globalmoto_kveten





Téma: Klepající motor Peugeot 306
 
20.3.2012 v 12:06

Ahoj,

mám takový problém. Mám Peugeota 306 1997 1.4 najeto asi 185 tisíc. Když je motor v záběru tak od cca 1800 do 2200 otáček to vydává takové jakoby bouchání, klepání v jiných otáčkách to dělá taky, ale není to tak dobře slyšet, v tom rozmezí je to nejslyšitelnější. Dělá to i když v záběru není(není zařazená rychlost), ale pak to není až tak hlasité. Tuší někdo co by to mohlo být ?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepající motor Peugeot 306

20.3.2012 v 15:56 | Nahoru | #31

JirkaTenere píše: Shod ventilovy viko a zkontroluj, jestli neni vydrena vacka. Akce na 3minuty. Jinak celej tenhle motor se prodava za 2-3 tisice, tak to klidne muzes risknout cekat jestli se to posere nebo bude jezdit



Ventilový víko je taková ta věc kudy se tam lije olej vid ? To že je vydřená vačka poznám jak ? Je hned nějak vidět ? No ve nejhorším až se posere tak koupím nový blbý jen je že většinou nevíš v jakém stavu je ten motor co kupuješ, aby to nebylo nemlich to samý.

(reakce na) Klepající motor Peugeot 306

20.3.2012 v 16:43 | Nahoru | #32

assassin píše: hele ty pomlc, si mi dva roky zpatky 306ku nabizel snad za 70litru

firecracker: no obvykle je to nedostatecnym mazanim...



No jo, tu si pamatuju. Te klepaly saly uz tenkrat .

1 reakcí na tento příspěvek Klepající motor Peugeot 306

20.3.2012 v 16:48 | Nahoru | #33
Má to hydroštely? Můj blesk mi tyto zvuky dopřává právě prostřednictvím hydroštelů

1 reakcí na tento příspěvek Klepající motor Peugeot 306

20.3.2012 v 16:57 | Nahoru | #34
sundej oba remeny a zkus to bez alternatoru a serva. Kdyz to ztichne, mas v hajzlu ulozeni kliky - casto to dokurvi mechosi v servisu nebo nadseni amateri doma, kdyz presponuji remen.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepající motor Peugeot 306

20.3.2012 v 17:12 | Nahoru | #35

Camča_v píše: Má to hydroštely? Můj blesk mi tyto zvuky dopřává právě prostřednictvím hydroštelů



taky jeden slysim, ale rozebirej to kvuli jednomu, to je jasny ze pak hned zacne dalsi ... ale potom zase vymen 24hydrostelu ze jo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepající motor Peugeot 306

20.3.2012 v 17:49 | Nahoru | #36

assassin píše: taky jeden slysim, ale rozebirej to kvuli jednomu, to je jasny ze pak hned zacne dalsi ... ale potom zase vymen 24hydrostelu ze jo



No ... jestli ho slysis pri behu motoru, nejen par vterin po startu, tak bych se nad vymenou hluboce zamyslel . Na zeninem aute cvaka jeden hajzl, cca pul vteriny po nastartovani studeneho motoru a neskutecne mne to vytaci .

Klepající motor Peugeot 306

20.3.2012 v 17:53 | Nahoru | #37
Asi se v tom nikdo nevrtal, nicméně mně jednou v servisu dával nový těsnění pod ventilový víko a pod tím víkem je plech...když to přeženu tak ve tvaru Z....na jedné straně dolu a na druhé nahoru ohlej. A ten mechanik ho tam dal opačně a klepala mi o něj vačka nebo jak se to jmenuje. Jako kdybys dal takovej ten brnkáč do špic na kole. Doma jsem to rozhodil a otočil a bylo. To bylo u 1.4 Peugeota. Jináč mi zaklepaly dvě škodovky, u jedné se dělal spodek motoru (šálky a klika ) a stálo to asi 8mičku. U druhé jsem vyměnil motor za fáčko. Když to bylo studený, tak v poho, ale zhruba po 5ti km to začalo klepat a na houby,.

(reakce na) Klepající motor Peugeot 306

20.3.2012 v 18:02 | Nahoru | #38

Firecracker píše: Ventilový víko je taková ta věc kudy se tam lije olej vid ? To že je vydřená vačka poznám jak ? Je hned nějak vidět ? No ve nejhorším až se posere tak koupím nový blbý jen je že většinou nevíš v jakém stavu je ten motor co kupuješ, aby to nebylo nemlich to samý.


