Téma: o kolik zvednout vidlice
Ahoj,
řeším to na starší R6, ale problém se týká každé motorky, která má předepsanej rozměr přední gumy 120/60. Sportovní gumy se dneska prodávají prakticky jenom 120/70. To de-fakto říká, že guma je vyšší.
Logický řešení, je vysunout vidlice kousek nahahoru a tím ten rozdíl kompenzovat. Otázka ale je, o kolik. Pokud počítám dobře, tak 120/60 má výšku 120*0.60 = 72mm ; 120/70 -> 120*0.70 = 84mm.
Rozdíl mi vychází 12mm - čili o 12mm bych měl vysunout vidle a motorka by se měla chovat stejně jako s předepsanou gumou (respektive teda úhel řízení bude stejnej).
Mám ten výpočet dobře nebo jsem něco nedomyslel?
Dík moc
řeším to na starší R6, ale problém se týká každé motorky, která má předepsanej rozměr přední gumy 120/60. Sportovní gumy se dneska prodávají prakticky jenom 120/70. To de-fakto říká, že guma je vyšší.
Logický řešení, je vysunout vidlice kousek nahahoru a tím ten rozdíl kompenzovat. Otázka ale je, o kolik. Pokud počítám dobře, tak 120/60 má výšku 120*0.60 = 72mm ; 120/70 -> 120*0.70 = 84mm.
Rozdíl mi vychází 12mm - čili o 12mm bych měl vysunout vidle a motorka by se měla chovat stejně jako s předepsanou gumou (respektive teda úhel řízení bude stejnej).
Mám ten výpočet dobře nebo jsem něco nedomyslel?
Dík moc
1 reakcí na tento příspěvek o kolik zvednout vidlice
Před chvílí jsem se o tomhle bavil s klukem, kterej se podvozkama docela zabývá.
Není to zase tak jednoznačný, jak by to mohlo vypadat. Změna délky vidlic se může projevit na chování jinak než změna pneu - prostě ty milimetry přidáváte na jinejch místech. Hezky je to vidět na tom obrázku se stopou.
Večer si to asi namaluju pořádně na papír a zkusím spočítat, jak to přesně je. Blbý je, že nevím, jakej přesně má R6 úhel vidlic proti zemi - to budu ještě muset vygooglit - bo bez toho se těžko něčeho dopočítám.
Rada od odborníka "od oka" byla, zvednout to o nějých 6mm a zkusit se projet. Problém je, že jsem na té motorce nikdy nejel s původním pneu - takže budu asi spíš tak nějak ladit a špekulovat.
Jo a taky říkal, že pokud nejezdím Brno pod 2:20, tak rozdíl moc nepoznám. Přiznám se, že 2:20 zatím nejezdím.
No, chtěl jsem sem hlavně napsat, že to není tak jednoduchý - kdyby náhodou někoho napadlo si po přečtení tohoto vlákna ty vidle zvednout.
Není to zase tak jednoznačný, jak by to mohlo vypadat. Změna délky vidlic se může projevit na chování jinak než změna pneu - prostě ty milimetry přidáváte na jinejch místech. Hezky je to vidět na tom obrázku se stopou.
Večer si to asi namaluju pořádně na papír a zkusím spočítat, jak to přesně je. Blbý je, že nevím, jakej přesně má R6 úhel vidlic proti zemi - to budu ještě muset vygooglit - bo bez toho se těžko něčeho dopočítám.
Rada od odborníka "od oka" byla, zvednout to o nějých 6mm a zkusit se projet. Problém je, že jsem na té motorce nikdy nejel s původním pneu - takže budu asi spíš tak nějak ladit a špekulovat.
Jo a taky říkal, že pokud nejezdím Brno pod 2:20, tak rozdíl moc nepoznám. Přiznám se, že 2:20 zatím nejezdím.
No, chtěl jsem sem hlavně napsat, že to není tak jednoduchý - kdyby náhodou někoho napadlo si po přečtení tohoto vlákna ty vidle zvednout.
phobos>zas v tom nehledej extrémní vědu.Jak sem Ti psal 120/60 je archaická záležitost která se už pár let na nových moto nevyskytuje,už guma 120/70 ti ovládání a kontrolu nad moto markantně zlepší . A na staré R6 se pro okruhovou obratnost stejně vidle vysunují.(jak psal i assassin)
Vyřeš blatník,nahoď 120/70 vysuň vidle těch 12-15mm a běž se svézt budeš nadšenej,hlavně musíš mít slušnou a přesně vyváženou i z.gumu
Jen pro info, dnešní závodní gumy jsou běžně 120/8O a ať celkový průměr kola nepřijemně neroste tak na ráfku 16,5"
Naposledy editováno 15.03.2012 14:45:14
Vyřeš blatník,nahoď 120/70 vysuň vidle těch 12-15mm a běž se svézt budeš nadšenej,hlavně musíš mít slušnou a přesně vyváženou i z.gumu
Jen pro info, dnešní závodní gumy jsou běžně 120/8O a ať celkový průměr kola nepřijemně neroste tak na ráfku 16,5"
Naposledy editováno 15.03.2012 14:45:14
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.