řeším to na starší R6, ale problém se týká každé motorky, která má předepsanej rozměr přední gumy 120/60. Sportovní gumy se dneska prodávají prakticky jenom 120/70. To de-fakto říká, že guma je vyšší.
Logický řešení, je vysunout vidlice kousek nahahoru a tím ten rozdíl kompenzovat. Otázka ale je, o kolik. Pokud počítám dobře, tak 120/60 má výšku 120*0.60 = 72mm ; 120/70 -> 120*0.70 = 84mm.
Rozdíl mi vychází 12mm - čili o 12mm bych měl vysunout vidle a motorka by se měla chovat stejně jako s předepsanou gumou (respektive teda úhel řízení bude stejnej).
Mám ten výpočet dobře nebo jsem něco nedomyslel?
Dík moc
1 reakcí na tento příspěvek o kolik zvednout vidlice
Není to zase tak jednoznačný, jak by to mohlo vypadat. Změna délky vidlic se může projevit na chování jinak než změna pneu - prostě ty milimetry přidáváte na jinejch místech. Hezky je to vidět na tom obrázku se stopou.
Večer si to asi namaluju pořádně na papír a zkusím spočítat, jak to přesně je. Blbý je, že nevím, jakej přesně má R6 úhel vidlic proti zemi - to budu ještě muset vygooglit - bo bez toho se těžko něčeho dopočítám.
Rada od odborníka "od oka" byla, zvednout to o nějých 6mm a zkusit se projet. Problém je, že jsem na té motorce nikdy nejel s původním pneu - takže budu asi spíš tak nějak ladit a špekulovat.
Jo a taky říkal, že pokud nejezdím Brno pod 2:20, tak rozdíl moc nepoznám. Přiznám se, že 2:20 zatím nejezdím.
No, chtěl jsem sem hlavně napsat, že to není tak jednoduchý - kdyby náhodou někoho napadlo si po přečtení tohoto vlákna ty vidle zvednout.
Vyřeš blatník,nahoď 120/70 vysuň vidle těch 12-15mm a běž se svézt budeš nadšenej,hlavně musíš mít slušnou a přesně vyváženou i z.gumu
Jen pro info, dnešní závodní gumy jsou běžně 120/8O a ať celkový průměr kola nepřijemně neroste tak na ráfku 16,5"
Naposledy editováno 15.03.2012 14:45:14