Takovy cerny podlouhly plechovy dekl uplne nahore, vetsinou se tamtudy i lije olej(jestli je to ten motor co myslim 1,4 8V, tak jsou tam 2nebo3 matky jakoby uprostred). No pokud vis jak vypada vacka, tak bys to mel poznat, na tech jakoze vrcholech se to muze vydrit, ze je tam drazka. Poznas okem nebo prejetim prstem-ucitis hranku.
U jetyho motoru to prave takhle muzes poznat jak na tom je - ty vacky se totiz vydrou ze vseho nejdriv.
Osobne si myslim, ze menit na tomhle stroji olej po 15tis to presne mohlo zpusobit, bo je na to malinko haklivej.
Pozitivni je, ze vsechny tyhle 1,4 jsou dost kompatibilni i z vyrazne novejsich aut i Citroenu. Vetsinou se resi jen jine vstrikovani a par kravin. Typ motoru je na nytovanem stitku
edit:tak 2 ty matky viz tady

Naposledy editováno 20.03.2012 18:08:17

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepající motor Peugeot 306

20.3.2012 v 18:04 | Nahoru | #39

assassin píše: taky jeden slysim, ale rozebirej to kvuli jednomu, to je jasny ze pak hned zacne dalsi ... ale potom zase vymen 24hydrostelu ze jo



Já sázím na ty hydra, páč s tím denně žiju Když sem to koupil, motor nešel vytočit přes 4tis ot/min. a ťukal a ťukal. Kuchli sme to, vačka placatá, vydřený vahadla a hydra total zakarbonovaný. Nová vačka, nový vahadla, nový hydra - vše made in Poland a šepot. Po pár km znovu ťukání, ale jede to, tak to se*u, m*dku pos*anou

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepající motor Peugeot 306

20.3.2012 v 18:33 | Nahoru | #40

Medved píše: sundej oba remeny a zkus to bez alternatoru a serva. Kdyz to ztichne, mas v hajzlu ulozeni kliky - casto to dokurvi mechosi v servisu nebo nadseni amateri doma, kdyz presponuji remen.



to camča hydroštely to myslím nemá.

to Medved to už je na mě moc složitý, ještě bych tam něco dokurvil

Slyšel jsem cvakat hydroštely na Volvu 850 ale tohle to klepání je uplně jinej zvuk, tam ty hydroštely jakoby cvakaly

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepající motor Peugeot 306

21.3.2012 v 08:47 | Nahoru | #41

Firecracker píše: to camča hydroštely to myslím nemá.

to Medved to už je na mě moc složitý, ještě bych tam něco dokurvil

Slyšel jsem cvakat hydroštely na Volvu 850 ale tohle to klepání je uplně jinej zvuk, tam ty hydroštely jakoby cvakaly



No, jestli si netroufas sundat dva remeny, tak nevim, co chces resit .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepající motor Peugeot 306

21.3.2012 v 08:55 | Nahoru | #42
Medved> tak já teoreticky vím jak to sundat, nebo si to alespoň myslím, ale pokud špatné napnutí může něco zkurvit tak se v tom nechci moc vrtat když se na to stejně bude dívat mechanik, šlo mě spíš o to abych se připravil na to co mě případně čeká a pokud by to byla nějaká drobná blbost že bych se na to podíval.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepající motor Peugeot 306

21.3.2012 v 08:56 | Nahoru | #43

Camča_v píše: Já sázím na ty hydra, páč s tím denně žiju Když sem to koupil, motor nešel vytočit přes 4tis ot/min. a ťukal a ťukal. Kuchli sme to, vačka placatá, vydřený vahadla a hydra total zakarbonovaný. Nová vačka, nový vahadla, nový hydra - vše made in Poland a šepot. Po pár km znovu ťukání, ale jede to, tak to se*u, m*dku pos*anou



Hydrostely asi tezko, tenhle motor ma stelovani ventilu podlozkama.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepající motor Peugeot 306

21.3.2012 v 08:59 | Nahoru | #44

Firecracker píše: Medved> tak já teoreticky vím jak to sundat, nebo si to alespoň myslím, ale pokud špatné napnutí může něco zkurvit tak se v tom nechci moc vrtat když se na to stejně bude dívat mechanik, šlo mě spíš o to abych se připravil na to co mě případně čeká a pokud by to byla nějaká drobná blbost že bych se na to podíval.



