEKTOR NEROZPOJUJEME. Pokud na tomto knektoru namerite pozadovane napeti 13.5-14.9, problem je na vedeni mezi konektorem a beterkou (pravdepodobna oxidace konektory,pojistky, apod) Odstrante oxidaci a zacnete znovu na zacatku odstavce.
Pokud i zde je napeti pod pozadovany rozsah, je regulator v haji. (Pokud mate hondu ja vam to rikal). Bezte na na partsdepot.cz koukenete kolik stoji origo regulator a pak jdete treba sem a objednejte regulator dle vasi motorky.
Pak se vam jeste muze stat, ze budete mit napeti napr jako ja. Bez svetel (pokud je muzete vypnout) 12,8 V s parkovackama 12,7 V a jamile tam soupnete potkavacky jste pod 12,6. JEstli se ptate zdali-se stim da jezdit, tak jo. Ale kazdy tyden to musite dobit a jezdit bez svetel.
Mozna nekoho bude zajimat kdy prestane fungovat zapalovani a motorka se proste zastavi. Tak presne to nevim , ale empricicky zjisteno ze pri 10,4 V to jeste jakztakz jede. (Motorka s karburatorem a elektronicky zapalovanim - testovano na TA600). Kdyz si v tomto momente pustite velky svetla, tak to chcipne, takze bych typoval ze pod 10 V uz ani ranu.
Treba to nekomu pomuze.. a hlavne to nebudu muset porad tukat znovu z novu a poslu link
Pokud jste to docetli az sem, merite a porad nevite, chci vas poprosit o jedno jedine. NEVOLEJTE , pokud se nechcete objednat na opravu. Nechci se nikoho dotknout, ale IMHO prijde me trochu divne volat ze severni Moravy do servisu a ptat se nato jak si neco samo domo opravit.
Naposledy editováno 13.03.2017 10:01:47
1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
Naposledy editováno 12.04.2020 18:47:33
Jaké napětí je ve vyšších otáčkách na fázích alternátoru? Těch 18,7V je na volnoběh?
1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
Naposledy editováno 12.04.2020 19:03:08
Odpoj alternator a na ty tri fousy zapoj nejaky 50w halogenky do hvezdy. Pokud budou svitit a bude na nich symetricky napeti, altik je OK.
Vyzkoušel jsem zahřát regulátor zda nelehne a co by jste čekali?? Nelehnul. Tak so se mi to kua děje.
Dobíjení dle měřáku taky ok. Průmer 14,60V. Zapnutí sahary 13,99V, zapnutí světel 14,20V.
Naposledy editováno 13.04.2020 09:50:35
1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
1 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
amadeus-r píše: Chlapi,jeste prosba ohledne el.Mohu vas poprosit,zda by jste mohli na svych masinach zmerit okruh pres + a - u baterky.Na meraku zapnout na bzucak,mereni okruhu a pak zmerit uvedene kabely bez zapojeni na baterii.Zda bude bzucet ci ne.Dekuji predem.
to nema cenu, nektery meraky pro bzucak pouzivaj kontrolni rezim pro diody, nektery pro mereni odporu a jen reagujou na hodnotu odporu. Musel bys to merit stejnym merakem.
Jinak tady to tvoje kledajici napeti v zavislosti na otackach, jeste bych zkonstroloval stejnosmernej konektor co jde z regleru. Ten kdyz je zelenej tak se na nem promenuje proud na teplo a takle to klesa. Ale musel by bejt asi dost opecenej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
gugo píše: to nema cenu, nektery meraky pro bzucak pouzivaj kontrolni rezim pro diody, nektery pro mereni odporu a jen reagujou na hodnotu odporu. Musel bys to merit stejnym merakem.
Jinak tady to tvoje kledajici napeti v zavislosti na otackach, jeste bych zkonstroloval stejnosmernej konektor co jde z regleru. Ten kdyz je zelenej tak se na nem promenuje proud na teplo a takle to klesa. Ale musel by bejt asi dost opecenej.
Vsechny konektory jsou ciste,bez zeleneho povlaku,atd.
Ohledne tech kabelu,jak jsem psal,me to prave piska a to mi je velmi divne.Jako by mezi plusem a minusem byl obvod.
amadeus-r píše: Vsechny konektory jsou ciste,bez zeleneho povlaku,atd.
Ohledne tech kabelu,jak jsem psal,me to prave piska a to mi je velmi divne.Jako by mezi plusem a minusem byl obvod.
propojenej obvod tam je - přes regulator a jenom v jednom směru , v regulatoru jsou diody , pro tebe je jediný řešení ,nabij baterku , připoj měřak , dej si ho před oči a jed to zkusit
mužeš mít jenom zlomenej kabel a podle toho co popisuješ tak to muže být na trase altík regler ,nebo reglel baterka
Naposledy editováno 14.04.2020 20:05:52
Naposledy editováno 16.04.2020 17:30:36
Při měření alternátoru naměřím na volnoběh mezi jednotlivými fázemi cca14V. U všech přibližně stejně. Na vysoké otáčky (6000 1/min) se dostanu na maximálně 60V zase u všech stejně. Víc ne. Je možné aby to byl důvod proč to vůbec nedobíjí?
Ještě zkusím podle některého z návodů zatížit jednotlivé fáze žárovkou.
Tak při zatížení halogenkou mezi fázemi naměřím na volnoběh cca13V a to všude stejně. Zvyšovat otáčky jsem se neodvážil, i na volnoběh žárovka zářila až nepřirozeně.
Při měření proudu mezi jednotlivými fázemi naměřím 0.1A na volnoběh. Při zvyšování otáček tam byly nanejvýš 2 A. V některém z návodů se píše, že zdravý proud je 7 až 15 A. Odpor mezi fázemi i jednotlivých fází proti kostře odpovídá doporučeným hodnotám.
Kde může být chyba? Můžou být slabé magnety rotoru a proto nemá alternátor výkon?
Naposledy editováno 01.05.2020 13:17:21
2 reakcí na tento příspěvek Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Diagnostika dobijeni pro lamy (elektrotechnicke)
zdenysrx6 píše: pravě jsi zjistil že stator (alternator ) je OK...
Dovolil bych si nesouhlasit. Naměřená napětí jsou sice OK, ale pokud je vinutí některé fáze prošlehnuté na kostru, po připojení regulátoru to dobíjet nebude. Takže ještě doporučuju změřit odpor mezi fázemi a kostrou - pokud je v řádo kiloohmů a vyšší, je problém jinde, Pokud je v jednotkách až stovkách ohmů, je to špatné.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp | sekáčmagor | 11 | 22.3.2024 v 19:52 Destroyer |
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Miro1769 | 49 | 18.3.2024 v 18:09 callowsick |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 2 | 20.2.2024 v 09:08 Kongošt |
Transalp - limit rozvodů Honda XL 600V Transalp | Kongošt | 1 | 17.2.2024 v 00:35 vilemx |
Náhradní díly z Polska Honda XL 600V Transalp | gryzli | 12 | 19.1.2024 v 18:51 Pedl |