řeším právě koupi nové motobaterie a bylo mi z různých zdrojů doporučeno podívat se jinam než po gelovce, která je doporučována, ale je drahá. Doporučili mi to dokonce i přímo na motosálonu v Brně, ve stánku s bateriemi. Na jejich odpověd teprve čekám a proto se zkouším ptát i tady.
Máte s tím někdo zkušenosti, umíte poradit (klidně i dodavatelé přímo do soukromé zprávy) kde a co nakoupit? Chci vyřešit akutně...
Rozměry gelovky, kterou tam mám teď jsou: 150x93x86 (délka x výška x hloubka - měřeno bez šroubů).
Díky všem za odpovědi.
M.
1 reakcí na tento příspěvek Honda CBR 600F - jakou baterii?
kdyz sem jezdil jeste se standardni baterii koupil jsem normalni bezudrzbovou vartu presne podle parametru vyrobce motocyklu a bylo to... na TL1000S me stala neco malo pres litr...
2 reakcí na tento příspěvek Honda CBR 600F - jakou baterii?
1 reakcí na tento příspěvek Honda CBR 600F - jakou baterii?
mirio-neřeš gelovku s normal.dolívací!na tvou moto koupíš gelovku kolem litru a nemusíš se o nic starat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBR 600F - jakou baterii?
MBlack píše: FiZzeR
mirio-neřeš gelovku s normal.dolívací!na tvou moto koupíš gelovku kolem litru a nemusíš se o nic starat
Gelovku za litr? Sem s ní, beru dvě palety na kšeft
... asi myslíš klasika rounovou bezúdržbovku, echt gelovku takhle levně neseženeš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBR 600F - jakou baterii?
FiZzeR píše: Gelovku za litr? Sem s ní, beru dvě palety na kšeft
... asi myslíš klasika rounovou bezúdržbovku, echt gelovku takhle levně neseženeš
a ja si tak trosku myslim ze ta gelova asi proti te AGM ani neumi nic "navic" tzn penize navic mi prijdou jako vyhozeny... prijde mi ta AGM jako evoluce gelovky, lepsi, levnejsi...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CBR 600F - jakou baterii?
assassin píše: a ja si tak trosku myslim ze ta gelova asi proti te AGM ani neumi nic "navic" tzn penize navic mi prijdou jako vyhozeny... prijde mi ta AGM jako evoluce gelovky, lepsi, levnejsi...
to neni evoluce, to je uplně jiná vývojová větev většina "gelovek" jsou jen baterky s kapalným elektrolytem napuštěným ve skelným rouně, zatímco echt gelovka je baterka kde je samotnej elektrolyt zahuštěnej cementem a skelným vláknem ve formě prachu...
Všem ostatním za odpovědi děkuju.
Právě proto, že je gelovka zbytečně drahá, přemýšlím nad tou nabídnutou variantou ze skelného rouna. Baterie AGM by dle všeho měly vyhovovat mojí motorce a cena je poloviční, tak proč do toho nejít, pokud je baterka vyhovující. Má s tím někdo zkušenost?
takže mirio běž do AGM
s omluvou malé rozdělení aku:
Klasický akumulátor (akumulátor se zaplavenými elektrodami)
Jedná se o tzv. údržbový akumulátor, který jsou opatřen zátkami pro doplňování elektrolytu a který je konstruován tak, aby plyny vzniklé při elektrolýze (tedy vodík a kyslík) mohly unikat ven z akumulátoru. Tento typ akumulátoru si většina z nás vozí ve svém autě, jedná se o levné akumulátory, které ale vyžadují určitou údržbu. U těchto typů akumulátorů je elektrolyt (to je to tekuté uvnitř akumulátoru), tvořen koncentrovanou kyselinou sírovou, která je zředěná vodou. Dochází zde jednak k přirozenému odpařování vody z elektrolytu, a jednak k rozkladu vody při elektrolýze, která v akumulátoru probíhá a při které se voda rozkládá na kyslík a vodík. Tak dochází postupně k úbytku množství elektrolytu. Množství elektrolytu by se mělo kontrolovat a pokud poklesne pod určitou hodnotu, měla by se hladina elektrolytu zvýšit. To se dělá tak, že se odšroubují zátky na akumulátoru a dovnitř se naleje destilovaná voda ''po čárku'' na akumulátoru. Nicméně např. svůj akumulátor v autě i když je údržbový považuji za bezúdržbový, protože vím, že vydrží bez kontroly 3 roky, a potom ''klekne''. Takže si koupím nový, který bude zase spolehlivě sloužit další 3 roky. Moderní údržbové akumulátory mají totiž daleko menší ztráty vody v elektrolytu, než jejich tatínci, nebo dědečci se žlutými zátkami (pokud si na ně pamatujete), takže péče o akumulátor dnes není tak důležitá jako před mnoha lety. Jenom na okraj zmíním ještě typ akumulátoru, který je jakýmsi hybridem, mezi klasickým údržbovým akumulátorem a bezúdržbovým akumulátorem, tedy: Existuje akumulátor s koncepcí kalcium-kalcium, kde mřížky akumulátoru obsahují malé množství vápníku, to se projevuje na sníženém odparu vody (až 5x menším než u běžného akumulátoru) a nižším samovybíjení (až o třetinu menším, než u běžného akumulátoru).