Kdyz ty remeny presponujes, tak jsou vic namahana loziska na klice - neodejde to hned, ale nedela to tomu dobre.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepající motor Peugeot 306

21.3.2012 v 09:10 | Nahoru | #45
Medved> Tohle je vesteni z (Medvedovo) kristalovy koule...to neni tak exaktni jako kdyz reknes - bezi mi to jen na 5 valcu.
:D

(reakce na) Klepající motor Peugeot 306

21.3.2012 v 09:33 | Nahoru | #46

Medved píše: Hydrostely asi tezko, tenhle motor ma stelovani ventilu podlozkama.



OK, však jsem taky psal "jestli to má" ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepající motor Peugeot 306

21.3.2012 v 09:45 | Nahoru | #47

Medved píše: No ... jestli ho slysis pri behu motoru, nejen par vterin po startu, tak bych se nad vymenou hluboce zamyslel . Na zeninem aute cvaka jeden hajzl, cca pul vteriny po nastartovani studeneho motoru a neskutecne mne to vytaci .



no slysim, jako jasne ze z toho uplne klidnej nejsem, je v planu to predelat, ale ted neni absolutne cas... a ono jen 12tis v hydrakach - jen v materialu u auta za 6petek... nic moc.. kdyz zkurvim vacku tak uz tam nahodim sani s 2,5litra a jinou vacku.. aspon ten servis bude mit nakej vyznam :)

me tam po zahrati zase zacne cvakat ventil odvetrani nadrze to me taky toci ale furt se vsema hlukama je to proti beznejm 4 valcum a nedejboze ropakum sepot kvetin

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepající motor Peugeot 306

21.3.2012 v 09:49 | Nahoru | #48

assassin píše: me tam po zahrati zase zacne cvakat ventil odvetrani nadrze to me taky toci ale furt se vsema hlukama je to proti beznejm 4 valcum a nedejboze ropakum sepot kvetin



To už mě taky napadlo, jestli já bych na dieslu vůbec poznal že je tam něco špatně

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepající motor Peugeot 306

21.3.2012 v 11:08 | Nahoru | #49

Horneťák píše: Medved> Tohle je vesteni z (Medvedovo) kristalovy koule...to neni tak exaktni jako kdyz reknes - bezi mi to jen na 5 valcu.
:D



nebo: "mam tam o dva litry oleje vic" .

No vsak on pise, ze to da mechosovi, ne? Tak si tady muzeme zavestit. S tou klikovkou to pisu proto, ze tyhle stary 1.4 2v jsou stejny jako stary 1.4 renaulty (prvni megany a clia) - a to kdysi mel tata. Tam nejak francouzsti soudruzi podcenili ulozeni krajniho loziska (u setrvacniku). Mlatilo to prakticky od nova a naprosto netypicky, menilo se to s teplotou a v urcitych otackach to bylo znat vic a s najetymi km se to zhorsovalo. Kdyz se sundaly remeny, bylo ticho.

Majitele se v servise dozvedeli, ze je to typicky projev moderniho motoru a ze je to v poradku .

Prekupnici jako ty to "opravovali" hustym olejem a povolenim remenu .

Klepající motor Peugeot 306

21.3.2012 v 11:32 | Nahoru | #50
já alespoň měchošovi předám pár tipů odsud, třeba ty řemeny atd.

(reakce na) Klepající motor Peugeot 306

21.3.2012 v 11:41 | Nahoru | #51

Medved píše: nebo: "mam tam o dva litry oleje vic" .

No vsak on pise, ze to da mechosovi, ne? Tak si tady muzeme zavestit. S tou klikovkou to pisu proto, ze tyhle stary 1.4 2v jsou stejny jako stary 1.4 renaulty (prvni megany a clia) - a to kdysi mel tata. Tam nejak francouzsti soudruzi podcenili ulozeni krajniho loziska (u setrvacniku). Mlatilo to prakticky od nova a naprosto netypicky, menilo se to s teplotou a v urcitych otackach to bylo znat vic a s najetymi km se to zhorsovalo. Kdyz se sundaly remeny, bylo ticho.

