Jawa 350 není absolutně optimalizivanej stroj. Celkem jede, celkem brzdí. Spokojenost očekávat lze, ale víc asi ne. Je jasné, že když už někdo uvádí spotřebu 4 litry, na 350 dvoutakt je to v podstatě moc slušnej výsledek... Ale je fakt, že zas kde která 350 kývačky se zdá, že je jede líp. To chování co popisuješ, že v 80 to nějak neví,co dál, jo podle mě konstrukcí motoru, zvoleným 1-2 sáním a výfukama. Prostě to nejede. Ve skromných podmínkách (nejsem TK moto) jsem udělal jawu na dva karbce a mám motor takovej, že potřebuje točit, dole nejede, zato na rychlosti kolem 100 si nemůžu stěžovat, mám pocit dost velké rezervy a motor si pěkně vrčí v optimu pohody. Protože jsem toho dost vyzkoušel, myslím, že seriovou motorku tak udělat nejde (myslím seřídit při seriových kompomentech). To že motorka kouří, že jeden válec kouří víc, to je podle mého důsledek té neoptimalizace. Možná na 638 se projevuje víc díky tomu, jak je udělané sání. Přijde mi, že normálně se ty motory obvykle dost dusí a i se víc zanášejí spalovací prostory a výfuky a když to srovnám, mám pocit, že mi to prostě "líp hoří". Zrovna jsme rozdělali druhou 638 a asi po 6tisících na jednom pístu usazeniny výrazně víc jak na druhém, jelo to na TSF. Pokud při nešetření jezdí jawa kolem pěti, pořád to není žádná hrůza. Když teda aspoň trohu jede. Tuhle spotřebu udělá i dvouválec 125 podobné konstrukce.