Bezúdržbové akumulátory (VRLA - Valve Regulated Lead Acid batteries):
Tento typ akumulátoru má vestavěný speciální ventil, který je určen k regulaci pracovního tlaku uvnitř akumulátoru a a současně se jedná o bezpečnostní přetlakový ventil (otevře se při tlaku asi 10 - 40 kPa dle typu akumulátoru). Konstrukce tohoto ventilu je taková, že není umožněn průnik vzduchu zvenčí do akumulátoru. Díky uzavřené konstrukci je vyloučen únik elektrolytu při naklonění, nebo převržení akumulátoru.
AGM akumulátory (Absorbed Glass Mat): Nejedná se o gelový akumulátor. Tyto akumulátory obsahují tekutý elektrolyt, ten je ale nasáklý do speciální skelné tkaniny (jak vyplývá i z nezkráceného názvu). Mřížky akumulátoru jsou zde těsně u sebe, ale mezi nimi, je vždy vrstva skelné tkaniny do které je nasáklý elektrolyt. Výhodou AGM akumulátorů je schopnost dodat velký výkon při nízkých teplotách, vysoká odolnost vůči otřesům, lepší snášenlivost hlubokého vybíjení, velmi pomalé samovybíjení, vyšší kapacita při stejné hmotnosti (při porovnání s klasickými údržbovými akumulátory), a naprostá bezúdržbovost.
Gelové akumulátory (gelovky): Vnitřní konstrukce akumulátoru, je v podstatě stejná, jako u normálního údržbového akumulátoru, jenom elektrolyt je v akumulátoru ''uskladněn'' ve formě hustého gelu. Elektrolyt je zde tedy vázán v křemičité suspenzi. Obdobně jako u AGM akumulátoru, ani u gelového akumulátoru nehrozí únik elektrolytu z akumulátoru, při jeho naklonění, nebo převržení. Vyhodou gelového akumulátoru, je na rozdíl od AGM typů menší citlivost na vyšší pracovní teploty. Výhody gelových akumulátorů oproti klasickým akumulátorům jsou obdobné jako u AGM akumulátorů, tedy: vysoká odolnost vůči otřesům, lepší snášenlivost hlubokého vybíjení (ještě lepší, než u AGM), velmi pomalé samovybíjení, vyšší kapacita při stejné hmotnosti (při porovnání s údržbovými akumulátory), a naprostá bezúdržbovost. "Gelovky" mají lepší schopnost rekombinace plynů (přeměna vodíku a kyslíku, které se tvoří v akumulátoru, zpět na vodu)
Naposledy editováno 30.03.2012 05:35:27
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
zapalovací cívky Honda CBR 600F | gogo25 | 3 | 24.5.2024 v 22:53 Milda69 |
Honda cbr600f cukání ve vyšších otá... Honda CBR 600F | Novasek21 | 3 | 10.5.2024 v 20:36 Pawkahb750 |
Suchot pri nevypnutej spojke Honda CBR 600F | juri23 | 23 | 8.5.2024 v 21:14 juri23 |
Nestartuje Točí ale nechytne Honda CBR 600F | Mxbike | 6 | 8.3.2024 v 17:48 Mxbike |
Zvýšení CBR600 Honda CBR 600F | GaučMaster | 7 | 6.3.2024 v 03:41 kokoška. |