Majitele se v servise dozvedeli, ze je to typicky projev moderniho motoru a ze je to v poradku .

Prekupnici jako ty to "opravovali" hustym olejem a povolenim remenu .



jojo nadimenzovat lozisko na hrideli na strane u remenu.. to je orisek.. asi soudruzi z PSA nedelali "prevodovku" na CVUT :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepající motor Peugeot 306

21.3.2012 v 11:41 | Nahoru | #52

Stev píše: To už mě taky napadlo, jestli já bych na dieslu vůbec poznal že je tam něco špatně



tam je spatne vsechno uz od vyroby

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepající motor Peugeot 306

21.3.2012 v 11:48 | Nahoru | #53

Firecracker píše: Auto mám chvíli, jak jsem psal, ale kolega se dušuje, že olej mění každej rok po najetí 10-15 k km když jede slavit narozeniny na chatu kde má toho mechanika, docela mu věřím. Nemyslím, že je až tak schopnej pohádkář aby si to všechno navymýšlel, navíc jsem se ho na to ptal několikrát v rozestupu asi 3 měsíců a odpověď byla vždy stejná.



Hydrostely to nema je to stoletej motor kde si to stelujes matkama.
dale jestli mensi olej po 15tis km tak to je hodne spatny..primo tento motor ma pisle 7tiskm..ano tak malo...
co se na nem sere rado a casto je potenciometr skrtici klapky co nejde menit samostatne ale jen v celku a drahe je to tak ze auto putuje cele do srotu.
Zkontroluj ventily a jestli bude klepat dale tak pak poslechni z kama presnei a vis presne kde co a jak.
Kdyby ti tam rezonoval plech to uslysis to neni klepani ale drnceni.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepající motor Peugeot 306

21.3.2012 v 12:17 | Nahoru | #54
z-x-r> psal jsem do autorizoveného servisu peugeot a napsali mě že doporučený interval výměny je 30.000 km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepající motor Peugeot 306

21.3.2012 v 12:18 | Nahoru | #55

Firecracker píše: z-x-r> psal jsem do autorizoveného servisu peugeot a napsali mě že doporučený interval výměny je 30.000 km


To je ale výměna celýho auta za jiný, ne?

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepající motor Peugeot 306

21.3.2012 v 12:22 | Nahoru | #56
todvora> Dobrý den pane xxxx



Interval je 30 000 km , nebo 2 roky



From: xxxxxc [mailto:xxxz]
Sent: Wednesday, March 21, 2012 12:10 PM
To: xxxx
Subject: Výměna oleje



Dobrý den pane xxx,

chtěl bych Vás požádat zda byste mě mohli sdělit jaký je doporučený interval výměny motorového oleje u automobilu Peugeot 306 r.v. 1997, motor 1.4 benzín VIN:VF37xxxxxx84083

Děkuji

--

S pozdravem



xxxx

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepající motor Peugeot 306

21.3.2012 v 12:34 | Nahoru | #57
Firecracker> Nechce se mi věřit, že u tak starýho auta je výměna po 30 000. Raději bych to ověřil v manuálu k tomu modelu. A určitě bych ho tam ve svým autě tak dlouho nenechal, když vidím, jak vypadá olej po 12 000.

(reakce na) Klepající motor Peugeot 306

21.3.2012 v 12:49 | Nahoru | #58
Firecracker> Ale je pravda, že na internetu zmínky o výměně po 30 000 jsou. Ale pod nima je vždy diskuze, kde to nikdo nedporučuje dodržovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepající motor Peugeot 306

21.3.2012 v 12:50 | Nahoru | #59
todvora> z jinýho autorizovanýho servisu mě zase píšou 15k km nebo dva roky

Naposledy editováno 21.03.2012 12:58:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Klepající motor Peugeot 306

21.3.2012 v 12:54 | Nahoru | #60

Firecracker píše: todvora> z jinýáho servisu mě píšou 15 nebo dva roky


On si taky každej servis doporučí, co uzná za vhodný. Do aut leju 10w-40 polosynetiku (tak, aby splňovala normy co předepisuje výrobce) a naposledy jsem za 4l castrol magnatec 10w-40 dával 600kč + pár šupů za filtr. Měním co rok nebo +- 10 000km. Těch pár ušetřenejch korun mi nestojí za obavy, že se to může posrat.

Naposledy editováno 21.03.2012 12:58:05
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist